середня Б група “Живчик”

Понеділок 25.04.22

Вихователь Мойсієнко В. О.

Тема: Магазин

Підтема: Продавець – покупець

Тема дня: «Магазин біля дому»

Мета: Активізувати вживання узагальнюючих слів (овочі, фрукти, молочні продукти, хліб, іграші одяг, взуття). Продовжувати розвивати діалогічні та монологічні вміння (запитувати, висловлювати власну думку, триматися смислової лінії в розмові). Допомогти дітям усвідомити основні правила користування магазинами: пояснювати чітко, чого тобі треба; за все, що береш, треба платити гроші; не порушувати розташування товару. Вправляти у групуванні предметів за 1-2 ознаками. Вправляти в умінні домовлятися проспільні дії, звертатися з пропозиціями, діяти згідно з домовленістю.

 

Хід заняття

  1. Почніть з обміну враженнями від пережитих вихідних, дайте дитині самим розповісти про те, що відбувалося за порогом дому, домашні справи, з ким зустрілися і що купували в магазині. Пригадайте, який день починає тиждень? Який день буде завтра? був вчора? Зверніть увагу дітей на весняні зміни в поведінці птахів, в житті дерев.

 

  1. Проведіть пальчикову вправу «Моя сім’я» (діти загинають пальчики).

Мама, тато, дід, бабуся,

Всіх назву – не полінюся,

Старший братик і сестричка –

В нас сімейка невеличка.

 

  1. Уточніть у дітей, скільки всього членів родини? Скільки дітей у сім’ї? Зауважте, що дити також член сім’ї. Почніть розмову про магазин з аналізу цього слова: хто бував у магазині. Що це за особливе місце? Що продають у магазинах? Чому магазини важливі для людей?

 

  1. Звернути увагу на написані слова МАГАЗИН, ГРОШІ, ПОКУПКИ; Прочитайте їх дітям, які знайомі літери в них є. Розбийте їх на склади, визначте кількість складів. ( діти визначають помахом руки)

 

  1. Створіть разом з дітьми інтелектуальну карту «Різні магазини». Основні гілки: магазини одягу, взуття, іграшок, продуктів, автомагазин, спорттовари, квітів. Використайте предметні картинки або для оформлення карти, зробіть підписи або символічні позначки. Уточніть, чи можуть бути всі ці товари в одному магазині? (аркуш розлінійте та схематично намалюйте товари, щоб дитина могла з опорою на зображення розповісти про різновид магазинів)

 

  1. Розгляньте сюжетну картину «Свіжий хліб», попередньо обговоривши, що є товари, які купують найчастіше. Обсудіть: Що відбувається на картині? Свіжий хліб – це який? Як сказати по-іншому? Коли повинен бути спечений хліб, щоб зранку потрапити гарячим у магазини? Чия праця потрібна, щоб хліб зявився у магазин? Чому до хлібного магазину покупці приходять часто? Що можна купити в хлібному магазині.

 

  1. Проведіть мовленнєву вправу «Закінчи речення»: У магазині «Овочі і фрукти» продають …: «Іграшки» можна купити… Якщо необхідно купити хліб, то необхідно звернутися…. .В магазині не можна ….У магазині треба…

Набір розвивальнихзавдань. Картка № 88.

Мультфільм «У магазині»;

https://www.youtube.com/watch?v=1GTXfx8-FV8

 

Вівторок 26.04

Вихователь Карбула М. О.

Тема: Магазин

Підтема: Продавець – покупець

Тема дня: «На базарі їх не купиш»

Мета: Надавати уявлення про існування важливих для всіх людей природних об’єктів (сонце, повітря, вода, небо), їх значення для життя людини. Заохочувати дітей до експериментування з фарбами, конструктивним і підручним матеріалом, до дослідження довкілля за допомогою кольорових скелець. Розвивати навички роботи з акварельними фарбами. Формувати уміння створювати багатоколірне зображення веселки вологим поролоном та акварельними фарбами. Навчити наносити на шматок вологого поролону 4-ри кольори та малювати одним круговим рухом райдугу; спонукати знайти та назвати нові кольори, що утворилися на малюнку.

 

Хід заняття

  1. Запросіть дітей розглянути картину (Оксана Збруцька «Веселка»), проведіть бесіду: Чим намальо на картині небо і водичку? Якими кольорами художниця зобразила небо та річку? Що ви помітили у небі? Які кольори складають веселку? Розкажіть дітям, що веселка у небі з’являється тоді, коли яскраво світить сонце і ллється дощик.
  2. За бажанням дітей продовжить обговорювати картину: Чи є на картині люди? Чим зайняті люди на картині? Де можуть жити ці люди? Чи помітно на картині тваринок? Що роблять тваринки? Які кольори використала художниця у своїй картині?
  3. Покажіть дітям, як правильно нанести на шматок вологого поролону 4 кольори і провести по аркушу паперу так, щоб утворились бризки фонтану, веселка. Хай діти потренуються це робити на додаткових аркушах паперу, а потім намалюють у альбомі струмені кольорового фонтану. Попросіть їх назвати утво нові кольори.
  4. Попросіть дітей намалювати такий же спосіб веселку та річку на їхньому пейзажі. Зверніть увагу дітей: спочатку слід намалювати веселку одним рухом руки, яка тримає шматок поролону з нанесеної на нього фарбою. Потім кількома рухами зверху вниз річку. На берегах річки хай домалюють весняні квіточки.
  5. Вивчіть з дітьми веснянки або гаївки та проспівайте з рухами. Запросіть дітей до таночку з весняними атрибутами (квіти).

 

Середа 27.04.22

Вихователь Мойсієнко В. О.

Тема: Магазин

Підтема: Продавець – покупець

Тема дня: «На кожен товар свій покупець»

Мета: Розширити сюжетні лінії гри «Магазин». Навчити дітей грати в нові ігри; впізнавати / називати предмет (товар) за ознаками. Поглибити знання про професію «продавець». Вправляти в діалогах «покупець – продавець».

 

Хід заняття

  1. Зверніться до дітей із запитанням, як можна визначити призначення магазину. Пограйте в гру «Подивись товари та назви магазин». Діти можуть назвати основні групи товарів (продукти, взуття, одежа, меблі, іграш­ки). Цікаво додати до розгляду картинки товари із спеціальних магазинів (для рибалок, аптеки, комп’ютерної техніки та ін.). Запитайте, у якому магазині більше покупців: в універсальному (супермаркеті) чи спеціалізо­ваному.

 

2.Організуйте полілог «Які товари найнеобхідніші для дітей».

 

  1. Пограйте з дітьми у гру «Вказівники». Діти і визначать що зображено на картинках які знаходяться на столі за описом з трьох слів (наприклад: запашна, м’яка, солодка – відповідь « булка») далі називають та обирають для цього товару відповідний вказівник.

 

  1. Запитайте у дітей що вони знають про професію «продавець». Розіграйте діалог продавця та покупця у магазині при здійсненні покупки. Зверніть увагу, що ввічливі продавець та покупець взаємодіють приєм­но. Покупець розшукує товар та розповідає про нього продавцю, називає три ознаки; продавець пропонує кілька видів необхідного товару, описує, рекомендує. Покупець: «Я хочу купити свіжі, соковиті, смачні яблука. У вас є такі?». Продавець: «Погляньте будь-ласка – ось червоні, солодкі, великі яблука, а ось червоні смачні яблука поменше. Вам які подобаються?».

 

  1. Організуйте з дітьми простір та зміст гри «Магазин». Завдання «Що для чого» допоможе дітям з’ясувати ідеї простору. Поч­ніть це завдання зі своєї пропозиції «Тут буде банкомат, для того, щоб покупці знімали гроші для здійснення покупок». Нехай дитина надасть свою пропозицію (вітрина, товари, торгівельне обладнання, спецодяг продавця, кошики та ін.). Під час гри включайте завдання з опису товарів, рахуванню, порівнянню. А саме: позначати кількість товарів цифрою, рахування кількості товарів, розташування товарів відповідно вільних вітрин.

Під час гри важливо влаштувати життєві ситуації, які відбуваються в реальному житті та обговорювати вибір пове­дінки дітей. Наприклад ситуації: закінчився необхідний тсвар4 хтось не додержується черги; велика черга, а ви поспішаєте та ін.

Набір розвивальних завдань. Картка № 89.

 

Четвер 28.04.2022

Вихователь Карбула М. О.
Тема: Магазин
Підтема: Продавець – покупець
Тема дня: «Найдорожчий товар»
Мета: Закріпити уявлення дітей про те, що найбільше багатство людини – здоров’я. Формувати уявлення про те, що потрібно турботливо ставитися до свого тіла та організму, вміти його доглядати.Довести до відома, що шкідливі звички є основною причиною порушення здоров’я, виховувати корисні звички. Прищеплювати інтерес до занять фізкультури та спорту.
Розвивати навички вирізування круглих, прямокутних, трикутних, квадратних форм з паперу, складеного удвічі .

Хід заняття:
1.Поміркувати разом з дітьми: що мають на увазі, коли говорять: «здоров’я на базарі не купиш»?
Чому не можна купити здоров’я?
Як змінюється життя, коли людина захворіла?
Як піклуватися про своє здоров’я ?

2.Дидактична гра «АБЕТКА ЗДОРОВ’Я»
Мета: закріпити знання дітей про частини тіла та їхні функції; виховувати дбайливе ставлення до власного тіла.

3.Проведіть дослід, як можна почути своє серце (покласти праву долоню на ліву частину грудної клітки). А потім у тиші показує, як можна відчути свій пульс( біля скроні, на руці)

4.Аплікація: запропонувати ситуацію: діти-туристи піклуються про своє здоров’я, тому їм потрібні сонцезахисні окуляри, окуляри можна намалювати фломастером хай діти виріжуть « скельця» різних форм, розмістять їх на обличчях дітей та приклеють .
Попросіть придумати історії про дітей

5.Запропонуйте дітям зробити масаж.
Сонце світить всім тепленько, ми промінчики маленьки.(погладжуванням по спинці)
Любимо змагатись, в спортивні ігри гратися!(пальчиками топаємо по спинці)
Дощик крапає рясненько, ми краплиночки маленьки( пальчиками крапає по спинці)
Дружні ми та дужі, до спорту не байдужі!( Поглажування по спині).

 

Шаблон до Аплікації.

 

П’ятниця 29.04.22

Вихователь Мойсієнко В. О.

Тема: Магазин

Підтема: Продавець – покупець

Тема дня: «Закупівля»

Мета: Ознайомити дітей з різними типами магазинів. Дати уявлення про «магазин в магазині*. Активізувати  досвід дітей, розширити сюжетні лінії гри «Магазин». Здійснити з дітьми дистанційну покупку інтернет/ каталог/ пошта). Розширювати ігровий досвід дітей. Створити умови для самостійної гри дітей.

                                                

Хід заняття

Мріємо разом. Покупки (шопінг) це завжди приємно і цікаво. Значно краще робити покупки, коли підготувалися. Ми вже пробували це робити (див. попередні теми). Крім того, що треба знати що купити, ще треба знати де краще це зробити. Познайомте дітей з різними типами (за способом придбання товарів) магазинів: магазин в магазині кафе/кулінарія; каталог / видача Інтернет-замовлень), теле-магазин, магазин поштою, магазин прямих продажів; сервіс оголошень. Скористайтесь наочністю. Активізуйте досвід дітей (чи купували батьки щось в таких магазинах?) Попросіть поділитись дітей цим досвідом. Помрійте разом, в який магазин підемо за покупками.  Якщо серед батьків  є представник магазину прямих продажів («Avon», «Магу Кау», «Oriflame» запросіть розповісти про свою роботу, показати каталоги, провести презентацію товарів – пограти з дітьми. Початок гри.

 

Початок гри Спочатку треба визначитись, до якого магазину (магазинів) будемо йти. Запустіть сюжетне рольову гру «За покупками». Великі закупки потребують часу, тому в магазинах влаштовують зону відпочинку кафе і кулінарію. Зверніть уі що в таких місцях зазвичай передбачено «дитяче» меню. Запитайте у дітей для чого так роблять. Спробуйте у вашому магазині влаштувати кулінарію із дитячим меню. Задавайте умови для складання списку покупок (продукти, техніка, книги тощо)., помагайте підтримувати загальну ідею гри «Йдемо за покупками». Заохочуйте дітей розігрувати діалог ситуації взаємодії у магазині (в кулінарії). І нехай у вашому магазині звучить музика!

Набір розвивальних завдань. Картка № 90.

 

Мультфільм «Покупки в магазині»;

 

Понеділок 02.05.22 

Вихователь Карбула М. О.
Тема: Магазин
Підтема: Порядок на полицях
Тема дня: «Супермаркет»

Мета: формувати уявлення дітей про важливість магазину як місця для прибирання різного краму.Спонукати дітей ставити запитання, брати активну участь у розмові про особливості супермаркету та роботу працівників магазину. Вправляти дітей у розповіданні з досвіду та складанні повідомлення за змістом сюжетної картини.

Хід заняття:
1.Бесіда з дітьми «Про магазин».
Розкажіть про зручності, щоб всі покупки зробити в одному місці, в містах працюють великі магазини, супермаркети, гіпермаркет. Розпитайте в дітей про досвід відвідування такого магазину: що допомагає не заблукати в такому магазині? Навіщо покупцям візки та корзинки?

2.Переглядання мультфільму «Супермаркет» з подальшим обговоренням: Що нового дізналися про супермаркет ? Для чого покупці складають список покупок? Хто працює в супермаркеті? Чому маленьки діти часто пересуваються по магазину у візках?

3.Лексична-граматична вправа «Магазин який?
Вчити описувати магазин, який він?

4.Фонетична вправа «Усе для покупців»
Запропонуйте дітям купити та розкласти на полицях товари, назви яких починається на певний звук. Наприклад, на першу полицю батьки кріпить літеру «С»- це означає, що на ній слід розмістити товари, які починаються звуком [с]. Діти називають потрібні їм товари – салатниця, склянка, сільниця, серветка тощо.

5.Розмова «Хитрощі Супермаркету» Чому коли ти з мамою чекаєш у черзі до каси, ти бачиш щось смачненьке ? Шоколадні батончики, наприклад, чи жуйки … Чому у супермаркеті завжди багато купуєш? Поговоріть про важливість орієнтуватися в покупках на наявні гроші і вибір дорослих, які заробляють ці гроші важкою працею.

Набір розвивальних завдань. Картка № 91

 

Вівторок  03.05.22

Вихователь Мойсієнко В. О.

Тема: Магазин

Підтема: Порядок на полицях

Тема дня: «Як у магазині знайти те що треба»

Мета : Розширювати уявлення про різні види магазинів, їх призначення. Вчити діяти точно за ігровим завданням, формулювати замовлення. Орієнтуватися у просторі групи, визначати напрями руху і описувати їх, користуючись термінами: «прямо», «ліворуч», «праворуч», «вперед». Розвивати логічні операції аналізу, синтезу, групування  за ознакою приналежності товару до конкретної товарної групи. Розвивати навички малювання. Формувати вміння утворювати багатоколірне лінійне зображення шляхом нанесення на площину кольорів поряд, одна біля одної або навколо спільного центру. Спонукати розповісти історію про свого коника.

 

Хід заняття

  1. Почніть із загадок на тему «Магазин – Покупки». Приклади загадок: «Меблі, хліб, олівці – продають нам.. .(продавці)»; «В якому магазині ми купимо продукти – м’ясо і рибу, овочі і фрукти?( продовольчому); «Де на прилавку товари лежать, всі акуратно розкладені в ряд?» (В магазині); «В якому магазині продаються апельсини?» (В магазині «Фрукти-овочі»).

 

  1. Запросіть дітей відвідати ці магазини. Розгляньте уважно товар на полицях всіх з’ясуйте їх призначення; уточніть хто такий продавець, покупець, правила поведінки в магазині дітям, правила діалогу між покупцем і продавцем.

 

  1. «Як дійти до магазину» – просторова орієнтація. Намалюйте схему руху на папері до магазинів і визначте маршрут руху  називаючи напрями руху, користуючись термінами: «прямо», «ліворуч», «праворуч», «вперед».

 

  1. Гра «Вправні покупці». Організуєте дітей для гри, допоможіть розподілити ролі покупців і продавців, гравцям гаманці з грошима (різнокольоровими кружечками до 7 штук). Далі продавці займають місця в касах, а покупці прямують до відповідного магазину і купують товар, відраховуючи потрібну кількість грошей, у відповідності до цінника на товарі. Продавець відстежує правильність відрахованих грошей. Товар віддають тільки у разі правильної сплати за нього;

 

  1. «Купуй без слів». Запропонуйте дітям купити товар ( покласти перед дитиною 5 -7 предметів) в магазині (без слів) за допомогою жестів, міміки охарактеризувати той товар, який хочеш купити, показати пантомімою. Продавець повинен зрозуміти, який це товар і подати його.

 

Середа 04.05

Вихователь Карбула М. О.

Тема: Магазин

Підтема: Порядок на полицях

Тема дня: «Піди купи»

Мета: Познайомити та навчити грати в квести. Вправяти дітей в описі предметів (покупок). Розширювати невербальний репертуар дітей. Розширити сюжетні лінії гри «Магазин». Закріпити розуміння ролей «покупця» і «продавця».

 

Хід заняття

  1. Покажіть дітям елементи мови жестів, якою спілкуються діти з особливими освітніми потребами (презентація або самі). Запитайте чи важко було зрозуміти мову жестів? Чи зустрічалися колись діти з людьми, що спілкуються мовою жестів? Чи хотіли б вони пізнати таку мову? Спробуйте створити у групі свою мову жестів яка стосується теми «Магазин».
  2. Поясніть дітям, що схематичне зображення теж є мовою, яку можна розуміти. Роздивіться з дітьми схеми за допомогою яких у магазині орієнтуються покупці та пограйте в гру «Де що купити». Далі разом з дітьми складіть схему за якою можна описати товар (група товару, форма, величина, якість, для чого та ін.). Діти можуть| описувати товари один для одного та грати в ігри «Вгадай», «Знайди що потрібно».
  3. Запропонуйте дітям роботу з коректурними таблицями. Діти можуть заповнювати рядки таблиць, як полиці магазину, товарами за описом. Організуйте роботу дітей у форматі «4×4».
  4. Розіграйте мовленнєві ігрові ситуації. Завдання в парах: покупець називає, що йому треба придбати; продавець відповідає, що товар відсутній; покупець просить дороги; продавець підказує. Наприклад:

– Добрий день!

– Добрий день!

– Мені потрібно 2 кілограма бананів.

– Вибачте, але у нас сьогодні бананів немає. / – Ой, а у нас бананів ніколи не було. / – Нажаль банани закін­чились ще вчора, і т. д.

– Підкажіть де можна купити бананів? / – А що ж мені робити? Дуже потрібні банани. / – А чи знаєте Ви де найближчий магазин з бананами? і т. д.

– Знаю! Вам треба піти прямо, потім праворуч і ви побачите магазин. Там є продавчиня Оля, вона вам допоможе.

Як варіант, можна утворити («прокласти») в групі доріжки з поворотами та влаштувати магазинчики (продук­ти, техніка, косметика, подарунки, машини, парфуми, зоомагазин та ін.) і поєднати гру магазин, рольові діа­логи та орієнтування в просторі. Надавати вказівки куди рухатись за покупками може адміністратор «Бюро довідок» або оператор call-центру.

Набір розвивальних завдань. Картка № 92.

 

Четвер 05.05.22

Вихователь Мойсієнко В. О.

Тема: Магазин

Підтема: Порядок на полицях

Тема дня: «Спортивний магазин»

Мета: Розширити уявлення про магазин, як місце де можна купити різні товари, у тому числі і спортивного призначення. Поглиблювати уявлення про магазин, зокрема магазин спортивних товарів. Пояснити, що в спортивних магазинах продаються товари для професійних спортсменів, для широкого вжитку, для активного від починку, і в чому різниця цих товарів. Перевірити наповнення спортивного обладнання вдома, що можна ще придбати.

 

Хід заняття

  1. Запропонуйте дитині взяти якийсь предмет. В якому магазині купили цю річ? Придумай назву для магазину цих товарів. Навіщо люди приходять до цього магазину. Що ще може там продаватися? Придумати, що найчастіше купують в цьому магазині. Проведіть вправу «продовжить речення: «Магазин, у якому продають продукти, це… (продуктовий магазин). Магазин, у якому продають спортивні товари це… (спортивний магазин).

 

  1. Проведіть екскурсію до магазину спортивних товарів. Знайдіть речі, які невідомі дітям. Розкажіть про спосіб їх використання. Речі, які потрібно добирати по розміру. Речі, для дівчаток та хлопчиків. З’ясуйте, чи можуть дівчата займатися хлопчачим видом спорту, а хлопці дівочим.

 

  1. Проведіть обстеження спортивного інвентарю. Заохочуйте дітей називати об’єкти та пояснювати призначення. Запропонуйте дітям організувати спортивний магазин: потрібно вибрати серед предметів, картинок ті, на яких зображені товари, які продаються у спортивному магазині.. Поясніть, що в спортивних магазинах продаються товари. професійних спортсменів, для широкого вжитку, для активного відпочинку і в чому різниця цих товарів.

 

  1. Пограйте у гру «Якщо…, то…»: якщо я хочу займатись футболом, мені потрібно купити…; якщо я хочу займатись плаванням, то…; якщо я хочу займатись хокеєм, то…

 

  1. Зробіть колаж вітрини спортивного магазина. Можна використовувати вирізки з журналів, газет, пред ні картинки.

 

П’ятниця 06.05

Тема: «Магазин»

Підтема: «Порядок на полицях»

Тема дня: «Відкриваємо крамницю»

Мета: Розширити словник дітей словами: акція, знижка, спеціальна пропозиція, пробник, дегустація, промо-акція Ознайомити з професіями мерчендайзер / дизайнер вітрин, дегустатор, ревізор, представник постачальника. Пояснити та навести приклад, що таке експрес-каса та каса самостійного обслуговування. Провести екскурсію до магазину побутової техніки та електроніки. Створити умови для сюжетно-рольової гри «Відкриваємо магазин». Урізноманітнити сюжетні лінії гри «Магазин».

 

Хід заняття

Мріємо разом. Крамниця – це великий чи маленький магазин? Повідомте, що частіше всього у крамніцях продають товари «від виробника» або «еко-товари». Поясніть, як це. Для того, щоб люди обирали такі товари влаштовують дегустації. Розкажіть, як це відбувається. Покажіть фото. Суть дегустації – скуштувати, а не наїстися; обрати те, що більше смакує; спробувати новий смак. Зверніться до досвіду дітей: чи бували вони на дегустаціях. Коли мова йде не про їстівні товари – то відбувається презентація або майстер-класи про використання товару; покупцям надають пробники – невеличкі зразки товарів. Розширте словник дітей торгівельною лексикою: акція, знижка, спеціальна пропозиція. Помрійте разом: на якій дегустації чи на презентації чого діти хотіли б побувати.

Початок гри. Запросіть батьків, які працюють в магазині. Попросіть їх познайомити дітей з «прихованими» професіями магазинів – мерчендайзер / дизайнер вітрин, дегустатор, ревізор, представник постачальника. Пояснити їх завдання та роль в роботі магазину. Треба визначитися, якою буде наша крамниця і що в ній буде відбуватися (дегустація, промо-акція, спеціальні пропозиції, знижки, розпродаж). Не забудьте про назву магазину. Запустіть гру. Виберіть роль, від імені якої вихователь може нагадувати дітям правила поведінки в магазині, збагачувати сюжетні лінії, допомагати дотримуватись задуму. Створіть умови для вільної гри дітей. Сприяйте участі всіх дітей. Запросіть батьків грати разом в гру «Відкриваємо крамницю».

Набір розвивальних завдань. Картка № 93.

 

 

Понеділок 09.05.22

Вихователь Мойсієнко В. О.

Тема: Магазин

Підтема: Робимо покупки

Тема дня: «Товари першої необхідності»

Мета: Поглибити уявлення дітей про процес купівлі в магазині, збагачувати активний словниковий запас магазинної тематики. Формувати поважне ставлення до хліба. Спонукати дітей відтворювати отримай знання й уміння в самостійній ігровій діяльності.

 

 Хід заняття

  1. Розпитайте дітей, чому не можна купити в магазині небо чи річку, сонце, посмішку, весну? Запропонуйте дітям пофантазувати, як би вони просили в продавця шматочок неба чи сонця або 3 посмішки. Який сьогодні день тижня?

 

  1. Уточніть, як діти розуміють значення слів МАГАЗИН. ПОКУПКА, ГРОШІ. Покажіть написані слова. Яке слово що значить? Які з покупок можна вважати необхідними? Чому хліб можна вважати необхідною щоденною покупкою?

 

  1. Перегляньте мультфільм «Історія про дівчинку, яка наступила на хліб» з подальшим обговоренням: Які дії дівчинки вам не до вподоби? Чому дівчинка вирішила наступити на хліб? Як Болотиця покарала дівчинку) Скільки дівчинці треба було назбирати зерен? Чого навчила вас ця історія?

 

  1. Розкладіть картинки з продуктами та промисловими товарами і запропонуйте дітям пограти. Діти мають уявити, що їм треба зробити покупки для поїздки в ліс на цілий день. Дайте можливість дітям висловитися, які покупки треба зробити передусім. Варіанти ситуацій: збираймося на день народження до двоюрідного братика; до нас прийдуть гості на чаювання; у зимовому одязі вже жарко, треба весняний гардероб. Обго­ворюйте пропозиції дітей.

 

  1. Організуйте ігри з коректурною таблицею «Що є обов’язковим, а що зачекає?». Після розглядання та на­зивання всіх картинок вихователь пропонує закрити фішками предмети, які не є життєво необхідними для людини, без яких можна обійтися. Попросіть назвати ті покупки, які важливі лише для окремих покупців, наприклад, для піаніста, людини, яка не може пересуватися без візка; для немовляти тощо.

 

  1. Запропонуйте дітям уявну ситуацію «Йдемо в магазин». Запросіть скласти разом список покупок, орієн­туючись на 6 синіх фішок, за які ми можемо купити лише 6 покупок. Спонукайте дітей висловлюватися і ар­гументувати свої пропозиції. Якщо діти відчувають труднощі у виборі і формулюванні, оголошуйте власну пропозицію. Обговорення: чому такий вибір буде краще?

Набір розвивальних завдань. Картка № 94.

 

Вівторок 10.05

Вихователь Карбула М. О.

Тема: Магазин

Підтема: Робимо покупки

Тема дня: «Товари для творчості»

Мета: Упорядковувати знання дітей про художні матеріали для різних видів художньої діяльності (ліплення, малювання, аплікації, конструювання), їх властивості і особливості. Показувати прийоми роботи з ними, ознайомлювати зі способами створення зображень та їх оздоблення. Розвивати навички застосування техніки штампування для оздоблення різних виробів. Формувати вміння придумувати оздоблення писанки та пасочки, наносити його на запропоноване зображення великодньої композиції. Викликати бажання розповідати про свою роботу.

Хід заняття

  1. Колективна гра-дійство «У магазині товарів для художньої творчості». Об’єднайте дітей в 4 підгрупи та дайте завдання відвідати художню крамницю – вибирати з-поміж різних художніх матеріалів та інструментів ті з них, що потрібні для: ліплення (1-ша група), малювання (2-га група), аплікації (3 група), будівництва (4 група). За окремими столиками групи дітей створюватимуть спільний «продукт» за власним груповим задумом. Вихователь не повинен втручатися у «творчий процес», однак, може за необхідності, ненав’язливо дати поради дітям. Скажіть дітям, що із багатьох матеріалів, куплених щойно у «магазині» вони створюють цікаві роботи.
  2. Покажіть дітям картину (Павел Цицка «Великодні подарунки»), поговоріть про неї: Кого ви бачите на картині? Що робить цей чоловік? Що везе чоловік на картині? Чи всі писанки однакові? Якого кольору писанки? Що намальовано на великій писанці? Куди може везти чоловік ці писанки?
  3. Запропонуйте дітям цікаві експерименти: залишити відбитки на аркуші паперу однією та кількома зв’язаними ватними паличками, вмоченими у гуаш. Нехай скажуть, що можна намалювати у такий спосіб. Виконуючи завдання у альбомі, діти малюватимуть весняні першоцвіти 4-ма, зв’язаними між собою ватними паличками. Спочатку діти вмочатимуть та ставитимуть відтиски паличками, умоченими у теплі кольори (жовтий, оранжевий), а потім – чистими ватними паличками, умоченими у фарби холодних кольорів (білий, фіолетовий).
  4. Для великодньої композиції хай діти придумають оздоблення пасочки і писанок та виконають його з допомогою ватних паличок і гуаші. Колір фарби діти теж обиратимуть самостійно.
  5. Запросіть дітей виконати веснянки (на вибір вихователя). Розкажіть дітям, що веснянки співали навесні, ними люди закликали весну і добрий врожай перед тим, як садити городи. Виконайте їх під музику хороводи на весняну тематику.

 

Середа 11.05.22

Вихователь Мойсієнко В. О.

Тема: Магазин

Підтема: Робимо покупки

Тема дня: «Товари для краси навколо»

Мета: формувати у дошкільників усвідомлене турботливе ставлення до квітів. Освоювати елементарні норми  поведінки по відношенню до живих об’єктів природи, вчити помічати красу квітів. Закріпити назви кімнатних та весняних квітів; продовжувати навчати правильно доглядати за ними, формувати вміння виконувати роботу в певній послідовності. Виховувати бережливе ставлення до рослин, відповідальність за доручену справу, працелюбність, вміння бачити красу і гармонію в природному оточенні.

 

Хід заняття

  1. Вивчіть речівку:

Усміхнись усім довкола;

небу, сонцю, квітам, людям

І тоді обов’язково  день буде привітним.

 

  1. Проведіть опитування «Моя улюблена квітка».

 

  1. Обговоріть з дітьми питання: які квітки вони побачили під час прогулянки?

Пограйте у гру (діти рухаються по колу та промовляють слова):

«Візьмемось за руки, підемо на луки.

Там сплетемо віночок. Станемо в таночок.

Чий найкращій вінок, той і піде у кружок.

Ти з віночком покружись, та до друга посміхнись».

 

  1. Запропонуйте дітям відвідати магазин квітів. Навіщо люди купують квіти, Що з ними роблять вдома?

 

  1. Обстежте квіти на підвіконні. Як вони називаються? Як за ними потрібно доглядати? Повторіть назви рослин.

 

  1. Запропонуйте дітям надати слушну пораду. «Що робити, якщо…»: квітам сумно, коли їх мало, а тому… (посадіть нові): квітам тісно у маленьких вазонах, тому …(пересадіть їх у більші); квітам подобаються гарні вазони, тому…(при- красьте їх ); квіти хочуть пити, а тому … (поливайте їх); квітам важко дихати, а тому… (протирайте листочки, розпушуйте землю ); квітам подобається добре слово, а тому …(розмовляйте з ними). Вирішіть, які дії дітей були б слушними для квітів на підвіконні.

 

  1. Запропонуйте доповнити куточок новою рослиною – весняною квіткою у горщику. Поясніть дітям, що рослини розмножуються насінням, черенкуванням та листям. Посадіть на­сіння, поставте листочок у воду та черенок у грунт. Започаткуйте спостереження.

Набір розвивальних завдань. Картка № 95.

 

Четвер 12.05

Вихователь Карбула М. О.

Тема: Магазин

Підтема: Робимо покупки

Тема дня: «Товари для усієї сім’ї»

Мета: Спонукати дітей виявляти в розмові свої знання про значення магазина та правила купівлі. Сформувати уявлення дітей про український ярмарок. Вправляти дітей у виготовленні сувеніру для гри в ярмарок. Стимулювати творчі прояви дітей під час гри в сімейне відвідування магазину.

 

Хід заняття

  1. Почніть з рухавки «У магазині». Вихователь читає однойменний вірш Ольги Вербило та супроводжує його рухами. Діти повторюють за вихователем.

Ми прийшли у магазин. (крокуємо)

Як багато в нім вітрин. (розкрити руки)

Зліва, справа – скрізь полиці, (руками показати сходи знизу вверх)

Біля них є «чарівниці»:

Всі товари розкладають, (рух розкладання руками)

Про порядок вони дбають, (палець вказівний вверх)

З покупцями вітаються, (поклон)

До них щиро всміхаються. (посмішка, жест привітання)

  1. Запросіть дітей обговорити з опорою на плакат, скільки всього нового вони дізналися про магазини, якими вони бувають, хто в них працює, як люди можуть знайти різні товари в магазині. Попросіть дітей обрати на плакаті, які товари вони купували разом з батьками. Запропонуйте пограти і перевірити знання та вміння дітей.

3.Проведіть дидактичну гру «Що і Де можна придбати?». Запропонуйте дітям розглянути предметні картинки із зображенням продуктових та промислових товарів, розкласти їх біля зображень продовольчих і промислових відділів, у яких можна придбати ці товари. Узагальніть, для чого групують всі товари по різним відділам магазину («Овочі та фрукти», «Хліб», «Молоко» тощо) та промислових («Взуття», «Одяг», «Тканини», «Іграшки», «Спортивні товари», «Книги» тощо).

  1. З опорою на плакат «Ярмарок» з комплекту «Сонечко мандрує Україною» розкажіть про історію ярмарку, на якому здавна українці продавали і купували різні товари, майстри показували свою майстерність, а охочі могли навчитися чогось цікавого.
  2. Запросіть дітей до творчої вправи «Великоднє яйце». Запропонуйте дітям прикрасити самостійно паперові заготівки. Дайте можливість дітям обрати, якими рослинними елементами вони хотіли б скористатися. Радьте допомагати один одному в роботі. Під час виконання дайте дітям послухати Великодню пісеньку і за бажанням підспівати їй.

Мультфільм «Свинка Пепа. Шкільний ярморок»

 

 

П’ятниця 13.05.22

Вихователь Мойсієнко В. О.

Тема: Магазин

Підтема: Робимо покупки

Тема дня: «Товари для усієї сім’ї»

Мета: Поглибити уявлення дітей про процес купівлі в магазині, збагачувати активний словниковий запас магазинної тематики. Формувати поважне ставлення до хліба. Спонукати дітей відтворювати отримай знання й уміння в самостійній ігровій діяльності.

 

Хід заняття

  1. Бесіда «Чи все можна купити?». Розпитайте у дітей, чи все можна купити в магазині. Запропонуйте гру: дорослий називає слова, що називають речі та явища, якщо товар можна купити, діти плеснуть у долоні, якщо ні, – сховають руки за спину. Варіанти: молоко? Хліб? Книги? Розум? – Ковбаса? Сонце? М’яч? Здоров’я?

 

  1. Читання казки Л. Куліша-Зіньківа «Багатий зайчик». Обсудіть: про кого говорять «багатий»? Чи можна мати гроші та не мати друзів? Не мати здоров’я? Зауважте, що не все найголовніше можна купити в магазині?

 

  1. Пальчикова гімнастика.

Посварились дві сестрички,

Розійшлися, хто куди.

Ну а потім помирились,

Обнялись — нема біди.

 

  1. Обговоріть проблемне питання: що можна купити: книжку з віршем чи пам’ять, яка тримає вірш?

 

  1. Люди яких професій працюють у магазині? Без кого магазин не може працювати? Чи може чиясь професія бути важливішою за інших?

 

  1. Запросіть переглянути мультфільм «Шкільний ярмарок» із серії про свинку Пепу. Запитайте після перегляду: що крім покупок і продажу, відбувається на ярмарку? Які забави для дітей були на шкільному ярмарку? Про що мріяв малюк Джордж? Чи траплялося побувати на ярмарку дітям?

 

Гра « Ярмарок». Запропонуйте влаштувати ярмарковий ряд. Нагадайте, що продавці на ярмарку мають похвалити свій товар, розповісти про нього.

 

Спільна гра в сім’ю, яка робить закупки. Допоможіть розподілити ролі для різних сюжетів «відкриваємо мага- «запрошуємо різних фахівців до супермаркету», «шукаємо подарунки своїм близьким» та ін.

 

Набір розвивальних завдань. Картка № 97.

 

Казка “Багатий зайчик”  Л.Куліш-Зеньків

Знайшов Зайчик серед лісу полянку, виорав нивку, зробив грядку і посадив капустинку. Пролітала повз грядки Сорока-вертлявка і запитала куцохвостого:
— А що це, Зайчику, буде?

— Знайшов я полянку, виорав нивку, зробив грядку, посадив капустинку. Виросте вона великою — стану я багатим.

Розсміялася Сорока:

— І справді ти нерозумний Зайчик. Хто, скажи, від однієї капустини багатим стане? Не можу я. Полечу, звірам і птахам розповім про те, який ти нерозумний Зайчик.

Полетіла Сорока, а Зайчик заходився капусту поливати. Поливав, доглядав, часу і сили не шкодував. І виросла капустина велика-преве-лика. Пішов Зайчик гостей скликати, щоб капустяним листям почастувати. Лосицю покликав з Лосеням, Козу з Козеням, та ще й звірів і тварин лісових багато.
Роздає всім по листочку і припрошує:

— Їжте, гості, всім вистачить.

— А чого ти, Зайчику, не їси? — запитує його дикий Веприк.
— Спочатку гості, а я вже потім, — відповів Зайчик. І знову почав всіх до капусти припрошувати.

Коли раптом знову з ясена Сорока-вертлявка застрекотіла:

— Ой, не можу! Ой, помру од сміху! Ви погляньте на цього нерозумного Зайчика! Ви подивіться, як він багатіє. Його гості капусту жують, а він тільки радіє з того. Ой, який багатий Зайчик!

— А я і насправді багатий, — сказав на те Зайчик. — Ще мама моя колись говорила: «Хто іншим дає, той багатим стає». Бачиш, Сороко, скільки у мене друзів? А друзі — то найбільше багатство.

Нічого було сказати Сороці-вертлявці. Замовкла вона і присоромлена полетіла геть.

 

16.05.2022 Понеділок

Вихователь Карбула М. О.

Тема: «Дорога»

Під тема: «Куди ведуть дороги»

Тема дня: «Дорога в дитячий садок»

Мета: вчити дітей розповідати із власного досвіду про дорогу до дитячого садка. Уточнити уявлення дітей про види і призначення доріг: одні для пішоходів, інші-для транспорту.

Хід заняття:

1.Почніть з традиційного обмінну вражень від пережитих вихідних, дайте дитині самим розповісти про те, що відбувалося за порогом дому, домашні справи. Пригадайте, який день починає тиждень? Який день буде завтра? Був вчора?. Пограйте у гру з м’ячем «Я знаю назви транспорту»:кидайте м’яча, а дитина кидає вам його назад і називає вид транспорту.

 

2.Розучіть з дітьми веселу руханку «Колеса автобуса крутяться». Нагадайте правила спілкування та обсудіть таке: Хто з дітей їздив на автобусі? Потязі? Автомобілі ? Тролейбусі чи трамваї ?Навіщо потрібен транспорт? Як називають тих, хто їздить на транспорті ?

 

3.Розгляньте разом з дітьми коректує ну таблицю «Транспорт». Розпитайте у дітей, який транспорт вони зустрічали на свої вулиці.

 

4.Попросіть дітей розповісти про те, як вони дістаються до садочка: йдуть пішки чи ідуть на транспорті? Чи можна побачити садочок з домашніх вікон? Дорога до садочка – короткий шлях чи довгий? Чи зустрічаються світлофори по дорозі до садочка?Може бути так, щоб одна і та сама дорога в один день була непомітною і цікавою, а іноді нудною та довгою?

 

5.Запропонуйта дітям спільну гру «Дорога в місті».Запропонуйте утворити дорогу на підлозі за допомогою двох вірьовок. Покажіть дітям як за допомогою стрілок модна позначити напрям руху, обсудіть чому це так важливо на справжній дорозі. Запропонувати дітям позначити тротуар лічильними паличками.

Набір розвивальних завдань.Картка №98

Нет описания.

 

Нет описания.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.