Старша Б група “Горішок”

 

 

16.05.2022р.

Вихователь: Бородіна Н.В.

Тема блоку: « Творимо красу – збільшуємо добро на землі»
Тема дня: « Бережу і примножу красу»
1.Запропонуйте дитині пограти: вона повинна вибрати одну картку (із зображенням квітів), назвати свою квітку, розповісти, якої пори року квітка розквітає. Потім дитина має поділити квіти по сезону, відповідно до зображених квітів: весняні, літні, осінні. Можливий інший варіант: дитина вільно рухається під музику, за сигналом дорослого зупиняється і присідає. Дорослий називає квітку. Якщо вона весняна, то дитина піднімається, якщо літня або осіння – робить вид, що спить.
2. Запросіть дитину до тематичної бесіди. Що означає «берегти»? Навіщо берегти красу? Від кого і чого? Чому так говорять: «ламати – не будувати». Що станеться зі світом, людьми, якщо знищувати природу як джерело краси чи красу рукотворну (руйнувати, забруднювати, псувати)? Попросіть дитину уявити наслідки такого руйнування безпосередньо для себе, запитайте. Що вона відчуває.
3.Прочитайте оповідання Г. Ткачук «Гойдалка під кленом»(посилання: https://mala.storinka.org › галина-ткачук-гойдалка-під…). По завершенні розпитайте: про які весняні справи дорослих йшлося в цьому оповіданні? Як так трапилося, що квіти було зіпсовано?Що на твою думку, відчував дідусь Марко, коли побачив розтрощені квіти? Що було б, якби дівчинка з батьком не виправили ситуацію? Пригадай, як батько і дівчинка повернули красу. Що тепер відчувала дівчинка? Які думки у тебе виникли після знайомства з цією історією?
4. Запропонуйте дитині фарбами намалювати квітку дельфініум, попередньо обговоріть характерні ознаки цієї квітки. З’ясуйте, у чому її схожість з дельфінчиком. Як думала дівчинка?
5. Організуйте роботу з «Книгою дошкільника». Під час виконання завдання №10 запропонуйте дитині попередньо висловитись щодо змісту завдань і теми заняття.
6. Запропонуйте дитині уважно послухати музичний твір”Вальс квітів” П.І. Чайковського і обговоріть враження й свої уявлення: які квіти танцювали, як собі їх уявила ваша дитина.

 

 

12.05.2022р  Четвер

Вихователь:Бородіна Н.В.

Тема блоку: «Творимо красу – збільшуємо добро на землі»

Тема дня: «Рукотворна краса»
1. Бесіда: «Житло». Запропонуйте дитині уважно розглянути помешкання, в якому вона живе. Що робить його затишним, що робить його не лише корисним, а й красивим? Як можна згрупувати названі елементи? Поясніть, що прості посуд, одяг,меблі стають ще й прикрасою, якщо їх задекорувати, тобто прикрасити.
2. Почніть розмову про природну та рукодільну красу. Яка краса вражає більше: народжена природою (морозні візерунки на вікнах; квіти; веселка тощо), чи створена людиною, завдяки зусиллям (все, чим користується людина в побуті). Попросіть дитину назвати професії людей, які створюють рукотворну красу (художники, швачки, гончарі).Запитайте, чи кімнатна рослина, яку вирощували люди, – це рукотворна чи природна краса? Попросіть пояснити відповідь.
3.Запросіть дитину послухати вірш С. Жупанина “Оленчина вишиванка”
А на вишивці, мов на вишенці
Спілі ягоди, хоч збирай!
А на вишивці дивні китиці –
Цвіту ніжного – барвограй.
І проміниться та ще й міниться
Скрізь на вишивці дивосвіт.
Бо залишився на цій вишивці
Рук Оленчиних теплих слід.
– Як автор описав вишивку? Чому її можна назвати красивою? Що робить її особливо привабливою та цінною? (те, що вона зроблена руками дівчинки). Спитайте дитину, що своїми руками створила вона сама.
4. Виконання завдання у “Книзі дошкільника” (част. 2 завдан. №7).
5. Запропонуйте дитині з картонної коробки власноруч зробити будиночок для ляльки й оздобити його декоративними елементами. Допоможіть дитині придумати, які елементи меблів із сірникових коробочок можна виконати та як прикрасити.

 

11.05.2022   Середа

Вихователь: Бородіна Н.В.

Тема блоку «Творимо красу – збільшуємо добро на землі».

Тема дня «Краса рухів. Вчуся рухатися».

1.Запросіть дитину разом з вами продекламувати віршик В. Правоторової «Підсніжник» у супроводі рухів. Розпитайте про почуття,які діти намагалися передати під час декламування вірша.                                                                                                                У березні ще сніжно,                                                                                                                                                                                                             Та вже підсніжник ніжний                                                                                                                                                                                            Прижмурив сонне очко                                                                                                                                                                                                  На сонячнім горбочку.                                                                                                                                                                                                         Весни тендітний воїн                                                                                                                                                                                                        Щось неймовірне скоїв-                                                                                                                                                                                           Злякалася зима.                                                                                                                                                                                                                 Втекла! Її нема!

2.Розповідь дитині про види спорту,які сприяють формуванню красивих рухів і красивої постаті.                                               3.Весела руханка « Я весела булька».

4.Читання оповідання В. Драгунського «Дівчинка на кулі». – Як вразили хлопчика граціозні рухи маленької еквілібристки?

5.Виконання завдання у Книзі дошкільника №5, №6 (просторовий диктант).

6.Розгляньте рухи домашніх тварин. – Які з них викликають захоплення? За бажанням діти можуть виліпити фігурки тварин у русі (киці,яка потягується; зайчик,який біжить).

 

 

 

 

 

 

                           

10.05.2022р. Вівторок

Вихователь: Бородіна Н.В.

Тема блоку: «Творимо красу – збільшуємо добро на землі.
Тема дня: «Краса і користь»

1. Запропонуйте дитині проаналізувати поняття «красивий”

 і «корисний» : що означають ці слова? Про кого і про що можна так сказати? Чи все красиве є корисним? Чи все корисне обов’язково красиве? Попросіть дитину навести приклади, пригадуючи окремі продукти харчування, предмети чи елементи природи
2. Попросіть дитину пояснити прислів’я : «Сила та розум – краса людини»; «Нарядилась як пава, а кричить, як ґава».
3. Загадайте загадку : «Зелененька, мов трава, її пісенька «ква-ква». Покажіть зображення земляної жабки, обговоріть чи вважає дитина її красивою. Поміркуйте, для кого жабка може бути красунею.
4. Прочитайте казку Б.Заходера ” Сіра Зірочка” (посилання: http://казка.укр> sira- zirochka)
Бесіда за змістом прочитаного: – Чому жабка має таке ім’я? Від чого у жабки сяяли очі? Попросітьописати зовнішність Сірої Зірочки. Чи можна її назвати красивою? Доведи, що для квітів жабка була красунею. Як ти вважаєш, чому злий хлопчик не помічав краси жабки? Про кого з персонажів казки можна сказати “красивий , але небезпечний ” (метелик).
5. Дидактична гра “Красиві і корсні” (комахи). Запропонуйте дитині
розглянути комах – серед них є корисні, а є шкідливі. Дитині необхідно поділити їх на дві групи (напр. в одну коробочку розмісти-
ти комах, які приносять користь, в іншу – шкоду).Пояснити свій вибір
6. Виконання завдання у “Книзі дошкільника” (част.2 завд.№3)
7. Запросіть дитину до художньо-творчої діяльності з метою разом зробити рукописну книжку “Краса, яка захищає”. На індивідуальних картках дитина має заштрихувати захисне забарвлення шкіри тварин (напр. черепахи, хамелеона, равлика, сіро-білого зайчика і т.д.) і розповісти про красу, яка захищає.

 

09.05.2022     Понеділок

Вихователь: Бородіна Н.В.

Тема блоку «Творимо красу – збільшуємо добро на землі».

Тема дня «Сила краси».

  1. Запропонуйте дитині поглянути навколо себе і назвати все те,про що можемо сказати «краса». Уточніть,хто вирішує,що це красиво чи навпаки.
  2. Полілог. – Як дитина розуміє,чому в кожної людини своє відчуття красивого? Що відчуває людина коли сприймає красу? Чи є в краси сила? У чому вона? Що було б з нашим життям,якби зникла краса? Чому красу треба зберігати і примножувати?
  3. Розгляньте картину природи. – Яку з картин природи дитина хотіла б зберегти у своїй пам’яті? Запитайте,чому часто так буває,що людина не помічає краси навколо себе.
  4. Прочитайте казку «Ліхтар» Олега Чаклуна. – Що в казці казкового,вигаданого,а що є правдою? Де живе краса в цій казці? Чи був ліхтар красенем?Кому він видавався красивим? Чому для міста і людей таким важливим був звичайний ліхтар? Зауважте,що таким світлячком – ліхтариком для міста й людей може бути людина,яка створює красу і дарує тепло,добро іншим.
  5. Зробіть з дитиною ліхтарики з кольорового паперу і прикрасьте ними кімнату. Зверніть увагу,наскільки важливо не просто різати і клеїти,а створювати красу,вкладати душу в те,що робиш.

       6.Виконання завдання № 1-2 у «Книзі дошкільника.                                             

06.05.22р. П’ятниця
Вихователь: Бородіна Н.В.
Тема блоку: «Парк професій: спілкування з майстрами»
Тема дня: «Місто чарівників»
1. Вступна бесіда для мотивації. Попросіть дитину назвати три факти про наше рідне місто. Допоможіть дитині формулювати твердження (напр. наше місто славне тим, що в ньому є трамвай; у нашому місті є пам’ятник Коню, який його символізує; найголовніша цінність міста – це люди, роботящі і талановиті і т.д.)
2. Обговоріть разом з дитиною, чому місто називається містом Чарівників? Хто ці чарівники? У чому їхня чарівна сила? (Завдяки тому, що всі працюють, мешканці міста можуть дозволити собі все, що забажають). Без кого, без яких професій місто не може існувати? Ким би дитина хотіла б працювати в місті Чарівників? Що для цього їй потрібно? Яку користь своєю працею може принести дитина у місто Чарівників?
3. Перегляньте мультфільм «Вінтик і Шпунтик – веселі майстри». Після цього обговоріть, яку роботу виконували мешканці Сонячного міста.
4. Виконання завдання у « Книзі дошкільника» (частина 2, ст.78, 79).* Розглянь сторінку. Пригадай, що ми робили з теми «Парк професій: спілкування з майстрами». Якщо потрібно, погортай свою Книгу.Відміть галочкою те, що тобі вдалося зробити найкраще (ст.78)
Прикрась сторінку цікавинками та своїм настроєм: намалюй те, що найбільше запам’яталось (ст.79)

                                   

 

 

      04.05.22р. Середа
Вихователь: Бородіна Н.В.
Тема блоку: «Парк професій: спілкування з майстрами»
Тема дня: « Професія дарувати свято»
1. Бесіда «Циркова вистава».
-Чи сподобалось дитині побувати на цирковій виставі?
– Що найбільше сподобалось і запам’яталось?
– Який настрій був після перегляду вистави?
2. Запропонуйте дитині розглянути ілюстрації в «Книзі дошкільника» (частина II, ст.77, завд.№14)
Проведіть бесіду «Професії, що розважають»
Розглянь фото, назви професії і скажи, що спільного в них?
Де можна зустріти таких людей?
Яку користь вони приносять?
Назви і підкресли ті фото, на яких зображені професії, що з ними ти зустрічався в житті.
3. Запропонуйте дитині розглянути репродукцію картини Ю. Мацика «Клоун» (Альбом з художньо-творчої діяльності, част. II, ст.8)
Що відбувається на картині? Що ти бачиш тут такого, що дозволяє тобі так говорити? Що можна сказати про цю людину? Де можуть відбуватися події, зображені на картині? Важливо пояснити дитині, що ми не знаємо настрою клоуна, адже його міміка і жести спрямовані на те,щоб веселити глядачів.
Запропонуйте дитині виконати завдання за зразком в Альбомі з художньо-творчої діяльності (част.2, ст. 8 – 9 «Об’ємні кульки» – за допомогою пластиліну).
4. Підсумовуючи, запропонуйте поміркувати дитині: чому професії
акторів театру, цирку, артистів сцени називають професіями, які
дарують свято? Уточніть значення вислову «дарувати свято»
5. Запропонуйте переглянути мультфільм «Канікули Боніфація».

 

03.05.2022  

Вихователь: Бородіна Н.В.

Тема блоку «Парк професій:спілкування з майстрами».

Тема дня: «Професії моїх батьків»

  1. Бесіда «Професії моїх батьків». – Де працюють мої батьки? Як називаються їх професії?
  2. Запросіть дитину до аналізу поняття робота,праця,професія. З’ясуйте,що означають ці слова. У чому відмінність між ними? Чи можна виконувати роботу поза професією і в якому випадку? Чи може бути професія без роботи;робота без праці?Просіть дитину аргументувати свою відповідь.
  3. Мовленнєва вправа «Продовжи речення». – Мої батьки працюють… – Я знаю що мама\тато на роботі… – Коли я виросту,то стану…
  4. Перегляньте мультфільм з подальшим обговоренням «Всі професії». – Про які професії йшлося в мультфільмі? Які з них можна назвати чоловічими;жіночими? Які професії частіше трапляються у великих містах? Яка з професій сподобалася найбільше?
  5. Робота у «Книзі дошкільника» завдання №13. – Запитайте,чи знають ваші діти як ви обрали ту чи іншу професію? Розкажіть про свою професію. Запитайте в дитини,яку професію бажає обрати вона.
  6. Художньо –творча діяльність «Намалюй ким ти хочеш стати».

 

2.05.2022 р. Понеділок

Вихователь: Бородіна Н.В.
ТЕМА БЛОКУ: « ПАРК ПРОФЕСІЙ: СПІЛКУВАННЯ З МАЙСТРАМИ
ТЕМА ДНЯ: «ЯК ЛЮДИ ОБИРАЮТЬ ПРОФЕСІЮ»
1. Дидактична гра «Чарівний мішечок»
Опис гри: у мішечку розміщені предмети, іграшки. Дитина, не дивлячись, а за допомогою руки повинна визначитись, що саме за предмет там знаходився і назвати його і т.д.
Підбиваючи підсумки, запитайте для якої професії особливо важлива чутливість пальців.
2. Запросіть дитину поміркувати над прислів’ям: « Де народився, там і згодився». Підсумуйте відповіді дитини, що фахівець в одній справі – в іншій може бути майстром. Поясніть, що це твердження справедливе і для рослин, і тварин: народжені в теплому кліматі, важко пристосовуються до холодного клімату. Попросіть дитину аргументувати таку думку прикладами.
3. Мовленнєва гра «Різні професії» . (Дорослі називають якості й уміння, дитина – відповідну професію, де такі якості й уміння потрібні; дорослий називає характерні дії, дитина – відповідну професію).
Влаштуйте розмову про орієнтованість дитини на майбутню професію, що вона про цю професію знає, які якості й уміння для виконання професії потрібні.
4. Виконання завдання у «Книзі дошкільника»(частина II, ст.75, завд. №12)
5. Розгляд ілюстрації до казки «Рукавичка» Є. Рачова («Книга дошкільника» ст.76). Запропонуйте дитині намалювати свою ілюстраці до казки.

29.04.2022 р. П’ятниця

Вихователь: Бородіна Н. В.
ТЕМА БЛОКУ : « Парк професій: спілкування з майстрами».
ТЕМА ДНЯ: « Хочу бути художником»
1. Запропонуйте дитині переглянути деякі портрети. Наголосити на тому,що це такий своєрідний жанр живопису, де зображені люди. Особливу категорію складають автопортрети, на них художники зображують самих себе.
Якщо бачиш, що з картини
Ніби дивиться на нас
Принц в одежі старовинній,
Чи сучасний верхолаз,
Льотчик, вчений, балерина,
Чи художник, чи поет,
Так і знай що ця картина
Називається…. (портрет).
2. Полілог «Що б ми втратили, якщо не стало художників?»
«Що ти знаєш про професію художника?»
Чи може будь-хто стати художником?
Чому творчість художника така важлива?
3. Прочитайте дитині вірш Л. Повх «У небі», а тоді вона повинна чи то намалювати, чи зліпити, чи зробити аплікацію (за вибором), те про що розповідалось.
На м’якій хмаринці, ніби на перинці,
Сплять собі малятка зорі-зоренятка.
Зіронька хитається…
Добре всім дрімається…
4. Прочитайте твір М. Носова «Як Незнайко був художником» (знайдіть в інтернеті).
Яких помилок Незнайко припустився під час опанування професії
художника?
5. Виконання завдання у Книзі дошкільника (частинаII, ст.74, завдання №10)

 

28.04.2022    

Вихователь: Бородіна Н.В.

Тема блоку: «Парк професій:спілкування з майстрами»

Тема дня: «Які професії живуть вдома?»

  1. Бесіда за темою дня. – Які професії живуть вдома? – Хто з членів родини виконує роботу кухаря;прибиральника;швачки;вихователя? Розпитайте,які ще професії можна знайти вдома.
  2. Дидактична гра «Мій дім». – Які кімнати у вашому будинку?(кухня,ванна,вітальня,коридор,спальня). Запропонуйте назвати та намалювати(написати) слова-дії,що у відповідних місцях помешкання можуть робити члени родини(у ванній – прати,прасувати,вимивати,купати).
  3. Запросіть дитину прослухати історію «Щасливий день». Бесіда за запитаннями: розкажіть,як спочатку сини ставилися до маминої роботи;як матуся привчила синів допомагати по господарству. Яких дій навчилися страусенята? Що з цих дій ви можете робити самостійно?
  4. Заохотьте дитину самостійно виконати завдання № 8,9 з «Книги дошкільника».
  5. Запропонуйте дитині взяти участь у виконанні домашніх справ (це можуть бути кулінарні дії або прання лялькового одягу чи прибирання). Після роботи обговоріть з дитиною враження від роботи,яку щодня виконують члени родини.
  6. Заохочення:перегляд мультфільму «Канікули в Простоквашино». Після цього запропонуйте дитині пофантазувати,як би вона жила в селі і виконувала домашню роботу. Малювання ілюстрацій до своїх відповідей.

ГАРНОГО ДНЯ!

 

26.04.2022     

 Вихователь: Бородіна Н.В.

Тема блоку: «Парк професій: спілкування з майстрами».

Тема дня: «Я працюю в магазині».

  1. Бесіда на тему дня. – Люди,якої професії носять білий ковпак і фартух?(запитання проблемного характеру). Діти можуть висувати різні версії(лікар,пекар,повар,кондитер). Дитині потрібно допомогти підійти до правильної відповіді. – Куди ми ходимо за продуктами харчування? (супермаркет) – Які професії потрібні для роботи в супермаркеті?(продавець,касир,вантажник,охоронець,прибиральниця,консультант,маркетолог,менеджер,супервайзер).
  2. Мовленнєва гра «Який магазин?» -В який магазин ми ходимо за продуктами?(продуктовий) – За іграшками? (іграшковий) – За книгами? (книжковий).- За меблями? (меблевий). Дитина перелічує товари які знаходяться в тому чи іншому магазині. (за вибором).
  3. Розігрування діалогу і знаходження зайвого товару. Наприклад: «Я купую в магазині зошит,пензлик,альбом,морозиво,гумку». –В якому магазині я це купую і чи все правильно?
  4. Математична гра «Ощадливий покупець». Дитині даються «гроші». Покупець має на відповідну суму купити товар:відрахувати гроші,пояснити вибір товару,підрахувати суму витрачену на них. Обговоріть: чому саме так дитина розпорядилася грошима,що купила потрібного,а без чого можна обійтись,заощадивши гроші.
  5. Графічне завдання «Намалюй штрих-код до товару».
  6. Виконання завдання № 3,4,5 у «Книзі дошкільника» ст..70-71 (2 частина). Звертайте увагу на правила посадки за столом.

ГАРНОГО ДНЯ!

25.04.22. Понеділок    

 Вихователь: Бородіна Н.В.

ТЕМА БЛОКУ: «Парк професій: спілкування з майстрами»
ТЕМА ДНЯ: « Яка професія найкраща в світі?»
1. Тематична бесіда. Запропонуйте дитині уявити, що в місті зникли всі фахівці. Як це вплинуло на життя самого міста? Попросіть аргументовано пояснити, чому треба працювати. Чи можна назвати дітей людьми, які не працюють? Чи обрала вже дитина професію, яку хотіла б опанувати? Яку саме і чому?
2. Мовленнєва вправа «Різні професії» (з використанням наочного матеріалу)
-Чому не можна про одну з них (професій) сказати, що воно найкраща в світі?
– Які види роботи не можуть виконувати жінки?
– Які професії вимагають особливої сили і сміливості; особливої сили і сміливості; особливої точності і охайності?
– Чи є на таблиці зображені професії когось з батьків дитини?
3. Дидактична гра « Назви професію, роздай кожному його річ»(Книга дошкільника ст. 72, завд.№8)
4. У «Книзі дошкільника» (частина II) ст.. 68 завд. №1 – за запитаннями опрацюйте завдання з дитиною.
5. Розігрування мовленнєвої ситуації « Поліція патрулює»
Нагадайте, що поліціянт – професія, в якій людина взаємодіє з людиною. Отже, треба бути чуйним, культурним, терплячим. Запропонуйте розподілитись на дві групи: дитина «поліціянт», а дорослі – «громадяни». Кожен громадянин має взяти на себе відповідний образ: мама з маленькою дитиною, старенька з кошиком, водій вантажівки, тощо. Ці громадяни мають придумувати причину звернення до «поліціянта» зі своїм проханням, а той відповідно відреагувати. Після закінчення гри обговоріть враження щодо вмінь і якостей, що вимагає ця професія.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.