Сторінка інструктора з фізичного виховання

Пятниця 13.05.2022

Шановні батьки!

Під веселу руханку «Гуси- потягусі» позаймайтесь разом з дітьми.

Четвер 12.05.2022

Своєрідна гімнастика, як метод боротьби з викривленням хребта (зі сколіозом), з’явилася ще в I столітті до н.е. і порекомендував її Цельс Авл Корнелій. Відразу треба уточнити, що однієї лікувально-профілактичної гімнастики буде не достатньо, потрібно поєднувати в комплексі масаж, фізіотерапію

Розглянемо найважливіші та дієві способи боротьби зі сколіозом і методи .

Сколіоз у дітей: ознаки і лікування, діагностика і профілактика сколіозу у дітей
Вправа для дітей зі сколіозом №1

Лежачи на животі ноги і руки прямі, паралельні одні одним. Зігнемо в лікті ліву руку, праву разом з лівою ногою піднімаємо над рівнем підлоги й утримуємо в такому положенні, скільки дозволяють м’язи. Після розслаблення повторюємо вправу 4-5 разів, помінявши руки і ноги. Через кілька підходів повторення цієї вправи можна взяти не важкі для дитини гантелі, щоб збільшити навантаження на сину.
Вправа для дітей зі сколіозом №2

Лежачи на животі ноги і руки прямі, паралельні одні одним. Одночасно піднімаємо руки і ноги над підлогою, утримуємо в даному положенні близько 5 секунд, повільно опускаємо у вихідне положення вправи.
Вправа для дітей зі сколіозом №3

Стаємо на «карачки». Руки прямі, ноги згинаємо в колінах під кутом рівно 90 градусів.Праву руку відриваємо від підлоги і витягаємо вперед, одночасно витягаємо ліву ногу. Рука і нога повинні бути паралельні до підлоги і одні одним. Утримуємо кілька секунд в такому положенні і міняємо ногу і руку.
 

Вправа для дітей зі сколіозом №4

Однією з найефективніших вправ для всіх груп м’язів є підтягування на перекладині. Починати потрібно з захвату руками на ширині плечей. Якщо дитині важко, їй можна допомогти, притримуючи за талію. Не потрібно прагнути підтягнутися вище, головне робити цю вправу якісно, без ривків. Тримати спину рівно, не вигинаючи і не відхиляючись. Обов’язково зверніть увагу на те, що долоні дивляться від себе,
Вправа для дітей зі сколіозом №5

  • Частіше гуляйте на вулиці, особливо в хвойному лісі, за містом.
  • Побільше думайте про хороше, не витрачайте свій час на негативні думки.
  • Смійтеся якомога більше, адже сміх продовжує життя.
  • Обов’язково здоровий сон не менше 7 годин на добу.
  • Запишіться на секцію плавання. Зміцнення м’язів спини і хороші емоції гарантовані.
  • Постійно стежте за рівною спиною і консультуйтеся з лікарем-фахівцем.
  • Для розслаблення м’язів спини дуже корисно придбати вібромасажер.

Середа 11.05.2022

Як зацікавити дитину займатися фізкультурою під час воєнного стану?

Кожна дитина відчуває природну потребу в активному русі. І дуже важливо, коли в сім’ї зуміють зробити фізкультуру не просто обов’язковим, а й улюбленим режимним моментом малюка. Зрозуміло, що фізкультура в ранньому і дошкільному віці повинна асоціюватися в дитини з веселою грою. Тому потрібно визначити, які саме фізичні вправи дитина виконує із найбільшим задоволенням, і зробити виконання цих вправ основними на перших етапах занять. Потім доцільно вводити нові фізкультурні рухи, але в жодному разі не можна змушувати дитину їх виконувати. У фізичному вихованні дітей в сім’ї можуть бути використані різні форми занять фізичними вправами — від простих (ранкова гімнастика) до складних (тренування в окремому виді спорту).

Можна рекомендувати такі форми занять фізичними вправами дітей у сім’ї під час воєнного стану:

  • ранкова гігієнічна гімнастика;
  • ранкова спеціалізована гімнастика;
  • фізкультхвилинки;
  • заняття із загальної фізичної підготовки;
  • самостійні тренувальні заняття;
  • процедури для загартування;
  • рухливі і спортивні ігри.

Основним періодом занять батьків із дітьми є вік від 2 до 6-7 років, хоча і після цього не слід припиняти занять у сім’ї. Систематичні вправи в домашньому спортивному куточку, ранкова гімнастика — все це допоможе досягти значних успіхів у фізкультурних заняттях у школі. Щоденно приділяючи дитині хоча б декілька хвилин для занять фізкультурою, перш за все потрібно дотримуватись принципу систематичності, щоб дитина поступово звикала до занять, щоб вони стали для неї необхідними щодня.

Тривалість домашнього заняття може бути різною — залежно від віку дитини, від пори року, від частини доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття.

Під час ранкової гімнастики найкраще використовувати легкі і знайомі вправи. Тривалість ранкових занять — не більше 10 хвилин. Вправи перед вечерею — найбільш розповсюджена форма занять. У цей період є час для опанування акробатичних вправ, проведення ігор і вдосконалення досягнутих результатів. Тривалість занять із дітьми до 6 років — 20-30 хвилин, а з 6-7-річними — до 45 хвилин.

Після вечері займатись із дітьми фізичним вихованням не рекомендується. Адже, після їжі інтенсивна рухова діяльність є шкідливою (в будь-який час доби). І крім того, після фізичних вправ діти важко засинають.

 

 Фізхвилинка Подивись на небо  Пташина фізкультхвилинка

Як зацікавити дитину заняттями фізичною культурою?

Добре, якщо дитина сама потребує рухів та із задоволенням виконує нові завдання. Ви повинні підбадьорити дитину, продемонструвати, яка вона міцна, спритна і сильна. Збудити інтерес у дитини до занять допоможе також і демонстрація її вмінь перед іншими членами сім’ї або однолітками. Так поступово у дитини розвинеться впевненість у своїх силах та бажання вчитись далі, засвоювати нові, більш складні ігри і рухи.Якщо у дитини немає бажання займатись, проаналізуйте причини негативного ставлення до занять, щоб в подальшому створювати більш сприятливі умови.Чим і як займатись? Кожна вправа, кожна рухлива гра має своє завдання, мету, значення, у зв’язку з чим вони поділяються на п’ять основних груп.До першої групи входять вправи, що спрямовані на відпрацювання правильної постави, правильного положення голови, плечей, інших частин тіла. Саме ці рухи сприяють правильному фізичному розвитку.До другої групи входять вправи, які будуть містити елементи акробатики. Вони спрямовані на розвиток спритності, гнучкості, швидкості реакції і виконуються зі страхуванням. Батьки повинні бути дуже уважними й обережними, щоб забезпечити повну безпеку під час виконання цих рухів (перекидання, розгойдування дитини, висіння головою вниз тощо).Третя група вимагає рухливих ігор, в яких використовується ходьба, біг, стрибки тощо. Для проведення ігор необхідний колектив: дитина грається з батьками, або зі старшими братами і сестрами, або з однолітками.До четвертої групи входять вправи з використанням різних предметів на свіжому повітрі або в приміщенні. Тут дуже важливою є винахідливість батьків, яка допоможе у звичайних умовах підготувати для дітей різні цікаві перешкоди для перелізання, перестрибування і розгойдування (пролізти під стільцями, перестрибнути через кубики; перелізти через ліжко). У цих вправах важливою є не стільки точність виконання, скільки швидкість пристосування до незвичних, умов.П’яту групу складають музично-ритмічні вправи, які виховують у дітей граціозність, пластичність, усвідомлене виконання рухів із ритмом віршів, пісень і музики.

Рухливі ігри для дітей дошкільного віку

Рухливі ігри— це важливий засіб усебічного виховання дітей дошкільного віку. Правильно дібрані ігри сприяють гармонійному розвитку організму дошкільників. Різноманітні рухи та ігрові дії дітей ефективно впливають на діяльність серцево-судинної, дихальної та інших систем організму, збуджують апетит і сприяють міцному сну.

Рухливі ігри задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду. За допомогою ігор у дошкільнят закріплюються та вдосконалюються різноманітні вміння і навички з основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, рівноваги); розвиваються такі важливі фізичні якості, як: швидкість, спритність, витривалість.

Значний вплив мають рухливі ігри на виховання морально-вольових якостей. У колективних іграх у дітей формується поняття про норми громадської поведінки, виробляються організаційні навички, виховуються стійкість, сильна воля, витримка. Спільний інтерес, викликаний грою, об’єднує дітей у дружній колектив. Рухливі ігри також впливають на розумовий розвиток дітей, допомагаючи уточнити уявлення про навколишній світ, різні явища природи тощо. Виконуючи різні ролі, імітуючи дії тварин, птахів, комах, діти на практиці з’ясовують здобуті знання про життя, способи пересування живих об’єктів.

За ступенем фізичного навантаження ігри бувають великої, середньої та малої рухливості. До ігор великої рухливості належать ті, у яких бере участь одночасно вся група дітей. Зміст цих ігор становлять інтенсивні рухи: стрибки, біг у поєднанні з метанням, подоланням перешкод (пролізання в обруч, перестрибування через кубики). Характер гри середньої рухливості відносно спокійніший (метання предметів у ціль, ходьба в поєднанні з іншими рухами: підлізання під дугу, переступання через предмети). Активно рухається лише частина учасників гри, а решта перебувають у статичному положенні й спостерігають за діями тих, хто грають. Рухи, що є змістом гри, виконуються в повільному темпі.

Більшість рухливих ігор доступні й корисні дітям різних вікових груп. Перед тим як обрати гру, слід визначити мету, урахувати вікові можливості дітей, їхні інтереси та фізичну підготовленість, час проведення, а також погодні умови. Залежно від підготовленості дітей правила можна спростити або ускладнити.

Визначаючи гру, слід ураховувати її місце в режимі дня і дотримуватися певної послідовності в діяльності дітей. На прогулянках, за годину до денного сну та після нього, проводяться ігри будь-якої рухливості. Ураховується пора року і температура повітря.

Особливої уваги потребує добирання ігор у холодну пору року і в несприятливу погоду. У цей час доцільніше проводити ігри з нескладними рухами (ходьбою, бігом). Улітку ігри зі швидким бігом і стрибками корисніше проводити на початку денної прогулянки або після полудня, коли знизиться температура повітря.У дітей старшого дошкільного вікуруховий досвід багатший і це дає можливість ширше використовувати в іграх складніші рухи.

Дітям цікаво грати в ігри, у яких передбачається об’єднання у підгрупи (команди). Вони привчаються в інтересах своєї команди досягати перемоги, виявляти рішучість, спритність, витримку Визначення й конкретизація загальної мети запобігають випадковості під час добирання ігор. Успіх гри значною мірою визначається правильною організацією дітей. Перед тим як пояснювати нову гру, слід повторити з дітьми найскладніші для них рухи.

Важливий момент у керівництві грою — дозування рухів, особливо в іграх із бігом, лазінням, іграх узимку, коли одяг ускладнює рухи. Потрібно стежити за тим, щоб діти не перегрівалися і не втомлювалися. Загальна тривалість рухливої гри — 10–12 хв.

   

Вівторок 10.05.2022  

Рухливі і малорухливі ігри та естафети для дитячого садка

Здавна психологи і педагоги називали дошкільний вік віком гри. І це не випадково. Майже все, чим займаються маленькі діти, надані самим собі, вони називають грою.
Для дитини гра – засіб самореалізації та самовираження. Вона дозволяє йому вийти за межі обмеженого світу «дитячої» і побудувати свій власний світ.
Рухомий називається гра, побудована на рухах. Цільова установка і види діяльності грають визначаються сюжетом (задумом, темою) даної гри. Правила уточнюють права і обов’язки учасників, визначають способи ведення і обліку результатів гри. Для рухливих ігор характерні самостійні, творчі рухові дії з предметами чи без них), що виконуються в рамках правил.

Основні завдання рухливих ігор:

– зміцнювати здоров’я граючих;
– сприяти їх правильному фізичному розвитку;
– сприяти оволодінню життєво необхідними руховими навичками, вміннями і вдосконалення в них;
– виховувати необхідні морально-вольові і фізичні якості;
– прищеплювати організаторські навики та звичку систематично самостійно займатися іграми.

Підбірка небагатьох ігор в які мої вихованці дуже люблять грати у вільний час.

«Паличка-стукалочка».

Діти вибирають ведучого, він стає в коло, в руці ціпок, очі зав’язані. Зі словами:
– Раз, два, три, чотири, п’ять –
Буде паличка стукати.
А як скаже:
– Скок, скок, –
Відгадай, чий голосок?
– крутиться в колі, вказуючи на дітей. На слова: «Скок, скок» зупиняється, і той, на кого вказує паличка, береться за інший її кінець і вимовляти ім’я ведучого. Ведучий повинен дізнатися, хто його покликав. Правильно відгаданий стає ведучим.

«Гуси-лебеді».

Гравці вибирають вовка і пастуха, решта – гуси. На одній стороні майданчика – будинок, де живуть гуси, на іншій – луг. В середині залу – яр, там живе вовк. Гуси пасуться на лузі, через деякий час пастух кличе гусей, качок йому відповідають.
Пастух: Гуси, гуси!
Гуси: Га-га-га!
Пастух: Їсти хочете?
Гуси: Так-так-так!
Пастух: Ну, летіть!
Гуси: Нам не можна –
Сірий вовк під горою,
Не пускає нас додому!
Пастух: Ну, летите, як хочете,
Тільки крила бережіть!
Гуси біжать додому, вовк намагається їх зловити (не виходячи зі свого яру). Спіймані гуси виходять з гри. Вовк гусей не ловить, а «салит» рукою.

« Юрта».

У грі беруть участь не менше двох підгруп дітей, кожна з яких утворює коло по кутах майданчика. В центрі кожного кола стоїть стілець, на
який повішений хустку з національним візерунком. Взявшись за руки, всі йдуть чотирма колами під музику і говорять слова:
Ми веселі хлопці,
Зберемося всі в кружок,
Пограємо і попляшем,
І помчимся на лужок.
Під мелодію без слів діти стають в одне спільне коло і танцюють. По закінченні музики швидко біжать до своїх стільців, беруть хустку і натягують його над головою у вигляді шатра (даху), виходить юрта.

«Мисливці і качки».

Діти діляться на дві команди, одна – мисливці, інша – качки. По краях майданчика проводяться дві паралельні лінії. Команда охотни-ков ділиться навпіл і займає місця навпроти один одного за лініями. В середині стають качки. У мисливців один м’яч. За сигналом охотни-ки «стріляють» у качок, кидаючи в них м’яч, а качки перебігають від однієї лінії до іншої, намагаючись ухилитися від м’яча. Той, у кого потрапляє м’яч, вибуває з гри.
Гра триває до останньої качки, потім команди міняються місцями.

Правила: мисливці не повинні виходити за лінію. М’яч один у одного не віднімати.

«Липкі пеньки».

Три-чотири гравці сідають навпочіпки в обруч, якомога далі один від одного. Вони зображують липкі пеньки. Інші гравці бігають по майданчику, намагаючись не підходити близько до пеньків. Пеньочки повинні постаратися торкнутися пробігають повз дітей. «Осаленные» стають пеньками.
Правила: пеньки не повинні вставати з місць.

«Хусточка».

Гравці стають у коло. Ведучий з хусткою в руці за колом біжить і кладе комусь із гравців хустку в ноги, а сам продовжує біг по колу. Той, кому кинули хустку, повинен швидко його підняти і спробувати наздогнати ведучого, поки той не став на його місце. Якщо він не встигне наздогнати, той сам стає ведучим.

«Кудлатий пес».

Гравці вибирають «пса». Він стоїть в стороні. Інші діти мед ленно йдуть до нього, примовляючи:
Ось сидить кудлатий пес,
В лапки свій уткнувши ніс.
Тихо, мирно він сидить,
Не то дрімає, не то спить.
Підійдемо до нього, розбудимо,
І подивимося –
Що ж буде?
Діти підходять і плескають у долоні. Пес схоплюється, гарчить, гавкає і ловить дітей.

«Будуємо цифри».

На підлозі заздалегідь намалювати цифри, які можуть повторюватися (на-приклад, дві цифри 1 або дві цифри 5). Гравці вільно пересуваються по майданчику. Ведучий рахує до 10 і називає будь-яку цифру. Діти повинні швидко знайти її і побудуватися. Вважати можна швидко, скорочуючи час знаходження та побудови. Виграє той, хто швидко і правильно впорається із завданням.

«Захистимо товариша».

Діти утворюють коло, стоячи обличчям до центру. У центр кола встають два гравця. Один з них – товариш, інший – захисник. Завдання гравців –
передаючи м’яч один одному, заплямувати товариша. Завдання захисника – захищати товариша, відбиваючи всі м’ячі, які кидають учасники. Гравець, який потрапив у товариша, займає місце захисника, попередній захисник стає товаришем, а заплямований гравець займає місце серед учасників.
М’яч треба передавати швидко, щоб захисник не встиг зайняти вигідне місце для захисту.

«Стрибни – присядь!»

Гравці стоять у колоні на відстані одного кроку один від одного. Двоє ведучих з мотузкою (скакалкою) розташовуються праворуч і ліворуч від колони. За сигналом діти проносять натягнуту мотузку перед колоною (на висоті 20-30 см від землі). Гравці по черзі перестрибують через мотузку. Потім, минувши колону, ведучі з мотузкою повертаються назад, несучи мотузку на висоті 50-60 див. Діти швидко присідають, приймаючи положення угруповання. Виграють ті, хто, не зачепивши мотузки, зумів виконати стрибки і присідання. Швидкість гри поступово підвищується.

                                            

 

 П’ятниця  06.05.2022 

Фізичні вправи для дітей

Кожне заняття повинне обов’язково мати чітку структуру. До неї входять:

  1. Розминка
  2. Основний комплекс вправ
  3. Розтяжка
  4. Розминка.

Дитячі м’язи, як і м’язи дорослої людини треба підготувати до фізичних навантажень – розігріти. В процесі розминки м’язи та суглоби отримують необхідну покращений кровообіг, підготовлені до навантажень суглоби, що дасть можливість краще та безпечніше (зменшується ризик отримання мікротравм) виконувати основний комплекс занять. Найкраще для цього підходять звичайна ходьба, біг, стрибки. На розминку для дітей відводиться близько десяти хвилин.

Як виконувати?

1.1. Діти ходять спокійним кроком по колу. Поступово вводяться елементи ходьби на носочках та п’яточках. Найкраще виконувати цю вправу близько трьох хвилин.

1.2. Діти бігають на місці. Для кращої ефективності  можна урізноманітнити варіаціями (з підніманням колін, закиданням гомілок). Тривалість  близько трьох хвилин.

1.3. Стрибки.  На обох ногах. З чергуванням на лівій та правій  нозі. Для дітей краще виконувати стрибки на місці.

Основний комплекс вправ. Фізкультура для дітей

Фаза активних вправ які тривають близько двадцяти хвилин.

2.1. «Діти потягуються»

Основне положення – стати прямо, ноги на ширині плечей, руки вздовж тіла. Підняти руки над головою на ширині плечей, пальці розведені. Стати на носочки і з одночасним вдихом тягнутися догори. На видих розслабити м’язи і повернутися в основне положення.

2.2. «Дроворуб»

Основне положення – стати прямо, ноги на ширині плечей, руки вгорі, долоні з’єднані в замок.  Видихаємо і промовляємо “ух”. Опускаємо з’єднані руки донизу, імітуючи рубання дров. Вправа повторюється до  десяти разів.

2.3. «Повороти»

Основне положення – стати прямо, ноги на ширині плечей, руки на талії. Повертаємо верхню частину тіла по черзі вліво – основне положення –  вправо. Вправа повторюється до  десяти разів.

2.4. «Присідання»

Основне положення – стати прямо, ноги разом. Дитина виставляє перед собою прямі руки повільно присідає одночасно роблячи вдих; потім швидко піднімається у основне положення. Вправа повторюється до шести разів.

2.5. «Вертоліт»

Основне положення – стати прямо, ноги на ширині плечей, руки розставлені в сторони. Робимо рухи в плечах, крутячи руками вперед-назад, імітуючи вертоліт. Вправа виконується близько 2 хвилин, а потім повторюється 6 разів, але вже із зігнутими ліктями.

2.6. «Лунатик»

Основне положення – стати прямо, ноги на ширині плечей, руки розставлені в сторони або на поясі. Діти роблять чотири оберти головою вліво потім вправо. Вправа повторюється 3-4 рази.

  1. Розтяжка

Дуже важливе місце в гармонійному та фізичному розвитку дитини відіграє розтяжка. М’язи стають еластичнішими, вирівнюється та стає більш стрункішою фігура, дитина стає більш гнучкою, покращується кровообіг.

Розтягування у дітей та дорослих потрібно виконувати в кінці фізичних вправ, коли тіло “розігріте” та піддатливе що є запорукою безпеки від травмування.

3.1. «Доторкнутися підлоги»

Основне положення – стати прямо, ноги на ширині плечей, руки опущені вздовж тіла. Треба нахилитися вперед, діставши кінчиками пальців підлоги. Коліна не згинаються. Повернутися в основне положення. Вправа виконується близько десяти разів.

3.2. «Розтягування»

Сісти на підлогу. Ноги розставити в сторони. Руками опертися підлоги за спиною. Піднімаємо руки і дістаємо руками пальців ніг, при цьому нахиляємося тілом вперед. Потім повертаємося в основне положення. Вправа повторюється близько 5 раз.

Постійно займайтеся фізичними вправами і ви станете кращими

Рухливі ігри та ігрові вправи

Ігри з ходьбою, бігом, рівновагою: «Біжіть до мене», «Конячки», «Біжіть до прапорця», «Пташка і пташенята», «Пташенята і кіт», «Трамвай», «Миші та кіт», «Не запізнюйся», «Знайди свій колір», «Діти в лісі».
Ігри з повзанням і лазінням: «Квочка і курчата», «Миші в коморі», «Кішка і кошенята», «Бджілка», «Вороненята».
Ігри з киданням та ловінням предметів: «Влучи в коло», «Хто далі кине торбинку (м’яч)?», «Прокоти м’яч у ворота», «Підкинь м’яч вище».
Ігри зі стрибками: «По рівненькій доріжці», «Спіймай комара», «Коза та вовк», «Жабки», «Горобчики і кіт», «З купинки на купинку», «Хто збере більше стрічок?», «Дострибни до прапорця», «Горобці-стрибунці».

Ігри на орієнтування у просторі: «Відгадай, хто кричить», «Знайди свій будинок», «Не наступи», «Кізонька».
Мовно-ритмічні ігри: «Ворона і вороненята», «Собачки», «Бджілки», «Котик», «Кізонька», «Веселі молоточки».

Середня група

Ігри з ходьбою, бігом, рівновагою: «Знайди собі пару», «У ведмедя у бору», «Мак», «Кольорові автомобілі», «Про Катрусю і цапка», «Пташки і кіт», «Іменинний пиріг», «Пастух і стадо», «Качечка», «Прапорці», «Метелики», «Нумо в коло!».
Ігри з повзанням і лазінням: «Не дзвони», «Діти і вовк», «Переліт птахів», «Кошенята і цуценята», «Кролики». Ігри з киданням та ловінням предметів: «Лови, кидай, падати не давай!», «М’яч через сітку (мотузок)», «Збий булаву», «Школа м’яча», «Кеглі». Ігри зі стрибками: «Зайці і вовк», «Лисиця у курнику», «Заїнька сірий умивається», «Жабки і журавлі», «Горобчики», «Не замочи ніг», «Подзвони в брязкальця», «Дідусь і зайчата». Ігри на орієнтування у просторі: «Знайди, де заховано», «Знайди і промовч», «Хто вийшов?», «Відгадай по голосу», «У лісочку на горбочку».

Рухливі тематичні ігри:

для хлопчиків: «Запорізькі козаки», «Прикордонники», «Розвідники», «Матроси», «Футболісти», «Рятувальники».
для дівчаток: «Метелики», «Бджілки», «Господарочки», «Квіточки», «Сніжинки», «Хмаринки», «Рибки».

Старша група

Ігри з ходьбою, бігом, рівновагою: «Птахи i зозуля», «Гуси-лебеді», «Ми веселі діти», «Чия ланка швидше збереться», «Зроби фігуру», «Каруселі», «Хто перший», «Мишоловка», «Квач», «Kapaci і щука», «Хитра лисиця», «Шпаки», «Теремок», «Хлібчик».
Ігри з повзанням i лазінням: «Ведмідь ібджоли», «Хто швидше до прапорця», «Курочка i горошинки». Ігри з киданням та ловінням предметів: «Мисливці i зайці», «Цілься краще», «Серсо», «Підкинь i злови», «Не давай м’яч», «Кільцекид». Ігри iз стрибками: «Вудочка», «Хто краще стрибне», «Чижик y клітці», «Не боюсь», «Cнігypi i кіт», «Не залишайся на підлозі». Ігри на орієнтування у просторі: «Піджмурки», «Горюдуб», «Відгадай, чий голосок?», «Заборонений рух», «Бережи предмет», «Чий вінок кращий», «Довгоносий журавель», «Ходить гарбуз по городу». Доріжка перешкод. Виконування послідовно такі вправи: біг, підлізання під дугу,пролізання в обруч, ходьба по колодці, стрибок у глибину, бігом повернутись на міcцe старту.

Ранкова гімнастика для дошкільників

Ранкова гімнастика використовується для налаштовування організму дитини на робочий стан. Удома вона зазвичай повинна проводитися щоденно, у тому числі у вихідні та святкові дні за такою схемою: нетривала ходьба у бадьорому темпі або нетривалий біг у повільному темпі, потім — загальнорозвивальні вправи (зі старшими дітьми бажано з предметами), на завершення — біг у середньому або повільному темпі, який змінюється ходьбою з вправами на поновлення дихання.

Комплекс ранкової гімнастики містить від 4-5 вправ у молодших дітей до 6-8 — у старших дошкільників, кількість повторень кожної вправи теж поступово збільшується з 4-6 до 8-10 повторень. Тривалість ранкової гімнастики  складає 10 хвилин

Вимоги до відбору вправ для ранкової гімнастики:

  • вправи повинні бути простими й доступними для дітей, відповідати особливостям їхнього віку і не вимагати великих витрат енергії;
  • вправи мають бути різноманітними за видами рухів й охоплювати різні великі групи м’язів;
  • бажано більше впроваджувати імітаційні вправи та вправи з предметами.

Для проведення ранкової гімнастики велике значення має створення відповідних умов: у теплу пору року її найкраще проводити на майданчику, захищеному від вітру, восени або взимку — у чистому, світлому, добре провітреному приміщенні.

Головна вимога до одягу дітей — він не повинен заважати рухам і спричинювати перегрівання або переохолодження організму.

Украй важливо привчати дітей до правильного дихання під час виконаний фізичних вправ: вони повинні дихати глибоко, без значних затримок, носом; вдих супроводжує рухи, що розширюють грудну клітку і випрямляють тулуб, видих — рухи, які звужують грудну клітку.

Рухи стають більш досконалими, якщо вони виконуються під музичний супровід. Музика впливає на емоції дітей, створює у них певний настрій, сприятливо діє на виразність дитячих рухів, які можуть бути чіткими, енергійними, легкими, плавними або спокійними. Музика може зумовлювати велику амплітуду рухів або, навпаки, викликати їх стриманість у виконанні. Таке розмаїття у виконанні рухів сприяє тому, що діти починають рухатися більш координовано, невимушено, ритмічно.

Обов’язковою умовою при цьому слід вважати виконання ранкової дітьми разом із батьками. Дорослий демонструє вправу без пояснення 1—2 рази, потім — з уповільненням окремих частин вправи й відповідним поясненням. При цьому важливо позначати словами напрямок руху окремими частинами тіла. Сполучення рухів і слів робить виразнішими й усвідомленішими просторові уявлення дітей. Дошкільнята можуть правильно виконувати лише основні елементи вправи, тому їх потрібно пояснювати. Необхідно перевіряти в дітей точність вихідного положення, нагадувати, що вправу треба починати й закінчувати одночасно. Вправа може супроводжуватися короткими командами-вказівками.

Як уже зазначалося вище, більшість вправ потребує дихання носом. Під час видиху в деяких вправах діти можуть проговорювати разом з дорослими короткоскладові слова. Це допомагає усвідомленому оволодінню рухом. Після закінчення ранкової гімнастики слід дати стислу позитивну оцінку, яка допомагає закріпити вимоги до техніки виконання вправи й створити позитивні емоції. Загальнорозвивальні вправи можуть виконуватись із використанням предметів та без них, на лаві й біля стінки, з різних вихідних положень (стоячи, сидячи, лежачи) і в різних шикуваннях.

Виконання загальнорозвивальних вправ із предметами викликає у дітей інтерес до занять, значною мірою впливає на засвоєння рухів, розвиток сенсорики, рухових здібностей. Усі вправи з предметами потребують роботи пальців рук. Це активізує діяльність аналізаторних систем, впливає на розвиток мовлення, на інтелектуальний розвиток у цілому. Активні дії з предметами під час виконання вправ сприяють пізнанню кольору, ваги, форми, якості матеріалів тощо.

Під час укладання комплексів ранкової гімнастики вправи доцільно розташовувати таким чином:
1)   спеціальні дихальні вправи;
2)   вправи для рук і плечового поясу;
3)   повороти тулуба, нахили в сторони і вперед;
4)   вправи для ніг із вихідного положення стоячи;
5)   вправи для ніг і черевного преса із вихідного положення лежачи на спині або сидячи;
6)   вправи для тулуба із вихідного положення лежачи на животі.

 

                                                    

   Четвер 05.05.2022

 

У Ніжинській дитячій хореографічній школі відкрили “Фітнес-центр для дітей”

 

Фітнес вправи для дітей

Всі батьки хочуть, щоб їхні діти були здоровими, розумними і красивими. Дитячий фітнес допомагає досягти цієї мети. Дитячий, дорослий – в чому відмінність? Фітнес вправи для дітей – це вид занять спортом, що включає в себе хореографію, гімнастикуаеробіку і східні єдиноборства.

Фітнес вправи для дітей

Чим принципово відрізняється дитячий фітнес від дорослого? Найголовніше – адаптовані навантаження і психологічний підхід, так як діти не будуть займатися без зацікавлення.
Заняття будуються з урахуванням особливостей дитячого віку. Заняття для трьох і чотирьох річних дітей тривають не більше тридцяти хвилин, щоб не відбулося перевантажень. Уроки повинні носити розважальний характер. Діти вивчають елементарні фізичні вправи.
У шість років дітей вже починають навчати працювати в команді. Інструктор починає давати вправи, розвиваючі логіку. У вісім років додають роботу з предметами – обручами, м’ячами, скакалками. І всі вправи – обов’язково у вигляді ігор, які діти так люблять.

Фітнес вправи для дітей. Як проводяться заняття

Для занять вибирають ігрову форму, так як гра стає необхідною складовою життя дитини. Інструктор разом з малюками відправляється в захоплюючу подорож, виявляються в світі фантазії та ігри. Діти навчаються танцям, розумінню музики і ритму, оздоровлюють свій організм. Наявність ігрових пауз, елементів спортивної гри допомагає перетворити монотонні тренування у веселі та пізнавальні уроки, розвиваючі координацію, підвищують здатність дитини до орієнтації в просторі, навчають спілкуванню і грі один з одним.
Групи дитячого фітнесу складаються зазвичай з 10 або 15 осіб. Інструктори використовують ігрову форму навчання, щоб допомогти дітям бути розслабленими і виконувати завдання педагога із задоволенням.

Фітнес вправи для дітей

Дитячий фітнес, які дорослий, включає в себе аналогічний комплекс вправ. Це три частини: підготовча – розминка, основна і заключна – розтяжка.

Частина 1. Розминка

Найкращою вправою для розминки є ходьба, біг і стрибки. Ця частина триває від 10 до 15 хвилин.
Спочатку дитина повинна не поспішаючи походити від 1 до 3 хвилин. Іноді чергують просту ходьбу і ходьбу на п’ята і носочках.
Потім дитина виконує біг на місці теж від 1 до 3 хвилин. Іноді чергують біг, при якому високо піднімають коліна, і біг з захлестом гомілки.
Після бігу потрібно запропонувати дитині пострибати на місці на двох ніжках, потім на кожній по черзі. Руки при виконанні цієї вправи слід тримати на поясі.

Частина 2. Основна частина

Заняття в основній частині тривають не менше 20 хвилин і складаються з активних вправ.

Вправа 1 – «Потягушки»

У вихідному положенні дитина стоїть прямо, зі злегка розставленими ногами і опущеними вздовж тулуба руками. Дитина піднімає руки вгору, ставить їх на ширину плечей, з розведеними пальцями, потім встає на носки, потягується і вдихає. Потім вона розслабляє м’язи, повертається у вихідне положення і видихає. Виконувати від 4 до 5 разів.

Вправа 2 – «Коління дров»

У вихідному положенні дитина стоїть прямо, зі злегка розставленими ногами і піднятими вгору руками, і зчепленими в замочок долонями. Видихнувши, дитина опускає вниз руки, імітуючи коління дров і вимовляючи «ух». Виконувати не менше 10 разів.

Вправа 3 – «Повороти»

У вихідному положенні дитина стоїть прямо, ноки розставлені на ширину плечей, руки тримає на поясі. Потім вона повертає верхню частину тулуба спочатку в одну сторону, а потім в іншу. Виконувати від 8 до 10 разів.

Вправа 4 – «Присідання»

У вихідному положенні дитина стоїть прямо, ноги тримає разом. Вона повільно присідає, тримаючи руки перед собою, одночасно видихає, швидко випрямляється, повертається у вихідну стійку. Виконувати 5 – 6 разів.

Вправа 5 – «Розмахи руками»

У вихідному положенні дитина стоїть прямо, тримає ноги прямо, руки розведені в сторони. Дитина крутить у плечах руками близько двох хвилин назад і вперед, знову повторює рухи, але із зігнутими в ліктях руками.

Вправа 6 – «Крутимо головою»

Дитина у вихідному положенні стоїть прямо, руки ставить на пояс. Вона обертає головою в одну сторону по колу три рази, потім в іншу.

Частина 3 . Дитячий фітнес. Розтяжка для дітей

Діти і дорослі закінчують заняття розтяжкою.

Вправа 1 – «Нахили»

У вихідному положенні дитина стоїть прямо, ноги розставивши на ширину плечей, опустивши руки вздовж тіла. Дитина намагається торкнутися підлоги пальчиками, не згинаючи колін, після чого повертається у вихідну стійку. Виконувати від 5 до 10 разів.

Вправа 2 – «Розтяжка»

У вихідному положенні дитина сидить на підлозі, з прямо розставленими ногами і руками, які опираються позаду тулуба на підлогу. Вона повинна дістати пальчики ніг, не згинаючи колін, після чого знову прийняти вихідне положення і випрямити спину.

Займаючись фітнесом, дитина виросте здоровою і міцною.
Як долучити дітей до фітнесу, можна дізнатися переглянувши відео Фітнес вправи для дітей.

Комплекси та методика проведення оздоровчої гімнастики для дітей дошкільного.  

                        Що таке дитячий фітнес?                                       

                                                                             

                                                           Вівторок 03.05.2022

 

 

 

            Теоретична частина з йоги для дітей лошкільного віку" | Інші методичні матеріали. Дошкілля                                                

 

  Хатха-йоги

Йога – це найдавніше індійське вчення,систематизоване мудрецем Патанджали приблизно у 2 столітті до н.е. Хатха йога -одна із складових частин йоги. Елементи цієї давньої, стрункою і корисною длякожної людини системи фізичної культури все ширше входять в наше життя.

Фізичні вправи Хатха-йоги покращуютькровообіг, допомагають нормалізувати роботу внутрішніх органів, поліпшитипоставу. Вони сприяють не тількифізичній зміцненню людини, а йоздоровленню його психіки. Для дітей гімнастика йогів – це профілактикасколіозів, простудних захворювань, вегетативних дистоній. Але не тільки це.Практика показує, що регулярно займаються діти стають спокійнішими,добрішими, у них з’являється впевненість у своїх силах[5].

Методичні рекомендації

Гімнастика з елементами Хатха-йоги доступна людямбудь-якого віку. У ній основна увага приділяється статичному підтриманняпози. Виконання вправ поєднується зі спокійним диханням і розслабленням.Для підвищення інтересу у дітей дошкільного та молодшого шкільного віку заняттязручно проводити у формі спокійній казки, яку розповідає ведучий. Кожневправу доцільно розучувати окремо. Показ супроводжується поясненням.Вивчаючи вправу, бажано створитиобраз, доступний дитячому розумінню,викликати в дитини бажання увійти в запропонований спосіб. Дуже важливо підтримуватина заняттях спокійну доброзичливу обстановку.

Для занять підходить чисте, провітрене приміщення;або чиста, рівна відкритий майданчик. При виконанні вправ з вихіднихположень сидячи і лежачи використовують циновки або килимки, розміри якихвідповідають зросту дитини. Одяг для занять має бути легкою, неутруднятируху, добре пропускати повітря. Краще використовувати одяг з натуральнихволокон. Взуття не потрібно. Оптимальний час для занять – вранці передсніданком. Якщо воно чомусь не підходить, можна займатися перед обідом абопісля сончаса. До занять необхідно звільнити сечовий міхур, носоглотку,бажано звільнити кишечник.

Тривалість занять поступово збільшують від5-7 хвилин до 20-30 хвилин у дітей дошкільноговіку і до 30-40 хвилин у дітеймолодшого шкільного возраста.Все вправи проводяться у вільному темпі, безпримусу. Кожна дитина виполяет вправи в тому обсязі, який йомудоступний і приємний. Якщо дитина з якихось причин не хоче виконувативправу, він може просто спостерігати за виконанням, або виконувати частково.

Привітання Сонця

Древнє комплексне вправу Аюрведи ПривітанняСонцю (Сурья Намаскар) охоплює тіло, дихання і психіку. Його регулярневиконання сприяє зміцненню та розтягування м’язів, суглобів кінцівок,покращує стан хребта і внутрішніх органів

Комплекс складається з 12 поз (асан), які виконуються вточної послідовності одна за одною. Кожен рух синхронізоване здиханням. Комплекс можна виконувати як самостійнезаняття або як розминкуперед будь-яким фізкультурним заняттям, зокрема, заняттям Хатха-йогою.

Традиційно цей комплекс виконують на світанку при сходісонця. Перед його виконанням сонце вітають такими словами: «Про джерелосвітла та енергії на землі! Зі своїх незліченних променів даруй мені хоч один,щобя міг хоч на мить засвітитися і заблискати під ним так само яскраво, як і ти!

Розучують кожну позу окремо. Після освоєння окремих позвчаться виконувати їх у плавної послідовності одна за одною. Всі пози ззгинанням тулуба виконують на видиху, з розгинанням – на вдиху.

Поза «Привітання». Встати прямо, ноги разом, стопи  паралельно один одному. Долоні складені разом перед грудьми. Грудна клітка  розправлена, живіт підтягнутий, спина пряма, погляд прямо перед собою, дихання  вільне .

 

Поза «Гори». На вдиху спокійно підняти руки вгору,  розправити груди, потягнути вгору спину, порости. П’яти не відривати від підлоги .

Поза «Рука до ноги». На видиху нахилитися вперед і вниз.  Покласти кисті на підлогу так, щоб підстави долонь знаходилися на одному рівні  з п’ятами. Якщо не вдається – зігнути ноги в колінах .

Поза «Вершник». На вдиху відставити ліву ногу назад і  опустити ліве коліно на підлогу. Праву ногу зігнути в колінному і тазостегновому  суглобах. Одночасно потягнутися спиною догори, розправити груди .

Поза «Гора». На видиху приставити праву ногу до лівої,  підняти таз якомога вище. Голова, шия, надплечья розслаблені. П’яти стоять на  підлозі.

Поза «Вісім членів». Плавно опустити на підлогу обидва коліна,  обидва ліктя, груди і підборіддя. Тепер до підлоги торкається вісім частин тіла: 2  стопи, 2 коліна, 2 ліктя, груди і підборіддя, що і дало назву цій позі. Дихання довільне.

Поза «Кобра». На вдиху підняти і розправити груди, спираючись  кистями об підлогу. Лікті притиснуті до підлоги. Розправити груди, розслабити надпліччя,  шию. Спину тягнути вгору. У комплексі це вправу починати виконувати з  попереку, шию тому сильно не розгинати.

Поза «Вершник» повторює 4. При вдиху праву ногу поставити  між кистей рук. Ліву ногу залишити позаду, ліве коліно на підлозі. Спину  потягнути догори (рис. 4).

Поза «Рука до ноги» повторює 3. При видиху поставити ліву  ногу до правої, нахилитися вперед. Шия, надплечья розслаблені (рис.3).

Поза «Гора» повторює 2. При вдиху випрямити тулуб,  підняти руки догори, розправити груди (рис.2).

Поза «Привітання» повторює 1. При видиху опустити руки,  скласти долоні перед грудьми (рис.1).

Зробити кілька вдихів-видихів в позі «Привітання»і повторити весь цикл, помінявши опорну ногу.

Дитяча йога для початківців: пози, вправи, користь. Дитяча оздоровча йога, Хатха-йога: вправи, відео

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.