середня В група “Капітошка”

                                                                 13.05.  Сівер Л.Г.

 

  1. Конструювання. Метелик.

Мета: вчити дітей робити метелика з кольорового паперу, вирізати два кружечки різного розміру та дві смужки, складати кружечки навпіл та гармошечкою до кінця. За допомогою смужки склеювати два кружечки (тулуб), робити вусики, крильця розправляти. Розвивати дрібну моторику рук, творчу уяву.  Виховувати самостійність.

Матеріал: кольоровий папір, ножиці, клей, серветки.

Хід.

Загадка.

Різнокольорові крильця,.

Наче в корабля вітрильця,.

Він не муха, він не джмелик,.

Кольоровий він…(метелик).

Розглядання зразка, його аналіз.

Показ та пояснення роботи.

Крильця будемо робити з кольорового паперу. Вирізаємо два кружечки різного розміру, складаємо навпіл, перевертаємо та згинаємо гармошечкою. Для вусиків та тулуба виріжемо дві смужки. Намазуємо клеєм коротшу смужку та з’єднуємо крильця, кінці вусиків закручуємо ножицями та приклеюємо. Крильця розправляємо.

Пальчикова гімнастика.               

Самостійна робота дітей.           

Виставка робіт.                         

Підсумок.

                                                               

 

 

                                                                                       11.05.  Сівер Л.Г.

  1. Ознайомлення з природним довкіллям.

Наші органи чуття

Мета:

– вчити дітей розуміти, що людина хворіє тоді, коли не береже своє здоров’я; закріпити знання дітей про орган слуху, зору, нюху; сприяти профілактиці й усуненню шкідливих звичок; показати дітям розмаїття і складність навколишнього світу, що сприймається на слух, око, смак;

– формувати знання про збереження органів чуття; продовжувати формувати у дітей культурно-гігієнічні навички як важливий засіб зміцнення фізичного здоров’я ;

– закріпити вміння дітей впізнавати фрукти за запахом;

– розвивати мислення, мовлення, пам’ять, увагу, емоційну сферу у малят;

– створювати умови для позитивних емоцій дитини, гармонійного розвитку;

– формувати здорові взаємини у колективі, почуття взаємодопомоги, дружби;

– виховувати в дітей свідомість того, що людина частина природи, встановлювати гармонійні взаємини з природою.

Демонстраційний матеріал: скриня, лист, квітка Здоров’я, конверти із завданнями та пелюстками (5 шт.), тарілка 1 (скибки яблука, лимона, банана, цибулі), тарілка 2 (цукор, сіль); склянка з водою, папір, дзвіночок; хустка. Вірші, загадки, музичний супровід.

Роздатковий матеріал: картки із сюжетами, кольорові олівці, подарунки (квіточки здоров’я).

Хід заняття:

Запропонувати дітям стати в коло і привітатися один з одним.

Психогімнастика: “Передай вітання по колу”

(діти торкаються один одного за руки і з посмішкою вітаються: “Привіт”).

Вихователь:

– Ось і моя посмішка з вітанням повернулася до мене. До нас на заняття сьогодні завітали гості, давайте привітаємося з ними. Діти, а хто сьогодні першим прийшов в дитячий садочок? (Діти пригадують). Все таки, першою прийшла я. І знаєте, що я побачила біля дверей групи? Ось цю скриню. Цікаво хто її залишив? Давайте заглянемо що в ній в середині. Може її треба комусь повернути. (Під казкову музику відчиняється скриня і вихователь дістає квітку). Педагог розглядає квітку разом з дітьми.

Вихователь:

– Якась  квітка дивна. Квіти завжди гарні бувають, яскраві. Цікаво, чому вона така, як ви гадаєте? Давайте заглянемо в скриню, можливо там є якесь пояснення. (Вихователь дістає лист).

– Знайшла ще щось. Здається, це лист. Давайте я його зачитаю.

“Добрий день, любі малята! Звертається до вас лікар Айболить. В країні Мультляндії сталося лихо: злий чаклун зачаклував всіх казкових героїв. Мої спроби допомогти їм марні. Їм допоможе лише квітка Здоров’я. Злий чаклун перетворив її яскраві пелюстки на сірі. Розчаклувати цю квітку зможете тільки ви. І лише тоді, коли на квітці Здоров’я з’являться кольорові пелюстки, всі чари злого Чаклуна зникнуть. І в країні Мультляндії знову запанує радість, щастя та здоров’я. Сподіваюсь на вашу допомогу, ваш друг лікар Айболить”.

Вихователь:

 Ось тепер ми з вами дізналися, чому ця квітка така дивна. Ну що ж, діти, допоможемо нашим казковим героям, врятуємо їх від злого чаклуна? В скрині є конверти, в яких сховані кольорові пелюстки. А дістати ми їх зможемо лише тоді, коли виконаємо завдання, які вказані на конвертах.

Пелюстка №1.

Два брати через гору живуть і ніколи один до одного в гості не ходять” (очі).

Вихователь:

– Правильно, діти – це очі. Для чого нам потрібні очі?

Дидактична вправа “Що ти бачиш із закритими очима?”

Вихователь пропонує дітям заплющити очі і відгадати, що вона робить. Бере книгу, відкриває її. (Чи можна щось бачити із заплющеними очима?). У кожного з нас різні очі за кольором, формою.

Дидактична вправа «Якого кольору очі у твого товариша?»

Вихователь пропонує подивитися в очі один одному, і визначити їх колір.

– Ось бачите колір очей у нас різний. Крім того, що за допомогою очей ми можемо бачити, ми ще можемо передавати свій настрій. У народі кажуть: “Очі – дзеркало душі”.

Дидактична вправа “Покажи емоцію”

Вихователь пропонує за допомогою очей показати: радість, сум, подив, злість. окажіть, будь-ласка, який у вас зараз настрій?

Вихователь:

 Ось бачите, дивлячись на ваші очі, я відразу можу визначити ваш настрій, і відповідно реагувати. Мені приємно, що у вас зараз радісний настрій. Діти, а чи є в очей помічники-захисники? (Брови, повіки, вії). Навіщо людям потрібні брови? (Щоб краплі води або поту не потрапляли до очей). А яка робота повік, вій? (Вони захищають очі від вітру, пилу, бруду і пошкоджень).

Дослід.

Вихователь:

– Поверніться обличчям до товариша і плесніть в долоні у нього перед обличчям. Що зробив товариш? Чому він зажмурив очі? (Повіки захистили очі). Отже, брови, вії, повіки є захисниками очей. Давайте пригадаємо правила збереження зору. Чого не можна робити:

  1. Не можна брудними руками терти очі.

2.Не можна гратися гострими предметами.

  1. Не можна довго дивитися телевізор.

Вихователь:

– Давайте пригадаємо вірш про те, як треба доглядати за очима.

Щоб зір хороший мати,

Треба очі тренувати.

Подивитись вліво-вправо,

Вверх і вниз, а ще ласкаво

Усміхнутися гарненько

І закліпати швиденько.

Потім трішки відпочити –

Все спочатку повторити.

Вихователь:

Так, дітки, для наших очей є спеціальні вправи, які зміцнюють зір.

(Діти виконують разом із вихователем вправи).

  1. В.П. – сидячи, заплющити очі і порахувати до десяти.
  2. В.П. – сидячи, швидко покліпати очима.
  3. В.П. – сидячи, подивитися вверх – вниз, вправо – вліво.
  4. В.П.- сидячи, подивитися на долоньку і вдаль.

Вихователь:

– Якщо дотримуватися цих правил та вправ, очі будуть здоровими.

Ми можемо дістати пелюстку і замінити нею сіру.

Пелюстка №2.

“Є завжди він у людей, є завжди у кораблів” (ніс).

Вихователь:

– Правильно, ніс. А для чого нам потрібен ніс? (Щоб дихати, нюхати). Чим правильно дихати? (Носом). Чому треба вдихати повітря носом? (В носі повітря зігрівається і очищається).

Дослід.

Вихователь пропонує дітям вдихнути повітря через ніс і видихнути на долоню.

– Що ви відчули? (Тепло). Чому? (В носі повітря зігрівається). Крім того що повітря в носі зігрівається, що з ним відбувається? (воно очищується). Що допомагає повітрю очищуватися? (Ворсинки).

Дидактична гра “Назви що це?

На тарілці знаходяться скибки лимона, яблука, банана. Дитина із зав’язаними очима відгадує фрукти.

Вихователь:

– Як дізналися, за допомогою чого? Отже ніс нам потрібен для чого? (Щоб дихати і відчувати різні запахи). Тепер ми можемо замінити ще одну пелюстку на квітці Здоров’я.

Сонечко яскраво засвітило до нашого вікна, мабуть хоче з нами трішки відпочити.

Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем разом присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали – сіли, встали – сіли,

Бачите як звеселіли.

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю припрошати

Нумо разом, нумо всі

Потанцюєм від душі.

Вихователь:

– Ну ось, трішки відпочили, давайте далі до роботи. На нашу допомогу чекають наші друзі.

Пелюстка №3.

“Червоні двері в печері моїй,

Білі звірі сидять у дверей.

І м’ясо, і хліб – всю здобич мою

Я з радістю білим звірям віддаю”. (рот, зуби).

Вихователь:

– Для чого нам служить рот? (Для того, щоб дихати, розмовляти, їсти). Що знаходиться в роті? (Язик, зуби).

Дослід.

На тарілочках знаходяться дві гірки з кристаликами. На вигляд вони однакові за кольором та формою. (Діти визначають на смак сіль та цукор).

– Що допомогло вам визначити що це? (Язик). Так, за допомогою язика ми відчуваємо смак. Для чого нам зуби? (Щоб їсти, кусати, жувати їжу). Які у нас зуби? (Білі, тверді, міцні, здорові). Як треба доглядати за зубами, щоб вони залишалися здоровими? (Чистити, не кусати тверді предмети). Чим чистимо зуби? (Зубною пастою та зубною щіткою). А якщо у нас немає зубної щітки? (Яблуком, морквою). Що корисно їсти для збереження зубів здоровими? (Моркву, яблука, капусту).

Давайте пригадаємо, як доглядають за своїми зубами звірі.

Кроленята – глянуть любо:

Об морквини чистять зуби,

І тому в них зубки цілі –

Гострі – гострі, білі – білі.

В мене щіточка зубна,

Подивіться: ось вона,

Зверху вниз і навпаки

Чищу зубки залюбки.

Вихователь:

– Я думаю, що якщо ви будете доглядати за своїми зубками, їсти корисні фрукти та овочі, то зубки у вас будуть білими, міцними та здоровими. Ось ми вже можемо замінити третю пелюсточку.

Пелюстка №4.

“Самі мовчать, а нам допомагають почути тих, хто розмовляє і весело співає”(вуха).

 Для чого нам потрібні вуха? (Щоб чути). Усе живе на землі має здатність слухати і чути, для того щоб жити, існувати.

Дидактична гра «Покажи що я назвала»

Вихователь називає орган тіла, а діти його показують. Педагог називає один орган, а показує інший, діти повинні діяти за вказівкою.

 Бачу, що слухати ви умієте уважно. Молодці. А що шкодить нашим вухам? (Надмірний шум, гострі предмети, сильний вітер). Що потрібно одягати у вітряну та холодну погоду? (Шапку). Давайте послухаємо вірш про зайця, який не слухав своєї мами.

Заболіло в зайця вухо:

Не хотів він маму слухать.

Зайчик шапки не носив,

Довгі вушка застудив.

Мама сина лікувала

В вушко ліки заливала.

Мазями розтерла спинку,

Дала чаю із малинки.

Вигріла гарненько вушко,

Вклала сина на подушку.

Заспівала колисанку,

– Спи, ріднесенький, до ранку.

Мама сина врятувала,

Лагідно поцілувала.

Не болить в маляти вухо,

Буде зайчик маму слухать.

Ось така пригода трапилася із зайчиком. Чому в нього захворіло вушко? А що треба робити, щоб мати здорові вуха треба:

Щоби ти чудово слухав,

Пильнувати треба вуха.

Коли холодно, чи вітер,

Треба шапочку надіти.

Вуха треба також мити

Кожен вечір, кожен ранок.

А щоб їх не застудити,

Витирати слід старанно.

Вихователь:

Отже, як треба піклуватися про вуха:

– не можна слухати голосно музику, знаходитися в шумі;

– не можна гуляти у вітряну погоду без шапки;

– не можна, щоб у вухо потрапляли гострі та сторонні предмети;

Молодці, якщо ви так будете дбати про вуха до вони у вас будуть здоровими. Можемо замінити четверту пелюстку. У нас залишилася одна єдина пелюстка, а конвертів більше не має. Мені здається, що в скриньці ще щось було. Вихователь дістає картки із завданням.

Пелюстка №5.

Замінити останню пелюстку ми зможемо тільки тоді, коли ви визначите, що корисно для здоров’я, а що шкідливо. У кожного з вас є чотири ситуації, ви повинні визначити, що є корисним, а що шкідливим для здоров’я. Відповідно біля кожного сюжету є круг, його треба зафарбувати: якщо це шкідливо для здоров’я – червоним кольором, якщо корисно – зеленим.

Вихователь:

– Який сюжет був корисним для здоров’я? Який шкідливим? Чому? Молодці, тепер ви знаєте що є корисним для здоров’я, а що шкідливим. Ось ми можемо замінити останню, п’яту пелюстку. Подивіться,  якою гарною стала квітка Здоров’я.

(Стук у двері. Заходить лікар Айболить).

Лікар Айболить:

Добрий день, любі друзі! Бачу, що ви справились із завданням злого чаклуна і квітка Здоров’я знову засяяла. Ви сьогодні зробили добру справу – допомогли своїм друзям, а разом з цим закріпили для себе, що здоров’я – це найбільше багатство. Ви вже знаєте, як треба про нього дбати. Бережіть своє здоров’я та здоров’я інших людей. А на знак подяки я подарую вам ось ці маленькі квіти Здоров’я, щоб ви про нього завжди пам’ятали. Діти отримують подарунки. Лікар Айболить бере квітку Здоров’я,  дякує і йде щоб передати її друзям з країни Мультляндії.

  1. Малювання.

Носова хустинка

Мета:  учити дітей прикрашати квадратну форму різними візерунками (лініями, крапками, кружечками), рівномірно їх розміщувати, відбирати гарні кольори. Вчити охайно користуватися фарбами та пензликом. Розвивати творчу уяву, естетичний смак. Виховувати самостійність.

Матеріал: папір квадратної форми, фарби, пензлі, серветки, зразок, склянки з водою, клейоночки, різні носові хустинки.

Хід. Оргмомент.

У гості завітала лялька Катя, у неї нежить і не знає що їй робити. Діти говорять, що треба лікувати носика та користуватись носовою хустинкою. Дорослий пропонує дітям подарувати Каті носові хустинки.

Розглядання носових хустинок.

– Якої форми хустинки?

– Чим прикрашені?

Розглядання зразка.

Пояснити дітям та показати способи та послідовність виконання роботи.

Самостійна робота дітей.             

Підсумок.

 

 

                                                                               10.05.2022   Сівер Л.Г.

  1. Логіко-математичний розвиток.

Геометричні фігури – наші друзі.

Мета: вчити дітей уважно слухати вихователя та однолітків; закріпити назви геометричних фігур, кольори. Розвивати логічне мислення, уважність, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховувати спостережливість та старанність у роботі з індивідуальними картками.

Матеріал: геометричні фігури: коло-веселе, жовте; квадрат-здивований, синій; трикутник-сумний, зелений; різні предмети в коробці за кількістю дітей; індивідуальні завдання на кожну дитину за рівнем дітей, кольорові олівці.

Хід заняття:

(Діти сидять півколом на стільчиках)

Сьогодні до нас у гості завітали геометричні фігури.(Вихователь показує геометричні фігури, а діти називають фігуру та колір).

-Ви звернули увагу на обличчя? Так, вони різні. Давайте в них запитаємо чому? (вихователь показує фігури і розповідає).

– Трикутник каже, що і справді в них немає друзів, тому він сумний. Квадрат каже, що і справді в них немає друзів, тому він здивований. Коло каже, що воно радіє тому, що знає хто їм би допоміг. Діти, ви нам допоможете?

– Фігури кажуть: «Ми принесли із собою чарівну коробочку. В ній різні предмети. Треба на дотик впізнати, що це за предмет та з ким з нас він може дружити».

(Діти по черзі просовують руку в коробку та на дотик впізнають предмет. Потім дитина дістає і показує всім, називає на яку фігуру схожий предмет.

Наприклад: кубик-квадрат, диск-коло, ляльковий стіл – трикутник тощо. Далі дитина кладе предмет біля тієї геометричної фігури для якої він підходить.)

-Молодці! Для всіх фігур знайшли друзів. Давайте тепер покажемо нашим гостям, які ми дружні і як вміємо разом гратися.

Фізкультхвилинка (повторити 2 рази)

Встаньте діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться,

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться,

Веретеном покрутіться,

Враз присядьте, підніміться,

І на килим опустіться.

-Дидактична гра «Геометричні фігури» (втулки)

-Логічна вправа «Домалюй». А тепер, я вам пропоную намалювати друга для наших фігур і подарувати їм ваші малюнки, щоб їм ніколи не було сумно.

(діти сідають за столи і виконують завдання за рівнем; після виконання завдання складають малюнки в коробочку та прощаються з геометричними фігурами).

Додаток.

Індивідуальні картки до логічної вправи «Домалюй»
Низький рівень                         Середній рівень                   Високий рівень


Квадрат:
 рушник, вікно, стіл, стільчик, шафа, телевізор, книга, серветка тощо.Коло: колесо, сонечко, килим, кришка, м’яч,  повний місяць, яблуко, вишня, квітка тощо.

Трикутник: ялинка, хустинка, пірамідка, цукерка, капелюх тощо.
Діти можуть домалювати складні предмети: велосипед (колесо кругле), будинок дах трикутний, вікно квадратне), машина (колесо кругле, вікно квадратне), людина (голова кругла), літак (крило трикутне, вікна круглі), ракета (вікна круглі, крила трикутник) корабель (вітрило трикутник) тощо.

 

 

 

 

                                                                         9.05.2022   Сівер Л.Г.

  1. Розвиток мовлення.

У країну Чистоти

Мета: удосконалювати навички утворювати дієслова, в яких за допомогою префіксів передається значення закінченої дії; формувати навички вживання дієслів наказового способу з часткою хай (нехай); стимулювати вживання повних речень; розвивати логічне мислення; виховувати акуратність, охайність, бажання бути завжди чистим.

Матеріал: Мийдодір; лялька Бруднуля; малюнки із зображенням гігієнічних процедур; предмети індивідуального користування: гребінець, рушник, мило тощо.

Хід заняття

Вихователь. Діти, сьогодні ми з вами вирушаємо у Країну Чистоти.

У країну Чистоти
Підемо всі — і я, і ти.
Та в Країну Чистоти
Тільки чистим можна йти.
Щоб піти у цю країну,
Чисто вимиємося з милом.
Одяг весь свій поперем,
Попрасуєм й одягнем.
Скрізь порядок наведем!
Чисті іграшки візьмем.
(Діти імітують рухи.)

(З’являється Мийдодір.)

Я великий Умивальник,
Я великий Мийдодір.
Умивальників начальник.
Та мочалок командир.
Діти, є Бруднулі в вас?

Вихователь. А хто такі Бруднулі? (Відповіді дітей.)

Вихователь. Що потрібно зробити, щоб подружитися з Мийдодіром?

Я буду називати слова — дії, які підказують, що робити, а ви будете називати слова — дії, які говорять, що зробити:

митися — помитися, вмитися;

купатися — викупатися, покупатися;

прати — випрати, попрати, перепрати;

одягатися — одягнутися, переодягнутися;

чесатися — причесатися, зачесатися, начесатися.

Вихователь. В яких казках чи оповіданнях є Бруднулі?

Діти. «Мийдодір», «Вереда».

(Вихователь звертає увагу дітей на ляльку Бруднулю, яка сидить в ігровому куточку.)

Вихователь. Діти, погляньте, серед наших іграшок є Бруднуля. Давайте спробуємо їй наказати, що слід зробити, щоб жити у Країні Чистоти.

Хай умиється!
Нехай причешеться!
Нехай відвідає перукаря.
Хай зав’яже шнурки.

Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце, зазирнуло у віконце,
Ми до нього потяглися, за промінчики взялися.
Будем дружно присідати, сонечко розвеселяти.
Встали-сіли, встали-сіли, бачите, як звеселіли.
Стало сонце танцювати, нас до танцю припрошати.
Нумо разом, нумо всі, потанцюймо по росі.

Вихователь. А тепер давайте складемо правила, яких необхідно дотримуватись у Країні Чистоти.

(Діти один за одним беруть малюнки і реченнями висловлюють свої міркування про зображене.)

  • Щоранку вмивайся.
  • Зуби треба чистити вранці й увечері.
  • Зрізай нігті на руках і ногах.
  • Спи в окремому ліжку у спеціальному одягу для спання.

Вихователь. Королева Чистоти залишила нам загадки. Якщо ми їх відгадаємо, то відгадки залишаться у нас.

  • Зуби є, а рота немає. (Гребінець.)
  • Висить, теліпається, всі за нього хапаються і втираються. (Рушник.)
  • Мию, мию, без жалю, мию там де брудно,
  • А купатись не люблю, бо від цього худну. (Мило.)

Підсумок

Вихователь. Ці подарунки-відгадки залишаються у нас.

Дорогі мої малята,
Мийте руки, мийте шию.
Мийте ноги і лице.
Це здоров’я принесе.

  1. Ліплення. Сонечко.

Мета: спонукати дітей до ліплення з пластиліну округлої форми різного розміру, вчити з’єднувати частини, доповнювати виріб дрібними деталями. Розвивати дрібну моторику рук, творчу уяву. Виховувати охайність, самостійність.

Матеріал: пластилін, дощечка, стека, картон, серветки, зразок.

 

 

Хід.

Вступна бесіда про зміни в живій та неживій природі  у весняний період.                            – Що відбувається із сонечком?

– Де знаходиться сонечко?

– Чи існує  в природі  інше сонечко?

– Де воно живе?

Ось саме таке красиве сонечко ми сьогодні зліпимо.

Аналіз зразка.

– Якої форми і кольору тулуб?

– А голова?

– Що є на голові та на спині?

Тулуб ліпимо з червоного пластиліну, голову з  чорного, скріплюємо разом.      До голови прикріплюємо два  довгі вусики, спинку нарізаємо стекою навпіл.  Робимо маленькі  чорні кульки, кріпимо на  спинку.

– Де ж житиме сонечко?

Давайте посадимо його на листочок. Виріжемо його з зеленого картону.                                             Пальчикова гімнастика.

Самостійна робота дітей.       

Фізкультхвилинка.                         

Виставка  робіт.                               

Підсумок.

 

 

                                                                                      06.05  Сівер Л.Г.

                                                                                    Художня література

Читання вірша М. Познанської «Наші грядочки»

Мета: учити дітей уважно слухати вірш, розуміти його зміст, запам’ятовувати, робити висновки. Розширити знання про працю дорослих навесні. Розвивати пізнавальний інтерес до праці на землі. Виховувати бажання брати участь у праці на городі.

Матеріал: ілюстрації «Праця дорослих», предметні картинки знарядь праці.

Хід. Оргмомент

Вступна бесіда про весну, весняні польові роботи.

Читання вірша М. Познанської «Наші грядочки»

Вже город копають люди

Йде робота на селі!

Тож і ми копати будем

В себе грядочки малі.

Свіжу грядку грабельками

Заскородим залюбки

Кожне зернятко руками

Ніжно вкинемо в рядки.

У весняної землиці

Скільки ласки й теплоти!

Проросте зерно морквиці

І квасоля й буряки.

Скоро зійдуть огірочки

Зарясніється рядок

Стануть пишними листочки

Поплетуться у вінок.

Може, дощик заліниться? –

Ми самі поллєм рядки,

Щоб квасоля і морквиця

І редис, і огірки

Всім на радість нам росли.

– Що люди роблять навесні?

– Які інструменти на городі нам знадобляться?

Гра «Кому що потрібне для роботи?»

(необхідно відібрати картки із зображенням інструментів для роботи на городі).

Фізкультхвилинка

Щедра земле, сонечко миле,

Дайте нашій рослинці силу!

Щедра земле, сестрице водо,

Дайте нашій рослинці вроду!

Бесіда про догляд за культурними рослинами (поливати, полоти бур’яни). Обмін думками на тему: «Як я працюю на городі»

Підсумок

05.05   Сівер Л.Г.

Ознайомлення з соціумом

Весна надходить поле оживає.

Мета: формувати шанобливе ставлення до людської праці в полі, що пов’язана із весняними змінами. Учити орієнтуватися в предметному довкіллі, сільсько-господарській техніці, знаряддях праці, їх призначенні. Розвивати пам’ять, мову, мислення. Збагатити словниковий запас.

Матеріал: ілюстрації із зображенням весняних робіт у полі, іграшкові трактори.

Хід. Психогімнастика.

–   Яка пора року до нас завітала?

  • Як називається місяць? Яка погода?
  • Які зміни відбуваються у стані природи?

Бесіда за змістом ілюстрації. 

Весна – не тільки час пробудження природи, а й напруженої праці для хліборобів. Першими в поле виходять трактори, вони переорюють землю плугами важкими та гострими. За плугом причеплена борона – пристрій, який розпушує переорану землю. А потім піде по полю сівалка, вона сіятиме у землю зерно. Колись такої техніки не було, тому люди використовували тварин – коней та волів.

–   Хто працює на тракторі? (тракторист)

–  Хто сіє зерно? (сівач)

Теплий дощик та яскраве сонечко прогріють землю і зерно проросте. За ним доглядатиме агроном, він добре знається на вирощуванні рослин (коли потрібно удобрювати, збирати урожай).

Фізкультхвилинка

Раніше працювали в полі

Людини вірні друзі – коні.

А нині – кожен добре знає –

Нам техніка допомагає.

Бач: трактори по полю мчать,

Родючу землю борознять!

(Діти керують уявним трактором).

Завчити приказки

Сій вчасно – вродить рясно.

Весна ледачого не любить.

Весняний день рік годує.

Глибше орати – більше хліба мати.

Рухлива гра «Вправні трактористи»

Діти стають у пари, тримаючись за руки так, щоб одна дитина перебувала позаду іншої, зображаючи у такий спосіб «трактор» і «плуг».

За сигналом дорослого дві пари рухається бігом до визначеного місця і назад. Перемагає пара, яка подолає відстань, не розриваючи рук, і повернеться назад першою.

Творча гра з іграшковими тракторами

Аплікація «Трактор»

Мета: продовжувати вчити дітей різати папір по контуру, робити аплікацію з декількох частин, правильно їх з’єднуючи, доповнювати дрібними деталями (колесами). Розвивати творчу уяву, дрібну моторику рук. Виховувати самостійність.

Матеріал: зразок, кольоровий папір, ножиці, клей, серветка, клейоночки, іграшковий трактор.

Хід. Загадка

Кінь сталевий, вівса не просить, але оре і косить. (трактор)

Розглядання іграшкового трактора, пригадати його будову (кабіна, причіп, колеса)

Розглядання зразка (кабіна квадратна, причіп прямокутний, колеса круглі), всі частини з’єднані між собою. Показ та пояснення виконання роботи (кожну частину вирізаємо окремо, ріжемо папір по контуру, з вирізаних частин викладаємо трактор, охайно наклеюємо, розгладжуємо серветкою).

Самостійна робота дітей

Фізилинка

Раз – підняли руки вгору, два – нагнулися додолу,

Не згинайте, діти, ноги, як торкаєтесь підлоги,

Три-чотири – прямо стати, будем знову починати.

Виставка дитячих робіт. Підсумок.

 

03.05  Сівер Л.Г.

  1. Логіко-математичний розвиток

 

Тема. Число і цифра 4. Порівняння чисел в межах 4. Написання цифри 4. Попереднє і наступне число. Склад числа 4.

Мета: познайомити з утворенням числа чотири, із цифрою 4; навчити писати цифру 4; дати уявлення про квадрат; розвивати уважність, логічне мислення; виховувати акуратність, старанність.

Обладнання: лічильний матеріал (синиці, горобці), цифра 4, квадрат, індивідуальний лічильний матеріал (палички).

Хід

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

  1. Лічба в межах 4.
  2. Робота з паличками.

Вихователь показує цифру, діти викладають відповідну кількість паличок.

  1. Логічна вправа.

Поділити лінії на дві групи і пояснити, за якою ознакою ділимо.

(Прямі і криві лінії.)

  1. Порівняння чисел з використанням знаків « > », « < », « = » (одна дитина пише на дошці).

2…1

3…2

1…3

3 …3

IІI. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Два єноти на узліссі

Грілися, дрімали.

Двоє ще прийшли до них.

Гляньте, скільки стало?

 

— Як утворилося число чотири?

Знайомство із цифрою 4.

Мій стілець перевернувся,

На четвірку обернувся!

Скільки ніжок у стільця?

Скільки лапок у котів,

А в квадратика — кутів?

Склад числа 4.

 

  1. Уточнення уявлень про квадрат.

Два животи, чотири вушка.

То що ж за пані це? (Подушка.)

— Яку геометричну фігуру нагадує подушка? (Квадрат.)

— Скільки у квадрата кутів? (Чотири.) А сторін? (Чотири.)

І вершин теж чотири, ось вони (учитель показує). Усі сторони у квадрата однакової довжини, а всі кути — прямі.

— Складіть квадрат із чотирьох паличок.

Написання цифри 4, штрихування.

  1. РОЗВИТОК І ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
  2. Віршовані завдання.

Три синички невеличкі

На сосні сиділи.

Ще одна мала синичка

Звідкись прилетіла.

Скільки стало всіх? Порахуйте їх.

(Викладаємо три палички, потім ще одну.)

Вже летять до годівниці

Горобець і три синиці!

Скільки пташечок, скажіть,

Будуть вдячні за обід?

(На набірному полотні виставляються З синиці та 1 горобець.)

— Як можна утворити число чотири? (До трьох додати один.)

  1. ПІДСУМОК

Гра «Будь уважний».

— Скільки лапок у котів? (Чотири.)

— А в квадратика кутів? (Чотири.)

— Скільки ніжок у стільців? (Чотири.)

— Скільки лапок у зайців? (Чотири.)

— Скільки в хусточки кінців? (Чотири.)

02 05 Сівер Л.Г.

  1. Розвиток мовлення

Справ чимало на городі

 

Мета: формувати уявлення дітей про працю людини на городі; закріпити
слова-назви городнього інвентарю та назви трудових дій з ним за
темою заняття; учити добирати синоніми та слова-антоніми,
правильно добирати прикметники; активізувати мовлення, пам’ять,
мислення; активізувати словник з теми; розвивати діалогічне
мовлення ;  учити слухати запитання, відповідати на нього повним
реченням;  виховувати працьовитість та пошану до праці дорослих,
бажання допомагати їм.

Обладнання та матеріали: мультимедійна дошка, електронна презентація на
тему: «Праця на городі»; вірш А. Костецького «На городі»; малюнки із
зображенням  предметів городнього реманенту (лопата, сапа, лійка,
граблі, тощо).

                                                   Хід заняття.

  1. Організаційний момент.

Вихователь пропонує утворити коло.
     Психогімнастика

Доброго дня! Доброго ранку!

Доброго вечора – нині, щодня!

Хай не псується годинник на вежі.

Хай буде все на земля, як належить:

Сонце – як сонце, літо – як літо,

Дощик – як дощик, діти – як діти.

Кожному дому я щастя бажаю.

Маку – цвітіння, житу – врожаю,

Небові – миру, голубу – неба.

Кожній дитині – всього що треба.

Хай усміхаються діти щодня.

Доброго ранку!

Доброго дня!

2.Основна частина.
Вихователь. Діти, сьогодні ми продовжуємо розмову про  дивовижний світ овочів та працю на городі. Як ви гадаєте, чи просто виростити якийсь  овоч?
( Стук у  двері. Заходить  втомлений  дідусь).
– Добрий день, малята. Мене звати дідусь Андрушка. Оце ж посадив я ріпку, а вона виросла отакенна (показує). Поки я її витягнув, аж уморився, та й прийшов малята до вас перепочити.
Вихователь. Заходь, дідусю, до нас та й спочинь трішки, а ти, Назарчику запропонуй дідусеві  присісти на стілець.
Скажіть-но мені, малята, з якої казки завітав до нас дідусь Андрушка?
(Відповідь дітей).
–Як добре, дідусю, що ти до нас  прийшов, тому що ми сьогодні ведемо мову про те, скільки людської праці потрібно, щоб виростити гарний урожай. І ти нам, дідусю, сьогодні допоможеш розібратися в усьому.
Дідусь. Звичайно допоможу. Я вже прожив не  малий вік, а працювати на земельці люблю дуже, тому й  вона за мою працю віддячує щедро. Я ось і насіння ріпки прихопив з собою, щоб вам показати з якого маленького насіння, а виростає гарний великий плід. (Показує дітям насіння).
Вихователь. Отож, дідусю, ми будемо розповідати, як  ріпку садити, а ти нас поправляй, коли ми будемо не так робити.
Дідусь. Гаразд, мої хороші. Якраз посиджу та й відпочину трішки.
Бесіда  «Праця на городі».
( Бесіда супроводжується показом електронної презентації на мультимедійній дошці).
Вихователь. В який ґрунт будемо садити ріпку?
Спочатку готують землю: копають грядку лопатою, а якщо грядка велика, то її орють плугом з допомогою коника або трактора. Рівняють грунт грабельками, щоб не було грудочок. Потім у грядки сіють або висаджують насіння.
Дідусь. Так, вірно, у тверду, затоптану землю насіння не посадиш. А ще потрібно, щоб земелька була вологою. У сухій землі насіння не проросте.
Вихователь. Ось і з’явилися маленькі сходи. Що будемо робити?
Їх слід доглядати: спушувати землю, полоти бур’яни.
Дідусь. І обов’язково поливати водичкою, коли їх не поливає дощик. І так працювати не день, і не два, а ціле літечко.
Вихователь. Як ми назвемо людину, яка працює на городі? (Городник).
Щоб у городника вродив добрий врожай, яким він повинен бути? (Дбайливим, старанним, працьовитим, сумлінним).
Так, старанна праця завжди нагороджується щедрими плодами. А якщо й природа допомагає городникам теплими та рясними дощами, то врожай вродить неодмінно добрий. Ось, як у віршику, який я пропоную послухати .
( Педагог читає вірш А. Костецького «На городі», а діти імітують відповідні рухи згідно з текстом твору.)
            Фізкультхвилинка « На городі».
Дощику, дощику,
(Підіймають руки вгору.)
Де ти ходиш?
Ходи, любий дощику,
(Змахують піднятими кистями рук.)
По городу!
Полий, любий дощику,
(Показують руками навколо себе.)
Все, що бачиш, —
Хай уродять овочі
Щедро й рясно.
Капустина – вище тину,
( Далі діти показують відповідні розміри овочів.)
А томати – вище хати,
Бурячки – мов ті бички,
Квасолини, як ті дині,
А морквище – як дубище!
А коли всі овочі так уродять,
(Присідають і «збирають овочі».)
Позбираю овочі я з городу,
Наварю для зайчиків я борщу —
(«Мішають ложкою» уявний борщик.)
ще й тебе, мій дощику, пригощу!
Вихователь. Про який врожай овочів  розповідається у вірші? ( Про щедрий, багатий.)
Дідусь. Правильно. Але коли городники не досить старанні та  сонечко не дуже тепле – тоді й рік може видатися зовсім неврожайним.
Вихователь. Давайте розберемося, який буває город.
Дидактична гра « Який у нас город?»
(Педагог пропонує дітям від названих слів утворити антоніми.)
Поганий город — …(гарний город).
Забур’янений город — …(чистий город).
Великий город — …(маленький город).                 
Бідний город — …(щедрий город).
Политий город –…(сухий город).
Широкий город — … (вузький город).
Дідусь. А ще для праці на городі необхідний городній інвентар. Ось я буду показувати вам знаряддя, а ви будете називати його  та що ним роблять на городі.
             Дидактична гра « Що це і для чого?»
Наприклад: що це? (Лопата.) Що роблять на городі лопатою? (Копають землю, роблять ямки для посадки, перекопують город, викопують картоплю.) І так далі.
Вихователь. А коли праця закінчена, можна повеселитися – відпочити. Наприклад, потанцювати.
(Вмикається аудіозапис української народної мелодії. Діти довільно танцюють, а вихователь наспівує жартівливу українську народну пісеньку.)
Танцювала ріпа з маком.
А петрушка з пастернаком,
А цибулька з часником,
А дівчина з козаком.
Дідусь. Ой, я геть забув. Я ж прийшов до вас з гостинцями з городу.
(Дідусь дає овочі.)
Вихователь. Дякуємо, дідусю. З цих овочів ми приготуємо корисний салат до обіду.
Дідусь. А мені час іти на город. Я відпочив, ще й душу звеселив з вами, мої хороші. До побачення.
( Діти беруть участь у приготуванні салатів з капусти, моркви тощо.)

2. Ліплення. Квітуча гілочка бузку.  

 

Мета: спонукати дітей до ліплення гілочки з пластиліну, вчити змішувати  два  кольори, ліпити маленькі кульки,  щільно їх розміщувати у формі трикутника, оздоблювати листям округлої форми. Розвивати дрібну моторику рук, творчу уяву. Виховувати  самостійність.

Матеріал: пластилін, дощечка, стека, серветки, зразок, картон.

Хід: вступна бесіда про весну, її красу, запитати, які весняні квіти знають діти.

Д/г ,,Назви квіти садів, лісів, квітників”.

Розглядання зразка, його аналіз.

Беремо білий аркуш паперу, на ньому будемо розміщувати виріб. Відрізаємо маленький кусочок коричневого пластиліну, розкачуємо між долонями, це гілочка, прикріплюємо її на аркуші у нижньому лівому куті. Змішуємо порівну синій та білий пластилін, робимо маленькі кульки, розміщуємо їх щільно одну біля одної у формі трикутника. Округле листя з гострим кінчиком робимо із зеленого пластиліну, розміщуємо  його навколо суцвіття.

Д/г ,,Скажи комплімент квіточці”.

Виставка робіт.

Підсумок.

29.04 Сівер Л.Г.

  1. Художня література

Читання оповідання В.О. Сухомлинського «Ледача подушка»

Мета: Познайомити дітей з твором В.О. Сухомлинського «Ледача подушка»; вчити уважно слухати, запам’ятовувати, відповідати на запитання за змістом та робити висновки; розвивати увагу, зосередженість, зв’язне мовлення, увагу; виховувати почуття організованість.

Матеріал: твір В.О. Сухомлинського «Ледача подушка», ілюстрації до твору, дидактична гра «Частини доби» на кожну дитину.

Хід заняття.

Вихователь: Діти, коли я прийшла до дитячого садка, то вас в садочку ще не було. І я замислилась, а як же мої діти починають день? Ви мені покажете?

( Проводиться гра – пантоміма «Як я починаю день»)

Покажіть, як ви рано – вранці спите; піднялося сонечко і ви проснулися, потягнулися, піднялись, умиваєтесь, робите зарядку, одягаєтесь і йдете до дитячого садка. А я вас тут зустрічаю. «Добрий день» – кажу я дітям. «Добрий день» – відповідають мені діти.

Ось так починаєте ви свій день. А я знаю одну дівчинку, якій зовсім не хотілося підніматися з ліжка. А хто в цьому винен, відповісте ви мені після того, як я ознайомлю вас з твором В.О. Сухомлинського «Ледача подушка». Сядьте по зручніше, та слухайте мене уважно.

В.О. Сухомлинський «Ледача подушка».

Маленькій Яринці треба рано вставати, щоб до школи йти, а не хочеться, ой як не хочеться! Ввечері питає Яринка у дідуся:

– Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? Навчіть мене, дідусю, спати так, щоб хотілося вставати i йти до школи.

– Це подушка в тебе ледача,- відповів дідусь.

– А що ж їй зробити, щоб вона не була ледачою?

– Знаю я таємницю,- пошепки сказав дідусь.- Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря, добре вибий її кулачками – вона і не буде ледачою.

– Справді? – зраділа Яринка.- Я так i зроблю завтра.

Ще дуже рано, а треба збиратись до школи. Не хочеться вставати Яринці, але треба ж нарешті подушку провчити, лінощі з неї вибити.

Схопилась Яринка швиденько, одяглася, взяла подушку, винесла на подвір’я, поклала на лавку – та кулачками її, кулачками. Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко – та й умиватися. А дідусь у вуса посміхається.

Вихователь: Ви уважно слухали твір, а тепер скажіть мені будь ласка:

  1. Як звати маленьку дівчинку?
  2. Що не хочеться робити маленькій дівчинці рано вранці?
  3. Що запитала та про що попросила Яринка у Дідуся?
  4. Що відповів Дідусь Яринці?
  5. Яку таємницю повідав Дідусь Яринці?
  6. Що зробила Яринка наступного ранку?
  7. Чи насправді у Яринки була лінива подушка?

Молодці, відповіді вірні, але я ще раз хочу перевірити   вашу уважність.

Вправа на уважність.

Читаючи твір В.О. Сухомлинського, я показувала ілюстрації, які відповідали змісту твору. Зараз ці ілюстрації знаходяться не в тій послідовності. Ваше завдання: уважно подивитися і розмістити ілюстрації за змістом. ( Діти виконують завдання).

Вихователь: Діти, ви добре працювали, а тепер час відпочити. Зробимо фізкультхвилинку.

Руки вгору – підтягніться,

Раз – два, раз – два!

Щонайнижче нахиліться,

Раз – два, раз – два!

Станьте рівно, поверніться

І до сонечка зверніться.

А тепер, любі малята,

Пострибаймо, як зайчата.

Руки вгору підніміть,

Вдих і видих всі зробіть.

Вихователь: Зараз я вам пропоную пограти ще  в ігри. Перша гра має назву «Яке слово зайве».

Я називаю слова, які зустрічалися в творі В.О. Сухомлинського «Ледача подушка», ви уважно слухаєте і коли почуєте зайве слово, хлопнете в долоні.

Дівчинка, дідусь, хлопчик.

Подушка, простирадло, ковдра.

Яринка, Іванко, Петрик.

Посміхається, плаче, хахоче.

Молодці, ви були уважні! Добре запам’ятали твір. А тепер наступна гра  на закріплення частин доби.

Дидактична гра « Частини доби».

Перед вами лежать картинки, на яких зображені різні частини доби (ранок, день, вечір, ніч). Вам необхідно швиденько зорієнтуватися і підняти ту картинку, яка відповідає тій частині доби, яку я назву.

( Діти виконують завдання)

Вихователь: Молодці, ви впоралися з поставленими перед вами завданнями. Були активні, уважні, давали чіткі відповіді. Я вами дуже задоволена.

 

28.04   Сівер Л.Г.

  1. Ознайомлення з соціумом

Тема: Весняна праця

Мета: формувати уявлення про особливості екологічно-доцільної трудової діяльності людини у весняну пору року; учити дітей емоційно сприймати результати людської праці; продовжувати вчити дітей давати чітку відповідь на запитання; поглиблювати та збагачувати знання про трудові дії та процеси, якими займаються навесні; уточнити поняття про різні види рослин та місце їх зростання (вирощування); закріпити в словнику назви трудових дій, пов’язаних із весняною порою року; виховувати почуття поваги до праці, свідоме позитивне ставлення до весняної пори.

Обладнання: серія картин «Пори року», м’яч.

Організація обстановки на занятті: протягом заняття діти сидять півколом на стільчиках на килимку, навпроти них знаходиться дошка із ілюстраціями весняної праці. Вихователь стоїть поряд із дошкою.

Попередня робота з дітьми: розучування фізкультхвилинки «Навесні усі працюють», спостереження за прибиральницею.

Хід заняття:

  1. Вступна частина:

– Діти, яка зараз пора року? Так, весна… Весна приносить не лише пробудження природи від зимового сну але й весняні турботи. Погляньте на цю картину…

Бесіда за картиною «Праця навесні»

  • Що ви бачите на картині?
  • Що робить тато?
  • Навіщо мама білить стовбури дерев?
  • Чим займаються діти?
  • Поміркуйте, чим навесні зайняті люди у саду, на городі, у полі.
  • Як можна інакше назвати цю картину?
  1. Основна частина:

Розповідь педагога:

– Люди розуміють, що весна рік годує. Вони намагаються не пропустити жодного дня: пророщують насіння, готують грунт до посіву, сіють овес, ячмінь, просо. На городах наприкінці квітня сіють кріп, петрушку, моркву, цибулю, пізніше садять картоплю, помідори й інші овочі.

На полях, де селяни ще з осені висіяли жито, пшеницю, піднімається й зеленіє озимина, ніби смарагдовий оксамит. Виїжджають трактористи у поле й орють землю. А машина-сіялка розсипає золоті зерна пшениці. Радіють люди – вони чекають гарного врожаю.

– Давайте і ми з вами трішки попрацюємо виконавши таку вправу:

Фізкультхвилинка «Навесні усі працюють»

Всі працюють навесні –

(Діти показують руками довкола себе)

Зрозуміло це мені.

(Кладуть руки на груди і схиляють голову)

Клумбу старанно копають,

(Імітація копання землі)

На ній квіти висівають.

(Діти присідають і виконують рухи пучкою – імітують висівання)

У садках та скверах міста –

Скрізь гребуть торішнє листя.

(Імітують працю з граблями)

У весни гарячу днину

Вишні, клени і калину

Сливи, яблуньки саджають,

(Імітують викопування ямки, ставлять у неї уявне деревце і «загортають та притупують землю»)

Ще й ретельно поливають.

(Імітують працю з лійкою)

Щоб дорослих та малят

Милував усюди лад!

(Діти стають у коло і водять хоровод)

– Молодці, малята, ви вправно попрацювали.

Дидактична гра «Весна ледачих не любить»

Дітям пропонується завершити розпочаті вихователем речення, доповнивши їх потрібними назвами трудових дій.

  • Навесні дерева… (обрізають, саджають, поливають, обкопують, білять).
  • Весною на городі… (скопують землю; роблять грядки, сіють, саджають овочі).
  • У парках міста… (прибирають сміття, саджають дерева та кущі, облаштовують клумби).

– Давайте тепер пригадаємо, що ж саджають на городах, а що в садах:

Рухлива гра «Садівники-городники»

Діти стають у коло, вихователь із м’ячем – у центрі. Він кидає одному з малят м’яч, ставлячи певне ігрове завдання, наприклад:

«У садку посадили фруктові дерева та кущі»

Гравець має спіймати м’яч, а потім передати його далі, називаючи слово, відповідне заданій категорії: яблуню, грушу, сливу, абрикосу, вишню, агрус, смородину, порічку тощо. Таким чином м’яч переходить від одного гравця до іншого. Дитині, яка не може дібрати потрібне слово самостійно, дозволяється скористатися підказкою когось із товаришів. Коли варіанти можливих слів вичерпані, м‘яч повертається назад, до вихователя. Після цього дорослий змінює ігрове завдання:

Навесні на городі посіяли… (огірки, моркву, буряки, капусту, помідори).

У квітнику посадили багато квітів… (певоній, чорнобривців, півників, тюльпанів, троянд).

  1. Заключна частина:

– Отже, діти, сьогодні ми дізнались багато нового. Тепер ми знаємо, що весна може приносити людям не лише радість але й клопіт. Навесні потрібно допомогти природі, а саме: побілити дерева, обрізати зайві гілки, посадити на городі кущі та овочі. Сподіваюсь, що ви будете допомагати своїм батькам у виконанні цих нелегких завдань.

  1. Аплікація. Весняна квітка

Тема: Весняна квітка

Мета: спонукати дітей складати зображення квітки з окремих частин; закріплювати знання назв кольорів та відтінків; розвивати естетичне сприймання; викликати бажання зробити красиву весняну квітку.

Матеріал: шапочка квітки, стебельце, листочки, клей, білий картон, серветки, клейонки, кісточки.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Діти стають в коло.

  • Психогімнастика «Я – квітка!»

Я – квітка. Я зовсім легенька. Я повільно-повільно росту, підніма-юсь. Я прокидаюсь від чудового сну. Я розкриваю свої тоненьщ ніжні пелюстки. Я вмиваю пелюстками обличчя.

Я – квітка. Мої пелюстки граються з вітром. Вони танцюють 3 ним, кружляють у вальсі. Я танцюю і дарую свої пахощі небу, соц. цю, землі й людям.

Діти, до нас завітала гостя, наша чарівна весна. Вона дуже хоче, щоб ви їй допомогли.

ІІ. Основна частина

  • Бесіда про весну та весняні квіти.

Вихователь цікавиться в дітей, чи знають вони, яка зараз пора року.

  • Так, прийшла весна-чарівниця. А чому її називають «чарівницею»?

Вихователь читає вірш О. Пчілки «Весняні квіти»

Весна-чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса встала,

І проліски, і травка,

Й зелена муравка,

І кульбаба рясна,

І фіалочка ясна –

Всі квіти весняні,

Веселі, кохані,

З-під листя виходять,

Голівки підводять

Од сну зимового

До сонця ясного!

  • Фізкультхвилинка «Ось прийшла до нас весна…»
  • Бесіда за змістом твору.
  • Який надала весна-чарівниця?
  • Які квіти просинаються од зимового сну?
  • До чого тягнуться квіточки?
  • Пальчикова гімнастика

Поляна квітів 

Вирілас висока квітка на галявині, 

(Зап’ястя з’єднати, долоні розвести в сторони, пальці трохи округлити)

Вранці весняним розкрила пелюстки. 

(Розкрити пальці рук, ніби розкривається бутон)

Всім пелюсткам красу і харчування 

(Ритмічно рухати пальцями разом-нарізно)

Дружно дають під землею корінці. 

(Долоньки опустити вниз, тильною стороною притиснути один до одного, пальці розвести)

Вихователь. Діти, весна дуже просить, щоб ви допомогли зібрати квіти, але вона не може їх знайти. Вам потрібно для неї зробити квіти, допоможемо.

  • Самостійна робота дітей.

Вихователь показує прийоми аплікації: наклеїти стеблину, на стеблину приклеїти шапочку квітки та листочки. Потім виконують діти.

 

  • Діти, подивіться, які гарні в нас вийшли квіти. Як ця квітка називається?
  • Яким кольором вона?
  • Молодці, дякую вам, що допомогли мені зібрати квіти.
  • Весна вам дуже вдячна.

ІІІ. Підсумок

27.04     Варкентин С.М.

  1. Ознайомлення з природним довкіллям

Вже до нас прийшла весна

Мета.

Зв’язне мовлення: продовжувати вчити дітей будувати відповідь згідно запитання вихователя; відгадувати на запитання загадки, стимулювати дітей підтримувати діалог вербальними засобами та діалог в уявних  сюжетних ситуаціях. Руханках, дидактичних іграх.

Звукова культура: продовжувати  розвивати слухати й чути звуки природи; вправляти у правильності вимови за допомогою чистомовок.

Граматика:  закріпляти вміння дітей складати речення, узгоджувати слова в реченні.

Розвивати образне, логічне та доказове мовлення, любов до рідної природи. Бажання більше пізнавати довкілля; формувати діалогічне та монологічне  мовлення.

Обладнання: ІКТ, загадки, заклички, вірші, чистомовки,  дидактичні ігри: «Звукові асоціації»,  «З ким дружить весна?»

Демонстраційний матеріал: ІКТ

Роздатковий матеріал: дидактичні картинки.

Попередня робота: заучування закличок, спостереження в довкіллі за змінами в природі,.читання оповідань про весну,

Хід заняття.

І. Організаційний момент.

Вихователь запрошує дітей  утворити коло, узявшись за руки. Діти вітаються із сонечком, супроводжуючи їх характерними рухами.

Психогімнастика «Здрастуй. Сонечко!»

 

Я всміхаюсь сонечку:                       Я всміхаюсь дощику:

-Здрастуй, золоте!                            Лийся, мов з відра!

Я всміхаюсь квітоньці-                      Друзям усміхаюся-

Хай вона цвіте.                                  Зичу їм добра.

Вихователь промовляє загадку:

Сонце ніжно усміхнулось,

Вам до щічки доторкнулось.

Все навколо розцвіта-

Це до нас прийшла   (Весна)

Вихователь промовляє рядки вірша.

Надійшла весна прекрасна.

Многоцвітна,  тепла, ясна,

Наче дівчинка в вінку.

Зацвіли луги, діброва,

Повну гомону розмов.

Всіх пробуджує від сну-

Ми діждалися …..(весну).

Запитання до дітей за змістом вірша:

-Про яку пору року цей віршик ?(Про весну).

-З ким порівнюється весна? ( З дівчинкою)

-Що відбувається навесні? ( Все пробуджується від сну).

Дидактична гра «Звукові асоціації»

Весна вам приготувала ось таке  незвичайне завдання (шалест пакету, монети, склянка з водою)

-Про що ми подумали, коли почули цей звук? (Відповіді дітей)

Подякуємо вушкам за таку чудову роботу. Весна дуже щедра і від неї люди сподіваються щедрих дарів. Тому  чекають її, запрошують, закликають до

себе. А які ви знаєте заклички? Діти промовляють закличкти

Прийди, прийди, весно,

Прийди, прийди,  красна,

Ми тебе чекаємо

Весна-красна надходить

Свої крила підводить

Над гаями та полями,

Над вишневими садами

Вихователь.Молодці, діти. А зараз нам треба з вами поміркувати. На столі лежать картки і вам треба вибрати з ким може подружитися весна.

Дидактична гра «З ким дружить весна?»

На магнітній дошці зображення дівчинки-весни. Діти повинні вибрати картку і викласти її на дошці біля дівчинки-весни і сказати чому саме з ними вона хоче поддружитися. Відповіді дітей.

-Весна дружить з сонечком тому, що воно  тепле, лагідне..

-Весна дружить із квітами тому, що вони розквітають.

-Весна дружить із травичкою тому, що вона пахне.

Весна дружить із птахами тому, що вони повертаються додому.

Вихователь. Дітки, щось я так втомилася і ви, мабуть, втомилися? Давайте підемо на веселу галявинку і трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка з використанням ІКТ. Діти дивляться на екран і виконують руханку:

Ось іде до нас весна.

(Діти крокують)

Все навколо ожива,

Підсніжники прокидаються.(

(Діти потягуються)

Проліски посміхаються.

(Посміхаються)

Пташки прилітають.

(Махають руками, ніби крилами)

(Діти вибігають

(Біжать на місці)

На галявинці стрибають.

(Діти стрибають)

Дуже хороше весною.

 

А зараз давайте сядемо на килимок та промовимо чистомовки.

На-на-на-настала весна.                              Че-че-че- вода в річці тече.

Ок-ок-ок-розтанув сніжок.                          Ки-ки-ки-заспівали пташки.

Ки-ки-ки- всюди красиві квітки.                  Са-са-са-на дворі краса.

 

Вихователь. Діти. А ви ще хочете пограти? (Так). Весна теж дуже любить придумувати рими  до слів і хоче, щоб ви їй допомогли. Допоможемо?

Дидактична гра «Придумай риму про весну»

Скажіть яка іде весна?                                      Веселе сонечко розквітло.

Чудова, ніжна…..(чарівна).                              Весна летить прозора й …..(світла)

І раді всі міста і села,                                        Дарує щастя і …..(красу).

Бо йде до нас весна …(весела).                       У квіти землю одягає

У полі теплий вітер віє,                                     І пісню радості       (співає).

А небо у горі…. (синіє).                                    А по шляху по весняному

Та вже дзвінкий струмок …(біжить).               Повертаються пташки…. (додому).

Звучить запис мелодії пробудження природи.

Вихователь. Дітки, послухайте як гарно співають пташки. Вони запрошують нас розглянути дивовижний малюнок як починається весна.

Діти роздивляються  сюжетний малюнок з використанням ІКТ.

Візьміть в руки біноклі і подивіться в нього, що ж кожен з вас там побачить. Що ви побачили? (відповіді дітей).

_А тепер одягніть навушники. Що ви почули?

Які ви відчуваєте запахи?

-Гарно навесні?

Вихователь розповідає вірщ «Вмійте природу любити»:

Так, діти, вмійте природу любити

Кожній стеблині радіти

Квітам, деревам і травам,

Цвіту не вирви задаром.

Оберігайте ж повсюди

Шляхи і стежки в гаї.

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

ІІІ.Підсумок

-Діти, вам подобається весна? Чому?

  1. Малювання. Писанка

 

Мета: спонукати дітей до розмальовування писанок на овальній паперовій формі. Вчити малювати символи олівцями чи фломастерами, симетрично їх розміщуючи. Розвивати творчу уяву, виховувати самостійність.

Матеріал: овальна паперова  форма, зразок, олівці чи фломастери.                                     Хід: уважно розгляньте зразок малюнка, поясніть значення символів, закріпіть правильність використання кольорів, розмалюйте писанку разом з дитиною. Повторіть віршик про писанку. Проведіть гру ,,Писанка яка?” (гарна, красива, яскрава, різнобарвна, весела…)

Підсумок

25.04 Сівер Л.Г.

  1. Розвиток мовлення. Великдень.

 

Мета: продовжувати розширювати та поглиблювати знання дітей про Великодні свята, обереги та символи, зокрема – писанку; виховувати любов до свого народу, повагу до його традицій; розвивати вміння зв’язно, логічно, граматично правильно висловлювати свою думку.

 

ХІД  ЗАНЯТТЯ

 Організаційний момент

– Доброго дня, малята, я вас вітаю, добра, щастя, здоров’я  я вам бажаю!

– Діти, скажіть, яка тепер пора року? (Весна)

– А які місяці нам принесла весна?

( Березень, квітень, травень)

– Ось і прийшов до нас другий весняний місяць. Назвіть його будь ласка. (Квітень)

– Чи раді приходу квітня дорослі, діти, рослини , тварини, як ви вважаєте? Чому?

Розповідь вихователя про весну.

– Яка чудова пора року – весна. Як багато гарного настрою й тепла вона нам принесла, і дорослим, і дітям. З її приходом пробуджується природа, а на землю приходять радісні, веселі свята.

 

Як ви вважаєте ,доякого свята печуть паски та фарбують яєчка?(до Великодня)

– Діти, послухайте будь ласка віршик  Р. Заваловича

” Великдень ”

Радісний надходить день

Дзвони дзвонять: дзень-дзелень.

Понад міста, понад села,

Лине вісточка весела.

Ясне сонечко селом

Наче писанка зійшло –

Вибігайте з хати діти!

Як сьогодні не радіти?

Вийдем, вийдем на горбок,

Заспіваєм гаївок,

Що весна вже воскресла,

Нам Великдень принесла!

– Про що розповідається у вірші? Що нам весна принесла?

( Яскраве сонечко, тепло )

– Яке найбільше свято ми святкували? ( Великдень )

 

Фізкульт-хвилинка “Писанка”

Дружно писанки візьмемо

Вгору їх ми піднімемо,

Сонечку покажемо,

Гарно покружляємо.

Ми присядемо гарненько

І постукаєм тихенько.

Встанемо швиденько,

Потягнемось легенько.

Мов зайчата пострибаєм,

Знову гарно покружляєм.

Писаночки ми зберем і у кошик покладем.

  • Я вам розповім казочку про пригоди яєчка.

 

Казка:     Жила в Даринки курочка рябенька. Якось весняним днем подарувала вона Даринці яєчко, біленьке та гладеньке. Поклала дівчинка яєчко до кошика і говорить: “Гарна буде в мене писанка”. Почуло ці слова яєчко, злякалося викотилося з кошика й покотилося до садочка. Котиться яєчко по травичці, а назустріч йому – інше яєчко, тільки воно не біле, а різнобарвне. Здивувалося Даринчине яєчко: “Яйце ти чи ні?” – запитує. ” Звичайно яйце, та ще й писанка, ось як красиво розписала мене Наталочка”. ” А навіщо?” – поцікавилося Даринчине яєчко. ”  Так на свято Великодня! – відповіла писанка. – А ти чому у святкове вбрання не вдягаєшся?”

“Ой, і справді, – подумало Даринчине яєчко, – я теж хочу стати таким же гарним”.       Повернулося воно до дому, у свій кошик.

Вранці подивилася Даринка в кошик – лежить яєчко. Зраділа вона, взяла фарби, пензлики і почала розписувати яєчко: намалювала сонечко, травичку, квіточку. Яєчко теж зраділо – сподобалося йому святкове вбрання. “Тепер і я – писанка!” – промовило воно.

 

Підсумок:

  • Діти, а вам сподобалась казочка про пригоди яєчка?

 

Мир хай буде всім сьогодні,

Бо це ж свята Великодні.

Люди! Мир дав Бог з небес!

Христос Воскрес!

( діти: ” Воістину воскрес! “)

 

  1. Ліплення. Писанка

 

Мета: учити дітей працювати з пластиліном, правильно відбирати кольори, ліпити овальну форму, прикрашати різними символами. Розвивати дрібну моторику рук, творчу уяву. Виховувати повагу до українських звичаїв та обрядів.

Матеріал: пластилін, дощечка, зразок.

Хід: запропонуйте дитині розглянути різноманітність писанок, їх красу. На писанках ми зображаємо те, що любимого за допомогою символів: (сонечко – це світло, місяць, хмарки – це небо, квіти, дерева, трава – любов до природи, колоски, щоб був хліб у людей, хрестик – шана до померлих, червона лінія – радість, синя – шана водичці, зелена – вдячність природі, чорна – щедрій землі. Розглянувши зразок, діти наносять символи на писанку з пластиліну овальної форми.

Підсумок.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.