середня В група “Капітошка”

30.09 Варкентін С.М Аплікація

Тема. РИБКИ В АКВАРІУМІ

Мета: розвивати у дітей потребу передавати свої враження від  побаченого під час колективної роботи;

закріпити уявлення про кольори, розмір; уміння

користуватися клеєм-олівцем, серветкою;

розвивати емоційну чутливість, здатність дивуватися, раді і її результатам колективної праці; -виховувати товариськість, дружне ставлення один до одної

Обладнання: аркуш паперу (42×30 см) тонований під колір води, паперові силуетні форми риб, та водоростей, черепашок, равликів, ляльки Олена і Катруся..

Хід заняття

Ігровий момент.

У гості завітали ляльки та розповіли, що Мишко подарував їм ак­варіум, але він порожній. Пропозиції дітей щодо того, як вони можуть допомагати лялькам. Тематична бесіда.

  • Хто живе в акваріумі?
  • Що ще є в акваріумі? Розглядання заготовок.

Мотивація. “Малята, давайте допоможемо лялькам. Виготовимо рибок, водорості і наклеїмо їх. У ляльок буде справжнісінький акваріум”

Виконання роботи.

Активізувати малят до самостійного розміщення силуетних форм Схвалювати вдалі композиції. Ініціювати робоче спілкування. Бесіда про мешканців акваріума, про умови їхнього життя та догляду за ними. Задоволення від колективної праці. Налаштування на позитивний результат.

 

 

 

Підбиття підсумків заняття. Подяка від ляльок.

Читання вірша.

 

Намальовані рибки

Трибки-дрибки,

Оранжеві рибки!

Якось на папері

Хвостиком змахнули,

Попливли за двері.

Дрибки-трибки,

Не пустуйте, рибки!

Ту, найбільшу, слухайте,

Моря не розхлюпайте. (В. Л.Терен)

 

29.09 Варкентін С.М Мовленнєвий розвиток

Тема. Ми охайні малюки

Мета: поглибити знання дітей про предмети гігієни та їх при­значення; формувати поняття, що охайна зовнішність — показник поваги людини як до самої себе, так і до оточуючих; продовжувати вчити малят давати відповіді на запитання; вправляти у побудові поширених речень; збагачувати словник малят прикметниками та дієсловами; виховувати охайність, акуратність, навички користу­вання предметами гігієни.

Матеріал: мішечок з предметами гігієни.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Ігрова ситуація. Вихователь приносить мішечок і пропонує ді­тям пограти у гру.
  2. Дидактична гра «Що для чого потрібне».

Мета: закріплювати знання дітей про предмети гігієни та їх призначення; виховувати бажання дотримуватись правил гігієни.

Матеріал: торбинка з предметами: милом, рушником, зубною пастою, зубною щіткою, дзеркальцем, гребінцем, носовою хуст­кою, мочалкою.

Вихователь повідомляє, що дорогою до дитячого садка знайшла торбинку. Вона запитує, чи цікаво дізнатись, що в ній. Пропонує дітям по черзі витягти з торбинки предмети, назвати їх та розказа­ти про їх призначення. «Це зубна щітка. Вона потрібна для того, щоб чистити зуби».

  1. Вихователь читає вірш Г. Чорнобицької «Добре руки помила».

Доня! Ручок не помила,

А вже коржика вломила?

І до столу хочеш сісти.

Як ти будеш кашку їсти?

В тебе ж пальчики й долоні

Від пісочку аж червоні. Доня руки мила, мила, Білу піну з мила збила

І водички не жаліла.

Як помила, аж зраділа, Поспіша до столу сісти Полуниці й кашу їсти.

  1. Бесіда за змістом вірша.
  • Чому мама сварить доню?
  • Що дівчинка хотіла зробити?
  • Від чого в доні червоні пальчики й долоні?
  • Що доня зробила?
  • Як вона мила руки?
  • Чого вона не жаліла? -— Куди вона поспіша?
  • Що вона буде їсти?
    1. Фізкультхвилинка.

ВОДИЧКО, ВОДИЧКО Водичко,водичко, Умий моє личко, Щоб і очі ясніли, Щоб і брови чорніли, Щоб сміявся роток, Щоб кусався зубок.

  1. Дидактична гра «Що погано, а що добре».

Мета: розвивати вміння дітей визначати, що погано, а що добре для здоров’я; виховувати бажання берегти своє здоров’я.

Вихователь пропонує дітям послухати деякі ситуації із життя, а діти повинні визначити, це добре чи погано для здоров’я дітей.

Наприклад: щоранку необхідно чистити зуби; гратись на прогу- лянці палками, камінням, склом; не варто дотримуватись прати гігієни; уранці робити зарядку; не мити вушка тощо.

 

28.09 Варкентін С.М Малювання

 Червона калина під вікном.

Освітні завдання: розвивати мовленнєве дихання, мовленнєвий апарат, здатність до чіткого звуконаслідування; спостережливість, увагу, діалогічне мовлення, дрібну та загальну моторику; сенсорні здібності дітей; виховувати інтерес до об’єктів природи, спонука­ти дітей дбайливо ставитися до них; виховувати охайність; продо­вжувати вчити дітей слухати та розуміти віршований текст; учити малювати-пальчиком, ставлячи крапки на заданій площині; продо­вжувати знайомити дітей із природними об’єктами — з калиною, її цілющими властивостями; вправляти дітей у створенні колективної роботи; спонукати до милування природними об’єктами; закріпити диференціацію червоного і зеленого кольорів; активізувати у слов­нику слова калина, червоний, зелений, намисто, гроно, листя, кущ.

Матеріали: аркуш ватману, на якому намальований кущ калини без ягідок; гуаш червоного кольору, вологі серветки; зображення калини; калинове варення, трав’яний чай, посуд для чаювання, па­перові серветки.

Хід заняття

Діти сидять півколом на стільчиках. Вихователь. Діти, послухайте віршик. Є в нас ягідка одна — Дуже гарна та смачна, Не ожина, не малина, А червоная калина.

Про яку ягоду я прочитала віршик? (Про калину.) Подивіться, яка вона гарна. (Виставляє картинку або слайд із зображенням куща кали­ни.) Якого кольору листя, а якого — ягідки? (Відповіді дітей.) Подивіть­ся: ягідки калини ростуть разом, дружно, купкою. Це називається гроно.

Погляньте, діти, який гарний кущ калини! Які яскраві кольори! Вам він подобається? (Відповіді дітей.) А ще калина дуже смачна та корисна, вона допомагає від багатьох хвороб. Ось я приготувала для вас калинове варення. Сідайте, будь ласка за стіл, і ми його покуштує­мо. (Вихователь організовує частування; звертає увагу дітей на те, що в калині є кісточки і треба бути обережними; розповідає про цілю­щі властивості калини; нагадує про культурно-гігієнічні правила.)

Вам сподобалася калина: її краса, її червоні ягідки. Тож про­поную вам прикрасити нашу групу на згадку про сьогоднішнє зна­йомство: намалювати кущ калини. Допоможете мені? (Вихователь спонукає дітей до позитивної відповіді.) Подивіться, кущ калини я намалювала… (виставляє заготовку). А що я не встигла намалю­вати? (Ягідки.) Пропоную вам домалювати ягідки калини. Але спо­чатку підготуємо наші пальчики.

Пальчикова гімнастика «Червона калина»

Є в нас ягідка одна, (Пальчики зімкнені в кільце.)

Дуже гарна та смачна, (Незначні повороти кистю руки.)

Не ожина, не малина, (Легке струшування кистями рук.)

А червоная калина. (Плескання в долоні.)

Вихователь. Якого кольору фарбу я приготувала? (Черво­ного.) А пензлики я забула приготувати… Що ж нам тепер роби­ти? Як іще можна намалювати ягідки калини? (Вихователь підво­дить дітей до рішення малювати пальчиками. Потім діти разом із вихователем розглядають кущ, визначають місце розташуван­ня ягідок. Педагог нагадує, що ягідки ростуть разом у гроні, тому й малювати їх треба так. Проводить показ та пояснення при­йомів роботи; нагадує про охайність.) А тепер підходьте до столу (ватман розташований на столі так, щоб усім було зручно) і по­чинайте малювати. (Самостійна робота дітей під спокійний му­зичний супровід. Вихователь застосовує індивідуальний та дифе­ренційований підходи.)

Який гарний калиновий кущ у нас вийшов! Вам подобається? Зараз ми його прикріпимо до стіни — нехай усі милуються. Вам сподобалось сьогоднішнє заняття? А що сподобалось найбільше? (Відповіді дітей.)

Підведення підсумків заняття.

27.09 Варкентін С.М  Ліплення

Тема. Бублики для друзів

Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з пластичним матеріалом для ліплення — солоним тістом; учити передавати форму предмета в ліпленні (ліпити предмети простої форми (бублики) за допомогою дій — розкочу­вання шматочка тіста в долоньках в паличку тоненьку для маленького бублика, товсту — для великих бубликів та зліплюючи її краї, пере­творюючи паличку на кільце бублика); закріплювати розуміння понять («великий», «маленький», «один», «багато»); розвивати здатність у ді­тей утілювати сюжетно-ігровий задум — бачити в шматочку тіста образ майбутніх виробів; формувати знання про правила етикету, поведінки в гостях; збагачувати та посилювати враження дітей від образотворчої діяльності поетичним словом і музикою; стимулювати до створення ви­разного образу, супроводжуючи його відповідними рухами та висловлю­ваннями; виховувати дбайливе ставлення до матеріалів та інструментів, до виробів, створених власноруч.

Попередня робота: розглядання хлібобулочних виробів (або ілюстрацій). Матеріал: іграшковий посуд; ілюстрації хлібобулочних виробів; іграшкова піч з духовою шафою; іграшки звірята; бублик і бубличок (з борошна); солоне тісто; дощечки; серветки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Вихователь запрошує дітей поїхати потягом до лісу.

  • Малята, нам сьогодні з лісу надійшов лист. Родина ведмедиків запросила нас на гостину. На чому ми можемо туди поїхати?
  • Так, малята, ми можемо поїхати машиною, автобусом, потягом. Поїдемо саме потягом. Для цього нам потрібно вишикуватися одне за одним, покласти руки на плечі. Поїхали!

Діти з вихователем під музику «їдуть» групою.

  • Ось ми приїхали! Постукаємо у двері. Діти стукають декілька разів.
  • Ніхто не відчиняє. А де ж це ведмедики? Можливо, пішли за чимось смач­неньким? Діти, а чи можна заходити до хати, коли немає господарів? Потрібно почекати.

Чути тупотіння за дверима. Вихователь підходить до дверей і бере до рук ведмедика.

  • Діти, це — ведмедик Михайлик. Привітаймося! Доброго ранку! Що ти ка­жеш?

Вихователь прислухається до ведмедика.

  • Діти, Михайлик каже, що в усіх магазинах закінчилися бублики, якими родина ведмедиків любить пригощати своїх гостей. Як діяти? Спочатку схо­димо до крамниці з Михайликом.

Діти разом із вихователем ідуть до куточка, обладнаного під крамницю, на поличках — зображення або муляжі хлібобулочних виробів.

  • Діти, Михайлику, погляньте, скільки всього тут смачного! Назвіть, що продається у крамниці. (Калачі, пиріжки, булочки ь,рогалики, кекси, хліб, торт) Багатий вибір у цьому крамниці, проте бубликів немає.

 

Мотивація

  • Діти, поки мама і тато Михайлика шукають бублики, ми їх зліпимо і на­криємо на стіл. їм це напевне сподобається.
  • Продуктивна діяльність
  • З чого можна зліпити бублики? Сьогодні маємо тісто, з якого можна злі­пити різні речі. Для роботи з тістом нам слід знати та виконувати правила: під­котити рукава, працювати на дощечці (або клейонці), не розкидати шматочки тіста, не можна його їсти — воно солоне, замішане спеціально для ліплення, мити руки після ліплення. Підготуймо наші пальчики до роботи.

Пальчикова гра «Пиріжки» Пиріжки я всім печу, («Ліплять пиріжки».) Щоб наїлись досхочу. (Погладжують животики.) Маком зверху потрушу, («Сиплять мак».) В піч гарячу посаджу. («Садять у піч».)

  • Молодці діти, а тепер візьміть собі той шматочок тіста, щой подобається

найбільше. Пограйте з тістом; потримайте його в долоньках, розумніть.

Тісто я гарненько мну, Розкачаю і зверну. Бубликів всім накручу, Бубликів всім напечу.

  • Ми розділимо шматок тіста на два шматочки — великий і маленький. На­ліпимо великих і маленьких бубликів. Великих — для мами і тата ведмедика, а маленьких — для нас та для ведмежати. Візьміть великий шматок тіста для великого бублика, менший — для маленького бубличка. Скачайте у долоньках паличку з тіста і зліпіть її краї — матимете бублик.

Діти ліплять під спокійний музичний супровід. За потреби вихователь може брати руки дитини і виконувати дії з тістом її руками, коментуючи рухи. Вихо­ватель стежить, щоб діти не квапилися, не губили тісто, розкочували тісто між долоньками, зліплювати краї. Наприкінці вихователь заохочує дітей до само­стійних дій, підбадьорює їх, стимулює мовленнєве спілкування під час роботи. Після того як діти зліпили бублики, вихователь пропонує їх прикрасити ма­ком, манкою, проткнути пластиковою виделкою або зубочистками.

  • Молодці діти, гарні зліпили бублики! А тепер поставимо наші бублики в піч.

Підсумок

Вихователь виймає з духовки бублики.

  • Як смачно пахнуть!

Вихователь нюхає бублики, приносить іграшки ведмедиків — тата і мами.

Діти разом з вихователем сервірують стіл для чаювання. Для ведмедика- тата велика чашка, велике блюдце, великий бублик. Для Михайлика — ма­ленька чашка, маленьке блюдце, маленький бублик.

  • Малята, яке чарівне слово потрібно сказати, коли ми сідаємо до столу? (Смачного!)

26.09 Варкентін С.М Логіко-математичний розвиток

Тема. Орієнтування в просторі: вгорі, внизу;

поняття «один», «багато»

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей визначати місце розташування предметів у просторі, користуючись поняттями «вго­рі», «внизу»; закріплювати поняття «один», «багато» способом по­рівняння двох множин; розвивати логіку, мислення; виховувати увагу, організованість, інтерес до занять.

Матеріал: демонстраційний (набірна дошка із двома смужка­ми (жовта — вгорі, зелена — внизу); іграшка їжачок; кошик; ша­блони яблук, грибів); роздавальний (картки з двома смужками (жовта — вгорі, зелена — внизу); шаблони (яблук — 1 шт., гри­бів — декілька на кожну дитину, осінні листочки — на кожну ди­тину)).

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент

Вихователь. Діти, до нас завітав гість. Вам потрібно відгада­ти загадку.

Дивина! Живий клубок Покотився в наш садок. Має сотню голочок.

Хто це, друзі? (їжачок.)

  1. Практична робота
  • їжачок приніс подарунки в кошику: гриби та яблука. Зараз дізнаємось, скільки їх.

Вихователь дістає одне яблуко і кладе його на жовту смужку вгорі, а гриби на зелену — внизу.

  • Скільки яблук? (Одне.)
  • Скільки грибочків? (Багато.)
  • Де лежить одне яблуко? (Вгорі.)
  • Де знаходяться грибочки? (Внизу.)

Вихователь пропонує дітям викласти на своїх смужках яблу­ка та грибочки: на верхню смужку покласти одне яблуко, а на нижню — грибочки.

  • На якій смужці у вас лежить яблуко? (Ла жовтій.)
  • Де знаходиться жовта смужка? (Вгорі.)
  • Скільки яблук на жовтій смужці? (Одне.)
  • На якій смужці лежать грибочки? (На зеленій.)
  • Де знаходиться зелена смужка? (Внизу.)
  • Скільки грибочків на зеленій смужці? (Багато.)
    1. Фізкультхвилинка

Вихователь дістає з кошика осінні листочки і пропонує дітям з ними покружляти. Кожна дитина бере по одному листочку.

  • Скільки листочків у тебе, Катрусю? (Один.)
  • А у тебе, Дмитрику (Один.) ‘
  • А у тебе, Наталко? (Один.)

Під музику діти кружляють з листочками на килимку, коли му­зика затихає, то підкидають листочки вгору.

  • Діти, погляньте, який чудовий осінній килимок.
  • Скільки листочків впало на нього? (Багато.)
  • Куди ви підкидали листочки? (Вгору.)
  • Куди листочки впали? (Вниз.)
  1. Підсумок
  • Хто сьогодні завітав до нас на заняття?
  • Що було у їжачка в кошику?

16.09 Варкентін С.М

ОБРАЗОТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ. АПЛІКАЦІЯ

Тема. СОНЕЧКО, СОНЕЧКО ЗАГЛЯДАЄ У ВІКОНЕЧКО

Мета: формувати вміння дітей працювати з пензлем для клею (акуратно набирати, намазувати готові форми на серветці); вчити розміщувати і наклеювати готові форми; закріплювати прийоми наклеювання; виховувати спостережливість, зацікавленість.

Матеріал: ілюстрації із зображенням сонечка; музичний су­провід; іграшкова лялька; вирізане з паперу сонечко з промінчи­ками на кожну дитину; клейстер; пензлі; підкладні дощечки; сер­ветки, папір блакитного кольору (для основи).

Попередня робота: розглядання ілюстрацій сонечка, спостере­ження під час прогулянки за сонечком на небі.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь. Малята, погляньте, хто завітав до нас у гості. Це лялька Даринка. Послухайте віршик, який вона нам розповість. ГІІСНЯ СОНЕЧКА

Сонечко прокинулось, Вмилось у росі, Розчесало хмаронькам Кучері усі,

Стукаю промінчиком у ваше вікно. Я сонечко, прокинулось, Діточки, давно.

.— Погляньте, що принесла Даринка. (Сонечко) — Погляньте, яке сонечко яскраве, посміхається нам. Якого воно кольору? На що воно схоже?

  • Покладемо сонечко на аркуш і розглянемо його промінчики.

Вихователь викладає сонечко з промінчиками на блакитний ар­куш. Пропонує глянути малі та великі промінчики.

– Роздає дітям комплекти для аплікації і запрошує розкласти свої сонечка з промінчиками, показати ляльці Дарині, як вони це зроблять.

Діти викладають сонечка.

  • Сьогодні я вас познайомлю з нашими помічниками. Це ма­ленький пензлик та клейстер. Клейстер допоможе нам приклеїти сонечко. Погляньте, як я це робитиму.
  • Обережно візьму пензлик, умочу його в баночку з клейсте­ром, потім намазуватиму промінчики сонечка. Щоб робота вийшла акуратною, серветочкою знімаю залишки клею.

Вихователь наклеює промінці, показує, як працювати сер­веткою.

Робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя

Вихователь читає вірш про сонечко. З’явилось сонечко, і все живе радіє І ніжиться в приємному теплі. А сонце промінці гарячі сіє. І стало весело і радісно Землі.

Вихователь дякує ляльці Даринці, що вона завітала до малят у гості. Хвалить усіх діток за те, що вони добре впоралися із за­вданням.

  • Чи сподобалося вам працювати?
  • Що нового дізналися?
  • Що навчилися робити?

 

16.09 Варкентін С.М

Ознайомлення з природою

 

Тема. ОСІННІ ЯВИЩА

Програмовий зміст: учити дітей розрізняти й називати ознаки осінньої погоди; ознайомити з характерними ознаками осені (дощ, листопад); розвивати спостережливість, мислення, уяву, зв’язне мов­лення, пам’ять; виховувати естетичне відчуття краси природи восени.

Матеріал: фланелеграф, сюжетні картинки із зображенням ознак осінньої погоди: світить сонце, іде дощ, дме вітер; паперо­ві осінні листочки; мультимедійна дошка, проектор, султанчик.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь

Вітерець до нас залетів, Про зміни в природі розповів. Сонечко небом гуляє, Та нас вже не зігріває.

— Чому сонечко не гріє? (Відповіді дітей.) Осінь до нас завітала, Тепло сонячне забрала. Хмари на небо запросила, Дощиком землю окропила. Дощик землю поливає, А вітер теж не дрімає — Холодом повіває.

Вихователь виставляє на фланелеграфі картинку із зображен­ням ознак осінньої погоди: світить сонце, іде дощ, дме вітер.

Дидактична вправа «Осіння погода»

Вихователь читає віршовані рядки, діти повинні знайти відпо­відний малюнок.

Дощик накрапає, Сонечка немає.

  • На якому малюнку зображено таку погоду?
  • Це дощова погода.

Сонечко небом гуляє, Та нас уже не зігріває.

  • Знайдіть малюнок, на якому зображено таку погоду.
  • Це сонячна погода.

Вітер дерева гойдає, Холодом повіває.

  • Покажіть малюнок із зображенням такої погоди.
  • Це вітряна погода.

Вітерець листочки з дерев зривав, Дітям про них розповідав.

Вихователь розміщує осінні листочки на фланелеграфі.

  • Що приніс нам вітерець? (Листочки)
  • Чи всі листочки одинакові? (Листочки різні.)
  • Чим різняться листочки? (Кольором, розміром, формою)
  • Якого кольору листя? (Червоного, жовтого, зеленого)
  • Якого розміру листя? (Великого та маленького)
  • Хто розфарбував листочки на деревах?

Осінь фарби готувала, У відерця наливала. Змішувала, чаклувала, Потім все розфарбувала. Придивіться — все довкола Стало різнокольоровим!

Вихователь на мультимедійній дошці проектує зображення осіннього пейзажу.

Червоне, жовте, барвисте, Падає на землю листя. Листочки кружляють, летять, Під ногами шурхотять.

Вихователь імітує шурхотіння листя «султанчиком».

  • Як шурхотять листочки? (Шур-іиур)
  • Чому падають листочки?
  • Листочки падають з гілочок, тому що з приходом осені ста­ло холодно.

Падають листочки, летять, В парку яскравий листопад.

— Коли ми говоримо, що це листопад?

Разом листочки зберемо, В кольорові килимки складемо.

Дидактична гра «Осінній килимок»

Червоні (жовті, зелені) листочки беріть, Килимком яскравим їх складіть.

Діти за сигналом вихователя групують листочки за кольором у килимки.

Осінь всюди походжає, Яскраві кольори залишає.

  • Про що сьогодні говорили?
  • Якою може бути погода восени?
  • Як назвати явище, коли падає листя?

Осінь іде,

Дощі за собою веде. Листя на деревах фарбує, Листопадом нас дивує.

 

15.09 Варкентін С.М Розвиток  мовлення

Тема. У квітнику

Програмовий зміст: розширювати уявлення дітей про рослини, що цвітуть у квітнику; навчати визначати основні частини будови рослини стебло, листя, квітка; складати квітку з частин; закріп­лювати навички вживання іменників із прийменниками; форму­вати тління описувати квітку за допомогою запитань вихователя, розповідати невеликі вірші; збагачувати словник дітей словами (ай­стри, жоржини, чорнобривці, різнокольорові); розвивати зв’язне мовлення, увагу, логічне мислення; виховувати любов до природи.

Матеріал: вірші Т. Карпенко «Чорнобривці», «Айстри», «Жор- жинки»; предметні картинки із зображенням квітів (айстри, жор­жини, чорнобривці); букет квітів.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент

Вихователь приносить букет квітів (чорнобривці, жоржини, ай­стри) та звертає увагу дітей на те, який гарний букет і як багато різ­них квітів.

  1. Читання вірша Т. Карпенко

ЧОРНОБРИВЦІ Ці маленькі квіточки Під осінь розквітають. Голівками яскравими Малюків вітають. Як хороше на квітнику Рости і всіх вітати! З-під чорних »чорних брівочок На сонце заглядати.

  1. Бесіда за змістом вірша
  • Про які квіти йдеться у вірші?
  • Коли ці квіти розцвітають?
  • Де ці квіти ростуть?
  • Чим вони вітають малюків?
  • Які ще квіти ростуть на квітнику?
    1. Розглядання квітів та читання віршів про них

Діти розглядають жоржини та айстри. Вихователь звертає увагу, що квіти різнокольорові, просить пригадати вірші про ці квіти.

ЖОРЖИНКИ

Всміхаються до сонечка Яскравії жоржини, Червоні, жовті, білі В них квіточки-голівки.

АЙСТРИ На квітнику яскравому Айстри розцвітають. Пишні айстрочки духмяні Різний колір мають.

  1. Пальчикова гра «Квітка»

Сяє сонечко привітне — Квітка з пуп’янки розквітне.

(Пучки пальців обох рук зімкнено. Долоньки трішки круглясті, схожі на пуп’янок. Нижні частини долонь притиснуті одна до одної, а пальці широко розчепірені по колу і трохи вигнуті. Утворюється «велика квітка, що розпустилася».)

  1. Рухлива гра «Знайди свою квітку»

Мета: удосконалювати навички ходьби та бігу; розвивати спритність і вміння діяти за сигналом. Хід гри

Вихователь роздає дітям квіти (айстри, чорнобривці, жоржини). Малюки згруповуються біля такої самої квітки, що стоїть у вазі. На слова вихователя «Ідіть гуляти!» діти розходяться навсібіч. На слова вихователя «Знайди свою квітку!» вони швидко біжать до певної квітки та утворюють коло. (Вази можна поміняти місцями).

  1. Розглядання ілюстрацій

Діти розглядають ілюстрацію айстри.

  • Де у квітки стебло?
  • Де листочок?
  • Якого кольору квітка?
  1. Дидактична гра «Склади квітку»

Мета: учити складати квітку з двох частин, упізнавати за зо­внішнім виглядом і називати її; розвивати уяву, зорову пам’ять; ви­ховувати інтерес до квітів.

Матеріал: картки із зображенням квітів, поділені навпіл (по 1-2 квітці для кожної дитини). Хід гри

Вихователь розповідає дітям про те, що на квітник налетів вітер- пустунець і переплутав усі квіти. Пропонує дітям скласти квіти. 9. Підсумок

  • Про які квіти ми сьогодні говорили?
  • Де ростуть ці квіти?

14.09 Варкентін С.М Малювання.

Ягідки та яблучка на тарілочці у (малювання штампами та ватними паличками)

Освітні завдання: продовжувати розвивати в дітей дрібну моторику рук, діалогічне мовлення, мислення, образну уяву, відчуття фор­ми та кольору, сенсорні уявлення, емоційну чутливість; учити ді­тей малювати штампами з картоплі, корками, ватними паличками; заповнювати елементами всю площину аркуша; продовжувати знайомити дітей із зовнішніми особливостями знайомих фрук­тів (яблук) та ягід; закріпити диференціацію кольорів (червоний, жовтий, зелений), уявлення про геометричну форму — коло, роз­різнення величин (великі — маленькі); вправляти дітей у слухан­ні та розумінні віршованого тексту, комбінуванні різних технік під час зображення простого натюрморту; виховувати художній смак, охайність, самостійність; познайомити з жанром образо­творчого мистецтва — натюрмортом; активізувати у словнику сло­ва жовтий, червоний, зелений, коло, натюрморт, яблуко, ягода.

Матеріали: ягоди та яблука, тарілочки, аркуші паперу різної фор­ми (овальної, квадратної, круглої діаметром ЗО см), тоновані у світ­лі кольори; печатки 3 картоплі круглої форми, корки, посудини з гуашшю (червона, жовта, зелена) для друкування та малювання пальчиками, ватні палички, серветки; різні варіанти натюрмортів (на різних формах).

Хід заняття

Діти сидять півколом на стільчиках. Вихователь читає віршик. Я тримаю у долоні Намистиночки червоні. Покладу на тарілки, Намистинки-ягідки.

Є ще яблучка рум’яні Круглі, запашні, духмяні. Так і просять малюків: «Спробуйте, які хрумкі!»

Вихователь. Про що цей віршик? Ягідки які? А які яблуч­ка? (Відповіді дітей.) Подивіться, які ягідки та яблучка (вистав­ляє яблука та ягідки на тарілці) я для вас приготувала. (Діти разом із вихователем розглядають ягоди та яблука. Вихователь звертає увагу дітей на форму — круглі; величину — великі та ма­ленькі; кольори — червоний, жовтий, гелений.) Малята, картина, на якій художник зобразив фрукти, називається натюрморт. (Вихователь просить дітей повторити назву.) Подивіться, які натюр­морти я для вас намалювала (показує зразки). Ці фрукти лежать на таці, ці на тарілці, а ось ці — у кошику. Зверніть увагу: ягідки та яблука займають усю посудину. Якого кольору, форми та вели­чини я намалювала ягідки та яблука? (Відповіді дітей.) А хочете й ви, як справжні художники, намалювати такі натюрморти? (Ви­хователь спонукає дітей до позитивної відповіді.) Тоді ми зараз ра­зом із нашим віршиком пограємо з пальчиками і почнемо малювати.

Пальчикова гімнастика «Ягідки та яблучка»

Я тримаю у долоні

(Скласти долоні «ковшиком».)

Намистиночки червоні.

{Пальці обох рух скласти в кільця.)

Покладу на тарілки, Намистинки-ягідки.

(Указівними пальцями обох рук малювати в повітрі коло.) Є ще яблучка рум’яні — круглі, запашні, духмяні.

(Кулачками/обох рук робити повороти вліво-вправо.) Так і просять малюків: |«Спробуйте, які хрумкі!»

(Кругові прогладжування животика долоньками.)

Вихователь. Якого кольору фарбу я вам приготувала? (Чер­вону, жовту, зелену.) Що можна намалювати червоною фарбою? Жовтою? Зеленою? (Обговорення.) Подивіться, які незвичні пенз­лики я для вас приготувала…

Самостійна робота дітей.

 

Підсумок. Які гарні натюрморти у вас вийшли! На якому натюрморті найбільше яблучок та ягідок? А на якому найкрасиві­ші яблучка? Яким способом вам сподобалося малювати найбільше? (Відповіді дітей.) Пропоную ваші роботи виставити на виставку, щоб могли помилуватися всі.

13.09 Варкентін С.М Ліплення

 

Тема. ОГІРОК ТА ПОМІДОР

Програмовий зміст: учити дітей ліпити кулю круговими руха­ми долоньок, закріплювати прийом розкочування циліндру (ков­баски); викликати інтерес до ліплення овочів; координувати рухи обох рук та розвивати дрібну моторику; виховувати самостійність.

Матеріал: пластилін червоного та зеленого кольорів, дошки для ліплення, муляжі овочів, вологі серветки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь звертає увагу дітей на великий кошик.

  • Малята, хто це кошик залишив? Може, хтось його загубив? (Припущення дітей.)

З кошика виглядає їжачок.

їжачок. Чув я, малята, що у вас є город. Дуже прошу для моїх їжаченяток зібрати огірочки та помідори.

Вихователь. Щоб їжачку допомогти, нам потрібно піти на го­род.

Діти підходять до «городу».

Дивина така в природі: ось на нашому городі Різні овочі ростуть, розповзаються, цвітуть. Ось гарбуз тут і квасоля, і поважна бараболя, І капуста, і салат, він шпинату рідний брат, Помідори й кабачки дружно стали у рядки, І зелені огірочки виглядають з-під листочків.

  • Які овочі ростуть на нашому городі?

По городу ви пройдіть, Усі овочі зберіть.

Діти збирають овочі.

  • Які овочі зібрали та у кошики поклали?
  • Погляньте, чи є серед цих овочів огірки чи помідори. (Не­має)
  • Допоможімо їжачкові зліпити огірки та помідори.
  • Якого кольору огірок? Яку форму має огірок? На що він схо­жий?
  • Якого кольору помідор? Яку форму має? На що він схожий?

Вихователь показує картинки із зображенням огірків та помі­дорів.

  • Якого кольору пластилін нам потрібен? (Зелений — для огір­ка, червоний — для помідора.)
  • Візьміть, будь ласка, шматочок пластиліну червоного та шматочок зеленого кольору.
  • Пригадайте, як зліпити кулю. Пригадайте і покажіть, як

Фізкультхвилинка «Город»

Город у нас в порядку, Ми навесні скопали грядки. (Імітація роботи лопатою.) Ми сапали город,

(Нахили, руками дістати підлоги.) Поливали город. (Показати, як поливали.) У маленьких лунках не густо,

Посадили ми капусту.

(Присісти навпочіпки, обхопити руками коліна.) Літо все вона росла, (Повільно піднятися.) А тепер їй стало тісно, Каже грізно: «Розійдись!» (Тупнути ногою.)

— Щоб зліпити огірок, беремо пластилін зеленого кольору й скочуємо його між долонями так, щоб вийшла ковбаска. Кінці ковбаски пригладжуємо. Для помідора нам потрібно взяти пласти лін червоного кольору і зліпити кульку, а потім ледь притиснути її з обох боків.

Робота дітей. Індивідуальна допомога вихователя Гарні вийшли помідори І зелені огірки, Радий буде їжак-тато І маленькі їжачки.

 

12.09 Варкентін С.М Логіко-математичний розвиток

 

Тема. ВЕСЕЛИЙ ПОТЯГ

Програмовий зміст: формувати вміння дітей порівнювати дві групи предметів; ознайомити з поняттям «один», «багато»; розви­вати вміння знаходити предмети за кольором; виховувати органі­зованість, уміння слухати й розуміти запитання вихователя.

Матеріал: картинки із зображенням потяга з вагончиками, со­нечка, хмарок; паперові квіти та метелики жовтого, червоного та блакитного кольорів, іграшка — білочка, кошики, горішки (по одному на кожну дитину).

ХІД ЗАНЯТТЯ

Діти заходять до групи. Вихователь

Ось погляньте, диво-потяг, Не простий, а чарівний, їде цей барвистий потяг, Подивіться, він який: В розмальованих вагонах Потяг цей везе діток І привітно на перонах Подає гучний гудок.

  • Скільки в потязі вагонів? (Багато)
  • Скільки діток у нашій групі? (Багато)
  • Чи вистачить усім дітлахам місць? (Так)
  • Тож скоріш у потяг сідайте і в подорож цікаву вирушайте. Діти «сідають на місця в потязі» — один за одним.

Всі погляньте у віконця, Світить нам на небі… (сонце).

Поряд з ним біжать хмарки, Мов маленькі дітлахи.

». — Скільки сонечок на небі? (Одне)

  • Скільки хмарок? (Багато)
  • Скільки зірочок на небі? (Багато)
  • Скільки місяців? (Один)
  • Ось наш потяг зупинився. Я пропоную вам вийти на галя­винку і відпочити.

Діти виходять на «галявинку» і звертають увагу на різнокольо­рові квіти.

  • Скільки квітів на галявинці? (Багато)
  • Які вони за кольором?
  • А ось і метелики!
  • Скільки метеликів? (Багато)

Вихователь пропонує кожній дитині взяти по одному метелику.

  • Скільки метеликів узяв кожен хлопчик? (Один)
  • Скільки метеликів узяла кожна дівчинка? (Один)

Коли я підніму жовту квітку, повинні летіти жовті мете­лики; коли червону — червоні метелики, а коли блакитну — бла­китні.

Далі метелики «відпочивають». Вихователь опускає жовту квіт­ку. Діти з жовтими метеликами присідають коло жовтих квітів.

  • Скільки жовтих метеликів відпочиває?

Так само сідають «відпочивати» червоні та блакитні метелики.

  • Скільки червоних метеликів відпочивають? (Багато чи мало)

Гра повторюється двічі.

В потяг, дітлахи, сідаймо, Місця швиденько займаймо! У віконце поглядаємо, А кого ми помічаємо?

Діти звертають увагу нв маленьку білочку.

Бігла білка по стежижі До старенької ліщини, Там горішків назбивала, В кошик їх швидежко склала. Буде чим почастувати І сестер, і маму з татом. Поки йшла додому пішки. Погубила всі горішки. Слізок втримати не може, Може, ми їй допоможем?

  • Як ви вважаєте, скільки горішків назбирала білочка, щоб вистачило для всієї родини? (Багато)
  • Зберемо їх у кошики. Один кошик — для вас, інший — для білочки. Покладіть у кошик по одному горійіку.
  • Білка теж покладе у свій кошик горішок.
  • Скільки горішків у вашому кошику? (Багато)
  • А в кошику білочки? (Один)
  • У якому кошику більше? (У нашому)
  • Чому у вашому кошику багато горішків? (Нас багато, усі збирали горішки в один кошик.)
  • А тепер візьміть із кошика по одному горішку. Скільки го­рішків в Олексійка (Іринки, Дмитрика)? (Один)
  • Що слід зробити, щоб горішків знову стало багато? (Скласти всі горішки до кошика.)
  • Білочка дякує вам і запрошує дітей до веселого таночку. Діти танцюють під веселу музику за вибором вихователя.

Вирушає потяг точно І везе собі садочком Всю веселу дітвору, Ту-у-у-у-у-у-у! Повернувся гурт діток У дитячий свій садок.

  • На чому ми з вами подорожували?
  • Де побували?
  • Що цікавого побачили?
  • Кого зустрічали?

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *