І молодша А група “Дюймовочка”

28.09.2022      Середа       Вихователь:Бородіна Н.В.                                                                                                                        Тема дня: «День посуду»(назви столового,чайного посуду;призначення,правила користування).                      Ознайомлення з довкіллям.                                                                                                                                                                      Тема заняття «Гостей чекаємо,посуд добираємо».                                                                                                                             Мета:формувати уявлення дітей про предмети столового посуду та їх призначенням,учити використовувати в мовленні узагальнюючий іменник посуд;закріплювати вміння групувати предмети за кольором;розвивати елементарні навички сервірування столу;виховувати бажання виконувати прості трудові доручення з сервірування столу.                                     Матеріал:столовий іграшковий посуд,шафа для посуду,іграшки – гості.                                                                                                    Хід заняття.                                                                                                                                                                                                                    1.Ігровий момент.                                                                                                                                                                                                      Сонце до нас у гості зайшло,                                                                                                                                                                                       Гостей з собою привело.                                                                                                                                                                                                  – Чуєте, сходами крокують ніжки?  Покажіть,як крокують ніжки. Діти тупочуть на місці.                                                                  Будемо гостей зустрічати,                                                                                                                                                                                  Будемо стіл для частування накривати.                                                                                                                                                                  – Що треба поставити на стіл,щоб почастувати гостей? Тарілку,чашку,ложку можна назвати одним словом – посуд. Скажемо разом – посуд.                                                                                                                                                                                            2.Дидактична гра «Назви предмет».                                                                                                                                                                       Діти по черзі беруть по одному предмету,називають його.                                                                                                                           Предмет з шафи бери,на стіл скоріш неси. – Що    ти  взяв? Навіщо тобі потрібен цей посуд? Погляньте,малята. Ці тарілки одинакові чи різні? Демонструю велику і маленьку тарілки. – Для чого ця тарілка? Це глибока тарілка для борщу,супу. А що можна насипати в цю тарілку? Це мілка тарілка для каші,картоплі. – Навіщо потрібна чашка? Що наллємо в чашку? 3.Дидактична гра «Знайди пару».                                                                                                                                                                              Діти беруть по одному предмету певного кольору,аналізуючи множину,знаходять предмет такого ж кольору.                            Тарілку до рук бери,                                                                                                                                                                                                         Чашку такого ж кольору знайди.                                                                                                                                                                             Що в тебе в руках? Якого кольору? Чути стук у двері. Заходять гості – великі іграшки. Розсаджую їх за іграшковий стіл.       Посуд на столі маємо,гостей пригощаємо. Обігруємо ситуацію.                                                                                                                      4. Підсумок. – Що ми ставили на стіл? У яку тарілку насипатимемо суп?кашу? У що наллємо молоко?

27.09.2022. Вівторок    Вихователь: Бородіна Н.В.                                                                                                                         Тема дня: «День взуття» (види взуття,матеріал,догляд за взуттям).                                                                        Малювання. Тема заняття: «Олівець – малювець».                                                                                         Мета:познайомити з олівцем і його властивостями;учити правильно тримати олівець;розвивати дрібну моторику пальців рук,увагу;виховувати старанність ,бажання малювати.                                                                                                                                 Матеріали та обладнання: Макет великого олівця,аркуші паперу, прості та кольорові олівці,лялька Тетянка.                                   Хід заняття.                                                                                                                                                                                                    1.Ігровий момент:чути стукіт у двері. Заношу в групу великий олівець: «Хто це до нас завітав? Це чарівник Олівець – малювець. Який же він гарний!» Пропоную дітям привітатися з ним.                                                                                                2.Звучить пісня олівця.                                                                                                                                                                                                     Я – веселий Олівець,                                                                                                                                                                                      Прозиваюсь малювець,                                                                                                                                                                                            Адже вмію малювати,                                                                                                                                                                                              Добре все відображати.                                                                                                                                                                                                  – Він усе може намалювати,а ще він великий веселун. Олівець покаже,що він уміє.                                                                               3. Розглядання різнокольорових олівців.                                                                                                                                                  Роздаю дітям олівці. – В Олівця є братики,які прийшли разом з ним. Яких вони кольорів? Що можна намалювати жовтим олівцем? Що можна намалювати зеленим олівцем? Повідомляю,що Олівець намалював картину і пропоную її розглянути. – Що намалював Олівець? Якого кольору квіточка? А травичка? А яблучка?                                                                             4.Пальчикова гра.                                                                                                                                                                                                      Вийшли пальчики гулять – один,два,три,чотири,п’ять.                                                                                                                                    Погуляли по столу й повернулися додому.                                                                                                                                      Раз,два,три,чотири,п1ять – вже в будиночку сидять.                                                                                                                            5.Самостійна робота дітей.                                                                                                                                                                                     Діти малюють самостійно,виконуючи малюнок за власним задумом. Запитую в кожної дитини,що вона намалювала своїми олівцями.                                                                                                                                                                                                               6. Підсумок. Схвалюю роботи дітей.

 

 

 

 

26.09.2022    Понеділок    Вихователь: Ілляшенко Т.П.                                                                                                              Тема дня: «День гри(Настільні ігри:парні картинки,пазли,мозаїка,кубики;рухливі ігри (з предметами,без предметів);ігрові дії та правила;безпека ігрової діяльності).                                                                                      Сенсорика. Тема заняття: «Веселі олівці».                                                                                                                    Мета:продовжувати ознайомлювати дітей з основними кольорами:синім та зеленим;вправляти дітей в умінні групувати предмети за кольором і величиною,закріплювати назви кольорів;розвивати мислення;виховувати бажання допомагати.      Матеріал:іграшка – кішка,торбинка,олівці різного кольору і різної величини,картинки із зображенням предметів синього та зеленого кольорів.                                                                                                                                                                                                              Хід заняття.                                                                                                                                                                                                          1.Ігровий момент.                                                                                                                                                                                                        Світить сонечко в віконце, світить усміхається,                                                                                                                                                    Ой,погляньте,хто прийшов? Хто до нас вітається?                                                                                                                                             До групи заходить кішечка з торбинкою,вітається до дітей і плаче.                                                                                                              Несла киця у торбинці олівці зелені й сині.                                                                                                                                                            Киця дуже поспішала і дірок не помічала.                                                                                                                                                            Киця дірку не зашила,олівці всі погубила.                                                                                                                                                              – Допоможімо киці зібрати олівці та розкласти їх по коробочках.                                                                                                              2. Групування предметів за розміром і кольором.                                                                                                                                            Діти збирають олівці на килимку і складають у коробочки. – У мене є коробочки. Якого кольору ця коробочка? А ця? Показую дітям олівці,вони називають колір і розкладають у коробочки відповідного кольору.                                             Ускладнення: коробочки взяти зеленого та синього кольору і різної величини. – Погляньмо,чи одинакові олівці за розміром. Що ви побачили? Які олівці? Діти називають колір олівців і розкладають у коробочки відповідного розміру і величини.                                                                                                                                                                                                                             3. Робота за картками.                                                                                                                                                                                              Пропоную дітям картинки із зображенням синім і зеленим кольором. – Діти візьміть кожен собі картинку. Що намальовано на твоїй картинці?(листочок) Якого він кольору? Як ти вважаєш,який олівець намалював цю картинку?             4. Підсумок.                                                                                                                                                                                                                        Чи сподобалося грати                                                                                                                                                                                                   Та картинки розглядати?                                                                                                                                                                                                Кицю Муру звеселили,                                                                                                                                                                                                  До таночка запросили.                                                                                                                                                                                                   Діти разом з кицею танцюють веселий танок.

 

 

23.09.2022   П’ятниця    Вихователь: Бородіна Н.В.                                                                                                                       Тема дня: «Наші помічники(предмети особистої гігієни,назви,призначення,правила користування).           Розвиток мовлення.                                                                                                                                                                                         Тема заняття: «Чудова торбинка».                                                                                                                                                    Мета:учти дітей слухати і розуміти мовлення дорослого,чітко називати предмети,звуконаслідувати слова;продовжувати вчити дітей відповідати на запитання;розвивати мовлення ,увагу;виховувати повагу до власного здоров’я.                              Матеріал: торбинка,картинка із зображенням краплинки,рушничок,щітка і зубна паста,люстерко,гребінець.                                                                                               Хід заняття.                                                                                                                                                   1. Ігровий момент.                                                                                                                                                                                                          – Сьогодні вранці я знайшла чудову торбинку. А що в цій торбинці? Загляньмо. Дістаю з торбинки картинку із зображенням краплинки. – Ой- ой!Що мені на руку капає? Дощик хоче з вами погратися. Як він накрапає? Як накрапає маленький дощик?великий?дуже великий?  А дощик – це що?(водичка) А для чого потрібна водичка?                                      2. Бесіда з дітьми про предмети особистої гігієни.                                                                                                                                                – Давайте заглянемо в торбинку,може дощик ще когось привів з собою . Дістаю рушничок. – Для чого потрібен рушничок? Рушничок – це особиста річ кожного. Чи можна витиратися комусь іншому вашим рушничком? Чому?  Прошу дітей ще заглянути у торбинку. Дістаємо зубну щітку і пасту. – А для чого потрібні ці предмети? Щоб наші зубки були чисті і здорові потрібно користуватися зубною щіткою і пастою. Дістаємо з торбинки люстерко та гребінець. – Для чого потрібні ці предмети? Так,щоб бути чистими і охайними.                                                                                                             3.Відгадування загадок про предмети гігієни.                                                                                                                                                     4. Підсумок.                                                                                                                                                                                                                       – А що ми сьогодні знайшли у торбинці? Для чого потрібні ці предмети?

 

 

22.09.2022       Четвер             Вихователь: Ілляшенко Т.П.                                                                                                            Тема дня: «День меблів (Назви меблів,форма,матеріал;призначення,правила користування)».                          Художня література.                                                                                                                                                                                     Тема заняття: « Читання казки «Ріпка»».                                                                                                                                                          Мета: вчити дітей уважно слухати і розуміти казку,розповідь якої супроводжується показом ілюстрацій до неї;повторювати окремі слова,фрази,відповідати на запитання вихователя за змістом казки;збагачувати словник дітей;стимулювати активне дитяче мовлення,бажання самостійно розповідати казку;розвивати слухову,зорову увагу,пам’ять,мовленнєву активність,виразність мовлення;виховувати інтерес і любов до усної народної творчості.               Матеріал:ілюстрації до казки «Ріпка»,лялька Оленка.

Хід заняття.                                                                                                                                                                                                                        1.Ігрова ситуація:прийшла лялька Оленка,яка дуже любить слухати казки.                                                                                          2.Читання казки «Ріпка»,яка супроводжується показом ілюстрацій за змістом твору.                                                                          3.Бесіда за змістом твору.                                                                                                                                                                                            – Хто посадив ріпку? Яка виросла ріпка? Хто пішов тягти ріпку? Хто допомагав дідусеві тягти ріпку? А хто ж допоміг витягти ріпку?                                                                                                                                                                                                  4.Дидактична гра «Хто як кричить?» (звуконаслідування).                                                                                                                    Мета:навчити упізнавати тварин за звуконаслідуванням,закріпити й активізувати словник за темою.                                           5. Підсумок.                                                                                                                                                                                                                       – Як називається казка,яку ми прочитали? – Які тваринки допомагали дідусеві тягти ріпку?

 

 

21.09.2022    Середа          Вихователь:Бородіна Н.В.                                                                                                                        Тема дня: « День посуду».                                                                                                                                                                 Ознайомлення з довкіллям(природа).                                                                                                                                           Тема заняття: «Дерева на ігровому майданчику».                                                                                                                                  Мета:учити дітей впізнавати,розрізняти й називати дерева(клен,береза),визначати характерні зовнішні ознаки (дерево має стовбур,на гілочках – листочки,різні за кольором,формою);розвивати мислення,уяву, зв’язне мовлення;виховувати позитивне ставлення до природи.                                                                                                                                                                     Матеріали та обладнання: лялька Осінь,листки берези,клена.                                                                                                                           Хід заняття.                                                                                                                                                                                                                     1.Ігровий момент: до дітей завітала лялька Осінь. Вихователь показує її та читаю віршовані рядки.                                             Осінь – господиня                                                                                                                                                                                               Всюди походжає,                                                                                                                                                                                                          В золото дерева                                                                                                                                                                                                                Щедро одягає.                                                                                                                                                                                                           Даю дітям можливість розглянути одяг Осені. – Погляньте,малята,яка гарна Осінь! Чим прикрашена спідничка? Якого кольору листочки?                                                                                                                                                                                                          2. Розглядання осінніх дерев берези та клена.                                                                                                                                                       Це – берізка, Який в неї стовбур? Якого розміру листки? Якого кольору? Листочок берізки подібний до краплинки.               Це – клен. Який в нього стовбур? Якого розміру листки? Якого кольору? На що схожий листочок клена? Листочки клена нагадують долоньку.                                                                                                                                                                                                    3. Дидактична гра «Знайди такий самий листочок».                                                                                                                                            Діти рухаються майданчиком за сигналом: « У ліс піди,листочок кленовий (березовий )знайди». Підбирають листочки,несуть вихователеві.                                                                                                                                                                                  4. Підсумок.                                                                                                                                                                                                                         – Хто до нас приходив? Про які дерева ми говорили?

 

 

 

 

20.09.2022.       Вівторок            Вихователь: Ілляшенко Т.П.                                                                                                        Тема дня: « День одягу».                                                                                                                                                                   Образотворча діяльність (ліплення).                                                                                                                                                    Тема заняття: «Чарівна грудочка».                                                                                                                                                                    Мета: ознайомити дітей з властивостями пластиліну:м’який,можна відривати маленькі шматочки від великого,з’єднувати їх в одне ціле;розвивати уяву,мислення,дрібну моторику рук,зв’язне мовлення;закріплювати назви будівельних матеріалів;виховувати інтерес до ліплення,охайність.                                                                                                                               Матеріали та обладнання:пластилін,дощечки для ліплення,вологі серветки.                                                                                       Хід заняття:                                                                                                                                                                                                               1.Ігровий момент:звертаю увагу на грудочку глини. Чуєте,щось пищить? Може це курчатко? Може,кошенятко? – Дивний камінець лежить і про щось нас прохає.(удаю,що прислухаюся)                                                                                                                      Ви до рук мене беріть,                                                                                                                                                                                                    Весело руками мніть,                                                                                                                                                                                                      І будь – що з мене ліпіть.                                                                                                                                                                                         2. Гра з грудочкою пластиліну. Пропоную взяти пластилін до рук. Діти мнуть  шматочки пластиліну. Шматочок твердий чи м’який? (Він м’який,його можна легенько придавити пальчиками – ось так). Пропоную пощипати пальчиками пластилін. Діти відщипують маленькі шматочки від великого. Потім пропоную зібрати усі відірвані шматочки,притиснути їх один до одного.                                                                                                                                                        3.Самостійна робота дітей. Пропоную зліпити з пластиліну що –небудь. Слідкую,щоб діти активно маніпулювали пластиліном. Заохочую до придумування назв поробкам.                                                                                                                       4.Підсумок. Із чим сьогодні працювали? Що зліпили з грудочки пластиліну?

 

 

19.09.2022     Понеділок         Вихователь:Бородіна Н.В.

 Тема дня: «День іграшки».

 Сенсорика.

Тема заняття: «Бджілка та ромашка».                                                                                                                                                 Мета: Ознайомити дітей з поняттями «один», «багато»;знайомити дітей з жовтим та білим кольором;учити розміщувати предмети;закріпити поняття «вгорі», «внизу»;розвивати дрібну моторику пальців рук,мислення;виховувати стриманість.   Матеріали та обладнання:іграшка бджілка,картка із зображенням вулика та бджілок,ромашка на ніжці,один жовтий круг,по чотири білих круги.                                                                                                                                                                                           Хід заняття:                                                                                                                                                                                                                   1.Ігровий момент: звертаю увагу дітей на те,що на килимі росте ромашка. Як називається ця квітка? Якого кольору в неї пелюсточки? Серединка? 2.Читання віршованих рядків про ромашку та бджілку.                                                                             На стрункій високій ніжці,                                                                                                                                                                                   Біля річки на лужку,                                                                                                                                                                                                       У косинці – білосніжці                                                                                                                                                                                          Стріла квітоньку таку.                                                                                                                                                                                                    Ясним оком жовтуватим                                                                                                                                                                                     Усміхалася мені,                                                                                                                                                                                                              Хочу я її зірвати,                                                                                                                                                                                                              А бджола сказала «Ні»!                                                                                                                                                                                               До групи залітає бджілка. Звертаю увагу на те,як високо літає бджілка. Діти піднімають руки догори і показують,як високо літає бджілка.                                                                                                                                                                                                3.Вправа «Вгорі – внизу». Вихователь підіймає бджілку вгору і промовляє: «Бджілка вгорі» – діти встають. Саджає бджілку на квітку: «Бджілка знизу» – діти присідають. Вправа повторюється 3-4 рази.                                                                                         4.Гра «Квіточки для бджілочки». Показую картку із зображенням вулика,звертаю увагу на велику кількість бджілок. Скільки їх?(багато). Бджілок багато,а квіточка в нас лише одна. Пропоную зробити для бджілок квіточки з кружечків. Супроводжую показ поясненням: «Я візьму жовтий кружечок і покладу його на стіл. Це буде серединка. А потім я візьму білі кружечки і покладу навколо жовтого. Це будуть пелюстки». Діти виконують завдання,вихователь допомагає. Хто з дітей зробив ромашку,отримує бджілку.                                                                                                                                                            5.Підсумок: гра з бджілками. На слова вихователя «Бджілка вгорі» діти підіймають руки вгору і бігають по килиму,а на слова «Бджілка внизу» діти саджають бджілок на квіти.

 

 

16.09.2022  П’ятниця  Вихователь: Ілляшенко Т.П.

 Тема дня: «Наш садочок».

Розвиток мовлення.

Тема заняття «Розглядання картини «Діти граються кубиками».                                                                                                     Мета:продовжувати вчити дітей уважно розглядати малюнок,розповідати,що на ньому зображено,і відповідати на запитання за змістом;вправляти в умінні чітко вимовляти звуки;активізувати мовлення дітей;розвивати діалогічне мовлення та слухову увагу;виховувати ввічливість,товариськість,дбайливе ставлення до іграшки.                                                       Матеріали та обладнання:світлина «Діти граються кубиками»,кубики різного кольору та розміру.                                                                   Хід заняття.                                                                                                                                                                                                                1. Ігрова ситуація:демонструю кубики. Діти розглядають,з’ясовуємо якого вони розміру,кольору.                                               2.Розглядання картини «Діти граються кубиками». – Кого ви бачите на картині? Що роблять дітки? Якого кольору в дітей кубики? Що будують діти? Як потрібно гратися одне з одним?                                                                                                                   3.Читання твору Я.Тайц «Кубик на кубик».                                                                                                                                                           Маша ставить кубик на кубик,кубик на кубик,кубик на кубик. Побудувала високу вежу. Прибіг Мишко: – Дай вежу! – Не дам! – Дай хоча б кубика! – Один кубик візьми! Мишко простягнув руку і взяв кубика із самого низу. І вежа – трах – тара – рах!- вся Машина вежа роз –ва-ли-ла-ся!                                                                                                                                                                             – З чим гралася Маша? Що вона побудувала? Що просив у Маші Мишко? Чи дала вона кубики? Що потім сталося?       4. Дидактична гра «Навчимо ляльку ділитися іграшками». Створюю різні ситуації,під час яких дітям необхідно зрозуміти елементарні правила,що регулюють взаємини між дітьми під час гри разом.                                                                                         5.Підсумок. – Із ким ти дружиш у групі? Як необхідно гратися з друзями?

 

 

15.09.2022  Четвер  Вихователь:Бородіна Н.В.

Тема дня: «Наша групова кімната»

Художня література.

Тема заняття: «Заучування потішки «Печу,печу хлібчик».                                                                                                                Мета: продовжувати знайомити дітей з українським фольклором;учити повторювати найпростіші потішки;розвивати здатність передавати текст емоційно,з відповідною інтонацією,використовуючи відповідні рухи та жести;виховувати старанність.                                                                                                                                                                                                                  Матеріали та обладнання: іграшки.                                                                                                                                                                                               Хід заняття.                                                                                                                                                                                                               1. Ігровий момент: звертаю увагу дітей на іграшки в ігровому куточку. – Діти ,ви вже поснідали? Вам було смачно? А ви любите гратися? А ви любите свої іграшки? А вони сьогодні снідали? То ж треба їх нагодувати? Пропоную дітям для іграшок спекти запашний духмяний хліб.                                                                                                                                                                                     2 Читання потішки «Печу,печу хлібчик».                                                                                                                                                            Печу,печу хлібчик                                                                                                                                                                                                            Дітям на обидчик.                                                                                                                                                                                                          Меншому – менший,                                                                                                                                                                                                          Більшому – більший.                                                                                                                                                                                                            Шусть у піч!                                                                                                                                                                                                                            Саджай – виймай.                                                                                                                                                                                                                  Їжу ріжу та куштую – гам!                                                                                                                                                                                            3.Мовленнєва вправа «Про що нам віршик розказав». Вихователь розпочинає речення,а діти додають останні слова.                        Печу,печу…(хлібчик).                                                                                                                                                                                                          Дітям на …(обідчик).                                                                                                                                                                                                             Меншому -…(менший).                                                                                                                                                                                                      Більшому – …(більший).                                                                                                                                                                                                    Шусть у…( піч).                                                                                                                                                                                                                      Саджай – …(виймай).                                                                                                                                                                                                            Їжу ріжу та куштую – …(гам)!                                                                                                                                                                                      4. Повторне читання твору. Вихователь промовляє забавлянку,використовуючи відповідні рухи та жести. Потім діти по черзі декламують забавлянку,виконуючи відповідні жести.                                                                                                                                           5. Підсумок. Схвалюю дітей: «Ось і навчилися ми хлібчик пекти. Тепер зможемо нагодувати всіх – всіх – всіх!»

 

14.09.2022.  Середа  Вихователь: Ілляшенко Т.П.

Тема дня: «Іграшки – наші друзі». 

Ознайомлення з довкіллям.

Тема заняття: «Наші улюблені іграшки».                                                                                                                                           Мета: учити дітей розпізнавати іграшки серед інших предметів;визначати розташування іграшок у просторі,називати їх;відповідати на запитання вихователя;розвивати увагу,пам’ять,мовлення,мислення;виховувати дбайливе ставлення до іграшок.                                                                                                                                                                                                                   Матеріали та обладнання:набір іграшок,іграшкова ширма.

Хід заняття.                                                                                                                                                                                                      1.Ігровий момент: запрошую дітей до незвичайної країни. Із мешканцями цієї країни кожен радий зустрітися.                              2.Дидактична гра «Знайди заданий предмет». Вихователь називає іграшку,дитина розглядає іграшки і називає її. – Що це за іграшка? Де стояла іграшка? Як з нею граються? Скільки іграшок ти приніс? У такий спосіб діти по черзі приносять запропоновані іграшки. – Скільки іграшок маємо? Як ці предмети можна назвати одним словом – іграшки.                                   3. Дидактична гра «Що заховалося?» Діти заплющують очі,а вихователь ховає одну із іграшок за ширму. Діти називають іграшку, яка зникла. Вихователь повертає іграшку до інших. Гра повторюється.                                                                                           4. Підсумок. – Із чим ми гралися? Як назвати ці предмети одним словом? Які іграшки з нами гралися? Куди треба ставити іграшки після гри?

 

 

01.09.2022. Четвер

Вихователь: Ілляшенко Т.П.

Тема дня: «Я у дитячому садку».

Розвиток мовлення.

Тема заняття: «Навчимося вітатися».

Мета заняття: учити дітей використовувати в мовленні вітальні слова та зменшувально – пестливу форму імен;продовжувати вчити уважно слухати віршований твір,відповідати на запитання;розвивати мовлення дітей,виразність,пізнавальний інтерес;виховувати комунікативні навички,уміння правильно поводитися в колективі.

Матеріали та обладнання: велика лялька,вірш М.Познанської «Здрастуй,хлопчику маленький».

Хід заняття:

1.Ігрова ситуація:в групу завітала лялька. Пропоную уважно її розглянути і відповісти на запитання. – Ця лялька – хлопчик чи дівчинка? Вона велика чи маленька? У неї волосся довге чи коротке?Лялька одягнена в спідничку чи штанці?Чи подобається вам лялька?

2.Гра «Назви своє ім’я». У кожного з нас є ім’я. Назвіть по черзі свої ім’я.У ляльки також є ім’я – її звуть Тетянка. Як звуть ляльку?

3.Гра «Привітаймося з лялькою Тетянкою». Правила гри:кожна дитина має підійти до ляльки,взяти за руку і сказати лагідно слова привітання. «Доброго дня,Тетянко!» Потім діти так само звертаються один до одного.

4.Читання вірша М.Познанської «Здрастуй,хлопчику маленький!» – Про кого розповідається у віршику? Куди прийшов хлопчик? Як діти зустріли його:сердито чи привітно?Як вони привіталися з хлопчиком? Чи хороші дітки були в цьому садочку? А які дітки у нас у групі?

5.Підсумок. Запропонувати провести хоровод «Ой,хороші малюки!»

 

02.09.2022   П’ятниця

Вихователь: Бородіна Н.В.

 Тема дня «Наша групова кімната».

 Заняття: художня література.

Тема: «Читання вірша І.Блажкевич «У дитячому садку». Мета заняття:учити уважно слухати вірш,відповідати на запитання;стимулювати дітей до висловлювання власного емоційного ставлення до героїв твору;формувати навички діалогічного мовлення;розвивати мовлення дітей,пізнавальний інтерес;виховувати комунікативні навички,увічливість товариськість,інтерес до художнього твору.

Матеріали та обладнання:вірш І Блажкевич «У дитячому садку».

Хід заняття.

1.Ігрова ситуація: у групу прийшов новенький хлопчик Іванко(лялька). Пропоную дітям розповісти,що є в них у групі. Читання вірша І.Блажкевич «У дитячому садку».

Наш Іванко в дитсадку,

як барвінок у вінку,

а навколо нього друзі,

як весною квіти в лузі.

Завели швидкий танок,

звеселили дитсадок.

– Куди прийшов Іванко?А хто навколо нього в дитсадку?Що роблять діти в дитячому садку?Як ми граємося в дитячому садку?

2.Дидактична гра «Розкажемо Іванкові про нашу групу».Пропоную ознайомити Іванка з приміщенням групи.                                3.Пальчикова гра «Дружба».                                                                                                                                                                                               Дружать в нашій групі дівчатка й хлоп’ятка,                                                              (обхопити правою долонею ліву).                                   Поважають всіх навколо любі малята.                                                                                                                                                                               Ми з вами подружимо,пальчики маленькі,                                                                                                                                                        Розведемо і зведемо пальчики в жменьку.                                                                                                                             Один,два,три,чотири,п’ять. П’ять,чотири,три,два,один.                             (З’єднувати пальчики обох рук,починаючи з великого. Потім роз’єднувати,починаючи з мізинця).                                                                                                                                                              4.Підсумок. – Хто приходив до нас у гості?

05.09.2022  Понеділок

 Вихователь: Ілляшенко Т.П.

 Тема дня « Наша групова кімната».

 Сенсорика.  

Тема заняття: «Знайомство з будівельним матеріалом».                                                                                                                                            Мета заняття: ознайомити дітей з будівельним матеріалом,зацікавити його різноманітністю,барвистістю;ознайомити з поняттям «колір», «форма», «розмір»;заохочувати гратися будівельним матеріалом,учити зводити з нього прості споруди,а після гри складати на місце;викликати позитивні емоції від спілкування з однолітками;розвивати творчість.                                    Матеріали та обладнання:кубики,цеглинки,іграшковий ведмедик.                                                                                                                      Хід заняття:                                                                                                                                                                                                                              1.Ігрова ситуація:ведмедик приніс велику коробку з будівельним матеріалом.                                                                                   2.Розглядання будівельного матеріалу. Звертаю увагу на форму,колір та розмір його елементів.                                                              3.Мотивація. «Давайте побудуємо для ведмедика будиночок,щоб йому було де жити».                                                                                 4. Діти разом з вихователем зводять просту будівлю. Під час роботи звертаюсь до дітей за допомогою,наприклад: «Діма,подай мені ,будь ласка,маленький червоний кубик».                                                                                                                                                   5.Самостійна гра дітей з матеріалом.                                                                                                                                                                            6.Підсумок. Демонструю спосіб розбирання споруди,знімаючи деталі згори вниз.Після цього діти складають будівельний матеріал на місце.

 

06.09.2022. Вівторок

 Вихователь: Бородіна Н.В.

Тема дня «Наша роздягальня».

 Малювання. Тема заняття: «У нас у гостях чарівний пензлик».                                                                                                             Мета :ознайомити дітей із пензликом як предметом для зображувальної діяльності;учити правильно тримати пензлик,набирати на нього фарбу,знімати фарбу об край баночки;розвивати дрібні м’язи рук;виховувати інтерес до малювання.                                                                                                                                                                                                                            Матеріали та обладнання: чарівний Пензлик(великий пензлик,на якому наклеєні очі,рот,резинкою прикріплений яскравий плащ з тканини),пензлики,серветки;гуаш(один із основних кольорів),аркуш паперу формату А4.                                                               Хід заняття.                                                                                                                                                                                                                               1.Ігрова ситуація:чарівний Пензлик приніс дітям фарби. Зображую на аркуші будь – який предмет:сонечко,яблучко,квітку. Потім запитую малюків: «А ви вмієте малювати?»                                                                                                                                                   2.Вправа «Тримаємо пензлик». Показую дітям ,як слід тримати пензлик,не стискаючи паличку:між трьома пальчиками,на рівні ,де металева паличка переходить у дерев’яну. Діти повторюють дії за вихователем.                                                                      3.Вправа «Набери фарбу». Показую,як слід набирати фарбу на пензлик:занурювати у фарбу лише ворс пензлика. Діти повторюють дії за вихователем. Показую,як необхідно зняти зайву фарбу:легенько обтерти ворс об край баночки. Діти повторюють дії.                                                                                                                                                                                                                      4.Вправа «Намалюємо,що вміємо». Пропоную дітям спробувати намалювати самостійно що – небудь. Під час самостійної роботи стежу,щоб малята правильно тримали пензлика,набирали фарбу,знімали зайву фарбу.                                                  5.Вправа «Промиємо та просушимо пензлика». Показую,як,не розплескуючи воду у склянці,треба мити пензлик. Діти повторюють за вихователем. Показую,як слід витирати пензлик:необхідно легенько прикласти ворс до серветки та обтерти його. Діти повторюють дії.                                                                                                                                                                                           6.Підсумок. – Хто приходив до малят? Чого ми навчилися? Чи сподобалося вам малювати?

 

 

07.09.2022.    Середа   

Вихователь: Ілляшенко Т.П.

Тема дня: «Наша спальня».

 Ознайомлення з довкіллям. Тема заняття: «Огляд квітника».         Мета:поглибити знання дітей про рослини,що цвітуть на квітнику дитячого садка;познайомити з чорнобривцями,айстрами,особливостями їх зовнішнього вигляду;розвивати спостережливість,увагу,емоційну чутливість до сприйняття краси квітів;виховувати дбайливе ставлення до квітів.                                                                                                                                                                                                                                       Матеріали та обладнання:букет осінніх квітів(чорнобривці,айстри),вірші про ці квіти.                                                                                  Хід заняття.                                                                                                                                                                                                                            1.Ігрова ситуація:діти підходять до квітника та розглядають рослини,що на ньому. – Що росте на нашому квітнику? Якого вони кольору?Які квіти вам найбільше подобаються? Понюхайте квіти. Що відчули? Покажіть квіти,які зараз ще гарно пахнуть.                                                                                                                                                                                                                           2.Розглядання чорнобривців. Показую дітям чорнобривці. Ці квіти називаються чорнобривці. Якого вони кольору? Читання вірша Н.Бевз «На квітнику». У дитячому садку ростуть квіти в квітнику.Чорнобривці малі усміхаються мені.                                       3.Фізкультхвилинка «Діти й квіти».                                                                                                                                                                    4.Розглядання айстр. – Якого кольору айстри? Покажіть білу,жовту,рожеву айстру. Чи можна рвати квіти? Чому? Читання віршованих рядків Т.Карпенко про айстри. На квітнику яскравому айстри розцвітають. Гарні ай строчки,духмяні різний колір мають.                                                                                                                                                                                                                                           5. Підсумок. Дидактична гра «Склади квітку». Показую дітям розрізані навпіл картки із зображенням квітів,повідомляю,що на квітник налетів вітерець – пустунець і переплутав усі квіти. Пропоную скласти квітку з двох частин,упізнати і назвати її.

 

08.09.2022   Четвер Вихователь: Бородіна Н.В.

Тема дня: «Умивальна кімната».

 Художня література.

Тема заняття: «Читання вірша Грицька Бойка «Перу,перу,платтячко». Мета:ознайомлювати дітей з різноманітним одягом,взуттям; вчити розрізняти одяг для дівчаток і хлопчиків;вчити слухати віршовані твори,відповідати на запитання;розвивати мовлення,мислення,увагу;виховувати у дітей бажання спілкуватися.                                                                         Матеріал:ляльки – дівчинка і хлопчик;одяг для ляльок.                                                                                                                                             Хід заняття.                                                                                                                                                                                                                              1. Ігрова ситуація: в гості до дітей прийшли ляльки: дівчинка Оленка,хлопчик Іванко. Пропоную дітям привітатися і познайомитися з ляльками. – Ляльки принесли з собою коробку з одягом,вони не можуть розібратися кому який одяг вдягати.                                                                                                                                                                                                                            2.Дидактична гра «Одягни ляльку». Дістаю речі з коробки. – Діти,на кого ми одягнемо сукню? На кого вдягнемо сорочку? Шкарпетки?Вони одинакові чи різні? Кому із ляльок,які шкарпетки одягнемо?                                                                                              3.Читання вірша Грицька Бойка «Перу,перу платтячко».                                                                                                                                          Перу,перу платтячко і хустинки для моєї лялечки для Маринки.                                                                                                                    Перу,перу платтячко і співаю,у вікно на сонечко поглядаю.                                                                                                                                Вийди,вийди, сонечко,з-за хмаринки,                                                                                                                                                                              -хай висохне платтячко для Маринки.                                                                                                                                                                               – Які речі пере дівчинка для ляльки? Як звати ляльку? Який настрій у дівчинки?                                                                                      4.Гра – імітація з мовленнєвим супроводом.  – Ляльки хочуть з нами погратися?                                                                                               Кую,кую чобіток,подай бабо, молоток,                                                                                                                                                                             Не подаси молотка – не підкую чобітка.                                                                                                                                                                           Молоток золотенький,чобіток дорогенький.                                                                                                                                                                5. Підсумок. – Хто приходив до нас в гості? Як звати ляльок?

 

 

 

 

 

09.09.2022    П’ятниця  Вихователь: Ілляшенко Т.П.

 Тема дня: «Наш майданчик».

Розвиток мовлення. Тема заняття: «Читання вірша М.Познанської «Моя ляля».                                                                 Мета: учити дітей уважно слухати вірш,відповідати на запитання вихователя;допомагати дітям розуміти зміст картини,відповідати на запитання вихователя за її змістом;учити дітей брати активну участь у складанні колективної розповіді за змістом ілюстрації реченнями з 2-3 слів;формувати в дітей уміння робити узагальнення;розвивати зв’язне мовлення,мислення,пам’ять;виховувати дбайливе ставлення до іграшок.                                                                                                    Матеріали та обладнання: лялька Марічка,картина «лялька грається»,вірш М.Познанської «Моя ляля».                                                Хід заняття.                                                                                                                                                                                                                   1.Ігрова ситуація:в гості до дітей завітала лялька Марічка. Пропоную привітатися з нею та познайомитися.                              2.Читання вірша М.Познанської «Моя ляля».                                                                                                                                                                             Є ляля у мене,схожа на мене,                                                                                                                                                                                                Ну просто як менша сестричка моя:                                                                                                                                                                                  В обох в нас – косички,                                                                                                                                                                                                            В обох круглі личка,                                                                                                                                                                                                                 І навіть всміхається ляля,як я.                                                                                                                                                                                             Однакові очі і в неї,і в мене;                                                                                                                                                                                                   Однакові плаття:зелене й зелене.                                                                                                                                                                                       І в неї косинка,і в мене косинка,                                                                                                                                                                                         І навіть зовуть нас так само:Маринка.                                                                                                                                                                    – Що є у дівчинки? Чим схожі дівчинка і ляля? Як звати дівчинку? А її ляльку?                                                                                            3.Розглядання картини «Лялька грається». Кого ви бачите на картині? З ким грається лялька Марічка? Чи подобається їй з ним гратися? Які ще є іграшки у ляльки Марічки?                                                                                                                                           4.Дидактична гра «Що в торбинці?» Описую знайому іграшку,а діти відгадують,що саме лежить у торбинці. Наприклад: «Цю іграшку можна підкидати,котити. Що це?»                                                                                                                                                                    5. Підсумок. –  Хто приходив до нас у гості?

 

12.09.2022  Понеділок   Вихователь: Ілляшенко Т.П.

Тема дня: «Іграшки наші друзі».

Сенсорика. Тема заняття: «Зустрічаємо гостей».                                                                                                                                Мета: учити складати прості меблі(стіл та стілець) із кубиків та цеглинок,планувати будівлю на площині стола; познайомити з назвами будівельних матеріалів;розвивати дрібну моторику пальців рук,окомір,уміння орієнтуватися на площині; виховувати бажання доводити розпочату справу до кінця.                                                                                                                                                  Матеріали та обладнання:маленькі ляльки,будівельний матеріал.                                                                                                                         Хід заняття.                                                                                                                                                                                                                         1.Ігровий момент:повідомляю,що до діток поспішають гості.                                                                                                                                    Ляльки до нас поспішають,солодощі до чаю мають.                                                                                                                                             Гостей чекаємо,а меблів не маємо.                                                                                                                                                                                 На що можна сісти і відпочити? На що можна поставити солодощі,щоб зручно було куштувати?                                                              2.Показ і пояснення вихователя. Збудуємо стіл:візьмемо кубик,поставимо його перед собою,покладемо на нього цеглинку. А тепер збудуємо стілець: візьмемо кубик,поставимо поряд зі столом,приставимо до кубика цеглинку,повернувши її коротким боком вниз. Що я будувала? Із чого я збудувала стіл і стілець?                                                                                                                      3.Самостійна робота дітей. Слідкую,щоб діти розміщували конструкції в центрі столу,правильно виконували завдання.              4. Підсумок. Роздаю дітям ляльки.                                                                                                                                                                          Зручно лялечкам сидіти,є тепер де відпочити.                                                                                                                                                              Кожна дитина саджає свою ляльку за стіл. – Що ми будували? Із чого будували стіл та стілець для ляльок? Якими вийшли наші меблі?

13.09.2022.        Вівторок      Вихователь:Бородіна Н.В.

Тема дня: «Я і мої друзі».

 Аплікація. Тема заняття: «Чарівні кубики».                                                    Мета:зацікавити дітей аплікацією;учити викладати елементарні аплікації з квадратів,чергуючи їх за кольором;розвивати дрібну моторику пальців,уміння розрізняти та називати жовтий та зелений кольори;виховувати самостійність,позитивне ставлення до занять з аплікації. Матеріали та обладнання:іграшковий котик,паперові квадратики,однакові за розміром,але різні за кольором(жовті,зелені),аркуш паперу.                                                  Хід заняття.                                                                                                                        1.Ігрова ситуація: до дітей завітав у гості котик Мурчик. У нього мокрі лапки,адже,поки йшов до нас ,замочив їх у калюжках. – А як ви вважаєте,чому?Тому,що у нас немає доріжок.                                                                2. Мотивація. Пропоную зробити для Мурчика доріжки,щоб він не замочував ніжки.                                                                                                                                      3.Показ прийому розміщення квадратиків на папері,чергуючи жовтий і зелений так,щоб вийшла доріжка. – Які фігури ми візьмемо,щоб викласти доріжку?Якого кольору в нас квадратики?                                                           4.Пальчикова гімнастика.                                                                                                          5. Самостійне виконання роботи з дітьми. Індивідуальна допомога вихователя        .                                                                                                       6.Підсумок. Розглядання робіт з дітьми. – Тепер наш гість котик Мурчик,повертаючись додому в мокру погоду,не замочить лапок і не забрудниться. Котик дякує нам і прощається з нами.

Вам може бути цікаво...