09.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема дня : « Працюємо в природі»

Заняття : Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: « Бережи природу»

Програмові завдання:

  • ознайомлювати дітей з поняттям «природне сміття» та  «сміття, принесене людиною»;
  • підвести дітей до розуміння необхідності зберігати та охороняти навколишнє середовище;
  • формувати уявлення  про  взаємозв’язок  живої та неживої природи, про явища природи;
  • виховувати дбайливе ставлення до природи.

Матеріали та обладнання: кошики з природним та неприродним сміттям, картинки із зображенням квітів, комах ,дерев, птахів; сигнальні картки, пластикові пляшки, ножиці.

 

ХІД     ЗАНЯТТЯ

 

1.Ігровий момент – вихователь пропонує пригадати, як під час прогулянки  діти збирали сміття, яке вона принесла в групу. Погляньте, що це? Звідки воно береться?

Розглядання природного сміття. Це сміття природного походження, його залишила сама природа.

Запитання:

  • Це сміття корисне чи шкідливе?
  • Кому  знадобиться восени суха трава?
  • Кому потрібне насіння?
  • Восени природне сміття збирають, щоб вивезти за місто або закопати .Чому його не можна палити?

Ще в кошику  є залишки сміття. (Розглядання природного сміття).

Вихователь демонструє поламані іграшки, обгортки від цукерок, шматоки скла.

Запитання:

  • Як з’явилось це сміття на нашому майданчику? Воно корисне чи шкідливе?
  • Як воно може  зашкодити людям? А птахам? А тваринам?
  1. Дидактична вправа « Як я  відпочивав у лісі». Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки й скласти розповідь про те, як діти відпочивали в лісі та пояснити свої вчинки.
  2. Дидактична гра «Ланцюжок». Вихователь пропонує дітям із предметних картинок скласти ланцюжки.

Наприклад: квіти – нектаром ласують комахи; комахи – ними ласують пташки; пташки – їдять жуків, гусінь; гусінь –  гризе листя дерев.

  1. Вирішення проблемних  ситуацій. Що станеться, якщо на землі зникнуть квіти?

Вихователь прибирає картинку із зображенням квітки.

Пояснення: Зникнуть без квітів комахи, без комах не стане пташок, гусінь з’їсть листя. Без дерев засмітиться повітря, не можна буде дихати ані людям, ані тваринам .

5.Дидактична гра « Так чи не так?»

Вихователь пропонує дітям ситуації, а вони за допомогою сигнальних карток мають відповісти ( зелена – так, червона – ні).

Наприклад:

– Якщо на прогулянці побачив пташеня, його можна забрати додому?

– За комахами можна тільки спостерігати?

– Жабеня з річки – це іграшка? І т.д.

Дидактична вправа «Екологічні знаки»  Вихователь пропонує дітям пропонує дітям розглянути екологічні знаки, назвати їх, пояснити, що вони позначають.

  1. Фізкультхвилинка « Я – квіточка «:

Прокидаються  квітки

Розпускають пелюстки

Вітерець дихнув тихенько,

Пелюстки гойднув легенько,

Сутеніє, і квітки

Закривають пелюстки.

Тихо засинають,

Голівками махають.

  1. Читання оповідання В. Сухомлинського « Смітник»

Запитання за змістом оповідання:

  • Чи допомагала Марійка вдома?
  • Куди вона викинула сміття?
  • Чому?
  • Хто просив полити квіти?
  • Що було на клумбі  замість квітів?
  • Як ми оцінимо вчинки Марійки?
  • Щоб ви їй порадили?

Дидактична вправа « Відбери природне сміття».

Вихователь пропонує дітям розглянути малюнок і обвести червоним олівцем предмети, які є природним сміттям.

  1. Розповідь вихователя про переробну промисловість і  використання вторинної сировини.
  2. Підсумок. Запропонувати дітям виготовити поробки з покидькового матеріалу.

 

 

 

Вихователь Лалетіна Л.М.

Вам може бути цікаво...

1 Response

  1. Ольга :

    Супер. Завдання допомагають зайняти дітей та навчати їх на карантині. Дякую!!!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *