27.03.2020 Старша “А” група (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття з художньої літератури

Тема. Читання казок М. Коцюбинського «Про двох цапків», «Дві кізочки»

Мета: ознайомити дітей з авторськими казками про тварин; учити уважно слухати казку;  учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; розвивати інтонаційну  уяву, фантазію, мислення; виховувати повагу до праці.

Матеріал: ілюстрації до казки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І.Підготовча частина: — Сьогодні ми поговоримо про тварин. Відгадайте загадки.

  • Хто з хвостиком і з вушками,

В кого лапки з подушками?

Як ступа, ніхто не чує,

Тихо крадучись, полює.

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від… (кішки)

  • I мала, і кучерява,

I тихенька, і ласкава.

Песик її стереже,

Баба доїть і стриже.

Має брата баранця,

Називається… (вівця).

  • У дворі не ловить ґав,

Каже грізно: «Гав-гав-гав!»

Пильно дім охороняє,

Кицю Мурку захищає,

Бачить з буди двір увесь.

Хто це, дітки? Звісно… (пес)!

  • Здавна людям помагає

, Довгий хвіст і гриву має,

Любить сіно пожувати,

«І-го-го!» — ірже завзято,

Бо не відає про лінь,

Як працює в полі… (кінь).

  • Хто пасеться на лужочку

Товстобокий, наче бочка?

Любить сіном ласувати,

Молочко дає малятам.

— Будьте, му-му-му, здорові І

подякуйте… (корові).

  • В неї замість носа — рило,

Весь город ним перерила.

Хрюкає вона: «Хрю-хрю,

Дуже їсти я люблю!»

У багнюці спить щодня

Ця замурзана… (свиня).

  • Походжає по долині

В кучерявій кожушині,

Роги в нього кручені,

Боляче так буцають!

Вперто встав, немов бовван,

У кошарі пан… (баран).

  • Ця тварина каже: «Ме!

Чи ви знаєте мене?

Маю бороду і роги, З

абирайтеся з дороги!

В лісі обгризу лозу».

Упізнали ви… (козу)?

Назвіть цих тварин одним словом. Які це тварини? Чому їх називають свійськими?

 

ІІ. Основна частина:      — У казках героями часто головними є тварини. Вони розмовляють, роблять те, що зазвичай роблять люди. Вони наділені рисами людей. Казки потрібні для того, щоб у цікавий спосіб навчати дітей, як поводитися. Такі казки писав Михайло Коцюбинський.

 

ПРО ДВОХ ЦАПКІВ

З одного берега йде до річки білий цапок, а з другого берега надходить чорний цапок. І той хоче через річку перебратися, і другий. А через річку кладка. Така вузенька, що тільки один може перейти, а двом тісно. Не схотів білий цапок зачекати, поки перейде через кладку чорний, а чорний й собі не схотів заждати, щоб перейшов білий. Ступили обидва на кладку, зійшлись посередині та й ну один одного лобами й рогами бити! Бились, бились, та й скінчилося на тому, що обидва в воду попадали і потопились.

 

Бесіда за змістом казки — Про кого йдеться у казці? Як цапки хотіли перебратися на протилежний берег? Чи могли вони перейти вдвох водночас? Які цапки виявилися за характером та поведінкою? Що сталося з упертими цапками на місточку? Чим усе завершилося? А як могло бути інакше? Чого вчить ця казочка? Як ви поводитеся, коли ви не можете поділитися іграшкою? Чи ви поступаєтесь одне одному?

 

Послухайте ще одну казочку Михайла Коцюбинського про схожу ситуацію.

ДВІ КІЗОЧКИ

А дві кізочки-то були розумнішими. Стрілись вони на вузенькій стежечці. З одного боку і стежечки глибокий рів, а з другого — висока та крута гора. Розминутися ніяк не можна. Постояли вони, постояли, подумали-подумали, а тоді одна кізочка стала на коліна, перевернулась на бік, лягла на стежці і притиснулась спиною до гори. Тоді друга обережно переступила через неї, а та, що лежала, встала і пішла собі.

Бесіда за змістом казки — Про кого ця казочка? Чому кізочок автор назвав розумнішими? Де зустрілися кізочки? Чи могли вони вдвох пройти водночас? Що вони вирішили зробити? Спочатку у будь-якій ситуації потрібно належним чином подумати, а потім уже діяти.

Підсумок : На кого в своїх діях ви хотіли б бути схожими? Чому?

Заняття 2.   Малювання

Тема: Мишенятко Пік

Мета: вчити співвідносити частини тулуба  за розміром ( більший – меньший) та контрастними мазками передавати характерні особливості персонажу ; закріплювати уміння дітей правильно користуватися пензликом , застосовуючи прийомом наведення контуру, охайно набирати фарбу; розвивати пізнавальну активність; виховувати інтерес до малювання.

Матеріал: набір для малювання акварельними фарбами , папір, зразок

 

                           Хід заняття
Підготовча робота.
  Читання загадки:
Під підлогою, в коморі,
Живе воно у норі.
Сіреньке звірятко —
Звуть його … (мишенятко).

Пригадайте, в яких українських казках Мишка була героїнею? ( «Курочка Ряба», «Рукавичка», «Теремок»…)

Мотивація: «Виготовимо мишку – персонажа своєї улюбленої казки ».

Пальчикова гра:

Мишка-матуся знайшла рукавичку,

(Розкрити долоньку, розчепірити пальчики, кілька разів повернути руки то долонями, то зовнішньою стороною вгору.)

Всіх мишеняток до неї покличе.

(Робити закликаючий жест, згинаючи і розгинаючи пальчик.)

Хлібчика скибку дасть покусати,

(Кінчиком великого пальчика по черзі стукати по кінчиках інших пальчиків.)

Їх обійме і вкладатиме спати.

(Складені разом долоньки покласти під щічку).

Творча робота дітей. Діти тонують папір, дорослий активізує усі творчі прояви малят, заохочує їх до самостійного користування пензликом, допомагає просторово вірно розмістити персонажа на аркуші. Пояснює, що тулуб – це більший овал, голова – заокруглений трикутник,  менший за розміром, вушка – невеличкі кружечки , розташовані поруч. Діти домальовують мишкам очі, ніс, хвіст, вусики та природні об’єкти довкола мишенятка: сонечко, хмарки , травичку, за бажанням дітей.
Підсумок роботи. Чи подобається тобі робота? Що вдалося найкраще?

Вихователь Мойсієнко В.О.

Вам може бути цікаво...

1 Response

  1. Татьяна :

    Задания даются в полном объёме.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *