13.05.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема дня : « Мої помічники» ( органи чуття: очі, вуха, ніс, рот ,зуби, язик)

Заняття з розвитку мовлення. Тема: Добирання слів на заданий звук

«Подорож  на  човнику»

Програмовий зміст:

  • учити дітей виділяти перший і останній звук у слові, добирати слова із заданим звуком, користуватися звуконаслідувальними словами;
  • навчати дітей переказувати оповідання  близько до тексту, правильно будувати речення;
  • розвивати увагу, мовлення, пам’ять, спостережливість;
  • виховувати любов до природи.

Словник: активізувати словник іменниками, дієсловами, прикметниками.

Матеріал: картинки із зображенням струмка, човника, річки, лист, оповідання Л.Толстого  «Весна», картинки з весняним пейзажем.

 

ХІД    ЗАНЯТТЯ

Вихователь

Через луг струмочок біг.

У траві спочити ліг:

Потягнувся на два боки –

Став, як річечка , широкий.

  • Послухайте, як дзюрчить струмок. Повторіть його пісеньку. А якщо бігатимуть багато струмочків, як вони дзвенітимуть?
  • Помандруємо сьогодні зі струмочком ось на цьому човнику. Який перший звук ви почули у слові «човник»? Останній? Які ще слова починаються зі звука (ч)?
  • Нам час вирушати. Сідаймо на місця в човні і вирушаймо!
  • Куди ми припливли? (До  річки.)
  • Усі струмочки стікають у велику річку. Послухайте, як вони шумлять?: ш-ш-ш. Повторіть цю пісеньку.
  • Подивіться, річка принесла нам листочок. Погляньмо,  що тут написано, що вона хоче розповісти.
  • Це оповідання «Весна, яке написав Л.Толстой .Сідайте зручно на бережку і послухайте уважно.

 

ВЕСНА

Прийшла весна. Потекла вода. Діти взяли дощечки, зробили човник, пустили його по воді. Човник поплив, а діти побігли за ним, кричали і нічого поперед себе не бачили, і в калюжу впали

– Що робив  човник?

– А діти?

– Що трапилось з дітьми?

– Послухайте оповідання ще раз.

– Струмочок наче зупинився і прислухається, хоче, щоб ви переказали оповідання. Квіти теж нахилилися і слухають.

Діти переказують.

-Тепер трішки  відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Угорі пливе хмаринка,

(руки вгору)

Унизу росте травинка.

(Присіли.)

Тварина стежкою біжить.

(Руками хитають угорі.)

Ми нагнулось до струмка,

(нахили тулуба вперед)

-Ой , вода у нім яка!

Миєм руки, миєм личка,

Акуратність – наша звичка.

(Імітують миття рук  і обличчя.)

  • Подивіться навколо, як  тут гарно! Яка пора року прийшла? Як ви про це дізналися?

Діти  розглядають картинки і називають ознаки весни, складають речення.

  • Нам  час повертатися до дитячого садка. Сідайте всі у човник.

Підсумок.

  • Де ми сьогодні були? Що ви бачили  і чули?

 

Заняття 2. Малювання. Тема: «Намалюю я портрет»

Мета заняття: познайомити дітей з жанром образотворчого мистецтва – портретом.

Освітні завдання: навчити дітей виразної передачі образу мами. Розвиток дрібної моторики. Вміння правильно  розташовувати малюнок на аркуші. Виховувати любов до мами, бабусі.

Розвиваючі завдання: формувати інтерес до мистецтва, розвивати спостережливість, творчу фантазію. Активізувати мовлення дітей. Розвивати здатність визначати емоційний стан людини за зображенням.

Попередня робота:

  • Розглядання портретів  художників та поетів.
  • Розглядання картинок на тему6 «Частини тіла».
  • Дидактичні ігри  «Назви ласкаво», 2Назви частини голови». «Назви чого у людини по два»

 

ХІД    ЗАНЯТТЯ

Вихователь зачитує вірш «Маленький художник»

Мама спить – закриті очі

Мамі треба відпочивати.

Я беру альбом і фарби,

Починаю малювати!

Я – художник, я – умілець,

Зможу я матусю намалювати!

  • Діти, сьогодні ми будемо малювати портрет самої дорогої і улюбленої для всіх людини – портрет  своєї мами. Ви знаєте, які у вашої мами очі, колір волосся, яка зачіска, яка улюблена сукня .
  • Портрети бувають:
  1. В повний зріст
  2. Погрудний
  3. Портрет голови
  4. По пояс
  • Портрети розрізняють і за розміром, наприклад, мініатюрний. Можна виділити ще автопортрет – зображення художником самого себе.
  • Перш ніж малювати портрет мами, ми розглянемо портрет людини, щоб очі, ніс, рот на обличчі ви зобразили на потрібних місцях.
  • Якої форми голова? (обвести пальцями голову).
  • Покладіть руку на чоло. Очі у людини розташовані нижче лоба.
  • Якої вони форми?( Овальні з гострими куточками,)

Вихователь малює крейдою на  дошці овал і посередині його очі, пояснивши при  цьому,  що відстань між очима невелика, не більше одного ока.

  • Всередині ока кольоровий кружок і маленька зіниця.

Вихователь запитує у дітей, якого кольору очі у їхніх мам. Діти відповідають.

  • Що знаходиться над очима? (Брови) Це дугоподібні смуги.
  • А от ніс у людини має такий же колір, як і обличчя. Тому потрібно намалювати тільки кінчик носа, посередині відстані від очей до підборіддя.
  • А ось від кінчика носа вниз знаходяться губи. Подивіться один на одного. Бачите, що верхня губа відрізняється від нижньої 6 на верхній губі дві хвилі, на нижній – одна.(Намалювати губи).

Запитання до дітей: де знаходяться всі частини обличчя ? Відповіді  дітей.

Дидактична гра «Назви ласкаво» ( губи – губки тощо)

  • Портрет своєї мами ви намалюєте погрудний – голову, шию, плечі. Не забудьте,  що шия вужча голови, а плечі – ширші. (Показую   на  портреті)

Фізкульхтхвилинка ( діти виконують танцювальні рухи під музику)

Як добре що у мене матуся рідна є,

Вона мене голубить і жаліє

І знов весна приходить і  сонечко встає ,

Бо так любити тільки мама вміє.

До мами пригорнуся, неначе пташеня,

Люблю  тебе, матусенько моя!

Вихователь запрошує дітей до столів, пропонує уявити свою маму і виконати роботу.

Діти виконують завдання.

Підсумок. Виставляються роботи дітей. Кожна дитина розповідає про свою маму : яка вона?

 

Вихователь : Лалетіна Л.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.