13.05.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня : « Мої помічники» ( органи чуття: очі, вуха, ніс, рот ,зуби, язик)
Заняття з розвитку мовлення. Тема: Добирання слів на заданий звук
«Подорож на човнику»
Програмовий зміст:
- учити дітей виділяти перший і останній звук у слові, добирати слова із заданим звуком, користуватися звуконаслідувальними словами;
- навчати дітей переказувати оповідання близько до тексту, правильно будувати речення;
- розвивати увагу, мовлення, пам’ять, спостережливість;
- виховувати любов до природи.
Словник: активізувати словник іменниками, дієсловами, прикметниками.
Матеріал: картинки із зображенням струмка, човника, річки, лист, оповідання Л.Толстого «Весна», картинки з весняним пейзажем.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь
Через луг струмочок біг.
У траві спочити ліг:
Потягнувся на два боки –
Став, як річечка , широкий.
- Послухайте, як дзюрчить струмок. Повторіть його пісеньку. А якщо бігатимуть багато струмочків, як вони дзвенітимуть?
- Помандруємо сьогодні зі струмочком ось на цьому човнику. Який перший звук ви почули у слові «човник»? Останній? Які ще слова починаються зі звука (ч)?
- Нам час вирушати. Сідаймо на місця в човні і вирушаймо!
- Куди ми припливли? (До річки.)
- Усі струмочки стікають у велику річку. Послухайте, як вони шумлять?: ш-ш-ш. Повторіть цю пісеньку.
- Подивіться, річка принесла нам листочок. Погляньмо, що тут написано, що вона хоче розповісти.
- Це оповідання «Весна, яке написав Л.Толстой .Сідайте зручно на бережку і послухайте уважно.
ВЕСНА
Прийшла весна. Потекла вода. Діти взяли дощечки, зробили човник, пустили його по воді. Човник поплив, а діти побігли за ним, кричали і нічого поперед себе не бачили, і в калюжу впали
– Що робив човник?
– А діти?
– Що трапилось з дітьми?
– Послухайте оповідання ще раз.
– Струмочок наче зупинився і прислухається, хоче, щоб ви переказали оповідання. Квіти теж нахилилися і слухають.
Діти переказують.
-Тепер трішки відпочинемо.
Фізкультхвилинка
Угорі пливе хмаринка,
(руки вгору)
Унизу росте травинка.
(Присіли.)
Тварина стежкою біжить.
(Руками хитають угорі.)
Ми нагнулось до струмка,
(нахили тулуба вперед)
-Ой , вода у нім яка!
Миєм руки, миєм личка,
Акуратність – наша звичка.
(Імітують миття рук і обличчя.)
- Подивіться навколо, як тут гарно! Яка пора року прийшла? Як ви про це дізналися?
Діти розглядають картинки і називають ознаки весни, складають речення.
- Нам час повертатися до дитячого садка. Сідайте всі у човник.
Підсумок.
- Де ми сьогодні були? Що ви бачили і чули?
Заняття 2. Малювання. Тема: «Намалюю я портрет»
Мета заняття: познайомити дітей з жанром образотворчого мистецтва – портретом.
Освітні завдання: навчити дітей виразної передачі образу мами. Розвиток дрібної моторики. Вміння правильно розташовувати малюнок на аркуші. Виховувати любов до мами, бабусі.
Розвиваючі завдання: формувати інтерес до мистецтва, розвивати спостережливість, творчу фантазію. Активізувати мовлення дітей. Розвивати здатність визначати емоційний стан людини за зображенням.
Попередня робота:
- Розглядання портретів художників та поетів.
- Розглядання картинок на тему6 «Частини тіла».
- Дидактичні ігри «Назви ласкаво», 2Назви частини голови». «Назви чого у людини по два»
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь зачитує вірш «Маленький художник»
Мама спить – закриті очі
Мамі треба відпочивати.
Я беру альбом і фарби,
Починаю малювати!
Я – художник, я – умілець,
Зможу я матусю намалювати!
- Діти, сьогодні ми будемо малювати портрет самої дорогої і улюбленої для всіх людини – портрет своєї мами. Ви знаєте, які у вашої мами очі, колір волосся, яка зачіска, яка улюблена сукня .
- Портрети бувають:
- В повний зріст
- Погрудний
- Портрет голови
- По пояс
- Портрети розрізняють і за розміром, наприклад, мініатюрний. Можна виділити ще автопортрет – зображення художником самого себе.
- Перш ніж малювати портрет мами, ми розглянемо портрет людини, щоб очі, ніс, рот на обличчі ви зобразили на потрібних місцях.
- Якої форми голова? (обвести пальцями голову).
- Покладіть руку на чоло. Очі у людини розташовані нижче лоба.
- Якої вони форми?( Овальні з гострими куточками,)
Вихователь малює крейдою на дошці овал і посередині його очі, пояснивши при цьому, що відстань між очима невелика, не більше одного ока.
- Всередині ока кольоровий кружок і маленька зіниця.
Вихователь запитує у дітей, якого кольору очі у їхніх мам. Діти відповідають.
- Що знаходиться над очима? (Брови) Це дугоподібні смуги.
- А от ніс у людини має такий же колір, як і обличчя. Тому потрібно намалювати тільки кінчик носа, посередині відстані від очей до підборіддя.
- А ось від кінчика носа вниз знаходяться губи. Подивіться один на одного. Бачите, що верхня губа відрізняється від нижньої 6 на верхній губі дві хвилі, на нижній – одна.(Намалювати губи).
Запитання до дітей: де знаходяться всі частини обличчя ? Відповіді дітей.
Дидактична гра «Назви ласкаво» ( губи – губки тощо)
- Портрет своєї мами ви намалюєте погрудний – голову, шию, плечі. Не забудьте, що шия вужча голови, а плечі – ширші. (Показую на портреті)
Фізкульхтхвилинка ( діти виконують танцювальні рухи під музику)
Як добре що у мене матуся рідна є,
Вона мене голубить і жаліє
І знов весна приходить і сонечко встає ,
Бо так любити тільки мама вміє.
До мами пригорнуся, неначе пташеня,
Люблю тебе, матусенько моя!
Вихователь запрошує дітей до столів, пропонує уявити свою маму і виконати роботу.
Діти виконують завдання.
Підсумок. Виставляються роботи дітей. Кожна дитина розповідає про свою маму : яка вона?
Вихователь : Лалетіна Л.М.