01.04.2020 Логопедична “Б” група (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)
Тема дня: «Планета Земля – наш спільний дім»
ЗАНЯТТЯ. ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОГО РОЗВИТКУ
Тема: «Розв’язання задач. Орієнтування в просторі.
Мета: продовжувати вчити складати і розв’язувати приклади за малюнком. Поглибити знання дітей що до послідовності днів,які складають тиждень. Закріпити пори року,назви місяців. Вправляти у порядковій лічбі парами,трійками. Розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, виконуючи графічний диктант. Формувати вміння групувати предмети за певними ознаками,визначаючи ці ознаки та орієнтуючись за схемою. Формувати самостійність у пошуку відповідей,спонукати дітей помічати недоліки в роботі однолітків,виявляти взаємодопомогу, виховувати кмітливість та допитливість.
Хід заняття
I -Діти,послухайте загадку:
« Сім братів віком рівні,а іменами різні.» (Дні тижня)
-Скільки всього днів тижня? Хто хоче назвати?
-Який перший? Сьомий? П’ятий?
-Середа яка по-порядку? А субота?
-Який сьогодні день тижня? Який він по-порядку? (Вівторок)
-Яке у вівторок перше заняття? (Математика)
-Сьогодні королева Математика запрошує нас до свого королівства. Скажіть,а навіщо нам потрібна математика?
-Тоді давайте виконаємо декілька її завдань,щоб перевірити свої знання. Перше про що вона хотіла би дізнатись – чи знаєте ви пори року.
-Яка зараз пора року?
-Скільки усього пір року? Назвіть їх.
-А скільки місяців у кожній порі року?
-Назвіть осінні,зимові,весняні та літні місяці.
-Скільки усього у році місяців?
-Як швидко їх можна порахувати? (Трійками)
-Королева Математика хотіла би перевірити чи всім вистачить завдань на столах.
-Станьте парами, як швидко можна порахуватись? (Парами)
Рахуються парами.
Королева Математика пропонує вам нові завдання. (Діти сідають за столи)
II Наступне завдання від королеви:
Складання прикладів за малюнками.
-Які математичні знаки потрібні для рішення прикладів?
-Коли ми використовуємо знак «+» ? ( Коли виконуємо додавання,або збільшуємо кількість)
-А коли використовується знак «-»?( Коли віднімаємо,або зменшуємо)
-Який ще знак нам потрібен? (=)
-Королева Математика хотіла би вам нагадати правила додавання та віднімання.
-Щоб виконати додавання,треба до частини додати ще частину і знайти ціле.
-Щоб виконати віднімання треба від цілого відняти частину і отримаємо частину.
-Хто зображений на малюнку?
-Скільки було кошенят?
-Скільки прибігло? Яку дію необхідно виконати щоб дізнатися скільки їх усього стало?
-Чому ви вважаєте що слід додавати?
-Як можна це записати у вигляді прикладу?
– Складемо приклад за наступним малюнком.
– Скільки пташок було в годівниці?
– Скільки полетіло? Яку дію необхідно виконати щоб дізнатися скільки їх залишилось? Відлетіли всі пташки чи частина? Як знайти другу частину,якщо ми знаємо скільки було усього пташок?
-Чому ви вважаєте що слід віднімати?
-Як можна це записати у вигляді прикладу?
– А тепер виконайте самостійно завдання які у вас на столах.( Складання прикладів за малюнками) (Вихователь перевіряє правильність виконання та пропонує перевірити один одного)
– Королева Математика задоволена вашою роботою і вона вирішила запросити вас на прогулянку у «Геометричний ліс», але перш ніж ми туди підемо,вона хотіла би щоб ви дізналися хто в ньому живе.
« Хто у лісі живе»– графічний диктант.
-Рухайтесь від крапки за схемою.
Вихователь пропонує допомогти один одному. ( Дітям які впоралися раніше інших пропонується розфарбувати малюнок)
-Як ви гадаєте,хто у лісі живе?
-Так, це Лісовичок. Він запрошує нас на лісову галявину.
Фізхвилинка
III «Допоможемо Лісовичку садити дерева»
У Геометричному лісі ростуть дерева різної форми,розміру та кольору. Лісовичок пропонує вам взяти саджанці (геометричні фігури) та посадити їх у три алеї:
1 алея- дерева, які не мають кутів,великі за розміром,червоно та жовтого кольору.
2 алея – дерева, які мають чотири і менше кутів,маленькі за розміром, синього і зеленого кольору.
3 алея – дерева,які мають п’ять і більше кутів,великі за розміром,жовтогарячого та фіолетового кольору.
-Подивіться з переду алеї вказана схема,посадіть своє дерево до потрібної алеї.
Чому ти посадив своє дерево на цій алеї?
-Лісовичок вам щиро дякує за допомогу.
-Королева Математика залишилася задоволеною вашими знаннями та вмінням. Але вона хотіла би запитати у вас…
IV -Які завдання вам більше сподобалися?
-А які завдання було виконати складніше?
-Кому допомагали сьогодні на занятті?
Заняття. Художня література
Тема: «Читання оповідання М. Носова «Фантазери»
Програмне зміст: Продовжувати знайомити дошкільнят з творчістю дитячого письменника Н. Носова; Формувати вміння давати короткі і розгорнуті відповіді на запитання за текстом; Удосконалювати навички побудови міркувань, складати невеликі фантастичні історії; Виховувати інтерес до творів художньої літератури; Розвивати почуття гумору, творче зображення.
Методичні прийоми: ігрова мотивація (прихід Незнайка); д/і «Дізнайся розповідь з предмета»; читання оповідання М. Носова «Фантазери»; запитання вихователя; фізкультхвилинка «Фантастична»; аналіз заняття; домашнє завдання «Мої фантазії».
Попередня робота: Читання оповідань М. Носова за вибором вихователя, розглядання і малювання ілюстрацій до оповідань; читання вірша Б. Заходера «Моя вообразілія», міркування на тему «Фантазії».
Матеріали та обладнання:
- Лялька Незнайка;
- Збіркаоповідань М. Носова;
- Ілюстрації до розповіді;
- Демонстраційнадошка;
- Чудесниймішечок;
- Предмети до розповідей Н. Носова: капелюх, огірок, пістолет, машинка, льодяник, телефон, каструля.
Індивідуально-диференційований підхід:
- Вчитидітей з високим рівнем розвитку давати розгорнуті відповіді, на питання вихователя, обґрунтовуючи свої відповіді логічними висновками;
- Дітейіз середнім рівнем розвитку вчити давати повні відповіді на запитання вихователя, переказуючи певні уривки тексту;
- Дітей з низькимрівнем розвитку спонукати до відповідей на запропоновані питання, наводити їх на правильні умовиводи.
Хід заняття
Вихователь: Діти, а ви любите фантазувати?
Діти: Так, любимо.
Вихователь: А навіщо, як ви думаєте, люди фантазують?
Діти: Щоб розвеселити іншої людини. Щоб зробити йому приємно.
Стук у двері.
Вихователь: Діти, послухайте, хтось стукає. До нас в гості завітав казковий герой, який дуже любить фантазувати, придумувати, складати. А хто він, я думаю, ви відповісте хором, в риму:
Пустотливий, смішний хлопчисько,
Він художник і поет.
Він веселий коротун,
Від нього вам всім привіт!
Ти зараз його дізнайся-ка!
До нас прийшов герой… (Незнайко)
– Хто придумав Незнайка і всіх його друзів? (Н. Н. Носов)
Вихователь: Діти, Незнайко знає багато оповідань Носова і дуже любить їх. Він зібрав різні предмети з найулюбленіших своїх оповідань, але випадково переплутав, який предмет, з якого оповідання. Допоможемо йому розібратися?
Діти: Допоможемо
Д/Гра «Дізнайся розповідь Н. Носова з предмету»:
Телефон – Телефон», капелюх – «Жива капелюх», каструля і казанок – «Мишкова каша», кисть горобини – «Тук-тук-тук», огірок – «Огірки», пісок – «На гірці», лопата – «Городники», штани з латкою – «Латка».
Вихователь: Молодці, діти, допомогли розібратися Незнайку. Бачиш, Незнайко, наші дітки теж знають багато оповідань Носова і люблять їх, чи читав ти розповідь «Фантазери»?
Незнайко: та я і сам Фантазер хороший! Але розповіді такого не читав, хотілося б дізнатися, що там за такі фантазери.
Вихователь: Ну, тоді послухай разом з дітьми ще одне оповідання Миколи Носова «Фантазери»
Читання оповідання М. Носова «Фантазери»
Питання по тексту:
- Вам сподобавсяцей розповідь Н. Носова?
2.. Як він називається?
- А чому, як видумаєте, розповідь називається «Фантазери»?
- Кого з героївможна сміливо назвати фантазерами, чому?
- Хібавсі хлопчики розповідали вигадані історії?
- А чимісторія Ігоря відрізнялася від історій Ведмедики і Стасика?
- Яку історіювін їм розповів?
8.Чому хлопці не захотіли дружити з Ігорем?
9.Як можна відрізнити брехню від фантазії?
Фізкультхвилинка. Зараз ми відпочинемо. Проведемо фантастичну физминутку.
Раз-два-три-чотири-п’ять
Ми починаємо грати!
Всі очі свої заплющили (закривають очі руками)
І опустили голівки, (присідають)
А коли відкриємо очі (встають)
Потрапимо в розповіді, казки, (піднімають руки вгору)
Казка дасть нам відпочити.
Відпочинемо – і знову в путь!
Нам радить Мальвіна:
Буде талія осикою,
Якщо будемо нахилятися
Вліво – вправо 10 разів, (нахили вліво – вправо)
Ось Дюймовочки слова:
– Щоб спина була пряма,
Піднімайтеся на носки,
Немов тягнетеся до квіточкам. (Встають на носочки, руки піднімають вгору)
Раз, два, три, чотири, п’ять
Повторіть-ка знову:
Раз, два, три, чотири, п’ять, (повторюють)
Червоної Шапочки рада:
Якщо будеш стрибати, бігати,
Проживеш ти багато років.
Раз, два, три, чотири, п’ять, (стрибки на місці)
Повторіть-ка знову:
Раз, два, три, чотири, п’ять, (повторюють)
Дала нам казка відпочити!
Відпочили? Знову в дорогу!
Швидко закриваємо очі, (закривають очі руками, присідають)
Знову у садочок потрапляємо! (Встають, піднімають ручки вгору)
Вихователь: Ну що, Незнайко, сподобалося тобі наша подорож?
Незнайко: Дуже сподобалось, а вам, хлопці?
Вихователь: А що вам сподобалося і запам’яталося найбільше?
Діти: Гра, фантастична фізкультхвилинка.
Незнайко: А мені, діти, дуже сподобались історії Ведмедики і Стасика! Ось повернуся, сьогодні в Сонячне місто до своїх друзів, і ми з ними разом насочиняем таких історій! Шкода тільки, що прийшла пора прощатися з вами. До побачення.
Діти: До побачення, Незнайко!
Вихователь: Діти, сьогодні ми з вами дізналися, які фантазери герої нашої розповіді. І пропоную сьогодні ввечері вам теж пофантазувати з мамами і татами, придумати воі розповіді, а завтра розповісти їх один одному в дитячому саду.
Вихователь: Сахно А.В.