01.04.2020 Логопедична “Б” група (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)

Тема дня: «Планета Земля – наш спільний дім»

ЗАНЯТТЯ.  ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОГО РОЗВИТКУ

Тема: «Розв’язання задач. Орієнтування в просторі.

Мета: продовжувати вчити складати і розв’язувати приклади за малюнком. Поглибити знання дітей що до послідовності днів,які складають тиждень. Закріпити пори року,назви місяців. Вправляти у порядковій лічбі парами,трійками. Розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, виконуючи графічний диктант. Формувати вміння групувати предмети за певними ознаками,визначаючи ці ознаки та орієнтуючись за схемою. Формувати самостійність у пошуку відповідей,спонукати дітей помічати недоліки в роботі однолітків,виявляти взаємодопомогу, виховувати кмітливість та допитливість.

 

Хід заняття

I -Діти,послухайте загадку:

« Сім братів віком рівні,а іменами різні.» (Дні тижня)

-Скільки всього днів тижня? Хто хоче назвати?

-Який перший? Сьомий? П’ятий?

-Середа яка по-порядку? А субота?

-Який сьогодні день тижня? Який він по-порядку? (Вівторок)

-Яке у вівторок перше заняття? (Математика)

 

-Сьогодні королева Математика запрошує нас до свого королівства. Скажіть,а навіщо нам потрібна математика?

-Тоді давайте виконаємо декілька її завдань,щоб перевірити свої знання. Перше про що вона хотіла би дізнатись – чи знаєте ви пори року.

-Яка зараз пора року?

-Скільки усього пір року? Назвіть їх.

-А скільки місяців у кожній порі року?

-Назвіть осінні,зимові,весняні та літні місяці.

-Скільки усього у році місяців?

-Як швидко їх можна порахувати? (Трійками)

-Королева Математика хотіла би перевірити чи всім вистачить завдань на столах.

-Станьте парами, як швидко можна порахуватись? (Парами)

Рахуються парами.

Королева Математика пропонує вам нові завдання. (Діти сідають за столи)

II Наступне завдання від королеви:

Складання прикладів за малюнками.

-Які математичні знаки потрібні для рішення прикладів?

-Коли ми використовуємо знак «+» ? ( Коли виконуємо додавання,або збільшуємо кількість)

-А коли використовується знак «-»?( Коли віднімаємо,або зменшуємо)

-Який ще знак нам потрібен? (=)

-Королева Математика хотіла би вам нагадати правила додавання та віднімання.

-Щоб виконати додавання,треба до частини додати ще частину і знайти ціле.

-Щоб виконати віднімання треба від цілого відняти частину і отримаємо частину.

-Хто зображений на малюнку?

-Скільки було кошенят?

-Скільки прибігло? Яку дію необхідно виконати щоб дізнатися скільки їх усього стало?

-Чому ви вважаєте що слід додавати?

-Як можна це записати у вигляді прикладу?

– Складемо приклад за наступним малюнком.

– Скільки пташок було в годівниці?

– Скільки полетіло? Яку дію необхідно виконати щоб дізнатися скільки їх залишилось? Відлетіли всі пташки чи частина? Як знайти другу частину,якщо ми знаємо скільки було усього пташок?

-Чому ви вважаєте що слід віднімати?

-Як можна це записати у вигляді прикладу?

– А тепер виконайте самостійно завдання які у вас на столах.( Складання прикладів за малюнками) (Вихователь перевіряє правильність виконання та пропонує перевірити один одного)

– Королева Математика задоволена вашою роботою і вона вирішила запросити вас на прогулянку у «Геометричний ліс», але перш ніж ми туди підемо,вона хотіла би щоб ви дізналися хто в ньому живе.

« Хто у лісі живе»– графічний диктант.

-Рухайтесь від крапки за схемою.

Вихователь пропонує допомогти один одному. ( Дітям які впоралися раніше інших пропонується розфарбувати малюнок)

-Як ви гадаєте,хто у лісі живе?

-Так, це Лісовичок. Він запрошує нас на лісову галявину.

Фізхвилинка

III «Допоможемо Лісовичку садити дерева»

У Геометричному лісі ростуть дерева різної форми,розміру та кольору. Лісовичок пропонує вам взяти саджанці (геометричні фігури) та посадити їх у три алеї:

1 алея- дерева, які не мають кутів,великі за розміром,червоно та жовтого кольору.

2 алея – дерева, які мають чотири і менше кутів,маленькі за розміром, синього і зеленого кольору.

3 алея – дерева,які мають п’ять і більше кутів,великі за розміром,жовтогарячого та фіолетового кольору.

-Подивіться з переду алеї вказана схема,посадіть своє дерево до потрібної алеї.

Чому ти посадив своє дерево на цій алеї?

-Лісовичок вам щиро дякує за допомогу.

-Королева Математика залишилася задоволеною вашими знаннями та вмінням. Але вона хотіла би запитати у вас…

IV -Які завдання вам більше сподобалися?

-А які завдання було виконати складніше?

-Кому допомагали сьогодні на занятті?

 

Заняття.  Художня література

Тема: «Читання оповідання М. Носова «Фантазери»

Програмне зміст: Продовжувати знайомити дошкільнят з творчістю дитячого письменника Н. Носова; Формувати вміння давати короткі і розгорнуті відповіді на запитання за текстом; Удосконалювати навички побудови міркувань, складати невеликі фантастичні історії; Виховувати інтерес до творів художньої літератури; Розвивати почуття гумору, творче зображення.

Методичні прийомиігрова мотивація (прихід Незнайка); д/і «Дізнайся розповідь з предмета»; читання оповідання М. Носова «Фантазери»; запитання вихователя; фізкультхвилинка «Фантастична»; аналіз заняття; домашнє завдання «Мої фантазії».

Попередня робота: Читання оповідань М. Носова за вибором вихователя, розглядання і малювання ілюстрацій до оповідань; читання вірша Б. Заходера «Моя вообразілія», міркування на тему «Фантазії».

Матеріали та обладнання:

  1. Лялька Незнайка;
  2. Збіркаоповідань М. Носова;
  3. Ілюстрації до розповіді;
  4. Демонстраційнадошка;
  5. Чудесниймішечок;
  6. Предмети до розповідей Н. Носова: капелюх, огірок, пістолет, машинка, льодяник, телефон, каструля.

Індивідуально-диференційований підхід:

  1. Вчитидітей з високим рівнем розвитку давати розгорнуті відповіді, на питання вихователя, обґрунтовуючи свої відповіді логічними висновками;
  2. Дітейіз середнім рівнем розвитку вчити давати повні відповіді на запитання вихователя, переказуючи певні уривки тексту;
  3. Дітей з низькимрівнем розвитку спонукати до відповідей на запропоновані питання, наводити їх на правильні умовиводи.

Хід заняття

ВиховательДіти, а ви любите фантазувати?

Діти: Так, любимо.

Вихователь: А навіщо, як ви думаєте, люди фантазують?

Діти: Щоб розвеселити іншої людини. Щоб зробити йому приємно.

Стук у двері.

Вихователь: Діти, послухайте, хтось стукає. До нас в гості завітав казковий герой, який дуже любить фантазувати, придумувати, складати. А хто він, я думаю, ви відповісте хором, в риму:

Пустотливий, смішний хлопчисько,

Він художник і поет.

Він веселий коротун,

Від нього вам всім привіт!

Ти зараз його дізнайся-ка!

До нас прийшов герой… (Незнайко)

– Хто придумав Незнайка і всіх його друзів? (Н. Н. Носов)

Вихователь: Діти, Незнайко знає багато оповідань Носова і дуже любить їх. Він зібрав різні предмети з найулюбленіших своїх оповідань, але випадково переплутав, який предмет, з якого оповідання. Допоможемо йому розібратися?

Діти: Допоможемо

Д/Гра «Дізнайся розповідь Н. Носова з предмету»:

Телефон – Телефон», капелюх – «Жива капелюх», каструля і казанок – «Мишкова каша», кисть горобини – «Тук-тук-тук», огірок – «Огірки», пісок – «На гірці», лопата – «Городники», штани з латкою – «Латка».

ВиховательМолодці, діти, допомогли розібратися Незнайку. Бачиш, Незнайко, наші дітки теж знають багато оповідань Носова і люблять їх, чи читав ти розповідь «Фантазери»?

Незнайко: та я і сам Фантазер хороший! Але розповіді такого не читав, хотілося б дізнатися, що там за такі фантазери.

Вихователь: Ну, тоді послухай разом з дітьми  ще одне оповідання Миколи Носова «Фантазери»

Читання оповідання М. Носова «Фантазери»

Питання по тексту:

  1. Вам сподобавсяцей розповідь Н. Носова?

2.. Як він називається?

  1. А чому, як видумаєте, розповідь називається «Фантазери»?
  2. Кого з героївможна сміливо назвати фантазерами, чому?
  3. Хібавсі хлопчики розповідали вигадані історії?
  4. А чимісторія Ігоря відрізнялася від історій Ведмедики і Стасика?
  5. Яку історіювін їм розповів?

8.Чому хлопці не захотіли дружити з Ігорем?

9.Як можна відрізнити брехню від фантазії?

ФізкультхвилинкаЗараз ми відпочинемо. Проведемо фантастичну физминутку.

Раз-два-три-чотири-п’ять

Ми починаємо грати!

Всі очі свої заплющили (закривають очі руками)

І опустили голівки, (присідають)

А коли відкриємо очі (встають)

Потрапимо в розповіді, казки, (піднімають руки вгору)

Казка дасть нам відпочити.

Відпочинемо – і знову в путь!

Нам радить Мальвіна:

Буде талія осикою,

Якщо будемо нахилятися

Вліво – вправо 10 разів, (нахили вліво – вправо)

Ось Дюймовочки слова:

– Щоб спина була пряма,

Піднімайтеся на носки,

Немов тягнетеся до квіточкам. (Встають на носочки, руки піднімають вгору)

Раз, два, три, чотири, п’ять

Повторіть-ка знову:

Раз, два, три, чотири, п’ять, (повторюють)

Червоної Шапочки рада:

Якщо будеш стрибати, бігати,

Проживеш ти багато років.

Раз, два, три, чотири, п’ять, (стрибки на місці)

Повторіть-ка знову:

Раз, два, три, чотири, п’ять, (повторюють)

Дала нам казка відпочити!

Відпочили? Знову в дорогу!

Швидко закриваємо очі, (закривають очі руками, присідають)

Знову у садочок потрапляємо! (Встають, піднімають ручки вгору)

ВиховательНу що, Незнайко, сподобалося тобі наша подорож?

НезнайкоДуже сподобалось, а вам, хлопці?

ВиховательА що вам сподобалося і запам’яталося найбільше?

ДітиГра, фантастична фізкультхвилинка.

НезнайкоА мені, діти, дуже сподобались історії Ведмедики і Стасика! Ось повернуся, сьогодні в Сонячне місто до своїх друзів, і ми з ними разом насочиняем таких історій! Шкода тільки, що прийшла пора прощатися з вами. До побачення.

ДітиДо побачення, Незнайко!

ВиховательДіти, сьогодні ми з вами дізналися, які фантазери герої нашої розповіді. І пропоную сьогодні ввечері вам теж пофантазувати з мамами і татами, придумати воі розповіді, а завтра розповісти їх один одному в дитячому саду.

Вихователь: Сахно А.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.