30.03.2020 Старша “Б” група (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

     1 Заняття

  Розвиток мовлення

Тема: Бесіда про космос

Мета:продовжувати формувати уявлення дітей про Сонячну систему, космос;розширювати знання про професію космонавтів;вправляти у вживанні слів- ознак;учити правильно будувати речення зі сполучником «а»; вправляти в узгодженні числівників з іменниками; продовжувати вчити відгадувати загадки;активізувати словник словами- антонімами;стимулювати вживання прислів’їв;виховувати пізнавальний інтерес до цієї теми.

Попередня робота:читання загадок,віршів та оповідань про космос.

Матеріал:Незнайко; ілюстрація  Сонячної системи.

   Хід заняття

Відгадування загадок від Незнайки

Котилося котильце,

Котильце – барильце,

То вище й вище,

То нижче й нижче.

Закидало у вікнце

Золоте волоконце           (Сонце)

Психогімнастика «Я і сонечко»

 Д/ гра «Що я знаю про сонце?»

-Що таке сонце?

-Якої воно форми?

-Кому Сонце дарує свої промені?

-Коли ми бачимо сонячне світло?

-Де знаходиться  Сонце?Воно знаходиться далеко від Землі.

Так, наше Сонце-  така сама зірка,як ті, що ви бачите на небі.Воно здається нам маленьким, а насправді – це величезна розпечена куля.Сонце знаходиться дуже далеко від Землі й не має твердої поверхні.Сонечко нам дарує тепло й світло.І саме від нього залежить, коли в нас літо і осінь,зима і весна, день і ніч.

 Прислівя про Сонце

Сонце низенько, то й вечір близенько.

Зимою сонце світить, та не гріє.

Відгадування загадок

Розстелений кожушок,

На нім посіяний горошок.        (Небо та зірки)

 

У баби над хатиною висить хліба скибина,

Собаки гавкають- не можуть дістати.      (Місяць)

 

Океани й континенти, гори й ліс, міста й поля,

Це малюк, твоя планета, називається….(Земля)

-На що схожі зорі?

Дидактична вправа «Місяць який?»

Діти розповідають про Місяць(круглий, худий, гарний, яскравий, нічний, космічний)

-На що схожий Місяць?

Розгляд схеми Сонячної системи.

Дидактична гра «Який, яка, яке?»

-Яке сонце?(Гаряче, ласкаве, велике, яскраве, кругле)

-Який місяць?(Круглий, худий, гарний, нічний, космічний, старий)

-Які зорі?(Яскраві, нічні, загадкові,космічні)

Дидактична гра «Склади космічні речення»

Місяць один, а зірок багато.

Місяць схожий на скибку хліба, а зорі – на іскорки.

Дидактична гра «Скажи навпаки» (з мячем)

Підсумок занятя

-Чи сподобалися вам загадки від Незнайки?

-Про що були загадки?

-Яка загадка вам сподобалася найбільше?Молодці!

2 Заняття

Ознайомлення зі світом мистецтва

Тема : Опис картини М.С.Ткаченка «Весна»

Мета:ознайомлювати  дітей  з творчістю українського художника М. С. Ткаченко та його картиною « Весна» ;розвивати  знання дітей про весняні зміни в природі,увагу, уяву; виховувати позитивне ставлення до світу мистецтва.

Матеріал: ілюстрація картини М. С. Ткаченка «Весна»

Хід заняття

Майже сто років тому жив і працював в Україні чудовий художник Михайло Станіславович Ткаченко.Сьогодні ми ознайомимося із його прекрасною картиною «Весна».

Наша земля гарна в усі пори року.Але є в природі час, коли вона пробуджується від зимового сну й уся живе, радіє теплу й сонцю.Це весна.Щось радісне й водночас божественне вчувається в цьому слові.Ці почуття добре передав художник Михайло Ткаченко. Подивіться, ось невисокий пагорбок, з- за якого виглядають два будиночки .Сонце м’яко й лагідно освітлює їхні стіни й дахи. Першим ніжним теплом зігріта травичка ясно- зелених кольорів. Маленька стежинка біжить, наче струмочок. І навіть безлисті гілочки на деревах здаються якимись незвичайними: вони ніби міняться на сонечку і на них ось- ось з’являться перші маленькі бруньки. Що ж відбуватиметься з природою далі?

Бесіда за картиною

-Що зображено на картині?

-Які почуття хотів передати художник?

-За допомогою яких барв він передав свої почуття?

-Чому картина називається «Весна»?

-Поміркуйте, як сприймають весну люди, котрі живуть у будиночках, що зображені на полотні?

-Чим вони зараз займаються, якій весняний погоді будуть раді найбільше?

Читання й переказ оповідання Н. Григорєвої «Упоході»

На порозі травень- весна. Вранці у будинку тихо. Відчинивши обережно двері, ми з татом вирушаємо в похід. Ми домовилися з ним подивитися на ранковий ліс.

Ідемо недовго. Підіймається сонечко. Його яскраві промінці виграють на наших обличчях, ніби промовляють до нас : «Добри- и- и- день ва-а-ам».

Ми заходимо в ліс .Звідусіль чути пташиний спів. Підходимо до струмочка . У ньому тихо дзюрчить вода. На дні виблискують камінчики. Ми сідаємо під старим кленом  й оглядаємо усе довкола.

Перед нами, за струмочком, ростуть молоді берізки. Їхні гілочки й листочки такі тоненькі й такі ніжні. На землі, біля наших ніг, метушатьсямурахи. Над квіточками уздовж струмочка пурхають метелики . Я відчуваю себе метеликом: мені легко й спокійно.

-Ну то як тобі ранковий ліс?- запитує тато.

-Дуже подобається, тут так свіжо,- відповідаю я.

По дорозі додому ми милуємося хмарами. Вони так швидко пливуть по небу й увесь час змінюються, нагадуючи якихось дивних велетнів.

Нарвавши трохи перших весняних квітів, ми повертаємося додому. Я віддаю квіти мамі й кажу:

-Ми ходили спілкуватися з природою, вона переказувала тобі вітання.

Запитання до тексту

-Чим схожі і чим різняться картина «Весна» й оповідання «У поході»?

-У якому творі змальована рання весна, а в якому- пізня?Як ви про це здогадалися?

Гра «Знайди на палітрі барви, які художник використав у своїй картині»

Гра «Райдуга- дуга»

Дорослий розповідає, коли може бути райдуга(після теплого дощу й раптової появи сонечка). Потім він пропонує текст для запам’ятовування і гру з ним. Райдуга складається із семи кольорів:

-Червоні тюльпани за вікном горять.

-Жовтогарячій лисиці всю ніч морквина сниться.

-Жовтий соняшник за сонцем стежить.

-Зелені листочки кружляють і співають.

-Блакитні небеса над головою.

-Синя волошка під дощиком намокла.

-Фіолетовій фіалці набридло жити в лісі.

Розфарбовування контурного малюнка «Моя весна!»

Підсумок заняття.

Вихователь Башмачнікова О. О.

Вам може бути цікаво...

1 Response

  1. Світлана сказав:

    Щиро дякуємо нашим вихователям за піклування щодо розвитку і виховання наших дітей. Здоров’я вам, наші дорогі!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *