31.03.2020 Середня “А” група (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня : «Планета Земля – наш спільний дім»
Заняття Художня література
Тема : Переказ оповідання А. М’ястківського «Кому світить сонечко»
Мета: поглибити знання дітей про значення сонячного світла для всіх мешканців нашої планети, про залежність кількості сонячного тепла від пори року; дати знання про планети Сонячної системи, про Сонце як зорю, що освітлює всі планети; вчити дітей переказувати оповідання; розвивати логічне мислення та пояснювальне мовлення; виховувати спостережливість.
Обладнання: предметні малюнки, ілюстрації із зображенням планет Сонячної системи.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Психогімнастика « Я – сонечко»
Я маленьке сонечко. Я прокидаюся, вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся над обрієм. Я велика куля. В мене багато тепла і світла. Я дарую своє тепло всій землі – лісам, рікам, лукам. Я вдихаю тепло. Я лечу над землею і освітлюю зелене листя, червону квітку.
ІІ. Сюрпризний момент
Загадка про Сонце:
Воно потрібне для рослини,
Воно потрібне для тварини,
Воно потрібне для людини –
Без нього не прожити й днини.
- Ви молодці, вже здогадались хто сьогодні до нас завітав?
- Правильно це Сонечко. Але незвичайне, а казкове і воно дуже просить вас малят розповісти про справжнє Сонце. Згодні?
ІІІ. Мотивація діяльності
Дидактична гра «Кому потрібне Сонце»
Використовуючи предметні малюнки, діти розповідають, яким предметам потрібне сонце, а яким ні, і пояснюють чому.
- Вивчення нового матеріалу
- Читання оповідання А.М’ястківського
- Йду я до дядька Степана, – розказує мамі Наталя, – і помічаю 6 зі мною йде сонечко. Я – вулицею, а воно – небом, понад ясенами, понад черешнями. Прийшла я на дядькове подвір’я, і воно зупинилося якраз над самісінькою дядьковою хатою. То моє сонечко. Правда ж, мамо?
- І твоє, доню, – відповіла матуся. А потім лукаво усміхнулася й спитала : – А ще чиє?
- Не знаю… – проказала Наталочка, а згодом додала : – Але ж до дядька Степана воно йшло тільки зі мною! І навіть додому ми разом верталися.
- Сонечко, Наталочка, з усіма ходить, – сказала мама. – Воно і твоє і моє, і таткове, і всього села, і всього світу. І світить сонечко всім людям.
- Бесіда за прочитаним оповіданням
- Куди йшла Наталя?
- Що вона помітила?
- Де перебувало сонечко?
- Що запитала дівчинка у мами?
- Що відповіла мама?
- Повторне читання оповідання і переказ дітьми
- Фізкультхвилинка
Раз, два – дерева в лісі,
Три, чотири – вийшли звірі.
П’ять, шість – пада лист.
Сім, вісім – птахи в лісі.
Д’евять, десять – це сунички
Підвели червоні личка.
- Бесіда про Сонце
- Що таке Сонце?
- Це зоря чи планета? Де воно розташовується?
- Як ви гадаєте, Сонце – гаряча чи холодна зоря?
- Сонце – це велика гаряча зоря. Воно таке гаряче, що освітлює всі планети. Тому всі планети, які обертаються навколо Сонця, називаються його дітьми, або планетами Сонячної системи. Діти розглядають ілюстрації із зображенням планет Сонячної системи.
- Підсумок
– Про що ми сьогодні розмовляли?
– Які герої зустрічались у оповіданні?
– Для кого світить наше Сонечко?
Тема дня : «Планета Земля – наш спільний дім»
Заняття з логіко – математичного розвитку
Тема: «Об’ємні фігури. Кількісна і порядкова лічба»
Мета: вчити розрізняти об’ємні і плоскі фігури; закріпити порядкову і кількісну лічбу; розвивати вміння знаходити закономірності; виховувати позитивне ставлення до занять.
Обладнання: демонстраційний : набір об’ємних геометричних фігур( куб,два циліндри, дві кулі), набір плоских геометричних фігур( квадрати, круги, прямокутники, трикутники), дві серветки (червоного і синього кольору), мішечок із геометричними фігурами (круг, трикутник, квадрат); роздавальний :п’ять об’ємних геометричних фігур, картки для гри «Визнач порядок»
Хід заняття
І. Організаційний момент
Нам заняття вже давно
Час розпочинати.
Будемо знову мислення
Наше розвивати.
ІІ. Сюрпризний момент
- Ой, а що це? Хто це нам прислав листа? (Вихователь читає листа)
- Сумська область, місто Конотоп, дитячий садок “Веселка” для дітей середньої групи “А” від Незнайки.
- Діти, Незнайко – це казковий герой, який знає мало, тому його прозвали Незнайком, Але із цього листа видно, що він хоче вчитися і знати. Він пише, що він живе у такій країні, де немає деяких геометричних фігур: у нас ці геометричні фігури є, а у них немає. Незнайко просить, щоб ми йому розповіли про ці геометричні фігури.
ІІІ. Мотивація діяльності
Гра – доміно « Склади фігуру»
В грі Доміно «Склади фігуру» діти вчаться аналітично сприймати форму фігури, складати її з частин за допомогою форми і кольору.
IV.Вивчення нового матеріалу
- Гра «Відгадай і назви»
На підлозі лежать фігури: куб, дві кулі, два циліндри, накриті серветкою червоного кольору; квадрати, круги, прямокутники, трикутники – серветкою синього кольору.
Дітям пропонується визначити, доторкнувшись до серветок долонькою, які фігури під ним лежать.
Висновок : під серветкою червоного кольору лежить куля, куб, циліндр, а що лежить під серветкою синього кольору, визначити не можна.
Потім вихователь показує фігури, що лежать під серветкою синього кольору.
- Чому ви не змогли вгадати ці фігури? Чи можна визначити, яка фігура лежить під серветкою, не піднімаючи серветки?
Вихователь пропонує кожній дитині спробувати «сховати» під одну долоньку квадрат, а під іншу – куб.
- Гра «Впізнай фігуру».
Вихователь підходить до кожної дитини. Тримаючи в руках мішечок із геометричними фігурами. Діти із заплющеними очима дістають фігуру і визначають, плоска вона чи об’ємна і як називається.
- Гра «Кинь фігуру»
У дітей є об’ємні геометричні фігури. По черзі вони кидають фігури на килим, намагаючись кинути або докотити свою фігуру якнайближче до сусідньої. Коли всі кинули об’ємні фігури, вихователь кладе біля них плоскі.
- Скільки об’ємних фігур? Скільки плоских? Яких фігур більше?
- Хто перший кинув фігуру? Яка це фігура? Хто останній? Яка фігура лежить далі від усіх інших?
- Фізкультхвилинка
Тут трава росте висока ,
Тут стежинонька вузька.
Вище руки, вище ноги —
Не проста у нас дорога.
А тепер ідемо боком —
Із підскоком, із підскоком.
Походили на носочках,
А тоді на п’ятах.
Випростали добре спини
І звели лопатки.
- Гра «Визнач порядок»
У дітей на столах лежать картки з таблицею, у клітинках якої намальовано фігури. Їм необхідно заповнити порожні клітинки відповідними фігурами.
Спочатку можна запитати дітей, які фігури розташовані в клітинках, чим вони відрізняються.
Після закінчення завдання діти пояснюють, чому вони так виклали фігури.
V . Підсумок
- З якими фігурами ми сьогодні грали?
- Як відрізнити фігуру від пласкої?
- Запропонувати знайти предмети в груповій кімнаті, які за формою нагадують кулю?
Вихователь : Сахно Г.В.