23.04.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)

Тема дня « Дитина і побут»

Заняття .Ознайомлення з природним довкіллям.

Тема «Червона книга природи» 

Мета:

Формувати у дітей відповідальне і добре ставлення до рідної природи. Сформувати переконання про неоціненність природи і підвести до висновку про необхідність її оберігати.
Словник: Червона Книга, заповідник.
Вправляти в умінні класифікувати тваринний світ.

Обладнання:

Картинки, що зображає рідкісних і зниклих тварин і рослин, Червона Книга області, карта області.

Хід заняття:

Діти, на нашому півострові дуже багато різних рослин і тварин. Давайте згадаємо, які рослини ростуть у наших краях? Які тварини мешкають на нашому півострові? Птахи? Комахи? Хто живе в Чорному морі? (Відповіді дітей).
Серед них є такі, яких залишилося дуже мало. Їх так і називають – рідкісні. Як ви думаєте, чому вони стали рідкісними? (Відповіді дітей).

Рідкісні тварини і рослини в нашій країні, і в інших країнах теж, що охороняються законом. Але лихі люди часто порушують цей закон. Людина часто буває дуже жорстокий по відношенню до рослин і тварин. Дуже часто люди не жаліють їх, знищують для своїх цілей. Одні істоти страждають через красивого хутра, інші – через смачного м’яса, треті – з-за того, що люди їх бояться. Поступово рослин і тварин залишається все менше і менше.
Подивіться на ці картинки. (Показ). Ось це – тюлень-монах, а це – звичайний довгокрилий. Ці малюнки намальовані художником. А от сфотографувати цих тварин ніхто і ніколи не зможе, тому що люди знищили їх всіх, вони зникли назавжди і ніколи більше не з’являться.

Задумалися люди: як зупинити це неподобство, не допустити зникнення жодної живої істоти.

Дерево, трава, квітка, і птах
Не завжди вміють захиститися.
Якщо будуть знищені вони,
На планеті ми залишимося одні.

І ось вчені вирішили видати Червону Книгу. Але чому саме червону, а не якого-небудь іншого кольору? Тому що червоний колір – колір небезпеки! Увага! Зупинись, озирнись, подумай, людина! Подумай про природу! Чи Не занадто вільно ми користуємося щедрістю природи? Все тільки беремо і беремо.

Ось так виглядає Червона Книга Криму. (Показ). А є й Червона Книга України. Та інші Червоні Книги.

Як ви думаєте, від людини залежить краса природи? А чи завжди людина допомагає природі? (Відповіді дітей).

А адже ми міцно пов’язані з рослинами і тваринами. Знищимо птахів – комахи з’їдять всю зелень – люди не зможуть їсти плоди, овочі. Так завжди відбувається в природі: зник один – захворів інший – загинув третій.

Погляньте на ці картинки. (Показ). На них зображені тварини, птахи, комахи які потребують захисту. Їх у Криму залишилося мало. Кого ви дізнаєтеся на цих картинках? (Відповіді дітей).

Дидактична гра «Птахи-риби-звірі»

Пропоную вам пограти в гру. Потрібно всі ці картинки розкласти в різні коробки. У коробку з зображенням жука складайте картинки із зображенням комах. У коробку з зображенням дятла …? Птахів. У коробку з зайцем …? Звірів. У коробку з дельфіном …? Морських мешканців.

Рослини теж потребують нашого захисту. (Показ). Багато з цих рослин вам знайомі. Які? (Відповіді дітей). А адже їх теж залишилося мало.

У старовину люди розумно користувалися дарами природи. Ніколи не вбивали самок і дитинчат, випускали з мереж риб’ячу молодь і риб з ікрою, рубали тільки старі і хворі дерева.

На жаль, у наші дні люди забули про цих добрих традиціях предків.

Але чудово те, що людина вміє виправляти свої помилки. Крім Червоної Книги люди придумали заповідники. Що таке заповідник? Заповідник – це місце, де природа має право жити по своїм законам. А людина не втручається в них, зрідка приходить в це місце як гість. В заповіднику охороняється все: трави, гриби, птахи, риби і все живе. Хто з вас бував в селищі Коктебель? (Відповіді дітей). Біля нього є заповідник. Він знаходиться на потухшем вулкан Кара-Даг. Подивіться на карту Криму. Ось тут знаходиться Карадазький заповідник. (Показ).

Як ви думаєте, чи тільки в заповідниках потрібно захищати природу? (Відповіді дітей). Правильно, охороняти природу потрібно в будь-якому місці. Давайте згадаємо правила охорони природи.

  1. На природі запам’ятовувати побачене.
    2. Ходити по стежках.
    3. Не ламати гілки дерев.
    4. Не топтати квіти, трави.
    5. Не кричати, не вмикати голосно музику.
    6. Не лізти у пташині гнізда.
    7. Не ловити комах.
    8. Не руйнувати грибниці.
    9. Не ловити мальків і жаб.
    10. Не рвати павутинки.
    11. Не залишати не незагашене багаття.
    12. Не руйнувати мурашники.

А чому ж ми з вами можемо допомогти рідкісним рослинам і тваринам? (Відповіді дітей). Давайте ми самі ніколи не самі будемо їх ображати і не дамо їх іншим в образу. Розповімо всім знайомим про беззахисних рослинах і кольорах.

Хлопці, якщо хочете, ми з вами зробимо свою Червону Книгу, яка буде знаходитися у нас в дитячому саду. Кожен раз, дізнавшись про рідкісних рослинах або тваринних, ми будемо поповнювати її картинок і підписами. Тоді кожен, і ми, і дорослі, запам’ятаємо їх і не дамо в образу.
І тоді наша Земля буде добрим і красивим будинком для всіх людей, для всіх тварин, для всіх рослин. Послухайте, які гарні вірші написав про це поет Л. Дайнеко.

Є на землі величезний будинок
Під дахом блакитний,
Живуть в ньому сонце, дощ і грім,
Ліс і морський прибій.
Живуть в ньому птахи і квіти,
Веселий передзвін струмка.
Живеш в тому світлому домі ти
І всі твої друзі.
Куди б дороги не вели,
Завжди ти будеш в ньому.
Природою рідної землі
Зветься цей будинок.

 

Конструювання

Тема: ПАРКАНЧИК ДЛЯ САДУ Й ГОРОДУ

Мета: розвивати дрібну моторику пальців та чуття симетрії; удосконалювати зорову увагу; підтримувати інтерес до ігрової конструктивної творчості; виховувати прагнення бути сумлінними, акуратними. Обладнання: ілюстрація доглянутої садиби із садом, городом, квітником біля хати; кубики, деталі будівельного конструктора (трикутні призми або пірамідки чи конуси); малюнки-ескізи парканчиків (2–3 варіанти).

Хід заняття

Вихователь показує дітям ілюстрацію, читає віршовані рядки.

Погляньте, діти, який гарний будиночок. Напевно, у ньому живе дуже добрий господар — працьовитий, дбайливий. А що можна побачити біля будиночка? (Садочок, город.)

У гарному садочку, Неначе у віночку:

Тут знайдуть милі діточки

Ще й ягідки і квіточки,

І фрукти соковиті,

Росою чисто вмиті…

І на городі грядки — Утіха всім маляткам, Там гарних овочів розмай: Лиш не лінуйся, а збирай!

Звісно, про все це хазяйновитий господар має дбати. Як слід доглядати деревця в садку? (Поливати, обкопувати, захищати від шкідників.) А овочі на городі? (Поливати, підв’язувати, полоти.)

Повідомлення завдання та попередня бесіда з дітьми

Так, у працьовитого господаря має бути лад і в оселі, і біля неї. А ще город і садок слід обгородити парканчиком. Для чого потрібен парканчик біля садка й городу? (Відповіді дітей.) Правильно. А також для того, щоб сусідська худоба випадково не забрела туди та не пошкодила деревця, не стоптала квітник чи грядку.

Як ви думаєте, яким має бути парканчик, що обгороджує садок та город, у дбайливої людини? (Красивим, міцним, добротним, високим.)

Отже, зараз ми будемо робити парканчик. Ми сконструюємо його з іграшкового будівельного матеріалу — кубиків, а також інших деталей будівельного конструктора.

Варіант виконання ігрового завдання

№ з/п Зміст діяльності дітей Коментар вихователя
1 Розглядання малюнків-ескізів варіантів парканчика Погляньте, діти, які парканчики зображені на картинках. Ці малюнки будуть підказками-помічниками

в нашій творчій роботі

2 Зведення нижньої частини конструкції Парканчик будуємо, ставлячи щільно кубик біля кубика так, щоб вони стояли рівненько
3 Спорудження стовпчиків Зверху парканчик у нас буде зі стовпчиками. Ними стане ряд кубиків, які поставимо на нижні
4 Оздоблення парканчика Щоб парканчик був гарнішим, давайте оздобимо його: прикрасимо стовпцики гостренькими верхівками. Для цього нам стануть у пригоді інші елементи конструктора (можна використати трикутні призми, пірамідки, конуси тощо)

 

Пальчикова гімнастика

Вихователь відзначає, що пальчики малят добре попрацювали і їм час відпочити та погратися: розказати цікаву історію.

Ось будинок нам знайомий.

(Долоні з’єднані пучками пальців — «дах будиночка»).

Це — парканчик біля нього.

(Ставлять прямі долоні щільно поруч.) Завітав сюди раз бичок —

(Із кисті однієї руки зображують голову бичка, вистав- ляючи вказівний та мізинний пальці вгору, а решту стиснувши в кулачок.)

Почухав трохи свій бочок

(Колові рухи кистями.)

І спантеличено дивився:

(Кружечки з вказівних та великих пальців підносять до очей.) Чому парканчик завалився?

(Розводять долоні в сторони.)

Певно, той парканчик був стареньким та похилим, якщо бичок зумів його звалити. А погляньте, дітки, які у вас вийшли парканчики гарні! Ви виявилися вправними, сумлінними будівниками. Молодці!

Підсумки заняття

Вихователь пропонує кільком малятам довільно розповісти про те, що та як вони робили: який матеріал використовували, деталі яких кольорів дібрали та яке враження справила на них гра.

Наприкінці заняття педагог нагадує дітям про необхідність дбати про лад після гри. Малюки розбирають конструкції і складають їх деталі на місце.

 

Вихователь: Сахно А.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *