12.05.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1:  Розвиток мовлення

Тема: «Що я знаю про себе»

Мета: Розвивати мовлення, сенсомоторні здібності у дітей; активізувати сенсорне сприйняття, стимулюючи аналізатори зору, слуху, дотику, нюху і смаку. Узагальнити і систематизувати уявлення дітей про основні відчуття людини: зір, слух, смак, нюх, дотик. Формувати вміння диференціювати запахи; активізувати мислення та увагу; формувати навички саморегуляції. Розвивати у дітей фантазію, пізнавальний інтерес, стабілізувати психічний стан;  будувати припущення, робити висновки.  Виховувати дбайливе і турботливе ставлення до свого організму.

Обладнання:  «Чарівний мішечок» з предметами, капсули від кіндерів з запахами, фрукти і овочі, пов’язка на очі.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент. – Діти, ви любите подорожувати? Сьогодні я пропоную вам відвідати місто Відчуттів. Щоб відправитися в подорож, потрібно сказати, скільки органів чуття у людини і як вони називаються?

(– У людини п’ять  органів  відчуттів: вуха, очі, ніс, язик, дотик)

ІІ. Основна частина:

– Отже перед нами будинок. Відгадайте загадку і скажіть, хто  в ньому?

На ніч два віконця

Самі закриваються,

А зі сходом сонця

Самі відкриваються. (Очі)

Очі – це один з найцінніших органів відчуттів людини, а як називається відчуття? (– Зір).

– Очі допомагають нам бачити. Є така приказка: «Очі – дзеркало душі». Так говорять не випадково: якщо заглянути в очі людині, можна дізнатися про її характер і настрої. Наприклад, очі можуть бути веселими, уважними. Якими ще?

Вправа «Які можуть бути очі?» – Розумними, цікавими, добрими, задумливими, сумними, журливими, тощо(якщо  діти не відповідають, дорослий допомагає, діти –повторюють)

Скажіть, для чого людині потрібен цей орган?

– Розрізняти колір, малювати, дивитися кіно, мультфільми і т. і.

– Я приготувала для ваших очей цікаве завдання.  Уважно подивіться і знайдіть 5  відмінностей на картинках.

– Тепер поспішаємо до наступного будиночка.

Хто в ньому живе розкажуть нам «Дружні пальчики» (виконується пальчикова гімнастика).

Пальчики живуть в сім’ї,

Це помічники мої.

Посварились, – та одразу

помирилися і разом!

Твої помічники, поглянь,

Десяток  дружних братиків

Наших славних (пальчиків.)

– Ви  добре потренували свої пальчики. Руки, пальці, шкіра-це орган відчуття, а як називається ? ( – Дотик).

– За допомогою пальців і шкіри ми можемо відчути  предмети на дотик. Наприклад пальчики можуть перевірити предмет  твердий він чи м’який, гарячий чи холодний, гладенький чи шершавий. Перевіримо чутливість ваших пальців з допомогою «чарівного  мішечка».

Дидактична гра: «Чарівний мішечок».

Дістаньте предмет в мішечку. Пальчиками  «обстежте» його і розкажіть  про свої відчуття, Яка річ на дотик: м’яка, тверда, пухнаста, шершава?

-Отже за допомогою рук, пальців і шкіри ми можемо перевірити предмети на дотик.

– Поспішаємо в дорогу далі.

Оля слухає у лісі,

Як кричать зозулька,

А для цього потрібні

Нашій Олі…(Вушка)

  – Вуха – це орган відчуття, а як називається відчуття? (– Слух.)

–  За допомогою вушок ми розрізняємо різні звуки, мову людей, тварин. А тепер закрийте очі, покладіть руки на коліна.  Будьте уважні, скажіть, які звуки ви чуєте. (дорослий відтворює звуки , дитина відгадує їх)

– Давайте вирушимо в гості до наступного будиночка.

Ось гора, а у гори

Дві глибокії нори.

У цих нірках повітря бродить,

То заходить, то виходить. (Ніс)

– Ніс – це орган відчуття, а як називається відчуття? (Нюх).Навіщо людині нюх і як він допомагає нам у житті.( З його допомогою розрізняють запахи.)

– Проведемо експеримент: перевіримо, чи зможете ви визначити за запахом, що знаходиться в цих капсулах кіндера).

Дидактична гра: «Відгадай за запахом».

Отже, ми переконалися, що за допомогою носиків ми можемо дихати і  розрізняти запахи.

– А тепер скажіть, які бувають запахи?

– Сильні і слабкі, приємні і неприємні, різкі і т. і.

– Може запах попередити  людину про небезпеку? (Можна відчути запах диму при пожежі, або коли на плиті щось підгоріло. Якщо продукти погано пахнуть – вони зіпсувалися і їх не можна їсти.)

– Щоб ваші носи добре дихали, пропоную виконати дихальну гімнастику.

(Глибокий вдих через ніс, повільно підняти руки, долоні звести разом. Піднятися на носочки, підтягнутися вгору, затримавши дихання.

Повільний глибокий видих зі звуком АА, руки в такт видиху опускаються вниз)

– Наступна зупинка – кінцева

Якби не було його, не сказав би нічого.  (Язик)

Тепер давайте з’ясуємо навіщо нам язик?( щоб їсти, розмовляти).

– А ще, щоб відчути смак їжі. Розрізняють солодкий, кислий, солоний і гіркий смак. Смакові відчуття у всіх людей різні: одним подобається смак банана, а іншим – яблука. Деякі люблять солоне, інші – солодке. Але не все варто пробувати на смак. Наприклад, гуляючи в лісі, не можна пробувати незнайомі гриби або ягоди. Скажіть, що ще не можна пробувати на смак? (Не можна без дозволу дорослих пробувати ліки і незнайомі продукти)

– Давайте пограємо. Визначте на смак, що, ви смакуєте.

Дидактична гра: «Відгадай за смаком»

Я  одягну вам на очі пов’язку і будете  пробувати продукти, різні за смаком. Після цього ви повинні називати продукт, який ви скуштували і  описати свої смакові відчуття, наприклад: «Це – лимон. Він кислий». Якщо діти не впораються із завданням, допомогти навідними підказками.

– Ну, що переконалися , що за допомогою язичка ми можемо не тільки розмовляти і їсти, але й відчувати смак їжі.

ІІІ. Підведення підсумків. Ось наша подорож підійшла до кінця.

– Давайте згадаємо, які відчуття живуть в чарівній країні?  (Зір, слух, смак, нюх, дотик.)

–       Як ви думаєте, чи потрібні нам почуття?

 

Заняття 2. Аплікація

Тема: Сувеніри для молодших дошкільнят

 

Мета:  Освоєння техніки розрізання квадрата по діагоналі, закріплення у дітей знань про акваріумних рибок; ознайомити дітей з історією виникнення акваріума; вчити прийомам складання квадрата по діагоналі і розрізання по згину на трикутники; вчити наклеювати акуратно елементи аплікації, розташовуючи їх в певному порядку; розвивати дрібну моторику рук; розвивати художню уяву, естетичний смак, відчуття композиції при розташуванні рибок і водоростей в «акваріумі»;

формувати у дітей інтерес і позитивне ставлення до живих істот;

виховувати комунікативні здібності.

 

Матеріал: квадрати різного розміру з кольорового паперу, клей, пензлики, серветки з клейонки для роботи з клеєм, ножиці звичайні і фігурні, трафарети «коло» різного діаметру для «очей» рибам, лист A2 з намальованим акваріумом.

Хід заняття:

І. Організаційний момент:  Відгадайте загадку.

Прозорий будинок на вікні

З прозорою водою

З камінням, і піском на дні

І з рибкою золотою. (акваріум)

ІІ. Основна частина: 

Багато-багато років тому мандрівники, які відвідали теплі країни і моря, звернули увагу на красу місцевих рибок, і привезли їх до себе додому, для розведення в спеціальних скляних посудинах – акваріумах. Китайський правитель Тін Цян вирішив розводити золотих рибок в дерев’яних бочках. Перші акваріуми з’явилися в Стародавньому Єгипті. Єгиптяни влаштовували спеціальні басейни для риб в садах і парках. У наш час акваріуми можна зустріти всюди: вдома, в школах, дитячих садах, офісах. Акваріумні рибки дуже красиві.

(Діти розглядають картинку з акваріумом, звертаючи увагу на колір і форму, розмір рибок, на їх різноманітність, називають частини їх тіла (голова, тулуб, хвіст. Відзначають, що, крім рибок, в акваріумі є водорості, каміння, черепашки).

Риби теж потребують повітрі, водорості дають рибкам кисень. А ще в водорості можна їсти, а також у водоростях можна виводити маленьких діток. Подивіться, як ростуть водорості (від низу до верху). Якого вони кольору? (Зеленого).

Мотивація:  Для дітей- малюків, які лишаються в дитячому садку, зробимо аплікацію «акваріум».

– Акваріум ми з вами вже приготували, тепер його необхідно заселити рибками, а також помістити в нього водорості, камені, черепашки.

ІІ. Основна частина.

Діти складають квадратні аркуші кольорового паперу в трикутники

розрізають великий трикутник – «тулуб», маленький трикутник – «хвіст».

Потім з’єднують маленький трикутник (тупим кутом) з великим – виходить рибка.

Оформляють рибок візерунками зі смужок, кіл і цяток, приклеюють «очі» (обводячи по трафарету кола різного діаметра і кольору).

Після того як робота закінчена, діти «заселяють» в акваріум, своїх рибок, а також наповнюють його водоростями і камінчиками.

ІІІ. Підведення підсумків

Давайте розглянемо наш акваріум.

Вам сподобалося працювати?

Кому було важко? Що не виходило робити? (відповіді)

Мойсієнко В.О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *