14.05.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня : « Що в мене всередині» (серце, шлунок, легені, мозок, кров)
1 заняття Ознайомлення з природним довкіллям
Тема : Країна ображених речей
Мета : формувати знання про цінність кожної речі; навчати дотримуватися порядку і чистоти; розвивати спостережливість, уяву; виховувати охайність, дбайливе ставлення до предметів вжитку; прищеплювати навички самообслуговування.
Матеріал та обладнання : кошик з природнім та неприроднім сміттям, картки із зображенням квітів, комах, дерев,птахів; сигнальні картки, пластикові пляшки, ножиці.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Психогімнастика «Передай настрій»
Вихователь запрошує дітей стати в коло, взятися за руки.
- Зверніть увагу, чи кожному є місце, чи кожному зручно.
(Діти дивляться одне на одного, переконуються, що всім вистачило місця і всім зручно. Якщо хтось залишився поза колом, вихователь звертає увагу: «Треба зробити крок назад, щоб коло стало більшим. Тоді всім вистачить місця».)
Вихователь продовжує:
– Діти! Як сяють ваші оченята, мов сонечка. Спробуйте передати свій гарний настрій одне одному. Підніміть праву руку вгору (вихователь оглядає кожну дитину, переконується, що всі підняли праву руку), зігніть її в лікті, покладіть пальчики на праве плече, пальчики спочивають, торкніться ліктем того, хто стоїть праворуч від вас, посміхніться йому.
ІІ. Сюрпризний момент
Вт гості завітав домовинок Кузя , але він був чимось стурбований.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Кузя хоче з вами поділитися своїми переживаннями. Прослухаємо його?
- Тоді будьте дуже уважні.
IV. Вивчення нового матеріалу
- Кузя жив в Країні дбайливості, де росли квіти настрою, які мали чарівну силу. Пелюсточки дарували жителям добрий, веселий настрій і всі мешканці були дбайливими, чуйними. Вони жили в злагоді не тільки одне з одним, а і зі своїми речами. Але Злий Квіткоїд заздрив цим людям і вирішив знищити Країну дбайливості. Він викрав усі пелюстки гарного настрою і квіти зів’яли. Жителі країни дуже змінилися, перестали посміхатися , ніхто вже не доглядав за своїми речами, а речі ображалися на своїх господарів. Ось так і з’явилась Країна ображених речей.
Бесіда
- Що таке образа?
- Чи можна побачити її, доторкнутися до неї?
Дидактична гра «Відгадай настрій»
Вихователь демонструє дітям різнокольорові пелюстки, які відповідають настрою дитини. Дитина повинна назвати і показати мімікою відповідний настрій.
Музична фізкультхвилинка «Барвисті метелики»
Під музичний супровід діти виконують відповідні рухи.
Гра «Незвичайний кущик»
- Погляньте, які незвичайні кущики ростуть: на них замість листочків речі – предмети одягу та взуття. Кущики покажуть нам де шукати Квідкоїда, якщо відгадаємо загадки.
Кожушок тепленький маю,
П’ять братів туди ховаю.
Як мороз надворі там
Тепло й затишно братам. (Рукавички)
Обидва схожі, як брати,
Завжди удвох, куди б не йшли:
Під ліжком, коли люди сплять,
А під столом, коли їдять. (Капці)
Зодягає всіх – пухнаста як сніг,
Гріє, а не піч. (Шуба)
Гілочки показують дорогу. По дорозі розкидані частини одягу, його необхідно зібрати.
- Дидактична гра «Склади ціле»
- В конвертах у дітей розрізані малюнки із зображенням предметів одягу і взуття. Дітям за зразком потрібно скласти відповідний малюнок одягу чи взуття.
- За допомогу врятовані речі дарують дітям килим- літак, на якому вони подорожують далі. А щоб не було сумно, запропонувати пригадати правила про речі.
- Де взяв – туди і поклади.
- Кожній речі – своє місце
Діти знаходять будинок, в якому на полиці лежать пелюстки настрою. Але Квіткоїд їх не віддає. Вихователь пропонує дітям наговорити повну скриньку добрих, увічливих слів і подарувати йому.
- мовленнєва вправа «Поклади у скриньку чарівне слово». Діти підходять до скриньки і називають чарівне слово.
V. Підсумок
– Квіткоїд став добрим, увічливим і віддав пелюстки настрою. Жителі Країни дбайливості дякують дітям за допомогу і запрошують в танок.
Вихователь : Сахно Г.В.