08.05.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)

Тема дня: Наш двір-наша турбота (підсумковий)

Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям

Тема: Праця дорослих на весні.

Мета: ознайомити дітей з працею людей навесні; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; спонукати до надання посильної допомоги дорослим; виховувати ціннісне ставлення до праці.

Матеріал: малюнки із зображенням праці людей навесні, предметні малюнки.

Хід заняття

  1. Вступна частина:

– Діти, яка зараз пора року? Так, весна… Весна приносить не лише пробудження природи від зимового сну але й весняні турботи. Погляньте на цю картину…

Бесіда за картиною «Праця навесні»

  • Що ви бачите на картині?
  • Що робить тато?
  • Навіщо мама білить стовбури дерев?
  • Чим займаються діти?
  • Поміркуйте, чим навесні зайняті люди у саду, на городі, у полі.
  1. Основна частина:

– Люди розуміють, що весна рік годує. Вони намагаються не пропустити жодного дня: пророщують насіння, готують грунт до посіву, сіють овес, ячмінь, просо. На городах наприкінці квітня сіють кріп, петрушку, моркву, цибулю, пізніше садять картоплю, помідори й інші овочі.

На полях, де селяни ще з осені висіяли жито, пшеницю, піднімається й зеленіє озимина, ніби смарагдовий оксамит. Виїжджають трактористи у поле й орють землю. А машина-сіялка розсипає золоті зерна пшениці. Радіють люди – вони чекають гарного врожаю.

– Давайте і ми з вами трішки попрацюємо виконавши таку вправу:

Фізкультхвилинка «Навесні усі працюють»

Всі працюють навесні –

(Діти показують руками довкола себе)

Зрозуміло це мені.

(Кладуть руки на груди і схиляють голову)

Клумбу старанно копають,

(Імітація копання землі)

На ній квіти висівають.

(Діти присідають і виконують рухи пучкою – імітують висівання)

У садках та скверах міста –

Скрізь гребуть торішнє листя.

(Імітують працю з граблями)

У весни гарячу днину

Вишні, клени і калину

Сливи, яблуньки саджають,

(Імітують викопування ямки, ставлять у неї уявне деревце і «загортають та притупують землю»)

Ще й ретельно поливають.

(Імітують працю з лійкою)

Щоб дорослих та малят

Милував усюди лад!

– Молодці, малята, ви вправно попрацювали.

Дидактична гра «Весна ледачих не любить»

Дітям пропонується завершити розпочаті вихователем речення, доповнивши їх потрібними назвами трудових дій.

  • Навесні дерева… (обрізають, саджають, поливають, обкопують, білять).
  • Весною на городі… (скопують землю; роблять грядки, сіють, саджають овочі).
  • У парках міста… (прибирають сміття, саджають дерева та кущі, облаштовують клумби).

Дидактична гра «Відгадай, яка професія»

Демонструємо дітям малюнок якого-небудь предмета. Діти називають професію, що з ним пов’язана.

Наприклад: трактор-тракторист, вантажний автомобіль-шофер, квіти і лійка-садівник.

  1. Заключна частина:

– Отже, діти, сьогодні ми дізнались багато нового. Тепер ми знаємо, що весна може приносити людям не лише радість але й клопіт. Навесні потрібно допомогти природі, а саме: побілити дерева, обрізати зайві гілки, посадити на городі кущі та овочі. Сподіваюсь, що ви будете допомагати своїм батькам у виконанні цих нелегких завдань.

 

Заняття: Аплікація

Тема. Весняна квітка

Мета: спонукати дітей складати зображення квітки з окремих частин; закріплювати знання назв кольорів та відтінків; розвивати естетичне сприймання; викликати бажання зробити красиву весняну квітку.

Матеріал: пелюстки квітки білого кольору, гілочка і листок зеленого кольору, жовтий кружечок гофробумаги, половина альбомного аркуша кольорового паперу м’якого тону, вірш Олени Пчілки «Весняні квіти».

ХІД ЗАНЯТТЯ

1.Організаційний момент. 

Цікавимось в дітей, чи знають вони, яка зараз пора року.

— Так, зараз весна.

-А чому її називають «чарівницею»?

Читаємо дітям вірш Олени Пчілки «Весняні квіти».

Весна-чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса встала,

І проліски, і травка,

Й зелена муравка,

І кульбаба рясна,

І фіалочка ясна —

Всі квіти весняні,

Веселі, кохані,

З-під листя виходять,

Голівки підводять

Од сну зимового

До сонця ясного!

Бесіда за змістом твору.

— Який надала наказ Весна-чарівниця?

— Які квіти просинаються од зимового сну?

— До чого тягнуться квіточки?

ІІ. Мотивація

-Послухайте загадку.

Посадила в квітнику

Квітку ніжну та струнку.

Жовті ніжні пелюстки,

Зеленесенькі листки.

В квітнику у мене зріс

Гордий красень…

Це — (Нарцис)

Послухайте легенду «Нарцис»

В одному селі жив дуже вродливий парубок. Він любив ходити на берег річки, і схиливши голову, дивитися у воду на свою вроду. Одного разу повз хлопця йшов лихий чаклун. Йому стало заздрісно, що парубок такий гарний. Чаклун розсердився і сказав хлопцеві:

-Віднині ти завжди дивитимешся у воду,- і перетворив його на нарцис. У цієї гарної квітки голівка схилена і ніколи не підводиться. Здається, ніби це сидить красень-хлопець і дивиться у воду…

-Пропоную вам зробити паперові квіти. Хоч не будуть мати вони аромату, все ж їх, як справжні, можна дарувати.

ІІІ. Продуктивна діяльність.

\Фізкультхвилинка.

Встало сонечко вгорі,

Посміхнулось дітворі.

Віє вітер їй в лице,

Захиталось деревце.

Присіли всі біля доріжки,

Вирвем ягідок тут трішки.

А тепер ми поплигаєм,

Відпочинем й посідаєм.

– Показ прийомів аплікації: наклеїти стеблину, скласти зображення квітки з пелюстків (приклеїти), посередині квітки приклеїти жовту серединку, на стеблину приклеїти листочок. Закріплюємо також назву кольорів.

Самостійна робота дітей.

ІV. Підсумок.

-Хвалимо дітей за гарну працю.

Вихователь: Рябко Т.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *