08.05.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)
Тема дня: Наш двір-наша турбота (підсумковий)
Заняття: Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: Праця дорослих на весні.
Мета: ознайомити дітей з працею людей навесні; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; спонукати до надання посильної допомоги дорослим; виховувати ціннісне ставлення до праці.
Матеріал: малюнки із зображенням праці людей навесні, предметні малюнки.
Хід заняття
- Вступна частина:
– Діти, яка зараз пора року? Так, весна… Весна приносить не лише пробудження природи від зимового сну але й весняні турботи. Погляньте на цю картину…
Бесіда за картиною «Праця навесні»
- Що ви бачите на картині?
- Що робить тато?
- Навіщо мама білить стовбури дерев?
- Чим займаються діти?
- Поміркуйте, чим навесні зайняті люди у саду, на городі, у полі.
- Основна частина:
– Люди розуміють, що весна рік годує. Вони намагаються не пропустити жодного дня: пророщують насіння, готують грунт до посіву, сіють овес, ячмінь, просо. На городах наприкінці квітня сіють кріп, петрушку, моркву, цибулю, пізніше садять картоплю, помідори й інші овочі.
На полях, де селяни ще з осені висіяли жито, пшеницю, піднімається й зеленіє озимина, ніби смарагдовий оксамит. Виїжджають трактористи у поле й орють землю. А машина-сіялка розсипає золоті зерна пшениці. Радіють люди – вони чекають гарного врожаю.
– Давайте і ми з вами трішки попрацюємо виконавши таку вправу:
Фізкультхвилинка «Навесні усі працюють»
Всі працюють навесні –
(Діти показують руками довкола себе)
Зрозуміло це мені.
(Кладуть руки на груди і схиляють голову)
Клумбу старанно копають,
(Імітація копання землі)
На ній квіти висівають.
(Діти присідають і виконують рухи пучкою – імітують висівання)
У садках та скверах міста –
Скрізь гребуть торішнє листя.
(Імітують працю з граблями)
У весни гарячу днину
Вишні, клени і калину
Сливи, яблуньки саджають,
(Імітують викопування ямки, ставлять у неї уявне деревце і «загортають та притупують землю»)
Ще й ретельно поливають.
(Імітують працю з лійкою)
Щоб дорослих та малят
Милував усюди лад!
– Молодці, малята, ви вправно попрацювали.
Дидактична гра «Весна ледачих не любить»
Дітям пропонується завершити розпочаті вихователем речення, доповнивши їх потрібними назвами трудових дій.
- Навесні дерева… (обрізають, саджають, поливають, обкопують, білять).
- Весною на городі… (скопують землю; роблять грядки, сіють, саджають овочі).
- У парках міста… (прибирають сміття, саджають дерева та кущі, облаштовують клумби).
Дидактична гра «Відгадай, яка професія»
Демонструємо дітям малюнок якого-небудь предмета. Діти називають професію, що з ним пов’язана.
Наприклад: трактор-тракторист, вантажний автомобіль-шофер, квіти і лійка-садівник.
- Заключна частина:
– Отже, діти, сьогодні ми дізнались багато нового. Тепер ми знаємо, що весна може приносити людям не лише радість але й клопіт. Навесні потрібно допомогти природі, а саме: побілити дерева, обрізати зайві гілки, посадити на городі кущі та овочі. Сподіваюсь, що ви будете допомагати своїм батькам у виконанні цих нелегких завдань.
Заняття: Аплікація
Тема. Весняна квітка
Мета: спонукати дітей складати зображення квітки з окремих частин; закріплювати знання назв кольорів та відтінків; розвивати естетичне сприймання; викликати бажання зробити красиву весняну квітку.
Матеріал: пелюстки квітки білого кольору, гілочка і листок зеленого кольору, жовтий кружечок гофробумаги, половина альбомного аркуша кольорового паперу м’якого тону, вірш Олени Пчілки «Весняні квіти».
ХІД ЗАНЯТТЯ
1.Організаційний момент.
Цікавимось в дітей, чи знають вони, яка зараз пора року.
— Так, зараз весна.
-А чому її називають «чарівницею»?
Читаємо дітям вірш Олени Пчілки «Весняні квіти».
Весна-чарівниця,
Неначе цариця,
Наказ свій послала,
Щоб краса встала,
І проліски, і травка,
Й зелена муравка,
І кульбаба рясна,
І фіалочка ясна —
Всі квіти весняні,
Веселі, кохані,
З-під листя виходять,
Голівки підводять
Од сну зимового
До сонця ясного!
Бесіда за змістом твору.
— Який надала наказ Весна-чарівниця?
— Які квіти просинаються од зимового сну?
— До чого тягнуться квіточки?
ІІ. Мотивація
-Послухайте загадку.
Посадила в квітнику
Квітку ніжну та струнку.
Жовті ніжні пелюстки,
Зеленесенькі листки.
В квітнику у мене зріс
Гордий красень…
Це — (Нарцис)
Послухайте легенду «Нарцис»
В одному селі жив дуже вродливий парубок. Він любив ходити на берег річки, і схиливши голову, дивитися у воду на свою вроду. Одного разу повз хлопця йшов лихий чаклун. Йому стало заздрісно, що парубок такий гарний. Чаклун розсердився і сказав хлопцеві:
-Віднині ти завжди дивитимешся у воду,- і перетворив його на нарцис. У цієї гарної квітки голівка схилена і ніколи не підводиться. Здається, ніби це сидить красень-хлопець і дивиться у воду…
-Пропоную вам зробити паперові квіти. Хоч не будуть мати вони аромату, все ж їх, як справжні, можна дарувати.
ІІІ. Продуктивна діяльність.
\Фізкультхвилинка.
Встало сонечко вгорі,
Посміхнулось дітворі.
Віє вітер їй в лице,
Захиталось деревце.
Присіли всі біля доріжки,
Вирвем ягідок тут трішки.
А тепер ми поплигаєм,
Відпочинем й посідаєм.
– Показ прийомів аплікації: наклеїти стеблину, скласти зображення квітки з пелюстків (приклеїти), посередині квітки приклеїти жовту серединку, на стеблину приклеїти листочок. Закріплюємо також назву кольорів.
Самостійна робота дітей.
ІV. Підсумок.
-Хвалимо дітей за гарну працю.
Вихователь: Рябко Т.М.