06.04.2020 Поради інструктора з фізкультури (Інструктор з фізкультури Бузун Ю.О.)
ЗАНЯТТЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ІГРОВОГО ТИПУ для дітей дошкільного віку
ЗВІРЯТА У ЛІСІ
Мета: удосконалювати навички ходьби у колоні, бігу, стрибків з просуванням уперед, стрибків з розбігу, лазіння по драбині, кидання м’ячів у ціль.
Розвивати швидкість, спритність, витривалість, силу, орієнтування у просторі.
Хід заняття
І. Підготовча частина.
- Ігрова вправа малої рухливості «Великі і маленькі звірятка».
Зміст гри: ходьба в колоні один за одним. За сигналом вихователя «Лисичка!» діти йдуть на носках, руки вгору, імітуючи рухи лисички.
За сигналом «Зайчики!» – ходьба у напівприсіді; за сигналом «Ведмеді!» діти йдуть на зовнішній стороні стопи, руки за спиною; за сигналом «Їжачки!» діти йдуть дрібним кроком, руки за спиною; за сигналом «Вовки!» – йдуть широким кроком.
- Рухлива гра середньої рухливості «Вовче, ти готовий?»– ходьба, біг.
Зміст гри: один із гравців зображує вовка, який сидить на стільчику в куточку зали. Діти беруться за руки, наближаються до вовка і промовляють слова:
- Вовче, ти прокинувся?
- Так.
- Ти готовий?
- Вдягаюся.
- Ти вже йдеш?
- Я йду!
З цими словами вовк вибігає із засідки і ловить дітей. Спійманий стає вовком.
Правила гри: вовк ловить дітей після слів «Я йду!». Кого вовк спіймав, той стає ведучим.
Лічилка до гри: А між нами, хлопчаками,
Хтось не слухається мами.
Раз, два, три,
Це, напевне, будеш ти.
ІІ. Основна частина.
- Рухлива гра великої рухливості «Мисливці і зайці»– біг, метання, стрибки.
Зміст гри: один або два мисливці стають з одного боку зали, біля стільців, на яких лежать м’ячі чи мішечки. Решта дітей – зайці. Вони сидять у своїх нірках (обручах), розкладених на протилежному боці зали. Мисливці обходять галявину і удають, що шукають зайців, потім ідуть на свої місця, ховаються за деревами (стільчиками).
На слова вихователя «Зайчик плиг-скок, плиг-скок у зелений лісок» зайці зайці виходять і стрибають по всій галявині. За сигналом вихователя «Мисливці!» зайці тікають кожен до своєї нірки, а мисливці ціляться їм під ноги м’ячем. Мисливці мають стояти біля стільчиків і, не сходячи з місця, кидати м’ячі тільки під ноги зайців. У кого із зайців влучать, того забирають із собою. При повторенні гри обирають нових мисливців.
Правила гри: мисливці, не сходячи з місця, кидають м’яч тільки під ноги зайців. М’яч піднімає той, хто кинув. Зайці виходять на галявину та тікають з неї тільки за сигналом.
Лічилка до гри: Зайчику, зайчику,
Не ходи по городчику!
З’їси капустку –
Зробиш доріжку,
Вийде мисливець.
- Рухлива гра великої рухливості «Ведмеді і бджоли» – біг, лазіння. Зміст гри: дітей ділять на дві нерівні групи. Менша групка – ведмеді, решта бджоли. На деякій відстані від драбинки – ліс, де живуть ведмеді, на протилежній стороні – поле, луки.
Одна частина бджіл розташовується на драбинці, інша частина бджіл – перед натягнутим шнурком – вуликом. На слова вихователя:
Бджоли вулик залишають,
В ліс квітучий поспішають
одні бджоли злазять з драбинки, інші бджоли підлізають під натягнуту мотузку. На слова: Полетіли по медок,
Полетіли до квіток!
бджоли летять на луки. На слова:
А ведмеді у садок
В вулик лізуть по медок
ведмеді йдуть до вулика і вилазять на драбинку.
За сигналом вихователя «Бджілки!» ведмеді поспішають до свого барлога. Бджілки із дзижчанням повертаються. Одна група бджілок (що була на драбині) відганяє ведмедів, а друга вилазить на драбинку. Гра закінчується, коли усі діти побувають не драбинці.
Барліг для ведмедів має бути недалеко від драбинки, щоб ведмеді встигли злізти з неї і втекти, поки бджоли повернуться. Вихователь має стояти біля драбинки.
Правила гри: вилазити та злазити з драбинки треба змінним корком, не пропускаючи щаблів. Зіскакувати з драбинки не можна. Бджоли не ловлять ведмедів, а тільки відганяють їх, доторкуючись.
Лічилка до гри: Бджілки в поле полетіли,
На пахучі квітки сіли;
Стали в вулик мед нести…