28.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня : Ясоччина грядка. На городі попрацюємо»
1 заняття Художня література
Тема : Вивчення вірша М. Познанської « ромашка» за мнемотехнікою
Мета : удосконалювати навички виразного читання віршованих творів,інтонаційного передавання виражальних засобів характеру твору;розвивати вміння звертати увагу на художні образи, епітети, порівняння, пам’ять , логічне мислення,зв’язне мовлення; виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання: плакат вірша «Ромашка» М. Познанської формату А3, сюжетні малюнки, аудіо запис «Звуки весни»
Хід заняття
І. Організаційний момент
Я всміхаюсь сонечку:
- Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квітоньці –
Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику:
- Лийся мов з відра!
Друзям усміхаюся –
Зичу їм добра!
Діти, які знають привітання на пам’ять, повторюють разом з вихователем.
ІІ. Сюрпризний момент
Вихователь бере люстерко і створює сонячного зайчика.
- Хто це дітки?
- Завдяки чому він прийшов до нас в гості? (Завдяки сонечку)
- Сонячний зайчик приніс нам листа. (вихователь читає листа)
- Його запросили в гості, але там є одна умова. Аби зайти до оселі, потрібно розповісти віршик про якусь квіточку. Сонячний зайчик просить нас допомогти йому вивчити віршика.
- Допоможемо?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Але спочатку трішки розімнемо наш язичок , ротик та нашу пам’ять.
- Робота з скоромовкою
Скочив котик сів на плотик.
Миє ротик і животик.
- Легенда про ромашку
У бідної жінки захворів син. Грошей на ліки не було і вона ходила по степу і збирала рослини, які хто порадить.
Одного разу вона зустріла бабусю, яка несла в руках пучок білих квітів. Почувши про горе матері, бабуся простягла квіти їй : «Зроби з них відвар і напої синочка». «А як же звуться ці квіти?» – запитала жінка. «Як вилікується синок, то й назвеш їх ім’ям свого сина».
Хлопчика звали Романом, тож мати, напуваючи його відваром, промовляла : « Пий, синочку, ромашку і будеш здоровим!».
- Про яку квітку ця легенда?
- Що можна зробити з цієї квітки аби не хворіти?
- Як звали хлопця в честь якого назвали ромашки?
- Як ви вже здогадались, ми сьогодні вивчимо віршика про таку гарну та цілющу квітку як ромашка.
- IV. Вивчення нового матеріалу
- Розгляд мнемотаблиці та слухання вірша М. Познанської «Ромашка»
На стрункій високій ніжці
Біля річки на лужку,
У хустину – білосніжці
Стрів я квіточку таку.
Ясним оком жовтуватим
Усміхалася мені.
Я хотів її зірвати,
а бджола сказала : «Ні!»
- Музична фізкультхвилинка під аудіо запис «Звуки весни»
- Розбір вірша на мнемо таблиці по блокам.
- Колективне повторення вірша на пам’ять.
- Повторимо віршик разом.
- Можливо хтось хоче розповісти віршик самостійно?
- Ви великі молодці!
- V. Підсумок
– Що робили сьогодні на занятті?
– Про що цей віршик?
– Що вам найбільше запам’яталось?
2 заняття Логіко – математичний розвиток
Тема: Циліндр. Круг. Кількісна лічба предметів у межах 5
Мета : вчити впізнавати об’ємну геометричну фігуру циліндр; розвивати вміння розрізняти пласкі і об’ємні геометричні фігури; закріпити навички лічби предметів; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; виховувати працелюбність.
Обладнання : картки з назвами зупинок; п’ять циліндрів, п’ять кругів; набір карток із цифрами від 1 до 5, картки для гри «Знайди сусіда»
Хід заняття
І. Організаційний момент
Психогімнастика « Дружба починається з усмішки»
Сидячі у колі, діти беруться за руки, дивляться сусіду в очі і мовчки посміхаються одне одному.
ІІ. Сюрпризний момент
Вихователь вмикає аудіо запис звуку космічної ракети.
- Чуєте? Що це до нас прилетіло?
- Це космічний корабель який хоче прокатати нас до Країни Математики.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Ви згодні відправитись у подорож?
- То ж полетіли!!!!!
- IV. Вивчення нового матеріалу
- Перша зупинка – «Планета цифр».
- Дітки, на цій планеті дуже сильний вітер, він розкидав цифри і вони переплуталися.
Гра « Знайди сусіда»
Дітям роздаються картки для гри та картки з цифрами від 1 до 5. Дітям необхідно знайти пропущені на картках цифри і заповнити клітинки.
- Друга зупинка – «Планета фігур»
На столі вихователя стоять п’ять циліндрів і стільки ж кругів.
- Дітки, давайте порахуємо усі геометричні фігури.
- Скільки їх? (Діти можуть порахувати тільки циліндри, тому що їх видно над поверхнею столу)
- Давайте підійдемо до столу і з’ясуємо чи правильно ви порахували фігури.
- Чому ми відразу не помітили круги? (Вони пласкі, їх не видно над поверхнею столу)
- А фігури, що стоять, чим відрізняються від кругів? Вони так само плоскі чи ні? Як вони називаються?
- Фізкультхвилинка
Раз! Два! Час вставати:
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо,
П’ять! Шість! Засміялись,
Кілька разів понахилялись.
Їжачок сьогодні в нас
Завітав у вільний час.
Будем бігати, стрибати,
Щоб нам їжачка піймати.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутися до справ.
- Гра «Порівняй»
Вихователь розкладає площинні та об’ємні фігури на килимі. Хлопчикам необхідно зібрати об’ємні фігури, дівчаткам – пласкі. Потім вихователь пропонує описати їх, знайти подібність та відмінність.
- Гра «Четвертий зайвий»
Вихователь демонструє геометричні фігури: три площинні і одну об’ємну, або три об’ємні і одну площинну. Діти називають їх, класифікують за спільною ознакою і знаходять зайву.
- V. Підсумок
– Які фігури ми бачили на Планеті фігур?
– Що вам сподобалось найбільше на занятті?
Вихователь : Сахно Г. В.