23.04.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

1 Заняття. Художня література

Тема. Переказ оповідання В. Осєєвої «Погано».

Мета: продовжувати вчити дітей емоційно сприймати образний зміст художнього твору, допомогти усвідомити ідею твору; вчити переказувати текст близько за змістом; виховувати любов до тварин та відповідальне ставлення до них.

Матеріал: картинки домашніх тварин, оповідання В. Осєєвої «Погано»

Хід заняття.

Дидактична гра « Назви пестливо»

Кошенятко, цуценятко, ….

Читання оповідання В. Осєєвої « Погано»

Собака сердито гавкав, припадаючи на передні лапи. Прямо перед ним, притиснувшись до тину, сиділо маленьке скуйовджене кошеня. Воно широко відкривало рота і жалібно нявкало. Недалечко стояли два хлопчики і чекали, що буде.У вікно виглянула жінка і поспішно вибігла на ганок. Вона прогнала собаку і сердито крикнула хлопчикам:

-Як вам не соромно!

-А чого соромно? Ми нічого не робили, – здивувались хлопчики.

-Оце й погано! – гнівно відповіла жінка.

Запитання до тексту.

-Як на вашу думку, чи правильно вчинили хлопчики?

-Як ви гадаєте, чи є домівка в кошеняти?

Повторне читання оповідання. Переказ оповідання дітьми.

Фізкультхвилинка.

Дидактична гра « Імітація».

Діти дістають картки із зображенням тварин. Частина  дітей намагається наслідувати зображення тварин. Решта відгадують цих тварин.

Підсумок заняття.

 

2 Заняття. Ознайомлення з природнім довкіллям.

Тема. Охорона довкілля.

Мета: розширювати досвід пізнання дітьми навколишнього світу; ознайомити з проблемою забруднення навколишнього середовища; підвести до розуміння необхідності охорони довкілля; закріплювати знання про рослини, тварин, птахів, комах; учити групувати предмети за повними ознаками; розвивати логічне мислення; формувати вміння самостійно ухвалювати рішення, виконувати практичні дії, вести пошукову діяльність; виховати любов до природи, нестерпність до забруднення навколишнього середовища, уміння піклуватися про навколишній світ природи.

Попередня робота: спостереження за чистотою у довкіллі; вивчення екологічних правил поводження на екологічній стежині дошкільного закладу; читання художніх творів з теми.

Матеріал: ілюстрації з краєвидами України; предметні картки із зображенням рослин, тварин, птахів, комах.

Хід заняття

Вихователь пропонує дітям послухати вірш.

ДЕ НАЙКРАЩЕ МІСЦЕ НА ЗЕМЛІ

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,

Не стежині сонця я зустрів,

Привітав його і запитав:

Всі народи бачиш ти з висоти,

Всі долини і гірські шпилі.

Де ж найбільший на землі народ?

Де ж найкраще місце на землі?

Сонце усміхнулося здаля:

Правда, все я бачу з висоти.

Всі народи рівні. А земля

Там найкраща, де вродився ти!

Ти рости дитино, й пам’ятай:

Батьківщина — то найкращий край!

(Д. Павличко)

-Діти, де ви мешкаєте? (У квартирах, у будинках) Правильно, у кожного з нас є своя квартира, або власний будинок. У тварин також є своє помешкання.

Хто де живе? (Птахи, комахи, дикі звірі, свійські тварини) Послухайте, яка цікава дивовижна історія трапилася одного разу в лісі.

До газети лісових жителів вирішив дати оголошення равлик. Воно було таким: «Здам квартиру в дуже тихій місцевості: перший поверх, є вода й освітлення». Тільки-но з’явилося це оголошення, як лісові птахи та звірі натовпом посунули до равлика, адже чомусь тоді в лісі було сутужно з квартирами. Прибігли працьовиті мурашки, неквапно причвалали товсті ропухи в супроводі жвавих малюків-пуголовків. Поки збирались усі охочі винайняти хату, почало сутеніти. І тоді приповз світляк і навіть прилетів кажан.

Майбутні «квартиранти» утворили коло, і всі як один почали сварити равликову хату: мовляв, і кімната лише одна, і та без вікна, і немає для кажана горища, і відсутній погріб, так потрібний мурашкам… Отак поговоривши-побалакавши, кожний повернувся до своєї домівки й подумав, що іншої такої не знайдеш, і як у ній добре живеться.

– Чому для кожного найкращою є саме його оселя? Світ природи навколо нас прекрасний. Ми повинні любити й оберігати його. Чому слід берегти природу, не смітити, не шуміти? Так, вода, земля і повітря повинні бути чистими, щоб росли гарні квіти, квіти, співали птахи, щоб не хворіли люди. Природа — це наш дім, наша мати. Вихователь пропонує дітям розглянути ілюстрації краєвидів України.

Дидактична гра «Рослини, тварини, птахи і комахи»

Вихователь пропонує дітям розглянути предметні картинки із зображенням тварин, рослин, птахів, комах.

Діти об’єднуються у 4 підгрупи. Кожній підгрупі слід зібрати картинки певної групи: 1-ша — із зображенням рослин; 2-га — тварин; 3-тя — птахів; 4-та — комах.

За сигналом із загальної кількості картинок діти кожної підгрупи обирають потрібні. Після завершення кожна команда обґрунтовує свою роботу і розповідає, як можна піклуватися про певний об’єкт природи.

-Щоб нам добре жилося, необхідно дбати про навколишнє середовище, про рідну природу. Якби люди докладали певних зусиль та дотримували правил поводження у довкіллі, тоді б нашій природі нічого б не загрожувало.

 

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ПРИРОДІ

  • Не ламайте гілки дерев та кущів! Рана на рослині — рана на живому. Усі поранені рослини тривалий час хворітимуть, а багато й загинуть.
  • Не топчіть, не зривайте рослини! Кожний зелений листок, кожна травинка виділяють в повітрі кисень. Ним ми дихаємо. Без нього немає життя.

Пам’ятайте: квіти у природі виглядають значно красивіше, ніж у букеті, який швидко зав’яне.

  • Не ловіть барвистих метеликів! Квіточки радіють метеликам, частують їх солодким нектаром і пахучим пилком. Від дотику пальців людини з крилець метеликів осипаються лусочки, ушкоджуючи тендітні крильця, і комахи гинуть.
  • Не руйнуйте мурашників! У мурашниках живуть мурашки — надзвичайно працелюбні комахи, корисні для природи. Мурашки розпушують землю, щоб крізь неї краще проходили повітря і вода; збирають рослинні рештки із землі, знищують шкідників городу, поля, лісу.
  • Не кричіть, не галасуйте на природі! Ліс, поле, лука — це домівки звірів, пташок, комах. Вони там живуть — хто працює, хто відпочиває. Заважати їм голосною музикою і криком не можна, адже це їх лякає.
  • Не смітіть! Нехай місця відпочинку будуть чистими! Відпочиваючи на природі, не слід засмічувати місця свого перебування. Залишене сміття в природі десятки років нагадуватиме про ваше бездушне ставлення до навколишнього середовища.
  • Не залишайте багаття в лісі! Вогонь може миттєво знищувати все живе. Простежте, щоб у місцях вашого перебування не залишилося навіть іскри від багаття.

-Ви напевно помічали згубні наслідки перебування людей у природі: люди смітять, рубають, ламають дерева, руйнують гнізда птахів, розпалюють багаття. Будь-які рослини чи тварини, що створені природою, є невід’ємною і необхідною її складовою.

Вихователь читає оповідання «Смітник» В. Сухомлинського.

Бесіда за змістом оповідання

-Про кого написав оповідання Василь Сухомлинський? Звідки взявся смітник за будинком? Чому стало соромно Марійці? Охарактеризуйте дівчинку Марійку. Яка вона? Чому не слід так поводитися? Куди необхідно викидати сміття?

Підсумок заняття.

-Щоб бути вірним другом природи, необхідно постійно дбати про неї, оберігати і захищати її.

Вихователь Башмачнікова О. О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *