24.04.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)
Тема дня : «Дитина і здоров’я, Життя і здоров’я дитини вчимося берегти змалку.»
Ознайомлення з навколишнім світом)
Тема. На сторожі здоров’я
Мета: збагачувати уявлення дітей про призначення медичних установ, про старанну і відповідальну працю лікаря, медсестри, санітарки; формувати розуміння необхідності берегти та піклуватися про своє здоров’я.
Матеріал: запис звуку сирени швидкої допомоги, іграшковий Айболить, зображення аптеки, поліклініки, лікарні; одяг лікаря для інсценування, атрибути до дидактичної гри «Лялька захворіла», лялька та ліжко.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Організаційний момент
Вихователь вмикає зацис звуку сирени, запитує дітей, чи знають вони, які машини можуть мати такий сигнал. Читає вірш В. Паронової.
ШВИДКА ДОПОМОГА
Швидка допомога по місту летить,
І синій сигнал на машині горить.
Сирена гуде — пропускають усі:
Авто і тролейбуси, навіть таксі.
В машині цій лікар, готовий всяк час
Приїхать на виклик до кожного з нас.
- Хто їде в машині? Куди поспішає?
- Чому їй поступаються інші машини?
- Дидактична вправа «Машини спецпризначення»
Вихователь пропонує дітям розглянути малюнки із зображенням машини спеціального призначення, які рятують життя людей.
Знайти машину швидкої допомоги.
- Розповідь вихователя про працю лікарів
Вихователь показує дітям іграшкового Айболитя і запитує, з якої казки цей лікар, кого він лікував.
- Сьогодні я розповім вам про лікарів, які піклуються про людей.
Лікар лікує людей — великих і маленьких. Це важка і дуже давня професія. їй понад 5000 років. У давнину лікарів вважали чарівниками. Раніше лікарі лікували людей за допомогою природних речовин. Зараз також при багатьох хворобах лікарі радять вживати сік рослин, настійку трав або відвари. В наші дні лікарям допомагають учені та інженери. Учені в лабораторіях проводять досліди і радять лікарям, як краще і швидше побороти хворобу. Інженери для лікарів придумують та розробляють нові прилади та інструменти. Ви, мабуть, усі були в кабінеті стоматолога і бачили, які там складні прилади. Для того щоб стати лікарем, необхідно навчатися у медичному інституті, до того ж, дуже добре вчитися. Від лікаря залежить життя і здоров’я людини. Потрібно вміти розпізнати, яку хворобу має людина, як правильно її вилікувати.
- Розглядання ілюстрації із зображенням медичних установ
Вихователь пояснює дітям, що спільного і відмінного в роботі поліклініки, лікарні, аптеки. Розповіді дітей з власного досвіду про відвідування цих установ. - Дидактична гра «Лялька захворіла»
Мета: навчати дітей основних прийомів догляду за хворим, формувати чуйне і уважне ставлення до хворого; навчати правильно користуватися деякими лікарськими приладами відповідно до їх призначення.
Вихователь читає вірш.
Моя лялька захворіла. Болить горло — це ангіна, їсти, бідна, геть не може, Лише лікар допоможе. Одягну халатик білий, Лялька вже на карантині. Візьму ложечку і гляну, Як там горлечко у лялі. Чай з малиною зроблю, Ним температуру зіб’ю, Покладу я меду ложку — Хворій полегшає трошки.
Спочатку роль лікаря виконує вихователь, потім — діти.
- Дидактична гра «Нас лікують лікар та медсестра»
Мета: навчати дітей розрізняти працю лікаря і медичної сестри, навчати піклуватися про хворих.
Вихователь пропонує дітям розказати, що робить медсестра (уколи, міряє температуру, ставить гірчичники…); що робить лікар (проводить прийом-огляд хворих, лікує, робить операції…)
- Підсумок
- Чи хоче хтось із вас стати лікарем, коли виросте? Чому?
- Що для цього треба?
Плохотникова Г. М.