19.11.2020 Старша “Б” (Бджілка) (Вихователі Сахно Г.В., Юва О.В.)
Інтегроване заняття «Етикет гостинності»
Мета : вправляти дітей у дотриманні правил мовленнєвого етикету в ситуації чаювання; допомогти дітям опанувати вміння сервірувати стіл до чаювання; навчати використовувати властивості та якості предметів у різних побутових ситуаціях; формувати у дітей ціннісне ставлення до праці.
Обладнання: папір А3 для складання інтелектуальної карти; ілюстрації з різними станами осені, папір матеріал для художньої діяльності; картки – макети столу та олівці; заготівки для приготування канапок; посуд та серветки для сервірування столу; текст та ілюстрації до української казки «Лисиця та журавель».
Хід заняття
- Вправа на включення «Вгадай». Діти по черзі висловлюють за допомогою жестів і міміки певну фразу, а діти – глядачі мають її прочитати, тобто здогадатися, що хотів сказати ведучий. Приклади фраз : У мене болить горло; Ні я не погоджуюсь з вами; Дайте мені будь ласка хоч одну цукерку.
- Прочитайте українську казку «Лисиця і журавель та проведіть бесіду з опорою на ілюстрації: що дає вам право думати, що герої казки розмовляють чемно, ввічливо? Чи можна вважати їх поведінку як гостя і господаря? Доведіть вашу думку. Тож іноді слова не збігаються зі справжнім ставленням до інших. Що для вас є неприємним в цій казці? Як має поводити себе господар, який запросив на гостини? Які правила етикету для гостя вам відомі?
- Поміркуйте разом з дітьми, що необхідне для того, щоб влаштувати зване пирування. Який посуд знадобиться для чаювання? Від чого залежатиме вибір посуду та його кількість? Запропонуйте намалювати на картках умовних позначок сервірування столу для гостей.
- Робота з Книгою дошкільника. Завдання №7. Перевірте, який смисл діти вкладають у слово «сервіз». Уточніть, у чому відмінність з поняттям «ансамбль».
- Проведіть вправи на закріплення правил культурного спілкування. «Комплемент другові», «Доторкнися до…»; гра – спілкування «ввічливий фотограф».
Вихователь Сахно Г.В.