19.05.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)
Заняття 1. Розвиток мовлення.
Тема: «Що я скажу, прощаючись з дитячим садком?..»(складання розповіді з власного досвіду)
Мета: поглибити знання дітей про життя в дитячому садку, про те, хто про них піклувався протягом перебування в садочку; продовжувати вчити дітей будувати розповідь зв’язно , логічно, послідовно висловлюючи свої думки, оцінювати свою розповідь і розповідь інших, будувати складні речення, вживаючи підрядні сполучники адже, тому що для зв’язку головного та підрядного речень, надавати інтонаційної завершеності реченню; виховувати доброзичливе ставлення до своїх ровесників.
Матеріал: вірші, пісні про дитячий садок, дитячі поробки, малюнки, фотографії дитячих святкових ранків.
Хід: 1. Організаційний момент. Привітання .
В цьому домі ми – сім’я , раз-два-три,
Ви і ми, і ти, і я, раз-два-три.
Обніми сусіда зліва, обніми сусіда справа –
Ми – одна сім’я .
-Про який дім ми промовляли? – В якому домі ми – одна сім’я ? – Чому такі гарні слова говоримо про дитячий садок? – Так. Скоро вам йти до школи. – Пригадайте,хто про вас піклувався в дитячому садку? – Про що нагадують вам фотографії святкових ранків? – Якими словами ви б попрощались з дитячим садком?
- Основна частина. Мовленнєва гра «Чарівний язичок». Пригадати і назвати якомога більше «чарівних» слів та показати їх мімікою, жестами, як їх необхідно промовляти.
Мовленнєва гра «Добери слово». До даних слів дібрати однокореневі за допомогою префіксів.
Малювати – …(замалювати, домалювати, перемалювати…)
Читати – …(прочитати, дочитати, перечитати…)
Фарбувати – ..(пофарбувати, підфарбувати, зафарбувати…)
Шити – …(пошити, зашити, перешити, пришити…)
-А чим найбільше люблять займатися дітки в садочку?(звичайно гратися)
Фізкультхвилинка «Іграшки».(Дорослий читає рядки. Діти повторюють слова. На перші рядки плескають в долоні, а потім імітують гру з названими іграшками)
Іграшок у дитсадочку в діток багато.
Ними дуже полюбляють гратися малята.
Ось так, ось так лялечку я колишу.
Ось так, ось так я машинку вожу.
Ось так, ось так м’ячик вгору підкидаю.
Ось так, ось так жваву дзигу запускаю.
Дидиктична гра «З чого іграшки?» Утворити словосполучення з прикметниками. Наприклад: лялька з пластмаси – пластмасова лялька, м’ячик з гуми – …, дзиґа з металу – …, коник із дерева – …, ведмедик із плюшу – …, зайчик із хутра – … .
Дидиктична гра «Продовжи речення». Закінчити речення, узгоджуючи іменники з дієсловами.
*Дівчинка грається…
*Даринка читає…
*Їжачок знайшов…
*Максимко співав…
Мовленнєва гра «Продовжи речення». Придумати речення з опорними словами: піклуватися, любити, відпочивати, діти.
Складання дітьми розповіді про їхні враження від життя в дитячому садку, що їм найбільше запам’яталося з життя в садку.
- Підсумок. Запропонувати заспівати пісеньку про дитячий садок.
Заняття 2. Конструювання.
Тема: «Моя майбутня школа».
Мета: продовжувати вчити дітей споруджувати будинок, аналізуючи зразок, знаходити окремі конструктивні рішення; Формувати вміння змінювати зразок відповідно до заданих умов; виховувати доброзичливе ставлення до дитячого садка, старанність під час роботи.
Матеріал: будівельний матеріал, зразки шкіл.
Хід: 1. Вступна бесіда . – Діти! Час плине швидко. Здається, ще зовсім недавно вас привели до молодшої групи нашого садка крихітними малюками. Потім ви трохи підросли і стали ходить до якої групи? А зараз вже значно підросли і порозумнішали. Усім вже п’ять (декому шість)років. Яку групу ви тепер відвідуєте? А мине ще небагато часу – і ви вже не будете ходити в дитсадок. Чому?
Школа, школа лісова:
Пані вчителька – сова,
Учні – звірики-малята
Вчаться правильно, завзято.
Лисеня мале, хвостате
Вже уміє написати
Наймиліші з всіх слова:
«Наша школа лісова». (Р.Завадович)
-Про що цей вірш? – Хто вчиться в лісовій школі? – А хто їх навчає?
– Як ви гадаєте, а чому навчають діток у школі?
– Як ви гадаєте,чи потрібне кому шкільне навчання?
– Чому ви так вважаєте? – Ви знаєте, як треба поводитись у школі?
– Як ставитись до шкільного навчання?
Дидактична гра «Шкільне навчання».
- Як ми назвемо всіх малят, що ходять до школи? –Хлопчика? – Дівчинку?
- Як назвемо навчання у школі? (шкільне)
- Яке приладдя носять до школи у портфелях?
- Хто навчає у школі?
- Мотивація. Мовленнєва гра «Моя майбутня школа».
– Давайте уявимо, якою буде ваша майбутня школа?
-Скільки повинно бути класів?
-Які ще приміщення є в школі?
-Давайте побудуємо свою школу.
- Розгляд зразків школи.
-Скільки поверхів має школа?
-З яких деталей складається школа?
-Запропонувати побудувати школу, в якій є три поверхи. Над центральним входом зробити балкон.
- Самостійна робота дітей.
- Підсумок. Підбадьорити за правильні конструктивні рішення, наполегливість під час будівництва.
Вихователь Ступак О.В.