25.03.2020 Логопедична “Б” група (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)
Тема дня: Свято мистецтва.
Художня література.
Тема: Письменники і поети про весну.
Читання віршів І. Франка «Навесні» та П. Воронько «Дід Мороз та Весна»
Мета: формувати уявлення дітей про весняні зміни в природі довкілля; продовжувати ознайомлювати з віршованими художніми творами; учити будувати відповідь до поставленого запитання; створювати розвивальне мовленнєве середовище, що занурювало б дитину в активну мовленнєву практику; продовжувати формувати культуру мовлення; активізувати та збагачувати словниковий запас дітей; розвивати фонематичний слух, увагу, пам’ять, мислення; спонукати повторювати окремі слова та вирази з відповідною інтонацією; виховувати цікавість до всього, що оточує дитину, інтерес до художніх творів.
Матеріал: ластівка паперове зображення; сюжетна картина із зображенням весни; маленькі картинки із зображенням ознак весни.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Організаційний момент
Вихователь демонструє дітям малюнок ластівки.
— Хто завітав до нас на гостину? Так, це ластівка. Привітаймося з нею. Доброго ранку, ластівко!
- Ластівко сизокрила, Із-за моря-океану. Звідкіля ти прилетіла? — Що ти діткам принесла?
- Прилетіла я порану —: Сонця, ласки і тепла.
(А. Камінчук)
— Запрошуйте ластівку пограти з нами.
Вихователь спонукає дітей утворити коло, узявшись за руки. Потім про
мовляє слова віршика, супроводжуючи їх характерними рухами, а діти вслід за ним мають повторити їх. ,
ЗДРАСТУЙ, СОНЕЧКО!
Я всміхаюсь сонечку: Я всміхаюсь дощику:
—Здрастуй, золоте! Лийся, мов з відра!
Я всміхаюсь квітоньці — Друзям усміхаюся —
Хай вона цвіте. Зичу їм добра.
- II. Основна частина
— Діти, ластівка хоче з нами пограти, принесла нам ігри та художні твори.
Яка зараз настала пора року? Які ознаки весни ви бачите? Весна — це чудова пора року. Стає тепліше. Прилетіли пташки з теплого краю. Усе прокидається, все квітне.
- Дидактична гра «Розкажи про весну»
Вихователь демонструє дітям великий сюжетний малюнок весни. Навколо великого малюнка розташовані порожні віконці для маленьких карток із зображенням ознак весни. Маленькі картки знаходяться у вихователя. Він пропонує дітям пригадати та розповісти, що буває навесні. За кожну правильну відповідь дитина отримує картку та ставить малюнок у порожнє віконце. Гра триває до заповнення порожніх віконець. Вихователь за потреби допомагає дітям, ставлячи навідні запитання.
2.Читання твору І. Франка «Навесні»
— Послухайте, як письменник Іван Франко написав про весну.
НАВЕСНІ
Надійшла весна прекрасна, ‘ Ожили луги, діброви,
Многоцвітна, тепла, ясна, Повно гомону, розмови
Ніби дівчинка в вінку. І пісень в чагарнику.
- Бесіда за змістом твору
— Назвіть автора цього вірша. Яка назва вірша? Як Іван Франко називає
весну? З ким порівнює? Які зміни, що відбулися у природі, змалював автор?
— Діти, наша ластівка любить придумувати віршики, риму до слів..По
граймо!
- Мовленнєва гра «Придумай риму про весну»
- Скажіть, яка іде весна? Веселе сонечко розквітло. Чудова, ніжна… (чарівна). Весна летить прозора й… (світла).
- І раді всі міста і села, На трави розсипала росу, Бо йде до нас весна… (весела). Дарує щастя і… (красу).
- Летить на сушу і на море У квіти землю одягає Повітря чисте і… (прозоре). І пісню радості… (співає).
- У полі теплий вітер віє, А по шляху по весняному А небо у горі… (синіє). Вертаються пташки… (додому).
- Хоч де-не-де ще сніг лежить, Та вже дзвінкий Струмок… (біжить).
- Фізкультхвилинка
Ось іде до нас весна.
Все навколо ожива:
Підсніжники прокидаються. (Потягуються.)
Проліски посміхаються. (Посміхаються.)
Пташки прилітають. (Махаютьруками, як крилами.)
Діти вибігають, (Біжать на місці.)
На луках стрибають. (Стрибають.)
- Читання твору П. Воронька «Дід мороз і весна»
— Але весна не одразу почала царювати. З нею ще тривалий час спереча
лася зима. Про це ластівка принесла нам художній твір, що написав Платон Воронько.
ДІД МОРОЗ І ВЕСНА
Дуже хвастав Дід Мороз: —А мене?..—
— Я страшніший бур і гроз. Дід сховався в гущині
Вже кого полоскочу — І кричить з кущів:
Не до сміху, — Ні, Весно!
До плачу. Це нечесно!
Я нікого не боюсь, Це нечесно!
Всім дошкулити берусь. Ти мені, красуне мила,
Тут з’явилася весна, Сиву бороду спалила! —
Уклонилася вона . А Весна стоїть, сміється:
І сказала: — Хай Мороз не задається!
- Бесіда за змістом твору
— Назвіть головних героїв вірша. Хто і як вихвалявся у вірші? Кого зля-
кався Дід Мороз і чому? Що ви можете сказати про Діда Мороза? Який він?
Якою зобразив Весну поет Платон Воронько у вірші? Хто вам подобається
у вірші більше, хто — менше? Поясніть свій вибір.
III. Підсумок
— Подякуймо ластівці за розваги, за художні твори про веену. Ми ще бу-
демо вивчати та співати веснянки, закликати весну, зустрічати її та радіти їй.
Вихователь Плохотникова Г.М.