25.03.2020 Логопедична “Б” група (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)

Тема дня:  Свято мистецтва.

Художня література.

Тема: Письменники і поети про весну.

Читання віршів І. Франка «Навесні» та П. Воронько «Дід Мороз та Весна»

     Мета: формувати уявлення дітей про весняні зміни в природі довкілля; продовжува­ти ознайомлювати з віршованими художніми творами; учити будувати відповідь до поставленого запитання; створювати розвивальне мовленнєве середовище, що занурювало б дитину в активну мовленнєву практику; продовжувати формувати культуру мовлення; активізувати та збагачувати словниковий запас дітей; розвивати фонематичний слух, увагу, пам’ять, мислення; спонукати повторювати окремі слова та вирази з відповідною інтонацією; виховувати цікавість до всього, що оточує дитину, інтерес до художніх творів.

Матеріал: ластівка  паперове зображення; сюжетна картина із зображен­ням весни; маленькі картинки із зображенням ознак весни.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент

Вихователь демонструє дітям малюнок  ластівки.

—          Хто завітав до нас на гостину? Так, це ластівка. Привітаймося з нею. Доб­рого ранку, ластівко!

  • Ластівко сизокрила, Із-за моря-океану.  Звідкіля ти прилетіла?                                  — Що ти діткам принесла?
  • Прилетіла я порану —: Сонця, ласки і тепла.

(А. Камінчук)

—          Запрошуйте ластівку пограти з нами.

Вихователь спонукає дітей утворити коло, узявшись за руки. Потім про­
мовляє слова віршика, супроводжуючи їх характерними рухами, а діти вслід за ним мають повторити їх.                                                                                          ,

ЗДРАСТУЙ, СОНЕЧКО!

Я всміхаюсь сонечку:                Я всміхаюсь дощику:

—Здрастуй, золоте!                  Лийся, мов з відра!
Я всміхаюсь квітоньці —          Друзям усміхаюся —
Хай вона цвіте.                        Зичу їм добра.

  1. II. Основна частина

—          Діти, ластівка хоче з нами пограти, принесла нам ігри та художні твори.
Яка зараз настала пора року? Які ознаки весни ви бачите? Весна — це чудова пора року. Стає тепліше. Прилетіли пташки з теплого краю. Усе прокидається, все квітне.

  1. Дидактична гра «Розкажи про весну»

Вихователь демонструє дітям великий сюжетний малюнок весни. Навколо великого малюнка розташовані порожні віконці для маленьких карток із зобра­женням ознак весни. Маленькі картки знаходяться у вихователя. Він пропонує дітям пригадати та розповісти, що буває навесні. За кожну правильну відповідь дитина отримує картку та ставить малюнок у порожнє віконце. Гра триває до заповнення порожніх віконець. Вихователь за потреби допомагає дітям, став­лячи навідні запитання.

2.Читання твору І. Франка «Навесні»

— Послухайте, як письменник Іван Франко написав про весну.

НАВЕСНІ

Надійшла весна прекрасна,       ‘ Ожили луги, діброви,

Многоцвітна, тепла, ясна,         Повно гомону, розмови

Ніби дівчинка в вінку.               І пісень в чагарнику.

  1. Бесіда за змістом твору

— Назвіть автора цього вірша. Яка назва вірша? Як Іван Франко називає
весну? З ким порівнює? Які зміни, що відбулися у природі, змалював автор?

— Діти, наша ластівка любить придумувати віршики, риму до слів..По­
граймо!

  1. Мовленнєва гра «Придумай риму про весну»
  • Скажіть, яка іде весна? Веселе сонечко розквітло.  Чудова, ніжна… (чарівна).                                  Весна летить прозора й… (світла).
  • І раді всі міста і села, На трави розсипала росу,  Бо йде до нас весна… (весела).                       Дарує щастя і… (красу).
  • Летить на сушу і на море У квіти землю одягає Повітря чисте і… (прозоре).                                 І пісню радості… (співає).
  • У полі теплий вітер віє, А по шляху по весняному  А небо у горі… (синіє).                           Вертаються пташки… (додому).
  • Хоч де-не-де ще сніг лежить, Та вже дзвінкий Струмок… (біжить).
  1. Фізкультхвилинка

Ось іде до нас весна.

Все навколо ожива:

Підсніжники прокидаються. (Потягуються.)

Проліски посміхаються. (Посміхаються.)

Пташки прилітають. (Махаютьруками, як крилами.)

Діти вибігають, (Біжать на місці.)

На луках стрибають. (Стрибають.)

  1. Читання твору П. Воронька «Дід мороз і весна»

— Але весна не одразу почала царювати. З нею ще тривалий час спереча­
лася зима. Про це ластівка принесла нам художній твір, що написав Платон Во­ронько.

ДІД МОРОЗ І ВЕСНА
Дуже хвастав Дід Мороз:          —А мене?..—

— Я страшніший бур і гроз.    Дід сховався в гущині

Вже кого полоскочу —             І кричить з кущів:

Не до сміху,                               — Ні, Весно!

До плачу.                                   Це нечесно!

Я нікого не боюсь,                     Це нечесно!

Всім дошкулити берусь.            Ти мені, красуне мила,

Тут з’явилася весна,                   Сиву бороду спалила! —

Уклонилася вона            .           А Весна стоїть, сміється:

І сказала:                                    — Хай Мороз не задається!

  1. Бесіда за змістом твору

— Назвіть головних героїв вірша. Хто і як вихвалявся у вірші? Кого зля­-
кався  Дід Мороз і чому? Що ви можете сказати про Діда Мороза? Який він?
Якою зобразив Весну поет Платон Воронько у вірші? Хто вам подобається
у вірші більше, хто — менше? Поясніть свій вибір.

III. Підсумок

— Подякуймо ластівці за розваги, за художні твори про веену. Ми ще бу­-
демо вивчати та співати веснянки, закликати весну, зустрічати її та радіти їй.

Вихователь Плохотникова Г.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.