10.04.2020 ІІ молодша “В” (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)

Заняття 1 Ознайомлення з природним довкіллям

Тема. Кімнатні рослини

Мета: викликати в дітей інтерес до квітів на прикладі кімнатних рослин; вчити виділяти істотні ознаки квітки (стебло, листя, коріння); закріплювати вміння піклуватися про рослин (поливати, протирати листя, підпушувати землю); прищеплювати вміння виконувати роботу в певній послідовності й бажання допомагати дорослим доглядати за квітами; розвивати увагу, спостережливість; виховувати старанність та любов до природи.

Матеріал: кімнатна рослина фікус, ганчірка, ємність для води, лійка.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1.Організаційний момент

Ігрова ситуація. Просимо дітей пригадати, як узимку малював на вікнах мороз квіти.

ІІ. Мотивація

Пропонуємо відгадати, про які квіти загадка.

На шибках малює квіти

Нам мороз свої зимові,

А в кімнаті є у діток

Квіти справжні і чудові.

Любо глянути на них —

Зеленавих та живих.

За віконцем — хуртовина,

Заметіль гуде-кружляє,

А в теплі у нас рослини

Всі ростуть, ще й розцвітають.

До маляток тягнуть віти,

Мов нагадують малятам,

Щоб не забували діти

Своїх друзів поливати. (Кімнатні рослини)

Поспостерігаймо за однією з квіток з куточка природи.

ІІІ Основна частина

1.Знайомимо дітей із кімнатною рослиною —

фікусом. Діти розглядають квітку.

— Що є у фікуса?

— Яке листя у фікуса?

— Який стовбур у фікуса?

— На що схожа ця квітка?

— Де люблять стояти квіти?

— Що потрібно квітам, щоб вони добре росли?

— Як треба доглядати за квітами?

  1. 2. Розповідаєм дітям, що за квітами треба доглядати.

— За різними квітами треба по-різному доглядати: одні потре-

бують багато світла, і їх ставлять на сонячне місце, інші бояться

прямих сонячних промінців, бо ті можуть обпекти листячко; одні

квіти потребують, щоб їх часто поливали, а інші, навпаки, п’ють

води дуже мало.

  1. 3. Показуєм дітям, як треба витирати обережно воло-

гою ганчіркою пил із листячка фікуса. Нагадує про те, що ро-

бити треба це дуже обережно, щоб не пошкодити листячко.

  1. 4. Дидактична гра «Доглянемо квіти».

Мета: закріплювати вміння дітей доглядати рослину з куточ-

ку природи; обирати потрібні речі для догляду; розвивати пам’ять,

уважність; виховувати бажання піклуватися про рослини.

Матеріал: лійка; ганчірка; палиця для рихлення; пульвериза-

тор та непотрібні для догляду речі (іграшка, камінь, книга тощо).

На столі лежать речі, пропонуєм дітям обрати тільки

ті речі, що потрібні для догляду рослин. Діти обирають речі

та називають, що ними роблять.

  1. 5. Фізкультхвилинка.

Щоб ніколи не хворіти,

Треба вправи вам робити.

Із-за столів швиденько встали,

Спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялись

І до сонця потяглись.

Руки разом опустили

І швидесенько присіли.

Потім встали, руки в боки,

Всі красиво робим кроки.

Назад — вперед прогнулись добре.

Не будем мати ми хвороби.

  1. 6. Дидактична гра «Якої квітки не стало».

Мета: учити дітей називати квіти в куточку природи

(традесканція, фіалка,  лілія, бегонія); розвивати зорову

пам’ять; виховувати бажання піклуватися про рослини.

Матеріал: квіти.

Вихователь виставляє на стіл рослини з куточка природи, діти

називають їх. Вихователь пропонує дітям заплющити очі та

ховає одну рослину.

Діти розплющують очі, вони повинні відгадати, якої квітки не

стало, та назвати її.

ІV.Підсумок

-Що вам сподобалось сьогодні на занятті?

-Як потрібно ставитися до квітів у природі? Чому?

 

Заняття 2 Аплікація

Тема «Пролісок»

Метарозвивати творчу здатність, дрібну моторику рук, увагу;

продовжувати вчити розкладати готові деталі на аркуші картону, правильно будувати композицію відповідно до зразка; наклеювати зображення на задану площину листа; виховувати дбайливе ставлення до навколишньої природи.

Попередня робота: бесіда про прикмети весни, розгляд ілюстрацій по темі “Весна”, “Весняні квіти.

Матеріал: деталі проліска (пелюстки, стовбур, листок), клей ПВА, пензлики для клею, серветки, картон; ілюстрації із зображенням проліска.

Хід роботи

І. Організаційний момент

Діти, сьогодні до нас прилетіла мавпочка з теплих країн і вона вирішила прогулятися по нашому весняному лісі; багато чого вона бачила в лісі, але найбільше її зацікавили проталини (місце, де розтанув сніг, на них ніжні квіти. Ось такі …  Мавпочка була здивована, як так може бути? Адже сніг ще повністю не розтанув, а квіти вже з’явилися, ось вона і вирішила запитати у вас буває таке чудо?

– Де мавпочка побачила квіти? (на проталини)

– А які це квіти? (Проліски) Чому вони так називаються? (ростуть з-під снігу в лісі)

ІІ. Мотивація

Ми з вами знаємо, що пролісок занесений до Червоної книги, тому зривати його не можна. А як ми тоді можемо подарувати мавпочці ці квіточки? (ми можемо зробити аплікацію)

ІІІ. Продуктивна діяльність

Для того щоб приступити до роботи, давайте розімніть свої пальчики

Пальчикова гімнастика «Пролісок»

До нас Весна лише заглянула – простягають руки вперед

У сніг долоньку занурила- руки внизу, перпендикулярно корпусу

І розцвів там ніжний,- руки з’єднують в бутон на рівні очей

Маленький пролісок – повільно розсовують пальці («квітка розкривається»)

Починаємо з власного показу , нагадуємо дітям, що намазувати клеєм потрібно всю поверхню, розмазуючи клей від середини до країв і робити це треба на клейонці. Звертаємо увагу дітей, що потрібно не забувати користуватися серветкою.

Коли приклеїли всі деталі проліска на своєму зразку, просимо дітей викласти всі деталі квіточки на своїх зразках в тій послідовності, в якій вони будуть клеїти пролісок.

По ходу виконання дітьми завдання надаємо їм допомогу, направляємо їх роботу, нагадуємо, як правильно користуватися клеєм, пензликом і серветкою, звертаємо увагу на акуратність виконання роботи.

ІV.Підсумок

– Діти, подивіться які чудові проліски у нас вийшли! Цілий букет! А як ви думаєте мавпочці сподобаються проліски? Я думаю, що ви всі впоралися просто на відмінно і у вас вийшли найкрасивіші і дивовижні квіти! Давайте ми подаруємо їх нашій мавпочці, нехай вона відвезе їх своїм діткам і розповість про найперші весняні квіти … (проліски)

Вихователь: Рябко Т.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *