26.03.2020 Старша “А” група (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)
Заняття 1: Ознайомлення з природнім довкіллям
Тема. Вітер. Повітря.
Мета: розширити знання дітей про властивості повітря; за допомогою спостережень та дослідів підводити до самостійних висновків;вчити розрізняти характер вітру (холодний, теплий, сильний, слабкий), виховувати дбайливе ставлення до довкілля.
Відгадування загадки:
Він літав за голубами,
А тоді гайнув за нами,
Хусточку зірвав з Олени,
Розкуйовдив чуб у мене.
А маленького Миколу
Навіть ухопив за ногу.
В хату ми втекли від нього,
Від бешкетника такого! (Вітер)
Дослідницька робота 1.
Потрібно спробувати, відчути повітря. На столах у дітей склянки з водою,а також соломинки.
– За допомогою яких частин свого тіла ми можемо відчути повітря? (За допомогою носа, рота.)
– Вдихніть повітря через ніс, видихніть його через рот.
– Давайте зробимо те ж саме, але з допомогою соломинок. Спочатку вдихніть повітря носиком , а потім обережно видихніть повітря ротиком через соломинку в склянку з водою. Ви щось помітили? З′явилися бульбашки. Що це? Повітря. Звідки воно з′явилося? З наших легенів, ми вдихнули його.
Висновок:повітря всередині нас.
Рухлива гра «Пір’їна в повітрі»
– Візьміть хустинку за краї обома руками. Уявіть, що хустинка – це вітер. Коли ви піднімаєте – опускаєте хустинку, ви відчуваєте його. Спробуйте утворити вітер: я рахуватиму до трьох, коли ви піднімаєте хустинку і коли опускаєте.
– Раз, два, три – хустинка піднімається! Раз, два, три – хустина опускається!
Вихователь пропонує виконати цю вправу декілька разів, доки діти не навчаться виконувати дії з хустинкою одночасно.
– А ось і пір’їна, з якою гратиметься вітер. Я кладу її посередині хустини. За допомогою одночасних рухів ви обережно підніматимете її вгору разом з хустино, а потім опускатимете хустину і чекатимете, як пір’їна опускатиметься на хустину. Коли ви навчитеся впевнено виконувати цю вправу, пір’їнку можна підкинути ще вище.
Дослід 2: кидають крейду у воду і спостерігають за появою бульбашок.
Висновок: отже, повітря є всюди, навіть у крейді.
Дослід 3 : помахаємо долонею в обличчя.
– Що ви відчуваєте? Відчуваємо, як повітря рухається.
Повітря ми не тільки можемо відчути, але і зловити.
Дослід 4: візьмемо поліетиленовий мішок і наповнимо його повітрям. Мішок став опуклим, твердим, пружним. Чому, став пружним?
Отже, повітря пружний.
– А якого кольору повітря? (безбарвний).
– Вдихніть ротом повітря. Спробуйте, будь смаку повітря? (несмачний).
– Вдихніть носом повітря. Якого він запаху? (Без запаху). Але повітря може доносити різні запахи квітів, парфумів.
Чисте повітря не має кольору, запаху, смаку.
– АВи як ви думаєте, чи можна повітря почути?
– Коли його можна почути? (вітер дме).
Повітря постійно переміщається. Рух повітря – вітер. Давайте, послухаємо, як дме вітер. (Запис шуму вітру).
Вірш:
На прогулянку виходь,
Дихай свіжим повітрям.
Тільки пам’ятай при догляді,
Одягатися по погоді.
З повітрям будемо дружити,
Щоб нам бути здоровими
Дидактична гра ” Що забруднює повітря, а що його очищує”
Мета: закріплювати екологічні знання дітей про повітря, що його забруднює, а що очищує. Розвивати увагу, мислення, сприйняття, спостереження; виховувати екологічне виховання, любов до природи і бережливе ставлення до неї.
Вихователь: Карбула М.О.