26.03.2020 Старша “А” група (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1: Ознайомлення з природнім довкіллям  

Тема. Вітер. Повітря.

Мета: розширити знання дітей про властивості повітря; за допомогою спостережень та дослідів підводити до самостійних висновків;вчити розрізняти характер вітру (холодний, теплий, сильний, слабкий), виховувати дбайливе ставлення до довкілля. 

Відгадування загадки:

Він літав за голубами,

А тоді гайнув за нами,

Хусточку зірвав з Олени,

Розкуйовдив чуб у мене.

А маленького Миколу

Навіть ухопив за ногу.

В хату ми втекли від нього,

Від бешкетника такого! (Вітер)

Дослідницька робота 1.                                   

Потрібно спробувати, відчути повітря. На столах у дітей склянки з водою,а також соломинки.

–   За допомогою яких частин свого тіла ми можемо відчути повітря? (За допомогою  носа, рота.)

–   Вдихніть повітря через ніс, видихніть його через рот.

–   Давайте зробимо те ж саме, але з допомогою соломинок. Спочатку вдихніть повітря носиком , а потім обережно видихніть повітря ротиком через соломинку  в склянку з водою. Ви щось помітили? З′явилися бульбашки. Що це? Повітря. Звідки воно з′явилося? З наших легенів, ми вдихнули його.

Висновок:повітря всередині нас.

Рухлива гра «Пір’їна в повітрі»

–   Візьміть хустинку за краї обома руками. Уявіть, що хустинка – це вітер. Коли ви піднімаєте – опускаєте хустинку, ви відчуваєте його. Спробуйте утворити вітер: я рахуватиму до трьох, коли ви піднімаєте хустинку і коли  опускаєте.

–   Раз, два, три – хустинка піднімається! Раз, два, три – хустина опускається!

Вихователь пропонує виконати цю вправу декілька разів, доки діти не навчаться виконувати дії з хустинкою одночасно.

–   А ось і пір’їна, з якою гратиметься вітер. Я кладу її  посередині хустини. За допомогою одночасних рухів ви обережно підніматимете її вгору разом з хустино, а потім опускатимете хустину і чекатимете, як пір’їна опускатиметься на хустину. Коли ви навчитеся впевнено виконувати цю вправу, пір’їнку можна підкинути ще вище.

Дослід 2: кидають крейду у воду і спостерігають за появою бульбашок.

Висновок: отже, повітря є всюди, навіть у крейді.

Дослід 3 : помахаємо долонею в обличчя.

– Що ви відчуваєте? Відчуваємо, як повітря рухається.

Повітря ми не тільки можемо відчути, але і зловити.

Дослід 4: візьмемо поліетиленовий мішок і наповнимо його повітрям. Мішок став опуклим, твердим, пружним. Чому, став пружним?

Отже, повітря пружний.

– А якого кольору повітря? (безбарвний).

– Вдихніть ротом повітря. Спробуйте, будь смаку повітря? (несмачний).

– Вдихніть носом повітря. Якого він запаху? (Без запаху). Але повітря може доносити різні запахи квітів, парфумів.

Чисте повітря не має кольору, запаху, смаку.

– АВи як ви думаєте, чи можна повітря почути?

– Коли його можна почути? (вітер дме).

Повітря постійно переміщається. Рух повітря – вітер. Давайте, послухаємо, як дме вітер. (Запис шуму вітру).

Вірш:

На прогулянку виходь,

Дихай свіжим повітрям.

Тільки пам’ятай при догляді,

Одягатися по погоді.

З повітрям будемо дружити,

Щоб нам бути здоровими

 

Дидактична гра ” Що забруднює повітря, а що його очищує”

Мета: закріплювати екологічні знання дітей про повітря, що його забруднює, а що очищує. Розвивати увагу, мислення, сприйняття, спостереження; виховувати екологічне виховання, любов до природи і бережливе ставлення до неї.

 

Вихователь: Карбула М.О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.