02.04.2020 ІІ молодша “В” група (Горішок) (Вихователі Рябко Т.М., Красножон Т.В.)

Заняття: Розвиток мовлення

Тема. Хто в небі живе?

Мета: уточнити елементарні знання дітей про природу Космосу, закріплювати в

активному словнику дітей поняття «сонце», «місяць», «зорі», «хмари» тощо;

вчити дітей відгадувати загадки, поповнювати словниковий запас прикметниками;

розвивати спостережливість; виховувати пізнавальний інтерес до неживої приро-

ди довкілля.

Матеріал: вірш В. Ладижця «Місяць в хмарах заблудився».

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. Організаційний момент.

Діти, погляньте у віконечко. Якими яскравими промінчиками світить сонечко.

Фізкультхвилинка.

Психогімнастика «Я Сонце»

Я маленьке сонце. Я прокидаюсь, вмиваюсь. Я розчісую свої

промені й підіймаюсь вільно і урочисто. Я велика куля. В мене багато тепла і

світла. Я велике сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаринкам, річкам, полям,

людям. Я вдихаю тепло, доброту, мудрість, щедрість. Я перетворююсь на

тоненький сонячний промінець. Я лечу на Землю і пірнаю в м’яке зелене листя,

я купаюсь у голубих хвилях моря, я граюсь у білій піні.

  1. Основна частина.

Вихователь пропонує дітям здійснити подорож на небо та дізнатися, хто там живе

Вихователь загадує загадки:

Рано-вранці прокидається, встає.

Розсипає скрізь проміннячко своє.

Огляда природоньку, зігріва,

А надвечір спатоньки знов ляга. (Сонце)

Серед ночі на небі біліє,

Тьмяно світить,

Та зовсім не гріє. (Місяць)

Спробуй, друже, відгадати,

Що за стрій у небесах:

Чи клубки пухкої вати,

Чи то пір’я з крупних птах,

Чи біжить овець отара?

Ні, пливуть це білі… (хмари).

Нічне небо прикрашають,

мерехтять вони, палають.

Безліч складено казок

про красунь нічних — …! (Зірок)

– Вихователь пропонує дітям розповісти про мешканців неба.

— Хто рано встає на небі?

— Як світить сонечко?

— Що пливе денним небом?

— Які бувають хмари?

— Що ми бачимо на нічному небі?

— Який буває місяць на небі?

— Як світять зорі на нічному небі?

Вихователь читає вірш В. Ладижця «Місяць в хмарах заблудився».

Місяць в хмарах заблудився

Та й за гору закотився.

Я пішла б його шукати,

Тільки кличуть вже до хати.

Я б сказала, що не хочу,

Та злипаються вже очі,

І не слухаються ніжки…

Донесіть мене до ліжка.

Бесіда за змістом вірша.

— Що трапилося з місяцем?

— Куди закотився місяць?

— Що хотіла зробити дівчинка?

— Що заважало дівчинці шукати місяць?

— Чому в неї злипались очі і не слухались ніжки?

— Що роблять дітки, коли з’являється місяць на небі?

Дидактична гра «День — ніч».

Мета: закріплювати знання дітей про частини доби, дії людей

уночі, удень; розвивати уважність.

Хід гри

Вихователь називає дії людей удень або вночі. Діти, якщо це

«день», стрибають, кружляють, танцюють, ходять, а якщо «ніч» —

присідають, заплющують очі, кладуть ручки під щічку.

3.Підсумок.

Що цікаве ви дізнались сьогодні на занятті?

Хто дарує своє тепло всім?

Вихователь: Рябко Т.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.