02.04.2020 Середня “А” група (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема дня « Юрій Гагарін – перший космонавт світу»

Заняття 1 Ознайомлення з природним довкіллям

Тема : «Наша планета Земля»

Мета : дати дітям відомості про Землю як планету, про її виникнення; ознайомити дітей з такими явищами природи, як утворення вулканів, гір; вчити проводити дослідницьку роботу; розвивати цікавість, кругозір, увагу , мислення; виховувати бажання пізнавати нове.

Обладнання: глобус, дрібні металеві предмети, магніт на ниточці. Свічка, м’яч,  конус з картону, в якому у горі залишено отвір і встановлення в нього пластмасову баночку ( у баночку насипана звичайна  питна сода, змішана з харчовим барвником червоного кольору), ящик із піском.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Станьте в коло, любі друзі,

Потанцюймо ми по крузі.

А тепер всі разом  з вами

Так потупаєм ногами.

З вами я, сини та доньки

Ще поплескаю в долоньки.

Я люблю вас звеселяти,

Тож прошу ще й пострибати.

 

ІІ. Ігрова ситуація

  • Дітки, давайте сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву подорож? Допоможе нам у цьому ось ця ракета.
  • Ця швидка нова ракета

Для польотів на планети.

Ми у космос вирушаємо,

Що у нім – всього не знаємо.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Перегляд  мультфільму Тітонька Сова  «Про космос»

 

  1. IV. Вивчення нового матеріалу
  1. Бесіда про планету Земля

Вихователь виставляє на стіл глобус. Це маленька копія нашої планети. Такою її бачать космонавти з космосу.

  • Яку форму має Земля, на що вона схожа?
  • Яке забарвлення Землі?
  1. Дидактична гра «Кольори Землі»

Вихователь пропонує дітям розглянути, які кольори є на глобусі, та пояснити, що вони позначають.

  1. Дослід «Як виникла Земля?»

На столі лежать дрібні металеві предмети. Вихователь бере магніт і водить ним по столу. Діти спостерігають, як предмети прилипають до магніту.

  • Так поступово Земля стала великою кулею, що обертається навколо Сонця. Минуло дуже багато часу, і на поверхні Землі утворилася тверда кора, а навколо планети – атмосфера.
  1. Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

  1. Дослід «Утворення вулканів»

Вулкан – це гора, з якої вивергається вируюча, розпечена до червоного кольору лава. Вона схожа на річку, але замість води несе вогонь, каміння, попіл.

Вихователь показує дітям ілюстрацію із зображенням вулкану. Потім виставляє конус із картону, в якому угорі залишено отвір і вставлено в нього пластмасову баночку. У баночці звичайна питна сода, змішана із звичайним харчовим барвником червоного кольору. Вихователь додає оцет. Починається виверження.

  1. Дослід «Утворення гір»

Діти підходять до ящика з піском з абсолютно рівнею поверхнею і занурюють руки глибоко в пісок і рухають ними.

  • Якою стала поверхня?
  • Що в ній утворилося?
  • Чому це сталося?
  • Якими стали гори?

Вихователь показує дітям на глобусі гори, пояснює залежність забарвлення від висоти гір.

 

  1. V. Підсумок

– Вам подобається наша планета Земля?

– Чим саме?

– Якби ви отримали пропозицію відлетіти з нашої планети Земля на хншу планету, чи погодилися б? Чому?

 

 

Вихователь : Сахно Г.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *