28.04.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Чмир О.В., Лось Н.І.)

1. ЛОГОПЕДИЧНЕ /за рекомендаціями логопеда/ 2. Ознайомлення з соціумом.

Програмовий зміст. Вчити дітей розрізняти поняття «працьовитість» і «ледачість» , оцінювати вчинки  ледачих і працьовитих людей, пояснювати, чому лінь- погано, а праця – добре. Формувати у дітей уявлення про працю дорослих і дітей. Заохочувати працювати і не лінитися. Виховувати прагнення дітей позбутися лінощів і допомагати батькам, інтерес і повагу до праці дорослих, бажання прилучатися до неї. Розвивати мислення, пам’ять, увагу.

Матеріал: ілюстрації різних професій, прислів’я про працю і лінь, головні убори і знаряддя праці, які відповідають різним професіям, дидактична гра “Професії», макети хатинок для професій.

Хід заняття

Сьогодні ми з вами відправимось до чарівної країни, яка називається Працьовитість. А знаєте, чому ми туди відправляємось? Тому що там з’явився хлопчик, який був ледарем і не хотів нічого робити сам. А покликала нас туди мама хлопчика, щоб ми навчили його працювати. Звати того хлопчика Детимам. Якщо добре вслухатися до його імені, то воно означає «Де ти, мам?».

Закриємо очі і ось ми уже в казці.

Отже, жила собі мати і мала вона  двох синів: Детимама і Явсесама.

Мала мати два сини,

Дивно звалися вони.

Трохи старший – Детимам,

А молодший – Явсесам.

Явсесам за кожне діло

Бравсь охоче, бравсь уміло:

– Вчусь робити я все сам!

Детимам же тільки хниче:

– я не вмію! Де ти, мам?

Явсесам сьогодні зрана

Клеїв іграшки старанно.

Детимам сидів і хникав:

– І мені таке зроби!

Детимаму мовить мама:

– Так негоже, Детимам,

Вчися, синку, в Явсесама,

Пробуй все зробити сам!

Вихователь: Бачите, діти, яка біда  у мам из сином. Допоможемо їй? Навчимо Детимама працювати? (Навчимо!).

Вихователь: може ми переконаємо його, що допомагати і працювати потрібно? Тоді давайте розповімо цьому хлопчику, які ми з вами роботящі, хоч і малі. Серед нас ще ледарів нема? (Ні!)

(Виходять діти і розповідають вірші про те, хто як допомагає батькам)

1-а дівчинка. Хоч на зріст я ще маленька,

В мене кіска ще тоненька,

Та робити дещо вмію:

Ось тарілочку помию,

Ось кімнату замітаю,

Вранці квіти поливаю.

Всього я сама навчуся,

Бо роботи не боюся.

1-й хлопчик. Мої руки незупинні,

То у фарбі, то у глині.

Я навчаюся у тата

Молоток в руках тримати.

Що не вміють руки нині

Перейнять скоріш повинні.

2-а дівчинка. Є турбота в сонця

Людям помагати,

Яблука і вишні соком наливати.

А моя турбота – мамі помагати.

Братися малого в колисці гойдати.

2-й хлопчик. Як прийду із дитсадка,

Допоможу мамі я,

Боя кий же я мужчина,

Якщо помочі нема?!

Вихователь:  Бачиш, Детимам, які у нас роботящі діти? Хоч і малі, затее помічники. Діти, а хто ще і як допомагає мамі? (відповіді дітей)

Вихователь:А скажіть, як ми можемо назвати діток, які працюють? (працьовиті).

Вихователь: А як можна сказати про таких діток, які не хочуть працювати? (ледарі).

Вихователь:  А чому потрібно працювати? Адже можна нічого не робити, цілий день дивитись телевізор та бити  байдики? Будуть нас поважати інші люди? (ні)

Вихователь: Ми, діти, вже вчили з вами прислів’я та приказки про працю та лінь. Давайте пригадаємо їх.

Діти згадують:

Маленька праця краща за маленьке безділля;

Бджола мала, та й та працює;

Зробив діло, гуляй сміло;

Без труда нема плода.

Вихователь:  Ну що, Детимам, переконали ми тебе, що не потрібно бути ледачим, а вчитися все робити самому?

Детимам:  Та переконали! А  коли я виросту, то зможу кимось стати?

Вихователь: звісно. Діти, а давайте подумаємо, коли ви виростете, чи потрібно, щоб кожен з вас вибрав собі якесь діло? Як буде робота, яку ви захочете робити, називатися?

– А давайте, діти, щоб усім все було ясно і Детимам зрозумів, завітаємо в іншу чарівну країну Професій.

У кожної професії там є свій будинок. Ми відгадаємо, хто де живее, розкажем трішки  про кожну з них, а кожна професія розкаже нам про себе. Згода? Звичайно, до кожної професії в гості ми не підемо, але до деяких потрапимо.

Діти переходять у середину групи, де розміщені макети хатинок і біля кожної стоїть «Професія».

Вихователь: Ось вхід в країну Професій. А ось і перший будиночок. Давайте відгадаємо, хто тут живе? (лікар)

Виходить лікар

Ти на лікаря не сердься,

Бо у нього добре серце,

Відчуває біль чужий

Він так само, як і свій.

Діти розповідають, якими інструментами він користується, що робить.

Вихователь: Мандруємо далі. У наступному будиночку живее кравчиня.

Виходить кравчиня

Шию одяг я усім:

І дорослим, і малим,

І сукенки, і спідниці,

Пальта, шуби, рукавиці.

Ну а люди від душі

Щиро дякують мені.

Діти розповідають про цю професію.

– Мандруємо далі. Підхлдимо до наступного будиночка.

Звідти виходить вчитель.

Я учу всі букви, знаки,

Щоб книжки зумів читати,

Рахувати і писати,

І задачі розв’язати.

Знову діти розповідають про цю професію.

Вихователь: Діти, а як  називається вчитель у дитячому садочку? (вихователь)

-Переходимо до наступного будиночка. Тут живее хлібороб.

Честь і слава хліборобам,

Що живуть в моїм селі.

Хлібороби хліб нам роблять.

Знайте й ви про це малі.

– Йдемо до наступного  будиночка в ньому живе кухар.

Виходить дівчинка в кухарському ковпаку і розповідає:

Наш кухар, ніби боровик,

Надів біленьку шапку.

Готує він смачний пиріг

І запікає бабку.

Діти розповідають, які інструменти використовує кухар в своїй роботі.

Переходимо далі, з будиночка виходить будівельник з   великим краном.

Будівельник плечима торкнувся хмаринки,

Дім нам будує, не згає й хвилинки,

Рівно виводить він стіни в будові,

В нього підручний напоготові.

Діти розповідають з чого будують будинки.

Люди яких ще професій зайняті в будівництві, які інструменти вони використовують?

Вихователь: Ну ось, діти, ми і помандрували по Країні Професій, завітали до всіх в гості. А ти, Детимаме, ким ти вирішив стати?

Детимам: Знаю, що тепер я буду зватися БУДУСАМ.

Прилітає сорока: Скре-ке-ке! У всіх професій

Погубились інструменти!

Допоможіть їм, діти!

Вихователь: Ну що, діти, допоможемо? Діти сідають на килим і складають дидактичну гру «Професії». До кожної професії є по кілька інструментів. Діти діляться на групи і кожна група знаходить загублені інструменти

Коли гра закінчується, діти прощаються з професіями і повертаються на свої місця.

Вихователь: Все із доброго, не злого-

Починається з малого.

Проганяй мерщій дрімоту

І берися за роботу.

І роби невтомно, вміло,

Хоч мале, та добре діло.

 

Лось Н.І.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *