28.04.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Чмир О.В., Лось Н.І.)
1. ЛОГОПЕДИЧНЕ /за рекомендаціями логопеда/ 2. Ознайомлення з соціумом.
Програмовий зміст. Вчити дітей розрізняти поняття «працьовитість» і «ледачість» , оцінювати вчинки ледачих і працьовитих людей, пояснювати, чому лінь- погано, а праця – добре. Формувати у дітей уявлення про працю дорослих і дітей. Заохочувати працювати і не лінитися. Виховувати прагнення дітей позбутися лінощів і допомагати батькам, інтерес і повагу до праці дорослих, бажання прилучатися до неї. Розвивати мислення, пам’ять, увагу.
Матеріал: ілюстрації різних професій, прислів’я про працю і лінь, головні убори і знаряддя праці, які відповідають різним професіям, дидактична гра “Професії», макети хатинок для професій.
Хід заняття
Сьогодні ми з вами відправимось до чарівної країни, яка називається Працьовитість. А знаєте, чому ми туди відправляємось? Тому що там з’явився хлопчик, який був ледарем і не хотів нічого робити сам. А покликала нас туди мама хлопчика, щоб ми навчили його працювати. Звати того хлопчика Детимам. Якщо добре вслухатися до його імені, то воно означає «Де ти, мам?».
Закриємо очі і ось ми уже в казці.
Отже, жила собі мати і мала вона двох синів: Детимама і Явсесама.
Мала мати два сини,
Дивно звалися вони.
Трохи старший – Детимам,
А молодший – Явсесам.
Явсесам за кожне діло
Бравсь охоче, бравсь уміло:
– Вчусь робити я все сам!
Детимам же тільки хниче:
– я не вмію! Де ти, мам?
Явсесам сьогодні зрана
Клеїв іграшки старанно.
Детимам сидів і хникав:
– І мені таке зроби!
Детимаму мовить мама:
– Так негоже, Детимам,
Вчися, синку, в Явсесама,
Пробуй все зробити сам!
Вихователь: Бачите, діти, яка біда у мам из сином. Допоможемо їй? Навчимо Детимама працювати? (Навчимо!).
Вихователь: може ми переконаємо його, що допомагати і працювати потрібно? Тоді давайте розповімо цьому хлопчику, які ми з вами роботящі, хоч і малі. Серед нас ще ледарів нема? (Ні!)
(Виходять діти і розповідають вірші про те, хто як допомагає батькам)
1-а дівчинка. Хоч на зріст я ще маленька,
В мене кіска ще тоненька,
Та робити дещо вмію:
Ось тарілочку помию,
Ось кімнату замітаю,
Вранці квіти поливаю.
Всього я сама навчуся,
Бо роботи не боюся.
1-й хлопчик. Мої руки незупинні,
То у фарбі, то у глині.
Я навчаюся у тата
Молоток в руках тримати.
Що не вміють руки нині
Перейнять скоріш повинні.
2-а дівчинка. Є турбота в сонця
Людям помагати,
Яблука і вишні соком наливати.
А моя турбота – мамі помагати.
Братися малого в колисці гойдати.
2-й хлопчик. Як прийду із дитсадка,
Допоможу мамі я,
Боя кий же я мужчина,
Якщо помочі нема?!
Вихователь: Бачиш, Детимам, які у нас роботящі діти? Хоч і малі, затее помічники. Діти, а хто ще і як допомагає мамі? (відповіді дітей)
Вихователь:А скажіть, як ми можемо назвати діток, які працюють? (працьовиті).
Вихователь: А як можна сказати про таких діток, які не хочуть працювати? (ледарі).
Вихователь: А чому потрібно працювати? Адже можна нічого не робити, цілий день дивитись телевізор та бити байдики? Будуть нас поважати інші люди? (ні)
Вихователь: Ми, діти, вже вчили з вами прислів’я та приказки про працю та лінь. Давайте пригадаємо їх.
Діти згадують:
Маленька праця краща за маленьке безділля;
Бджола мала, та й та працює;
Зробив діло, гуляй сміло;
Без труда нема плода.
Вихователь: Ну що, Детимам, переконали ми тебе, що не потрібно бути ледачим, а вчитися все робити самому?
Детимам: Та переконали! А коли я виросту, то зможу кимось стати?
Вихователь: звісно. Діти, а давайте подумаємо, коли ви виростете, чи потрібно, щоб кожен з вас вибрав собі якесь діло? Як буде робота, яку ви захочете робити, називатися?
– А давайте, діти, щоб усім все було ясно і Детимам зрозумів, завітаємо в іншу чарівну країну Професій.
У кожної професії там є свій будинок. Ми відгадаємо, хто де живее, розкажем трішки про кожну з них, а кожна професія розкаже нам про себе. Згода? Звичайно, до кожної професії в гості ми не підемо, але до деяких потрапимо.
Діти переходять у середину групи, де розміщені макети хатинок і біля кожної стоїть «Професія».
Вихователь: Ось вхід в країну Професій. А ось і перший будиночок. Давайте відгадаємо, хто тут живе? (лікар)
Виходить лікар
Ти на лікаря не сердься,
Бо у нього добре серце,
Відчуває біль чужий
Він так само, як і свій.
Діти розповідають, якими інструментами він користується, що робить.
Вихователь: Мандруємо далі. У наступному будиночку живее кравчиня.
Виходить кравчиня
Шию одяг я усім:
І дорослим, і малим,
І сукенки, і спідниці,
Пальта, шуби, рукавиці.
Ну а люди від душі
Щиро дякують мені.
Діти розповідають про цю професію.
– Мандруємо далі. Підхлдимо до наступного будиночка.
Звідти виходить вчитель.
Я учу всі букви, знаки,
Щоб книжки зумів читати,
Рахувати і писати,
І задачі розв’язати.
Знову діти розповідають про цю професію.
Вихователь: Діти, а як називається вчитель у дитячому садочку? (вихователь)
-Переходимо до наступного будиночка. Тут живее хлібороб.
Честь і слава хліборобам,
Що живуть в моїм селі.
Хлібороби хліб нам роблять.
Знайте й ви про це малі.
– Йдемо до наступного будиночка в ньому живе кухар.
Виходить дівчинка в кухарському ковпаку і розповідає:
Наш кухар, ніби боровик,
Надів біленьку шапку.
Готує він смачний пиріг
І запікає бабку.
Діти розповідають, які інструменти використовує кухар в своїй роботі.
Переходимо далі, з будиночка виходить будівельник з великим краном.
Будівельник плечима торкнувся хмаринки,
Дім нам будує, не згає й хвилинки,
Рівно виводить він стіни в будові,
В нього підручний напоготові.
Діти розповідають з чого будують будинки.
Люди яких ще професій зайняті в будівництві, які інструменти вони використовують?
Вихователь: Ну ось, діти, ми і помандрували по Країні Професій, завітали до всіх в гості. А ти, Детимаме, ким ти вирішив стати?
Детимам: Знаю, що тепер я буду зватися БУДУСАМ.
Прилітає сорока: Скре-ке-ке! У всіх професій
Погубились інструменти!
Допоможіть їм, діти!
Вихователь: Ну що, діти, допоможемо? Діти сідають на килим і складають дидактичну гру «Професії». До кожної професії є по кілька інструментів. Діти діляться на групи і кожна група знаходить загублені інструменти
Коли гра закінчується, діти прощаються з професіями і повертаються на свої місця.
Вихователь: Все із доброго, не злого-
Починається з малого.
Проганяй мерщій дрімоту
І берися за роботу.
І роби невтомно, вміло,
Хоч мале, та добре діло.
Лось Н.І.