22.05.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователь Юва О.В.)
Тема дня «Правило на все життя»(особиста безпека підсумковий)
1.Зан.Ознайомлення з природним довкіллям
Тема: «Компетентність дітей в небезпечних ситуаціях»
Мета: Закріпити знання дітей про правила безпеки вдома, на вулиці, в природі. Закріплювати вміння виконувати елементарну першу допомогу, розвивати об’єктивну самооцінку і впевненість в собі. Виховувати у дітей обережність і уважність. Розвивати логічне мислення і пам’ять, вміння вислуховувати відповіді товаришів, не перебивати, виховувати зосередженість, чуйність.
Обладнання: Лист з загадками про електроприлади; плакат «Обережно – висока напруга!»; картинки їстівних та неїстівних грибів; картина «Якщо я загубився на вулиці»; іграшка Хрюша; предмети до ігрової вправи «Зроби першу допомогу при садині»; пакет з колючими та ріжучими предметами; телефон; матеріал до дидактичної гри «Світлофор».
Хід заняття:
1.Психогімнастика
2.Гра «Роби як я!»
- Бесіда «Що таке правила безпеки»
– Діти, що таке правила безпеки? (Відповіді) Все ви маєте рацію, це коли поводишся так, щоб не сталося неприємностей або біди. Діти, є правило на світі, повинні їх знати всі діти. Зараз вирушимо ми в шлях, в країну, де правила живуть. Щоб туди потрапити, потрібно сказати чарівні слова: знаємо правила ми все, ми впевнені в собі.
- Читання загадок про електроприлади.
-У віконця я сиджу, на весь світ в нього дивлюся (телевізор)
– Він один на цілім світі, дуже радий пил зустріти (пилосос)
– Я пузатий і пихатий, я величезний і блискучий, якщо тільки захочу, окропом викип’ячу (самовар)
– Пливе пароплав, то назад, то вперед (праска)
– Якщо кнопочку натиснути, буде музика звучатиме (магнітофон)
6.Ррозглядання плаката «Обережно – висока напруга!»
– Що потрібно обов’язково зробити, коли погладиш одяг?
– Коли подивишся телевізор?
– Коли послухаєш магнітофон?
Правильно, потрібно вимкнути електроприлади. А що може статися, якщо потягнути за кабель живлення або засунути в розетку пальчик або інший предмет? (Вдарить струмом, трапитися пожежа).
- Пригадати уривок казки «Червона шапочка»
– Чи знайома Червона шапочка з вовком?
– Чи можна розмовляти з тим, кого не знаєш? Чому? А що може статися?
– А якщо ви зустрінете незнайомої людини на вулиці, і він вас запросить в магазин купити шоколадку чи піти з ним в цирк, що ви зробите?
8.Гра «Їстівні і не Їстівні гриби».
-Діти, а Червона шапочка несла до бабусі цілий кошик грибів, а які бувають гриби? (Відповіді) Правильно, їстівні і не їстівні. А давайте подивимося які гриби були у Червоної шапочки. (Показуючи на картинки вимовляємо і говоримо який це гриб. Їстівні залишаємо Червону шапочку, а неїстівні залишимо на галявинці). Діти, а чому не можна знищувати отруйні гриби? (Правильно, ними лікуються лісові жителі)
9.Розглядання картини «Якщо я загубився на вулиці» (Питання по картині )
10.Фізкультхвилинка
11.Ігрова вправа «Зроби першу допомогу при садині».
-Діти, що у мене на столі лежить, перерахуйте? (Йод, вата, шприц, зеленка, градусник, таблетки, бинт, ножиці, клей, папір)
-Діти, які предмети потрібно взяти, щоб надати першу допомогу?
-А як ми це зробимо?
А листочки яких рослин лікують рани й подряпини? (Подорожник).
12.Гра «Що робити»
-Діти, а чий це пакет лежить? (Піднімаю) Хрюша твій? Діти, ваші? -Ні. І не мій! А якщо пакет чужий, що з ним робити? Правильно зателефонуємо в поліцію(102). Хто подзвонить і пояснить?
– Вітаю!
– Мене звати Лера.
– Я з Дитячого саду №13 «Веселка».
– Ми знайшли незнайомий пакет.
– Приїжджайте до нас в дитячий сад.
Звук свистка, входить поліцейський
Обережно бере пакет, прислухається, заглядає і дістає колючі і ріжучі предмети. (Голка, ніж, лезо, шприц).
-Діти, так це дуже небезпечні предмети. А можна з ними грати? Чому? А користуватися? (Ножом різати хліб, голкою зашивати, шприцом робити укол і т.д.). А грати з ними можна, це небезпечно для здоров’я і навіть для життя!
-А скажіть мені ще ось що, якщо в будинку пожежа, куди ви зателефонуєте, в яку службу? (101)
-А якщо кому-небудь погано? (103)
13 .Гра «Відремонтуй світлофор»
- 14. Підсумок заняття
2.Зан. Малювання
Тема «Щасливе дерево»
Мета: показати дітям красу дерева в різні пори року, викликати почуття здивування та захоплення, бажання відтворити фантазії у малюнку; формувати в дітей здатність розуміти і відчувати щастя; учити передавати характер і настрій дерева; удосконалювати техніку малювання гуашшю: вільно вести пензлем за ворсом, проводити тоненькі лінії кінчиком пензля; розвивати творчу уяву, креативність, виховувати відчуття насолоди від створення краси.
Матеріали та обладнання: аркуші паперу з попередньо затушованим фоном, гуаш, тонкі пензлі, поролон, паперові серветки, баночки з водою, підставки для пензликів.
Хід заняття.
1.Бесіда з дітьми: «Що таке щастя?»
– Як ви гадаєте, що таке щастя?
– Що необхідно вам, щоб відчувати себе щасливими?
– Чи можна впізнати щасливу людину? Як відображується щастя на зовнішності?
– Чи може бути щасливою тварина? Рослина?
2.Розглянути модуль «Пори року»
– Що відчуває дерево восени? Який у нього настрій? Чи може осіннє дерево бути щасливим?
– Що сталося з деревом пізньої осені? Навіщо вітер знімає останнє листя? Що відчуває дерево? Який у нього настрій?
– Що відбувається із деревом взимку? Як почуває себе дерево під снігом? Що бачить у своєму сні? Який у нього настрій?
– Що відбувається із деревом весною? Як воно прокидається від зимового сну? Що відчуває? Запропонувати дітям послухати музику Шопена «Весняний вальс» і уявити собі пробудження дерева.
3.Психогімнастика «Я – дерево»
- Мотивація «Уявимо себе весняними деревцями, в яких на гілочках з*явилися листочки і квіточки».
- Фізкультхвилинка «Веселі пальчики»
- Показ і пояснення роботи дорослим.
- Самостійна робота дітей , індивідуальна допомога.
- Підсумок заняття
– Якими кольорами ви передавали настрій весняних дерев і чому?
Юва О.В.