13.05.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Сахно А.В., Плохотникова Г.М.)
Тема дня: « мої помічники» (органи чуття:очі, вуха, ніс, рот, зуби, язик)
Логіко-математичнй розвиток
Тема : « Подорож в математичні джунглі»
Мета : формувати у дітей інтерес до математики. Створювати ігрові умови для розвитку уваги , пам’яті , кмітливості. Виховувати самостійність, вміння працювати вдвох , планувати свою діяльність, творчо виконувати завдання.
Матеріал :іграшки- звірі, дидактичні ігри: «Знайди сусідів» , «З купинки на купинку», «Відкрий замок», « Знайди колір своєму дню».
ХІД ЗАНЯТТЯ :
Діти , подивіться, які гості до нас завітали. Привітайтеся.
Вліво, вправо оберніться,
Один одному всміхніться.
З доброю, лагідною усмішкою
Можна розпочати наше заняття.
Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми вирушаємо у цікаву мандрівку в математичні джунглі і зустрінемося з її мешканцями. Живуть тут числа і цифри , геометричні фігури і наші незмінні супутники дні тижня.
На минулих заняттях ми з вами вивчили багато тем , і щоразу нам допомагали казкові герої. Сьогодні разом з мешканцями джунглів ми закріпимо вивчений матеріал.
Шлях до джунглів лежить через зупинки , непрохідні стежинки , галявинки.
- Галявинка «обчислень»
- Галявинка «геометрична»
- Галявинка «відпочинь»
- Галявинка «розумників»
В дорозі можуть трапитися деякі труднощі, можливо підстерігатиме небезпека. Але нашими помічниками будуть уважність, кмітливість, взаємодопомога. То ви готові до того , чи не злякались ? (Готові , не злякались.)
Молодці! Вирушаємо в дорогу. А щоб було веселіше ,давайте візьмемо з собою в дорогу гру «Відповідай швидко і правильно»
Цукор солодкий, а сіль …
Слон великий, а мишка …
Дерево високе,а куіщ …
Міст широкий, а лінійка …
Ніж короткий, а шабля …
Зрештою ми дісталися до першої зупинки яка назавається (діти читають) Вихователь.
Живуть тут цифри і числа та мешкають добре знайомі нам звірі. Вони такі пухнасті і приязні. Давайте назвемо їх.
Діти називають : лев Сімба, мавповча Чі-чі, папуга Гриша, ведмідь Балу, удав Каа.
Вихователь :
* Скільки звірів у нас ?
* На якому місці стоїть? (відповіді дітей)
Ці звірі як і ми люблять гратися в піжмурки. Давайте з ними і пограємося.
Ви заплющете очі, а хтось із звірів заховається.
Проводиться гра «Піжмурки»
Ці звірята ніколи не бачили весни і її запашних квіточок. А чому слоненятко не бачило весну? Відповіді дітей (тому що в джунглях завжди літо.)
*Діти, назвіть які весняні квіточки ви знаєте ? (відповіді дітей).
Діти, зробіть гарну клумбу. Візьміть по одрій квіточці. На кожній квіточці цифра. Я пропоную погратися в гру «назвіть сусідів» Я буду називати квіточку і цифру на ній, а сусіди цієї квітки повинні відгукнутися.
Вихователь :
Ось ми і потрапили на другу галявину, яка називається (діти читають «геометрич- на).На цій галявині на нас чекає інтелектуальне кафе. Для того ,щоб потрапити в ньго нам потрібно оплатити вхід.
Сьогодні ця плата інтелектуальна. Кожен з вас повинен проявити знання про форму, колір, величину під час дидактичної гри «Відкрий замок»
Кожний із вас отримує набір замків (більший, менший, найменший) однакового кольору і набір відповідних геометричних форм однакового кольору ,але різних за формою і розміром. Слухайте уважно!
Завдання : потрібно правильно співвідносити за кольором і розміром геометричну форму на замок. Тож не забувайте орієнтуватися на колір замка і отвору на ньому. Умова: виграє той, хто спритно і правильно справиться з поставленим завданням.
Молодці, ви вважаєте що справилися з завданням ? (так)
Оце і є плата за вхід. Ви отримали квиток. Підійдіть до столу замовлень. Щоб ви хотіли отримати в меню ?
Відповіді дітей :(геометричний салат , фірмове тістечко ,трьохшарове желе.) Діти_ виконують завдання з різних геометричних фігур.
Вихователь:
Які геометричні фігури використали в своїх блюдах ?
А тепер пропоную вам хвилинку самообслуговування (математичні цікавинки та таємниці, де кожен із вас повинен проявити математичні знання.
- Які бувають кути ? (гострі, прямі, тупі)
- Яка фігура має найменше кутів ? (трикутник)
А найбільше кутів? (многокутник)
- Які бувають лінії ? (криві, прямі, ламані)
Що за лінія , що має початок , а не має кінця ? (промінь)
- Які фігури не мають ні кутів, ні сторін ? (коло, овал)
Добре ми сьогодні попрацювали, відпочивали , але підійшов час залишати кафе. Вихователь :
Нарешті галявина «відпочинь» Тож давайте відпочивати. Я буду показувати вам цифру, а ви виконувати дії відповідно цифр.
Скільки раз ногою тупнем (4)
Скільки раз руками хлопнем (5)
Ми присядем скільки раз (60 І нахилимось а цей час (7)
Ми підплигнем рівно стільки (8)
Ай да рахунок ! Гра і тільки.
Подуєм на плече,
І на друге будем дути,
Бо сонечко пече, а вітерця не чути.
Подуєм на животик
Мов трубочка стане ротик
Тепер подуєм на хмаринки
Піднімем вітер, і який
Насунулися чорні хмари
Пішов дрібненький дощик (кап, кап)
Ми сховалися під кущик.
Скоро сонце виглянуло. Ми знову рядком пішли по джунглям. Подорожуємо далі.
Ось ми і дісталися останьої зупинки “Розумників» Якщо це джунглі, то хто ці розумники? (розумні звірі)
Давайте поміркуємо, в чому проявляється їхній розум? (вони добувають собі їжу, добре полюють)
Вірно, вони хорошо орієнтуються в частинах доби. Тож давайте покажемо звірятам свої знання. Згодні?
Діти, отже ми з вами частинка того, серед чого живимо. Ми вже навчилися орієнтуватися в часі і просторі. По чому можна визначити, яка частина доби? (по комахам, по рослинах, по сонцю)
Сонце сховалось? (вечір)
Сонце зійшло? (ранок)
Сонце стало серед неба? (день)
А тепер давйте наділимо людськими і казковими якостями кожну частинку доби.
Ким тепер стане ранок ? (ранок стане маленьким лісовичком)
Ким стане день:? (хлопцем красенем у золотій короні)
А вечір? (турботливим дідусем)
А ким стане ніч? (красунею чарівницею і старенькою бабусею)
Вихователь. А зараз використовуючи коротенькі образи-етюди розкажіть про: маленького лісовичка, дня-красеня, дідуся вечора, красуню чарівницю.
(діти описують кожну частину доби.)
Вихователь: пропоную погратися в гру «добери колір своєму дню»
Завдання : доберіть якийсь колір, щоб можна пошити вбрання вашому дневі, й поясніть ,чому ви обрали саме цей колір.
(діти виконують завдання)
Молодці, гарно ви справилися з цим завданням.
Підсумок.
Мандрували, в джунглях побували
Хоча цікаво було там
Та пора додому нам.
На якій галявині вам найбільше сподобалось?
На яку галявину ви хотіли повернутися?
На якій галявині було найважче?
Пропоную вам домашнє завдання : вдома кожен з вас складе і зашифрує маршрут, по якому ми здійснимо наступну подорож.
Художня література.
Тема: «Радісним життя стає, якщо друг у тебе є»
Мета: познайомити дітей з твором видатного письменника В.О.Сухомлинського; вчити уважно слухати, розуміти та усвідомлювати зміст художнього твору та здійснювати елементарний аналіз; стимулювати інтерес дітей до імпровізації-інсценування епізодів твору; формувати навички інтегрувати елементи образних рухів; удосконалювати уміння пригадувати прислів’я за допомогою схем, розуміти їх та пояснювати їх прихований зміст; вчити брати участь у бесіді. Розвивати вміння ідентифікувати почуття та вчинки персонажів із власними; увагу, пам’ять, зв’язне мовлення та здатність робити висновки та власні судження. Виховувати дружні взаємовідносини та товариськість.
Матеріал: портрет В.О.Сухомлинського, таблиці-схеми (прислів’я), картки із зображенням квітів.
Хід заняття
1.Організаційний момент
«Здрастуйте!» – мовлю за звичаєм.
«Доброго дня вам!» – кожному зичу я.
«Доброго дня вам!» – людям бажаю.
«Доброго дня вам!» – гостей всіх вітаю.
Діти, привітайтеся з нашими гостями.
2.Основна частина
Бесіда про дружбу:
Дітки, а чи є у вас друзі?
Як ви розумієте, що таке дружба?
Як ви вважаєте, чи важко бути справжнім другом? А для чого це потрібно?
Як треба відноситися до людей, щоб у тебе з’явилися друзі?
(Вихователь пропонує дошкільнятам зайняти свої місця за столами.)
Сьогодні я хочу познайомити вас з новим художнім твором в якому розповідається якраз про дружбу. А написав його відомий вам видатний письменник. (Вихователь демонструє портрет В.Сухомлинського – діти впізнають та називають його).
– Так, дійсно, це – Василь Олександрович Сухомлинський. А твір який я вам прочитаю називається «Дівчинка та Ромашка» (Читання педагогом твору)
В.О.СУХОМЛИНСЬКИЙ «ДІВЧИНКА І РОМАШКА»
Ласкавим сонячним ранком дівчинка вийшла погратись на зеленій галявині. Раптом чує: хтось плаче. Прислухавшись, дівчинка зрозуміла, що плач долинає із галявини, де лежить великий камінь. Камінь не дуже великий, але міцний. Дівчинка запитує: «Хто там плаче під каменем?»
Це я ромашка, — долинув голос, визволи мене з-під каменя. Відкинула дівчинка камінь і побачила ніжне стебло Ромашки. Спасибі тобі, Дівчинко — сказала Ромашка, розправивши плечі і вдихнувши на повні груди повітря. Ти визволила мене від Кам’яного Ґніту. А як же ти потрапила туди?
— Обдурив мене Кам’яний Гніт, — відповіла Ромашка. — Була я маленьким ромашковим насіннячком. Восени шукала прихистку. Дав мені його Кам’яний Ґніт, пообіцявши оберігати від холоду і
спеки. А коли мені захотілось побачити сонечко, він ледве не задушив мене. Я хочу бути твоєю, Дівчинко.
Дівчинка приходила до Ромашки і вони разом зустрічали Сонечко.
— Як хороше бути твоєю, Дівчинко!
А коли б ти виросла в лісі чи край дороги? Коли б ти була нічия? — спитала дівчинка. Я б умерла з горя, — тихо промовила Ромашка.
— Але нічиїх квітів не буває. Вони завжди чиїсь. Ось та Вогняна Маківка — вона товаришує з сонечком. Сонечко шепоче їй: «Ти моя, Вогняна Маківко».
Я чую цей шепіт, потім сходить Сонечко і Маківка розкриває пелюстки. А ось Васильок — друг Весняного Вітру. Він найпершим щоранку прилітає до Василька будить його і шепоче: «Прокидайся!». Квітка не може жити, коли вона нічия.
Запитання до обговорення:
Як же називається твір? (О.В. «Дівчинка та Ромашка»)
Як ви гадаєте, це оповідання чи казка? Чому? (О.В. Оповідання. Тому, що у ньому дівчинка та
ромашка розмовляють, а насправді такого не буває.)
Як ви думаєте, чи бувають нічиї звірі, птахи, квіти? Коли це буває? (Відповіді дітей)
Чи можна вважати Дівчинку другом для Ромашки? Чому? (Можна. І дівчинці і ромашці було
добра разом.)
На вашу думку, чи можуть рослини або тварини дружити з людиною? (Відповіді дітей.)
Розкажіть про свою дружбу з рослиною або твариною.
Так, дійсно, дружба – це дуже добре. Давайте з вами пригадаємо прислів’я про дружбу.
(Педагог використовує схеми на допомогу дітям, вихованці пригадують прислів’я та пояснюють їх значення.)
Прислів’я про дружбу : «Людина без друзів, що дерево без коріння»; «Ми з тобою, як риба з водою»; «Скарб не друг, а друг – скарб»; «Дружбу за гроші не купиш»
(Педагог пропонує дітям вийти на килимок та перетворитися та побути маленькими акторами. Розігрування епізодів.)
Чим починається казочка?
Покажіть, який настрій був у Дівчинки, коли вона йшла на галявину. Як вона йшла, покажіть.
Що почула Дівчинка? Що запитала, яким голосом? («Хто там плаче під каменем?» Здивовано.)
Як відповіла ромашка Дівчинці? (При потребі, педагог зачитує фразу із тексту, діти відтворюють її: «Це я ромашка, — долинув голос, визволи мене з-під каменя» Сумно.)
Який настрій був у Ромашки, коли вона росла під каменем? (О.В. Сумний, пригнічений, вона плакала)
Що ж сталося між Дівчинкою та Ромашкою? (О.В. Вони подружилися. Стали товаришами.)
Що казала Ромашка Дівчинці, коли вони зустрічали сонце? (О.В. «Як хороше бути твоєю, Дівчинко!» Радісно.)
Що, яким голосом відповіла Ромашка, коли Дівчинка запитала її, що було б, якби вона була б нічия? (О.В. «Я б умерла з горя, — тихо промовила Ромашка.»)
Якими словами автор закінчує казочку? («Квітка не може жити, коли вона нічия.»)
А зараз, давайте пограємо: перетворимося на маленьких бджілок.
https://www.youtube.com/watch?v=3ii6jL0X-Zo
Дидактична гра «З ким товаришують квіти?»
(Діти стають у коло, кожний тримає картку з квіткою. Всі вони — різні квіти. Вихователь запитує кожну «квітку» по колу, що їй дарує друг — вітерець (друг – дощик, друг – сонечко, друг – людина, друг-дерево). Наприклад, друг-вітерець дарує свіжість, танець, казку про вітер, ласку і т.д.)
- Заключна частина
– Пригадайте автора художнього твору, що я вам читала.
– Як називається художній твір? Це казочка чи оповідання?
– Чи сподобалася вона вам? Чим?
– Що хотів автор нам сказати?
Вихователь закінчує заняття віршованими рядками: «Якщо друг у тебе є, життя радісним стає.
Разом можна все зробити, тож без друга не прожити!»
Вихователь: Сахно А.В.