08.04.2020 ІІ молодша “Б” (Сонечко) (Вихователі Білевщук О.В., Кишка Т.Ю.)
1 заняття Музичне
2 Заняття Ознайомлення з соціумом
Тема: Ми дуже любим увесь наш край.
Мета: Продовжувати закріплювати знання дітей про українську мову, про Україну; формувати почуття любові дорідної землі, гордості за неї; розширювати знання про красу і силу рідної мови; закріплювати символи держави ( прапор, гімн,герб); виховувати патріотичні почуття, любов до рідної мови.
Матеріал: прапор, гімн , герб, фото українців вірші про Україну та мову.
Хід заняття: Вихователь: До нас завітала мавпочка із далекої Африки. Вона нічого не знає про нашу країну. Розкажіть їй про країну, де ми живемо.
Педагог читає вірш М. Познанської « Про нашу україну»
Ми дуже любим весь наш край,
І любим Україну,
Її лани, зелений гай,
В саду – рясну калину.
Там соловейко навесні
Співає між гілками:
Та й ми співаємо пісні –
Змагається він з нами.
Бесіда за змістом вірша.
– Як називається наша країна? Що є у нашому краю?
– Коли співає соловейко?
– Що ми робимо разом з соловейком?
Розповідь вихователя про Україну.
– Україна – це наша земля , де ми народились , тут жили наші прадіди, прабабусі, наші батьки , тут родились ви . І ми щасливі , що живемо на такій багатій, мальовничій землі . У слові Україна є щось святе : земля, рідна домівка, батьківська хота, сині ріки, гори.
– Якими красивими словами можна сказати про Україну?
Слово Україна дороге для кожної людини, яка живе в Україні. Ми всі вимовляємо його з гордістю і любовю .
Вихователь читає уривок вірша Ю. Шкрумелюка.
« МИ Є ДІТИ УКРАЇНСЬКІ»
Ми є діти українські, хлопці та дівчата,
Рідний Край наш – Україна, Красна та багата.
Вихователь пропонує розглянути ілюстрації дітей в українських костюмах:
– Хто зображений на картині?
– У що одягнені діти?
– У що одягнена дівчинка – українка?
– У що одягнений хлопчик – українець?
– Діти , а чи знаєте ви символи України , а давайте їх розглянемо та назвемо їх.
– Що це? ( прапор)
– Які кольори на прапорі?
– Що це? (Герб) – Де ви його бачили?
– А зараз послухаємо Державний Гімн України. ( Діти слухають аудіо запис)
Фізкультфилинка
Одягну в неділю рано вишиту сорочку,
( Повороти тулуба ліворуч, праворуч.)
Вийду з хати , закружляю, затанцюю у таночку
(Руки на поясі , кружляння довкола себе)
Засміється , заспіває , Сонце над ланами
(стають на носочки,руки вгорі)
Прийме землю з дивними піснями.
(Нахили в перед)
Вихователь читає вірш П. Тичини « Наша мова»
Наша мова калинова, І ласкава і медова,
І багата і не бідна, от що мова наша рідна!
– Діти, а якою мовою ми розмовляємо?
– Якими словами можна сказати про нашу мову?
– Яка українська мова? ( Ніжна , лагідна, чиста, ласкава, медова, чарівна, співуча.)
Свою рідну українську мову , діти, ви чуєте з вуст своїх батьків. Цією мовою писали і пишуть художні твори наші поети та письменники. Українська мова багата своїми віршами, піснями, скоромовки, прислів’я , казками.
Підсумок заняття
– Як називається наша країна? ( Україна)
– Як називається наш народ( Українці)
3 заняття Аплікація
Тема: Віночок з квітів
Мета: Поглибити знання малюків про навколишній світ весняної природи , про рослини найближчого оточення – весняні квіти (кульбаби); закріплювати вміння дітей правильно називати квіти , їх частини, колір, особливості; учити дітей виконувати зображення, передаючи у тематичному малюнку нескладний сюжет – кульбаби у віночку; формувати вміння розміщувати елементи композиції на обмеженій площині аркуша – на віночку; закріплювати вміння користуватись обладнанням; розвивати пізнавальну активність, бажання поєднувати процес аплікації з грою; сприяти розвитку самостійності , охайності , зосередженості.
Матеріал: паперові «віночки» формату А4 зеленого кольору, шматочки порізаної смужки жовтого кольору , круглі штампи з поролону для клею , клей , серветка.
Хід заняття: Сюрпризний момент – лялька Оленка у віночку.
– Що у неї на голові? (вінок)
– З яких квітів вона сплела собі віночок?( кульбаб)
– Послухайте загадку.
Горить у траві росистій жовтий цвіт променистий
Потім померк, потух й перетворився на пух.
Що це за квітка ( Кульбаба)
Вихователь пропонує послухати вірш Н. Забіли «Кульбаби»
На леваду я пішла б,
Ціла купа там кульбаб –
Ніби сонечка малі
Посідали на землі,
Я нарвала б тих квіток
Та сплела б собі вінок.
Щоб і я була б в вінку
Наче квітка на лужку
Тільки вранці квіти всі
Умиваються в росі,
Росяна травичка –
Змокнуть черевички.
– Про що цей вірш? Вам подобається у ляльки віночок?
– Давайте і ми виготовимо чудові віночки з кульбаб.
Пальчикова гімнастика «Квіточки»
Наші гарні квіточки розтуляють пелюстки,
Тихо вітер їх хитає, пелюстки перебирає.
(Сплітають пальці рук у формі квітки, поволі розтуляють)
Наші гарні квіточки затуляють пелюстки,
Тихо засинають, голівками хитають.
(Сплітають пальці рук у формі квітки, поволі стуляють)
– Сьогодні ми будемо наклеювати квіти кульбабки із незвичайних пелюсток, тоненьких смужечок.
Вихователь показує прийом зображення кульбаби: круглий штамп поролон умочити у клейстер й поставити відбиток на віночку. Потім посипати відбиток шматочками тоненьких смужечок. Продовжувати розміщувати квіти по всьому віночку. Після роботи перевернути , струсити зайві шматочки тоненьких смужечок, що не приклеїлись.
Вихователь підтримує творчі прояви дітей щодо зображення різного розміру кульбаб, та їх розміщення на віночку, заохочує до спілкування.
Підсумок
– Що ми сьогодні робили? З яких квітів?
– Якого кольору кульбабки?
Дякую за увагу!!!
Вихователь: Білевщук Ольга Володимирівна