04.05.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)

Тема тижня : «На городі та квітнику попрацюємо»

Тема дня: «Райдуга на клумбі, квіти клумб»

1 заняття Народознавство

Тема: Рослини,багатство народу – гордість українського народу

Мета: учити засвоювати, а в подальшому застосовувати в житті традиції, звичаї, легенди, загадки, що допомагають зберегти природу; учити використовувати квіти для прикрашання та оформлення інтер’єру; виховувати любов та бережливе ставлення до природи, бажання бути для неї другом; розвивати творче мислення; розширювати, поглиблювати і систематизувати знання дітей про народні рослини-обереги, їх зовнішній вигляд, місце зростання, корисні властивості.

Попередня робота: ознайомлення дітей із рослинами; м’ятою, любистком, горобиною; читання художньої літератури про рослини.

Матеріали: картинки трав або гербарій, живі квіти або їх зображення.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Станьте в коло, любі друзі,

Потанцюймо ми по крузі.

А тепер всі разом  з вами

Так потупаєм ногами.

З вами я, сини та доньки

Ще поплескаю в долоньки.

Я люблю вас звеселяти,

Тож прошу ще й пострибати.

ІІ. Сюрпризний момент

Вихователь заносить до групи бабусю Одарку з кошиком різних сухих квітів та рослин.

  • Діти, сьогодні у нас незвичайний гість, це бабуся Одарка і вона прийшла до нас не з порожніми руками. Вона принесла нам кошик цілющих рослин і квітів.
  • Бабуся Одарка народна лікарка, вона лікує людей завдяки цілющим травам та рослинам і вона пропонує відправитись з нею до чарівного лісу по нові рослини до її кошика.
  • Ви згодні?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Діти сидять на стільцях із заплющеними очима, а вихователь імітує ніби здуває на дітей чарівний пилок від бабусі, який перенесе їх до чарівного лісу.

 

  1. IV. Вивчення нового матеріалу
  1. Ознайомлення з цілющими рослинами
  • Ще здавна люди помітили, що в багатьох рослинах прихована цілюща сила, і тому почали використовувати їх для лікування найрізноманітніших хвороб. Ось так почала розвиватись народна медицина.
  • Багато дикорослих рослин, що застосовувались у народній медицині, полегшують страждання хворих, сприяють їх одужанню. Майже половину лікувальних препаратів виготовляють саме з лікарських рослин.
  • Квіти – постійні супутники нашого життя. Вони ростуть на клумбах, у кімнаті на підвіконні. Вони зображені на вишитих рушниках, скатертинах, фіранках. Ними розмальовували печі, стіни оселі, посуд. З засушених квітів роблять різні напої, відвари. А ще квіти –  на нашому національному одязі.
  • Послухайте легенду.
  • Колись в Україні жили дуже гарні птахи – любисток і волошка. Але люди їх винищили. Тільки двоє птахів залишилось, тому що заховались у гущавині. Гарно жили вони, дбали одне про одного. Матері благословляли своїх дітей, говорили : «Дай Боже, вам такої злагоди і відданості, як у любистка і волошки!» А як ці птахи померли, то проросли вони вдома запашними квітами, якими миють коси, освіжають приміщення, а у відварі яких купають немовлят.
  • Про які рослини йшлося у легенді?
  • Що трапилось з птахами?
  • Чим корисні ці квіти для людей?
  • Корисною для нас є і ромашка. Її вплітали у дівочі віночки, уособлюючи цим дівочу красу і ніжність. Люди вірять у чудодійні сили ромашки; букетик ромашок кладуть біля дитини, щоб вона добре спала. Запарений сухий цвіт заливають окропом, настоюють і дають немовляті від болю в шлунку. Відваром промивають очі, полощуть горло,роблять компреси на забиті місця, уживають як проти простудний та заспокійливий засіб.
  • Діти, а чи знаєте ви, що в Україні здавна шанували рослини – обереги? Захистом від злих сил уважалися у народі рослини, що мали цілющі властивості. Це полин, мак , часник, осика, верба, широколисті дерева, гілками яких прикрашали оселі під час свят.
  • Полин використовували як оберіг від русалок. Дівчата вплітали його у вінок, а також носили при собі від «зеленого четверга» до неділі. Потім полин вішали над дверима, де він висів упродовж зими. Його використовували для лікування.
  • Часник також використовували проти злих сил.Його зубки розкладали по кутках на Святвечір, Існувало вірування у чудодійній властивості маку. Уважалося, що особливу силу мав польовий мак – видюк. Якщо ним обсипати всю садибу, то не підступить до неї ніяке зло. Зерна маку сипали в криницю під час засухи, щоб закликати дощ.
  • Які корисні для людей рослини ви запам’ятали?
  • Чим саме вони корисні?
  • Послухайте ще про деякі рослини.
  • Оберегом від хвороб була верба, що освячена на вербну неділю. Звіробій, як уважається у народі, лікує від дев’яносто дев’яти хвороб. Спиртові настої вживають для збудження апетиту, при захворюванні шлунку, проти ангіни, ревматизму, грипу, запалення печінки та нирок, головного болю.
  • Подорожник росте як бур’ян, уздовж шляхів, поблизу людського житла. Листок подорожника очищає рани, прискорює їх загоєння. Якщо прикласти листок до рани, то на другий день біль минає.
  • Чистотілом користуються з давніх- давен. Рослина затримує розвиток деяких злоякісних пухлин, зменшує і заспокоює біль, загоює рани, виводить бородавки.
  • З якими рослинами ми ще познайомились?
  • Що ви про них запам’ятали?
  • Це ще не всі цілющі трави нашої країни, але нам вже пора відпочити.
  1. Музична фізкультхвилинка під пісеньку «Весела булька»
  2. Гра – вправа «Віночок»

Діти домовляються, хто буде якою квіткою. Ведучий починає «плести віночок», почергово називаючи квіти. Названа «квітка» бере за руку ведучого і викликає наступного учасника гри. Таким чином, діти утворюють хоровод, співаючи пісні.

  1. Дидактична гра « знайди рослину за описом, за назвою, за запахом»

Використовуються рослини, які добре знайомі дітям.

  1. V. Підсумок

– З якими рослинами ми сьогодні познайомились?

– Чим вони особливі?

– Які вам найбільше запам’ятались?

 

2 заняття Аплікація (колективна)

Тема : Метелики на лузі

Мета: продовжувати вчити дітей працювати з папером, нитками; закріпити вміння дітей розрізати квадрат по діагоналі; розвивати фантазію, спостережливість, старанність, естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати бажання працювати гуртом і отримувати бажаний результат.

Обладнання:  тонований папір у формі галявини, клаптик тканини квадратної форми, нитки різного кольору, клей, пензлики, ножиці, клейонки, серветки, аудіо запис класичної спокійної музики.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Хутко дітки всі зібрались,

Та до справи спритно взялись.

Гарно попрацюємо,

Майстерню творців влаштуємо!

ІІ. Ігровий момент

До групи завітав великий різнокольоровий метелик.

  • Які бувають метелики?
  • Якого кольору? Чим вони живляться?
  • Але наш метелик засумував, тому що без друзів йому самотньо на великій галявині.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Розвеселимо нашого метелика – виготовимо йому друзів.
  • А ще наш гість дуже полюбляє квіти і тому  хоче пограти з вами у гру.

Дид. Гра «Впізнай квітку за описом»

Вихователь описує квітку та одночасно демонструє не повний малюнок квітки. Хто перший здогадався, той піднімає руку і відповідає.

 

  1. IV. Продуктивна діяльність
  1. Розглядання та обстеження метеликів.
  • Діти, скажіть, що є у метелика?
  • Опишіть ось цього. (Вихователь виставляє на дошці малюнки трьох різних метеликів)
  • Ось подивіться на цього.  Він вам подобається?( вихователь показує  зразок метелика для аплікації)
  1. Пояснення виконання роботи
  • Що зробити такого метелика нам необхідний клаптик тканини квадратної форми, нитки, ножиці, клей, пензлик, клейонка та серветка.
  • Крила ми зробимо з тканини, а вусики і тулуб з ниток. Почнемо роботу з тулуба.
  • Дітки, не забуваємо як працювати з ножицями. Ріжемо від себе, не розмахуємо ними,правильно тримаємо.
  • Беремо один кінець нитки в ліву руку і відрізаємо нитку невеликої довжини, щоб у нас вийшов тулуб . Ось так!
  • Далі складаємо нитку навпіл і кладемо її на клейонку. Кінці нитки притримуємо пальчиками і намазуємо охайно на неї клей. Пам’ятаємо, що клею повинно бути не багато, аби наша робота вийшла охайною.
  • Потім, обережно беремо пальчиками нитку там де закінчується клей і обережно, щоб дві половинки ниточки не розклеїлись, переносимо її на галявинку(тонований папір у вигляді галявини) та приклеюємо туди, де хочемо бачити нашого метелика.
  • Коли будемо приклеювати тулуб  метелика, обов’язково користуємось серветкою, аби прибрати залишки клею.
  • Далі відрізаємо ще трішки нитки, знову складаємо її навпіл та перерізаємо. Зробимо вусики. Окуратно намазуємо одну половинку ниточки клеєм. Один кінець ниточки приклеюємо до тулуба , а інший заокруглюємо. Ось так! З іншою половинкою нитки робимо так само. Ось і вийшов у нас тулуб з вусиками.
  • Тепер зробимо крильця. Беремо квадратний клаптик тканини і тримаємо його за гострий кут та прикладаємо до іншого кута, так щоб вийшов трикутник. Ось так!
  • На лінії згибу рівно  перерізаємо. Вийшло два трикутники.
  • Беремо один трикутник, намазуємо його клеєм на клейонці і приклеюємо до тулуба гострим кінцем( верхівкою трикутника). Наша верхів очка повинна бути по середині тулуба. Ось так! Інше крило приклеюємо так само.
  • Ось і вийшов гарний метелик.
  1. Фізкультхвилинка

Раз, два – дерева в лісі,

Три, чотири – вийшли звірі.

П’ять, шість – пада лист.

Сім, вісім – птахи в лісі.

Д’евять, десять – це сунички

Підвели червоні личка.

  1. Самостійна робота. Індивідуальна допомога порадами, підказками.

Діти виконують аплікацію під класичну музику

 

  1. V. Підсумок

– Що ми робили сьогодні на занятті?

– Які матеріали використовували?

– Вам сподобалось?

Вихователь: Сахно Г.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.