08.05.2020 І молодша “А” (Дюймовочка) (Вихователі Ковач Н.А., Малигон М.М.)
Тема дня: «Мої помічники» (Інтеграція різних видів діяльності за темою блоку).
Заняття Художня література
Тема: «Вивчення вірша Г.Бойко «Здоровим будь»
Мета: вчити дітей розповідати вірш з допомогою мнемотаблиці, відповідати на запитання за його змістом; вправляти у вмінні вживати іменники, добирати прикметники; активізувати в словнику слова – назви дій (вмиватися, розчісуватися, чистити, витиратися, мити); розвивати поетичний слух, бажання виразно читати вірш на пам’ять, мовлення, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Матеріал: чарівний мішечок, предмети гігієни (мило, шампунь, зубна щітка, зубна паста, гребінець, рушник, склянка, носова хустка), іграшка – котик, мнемо таблиця.
Хід заняття
І.Організаційний момент.
Гра «Привітання»
– Добрий день вам, киці!
– Няв, няв, няв!
– Добрий день вам, мишки!
– Пі, пі, пі!
– Добрий день вам собачки!
– Гав, гав, гав!
-Добрий день вам, діти!
– Добрий день!
ІІ. Основна частина
Вихователь:
– Діти, поки ми з вами гралися на нас зачекався гість. Хто це? (Котик)
– Привітайтеся з ним. (біля котика чарівний мішечок з предметами гігієни). Діти вітаються.
– Погляньте, біля котика стоїть мішечок. Давайте ми разом у котика запитаємо: «Котику, що в мішечку?»
Діти разом запитують.
Котик: – В мішечку предмети, які необхідні для кожного. Що саме і що ви знаєте про них я хочу перевірити.
Д/гра «Чарівний мішечок» Діти по черзі дістають предмети гігієни, називають їх та їхнє призначення.
Наприклад: «Це гребінець. Ним розчісують волосся.» – Як ми можемо назвати всі ці предмети? ( Предмети гігієни)
Мовленнєва вправа «Додай слово» Діти закінчують розпочате речення.
– Руки витирають (чим?) …. (Рушником)
– Зуби чистять (чим?) …. (Зубною щіткою)
– Волосся розчісують (чим?) …. (Гребінцем)
– Руки й обличчя намилюють (чим?) …. (Милом)
Фізхвилинка
З вами ми уже стомились
Адже добре потрудились.
Тож давайте для розрядки,
Зробимо кілька вправ зарядки.
Раз – підняли руки вгору,
Два – нагнулися додолу,
Три – повернулись вправо, вліво,
На «чотири» – всі присіли.
Похитали головою
Ще й притупнули ногою.
Пальчиками повертіли,
І на місця всі сіли.
Вихователь:
– Діти, ви знаєте, що вмиваються не тільки люди, а й тварини. Пропоную вам послухати та вивчити віршик про те, як вмиваються киці і люди.
Виразне читання вірша Г.Бойко «Здоровим будь» з викладанням мнемотаблиці
Глянь: без мила і водиці
Умиваються дві киці,
Язичком вмиваються,
Лапками втираються.
Я до крана сам дістану,
Умиваюсь біля крана.
Милю милом щоки, шию
І водою добре мию.
Показ та пояснення.
Пояснюю як котики вмивається язичком та втираються лапками, пропоную дітям показати вмивання котиків імітаційними рухами.
Повторне читання вірша з опорою на мнемотаблицю.
Бесіда за змістом вірша
– Без чого умиваються киці?
– Скільки киць вмивається?
– Чим вмиваються киці?
– Чим втираються?
– А як умиваються люди. Хлопчик дістане сам до крана?
– Біля чого він вмивається?
– Що миле милом?
– Ще чим добре миє?
Повторне читання окремо кожного рядка вірша з опорою на мнемотаблицю.
Відтворення вірша
Дві – три дитини розповідають вірш з опорою на мнемотаблицю.
Імітаційна гра «Відгадай, що я роблю» Дітям по черзі на вушко називаю дію (чищення зубів, умивання, миття рук, полоскання горла, миття вушок…), дитина показує жестами, а всі діти відгадують та називають дію.
ІІІ. Підсумок
– Молодці! Котик впевнений, що ви знаєте все про предмети гігієни і пригощає вас смачними яблучками. Діти, що потрібно робити перед тим як їсти яблука? Подякуйте котику і йдемо мити руки..
Заняття Фізкультура Тема: метання на дальність однією рукою; ходьба по гімнастичній лаві
Мета. Вправляти дітей в метанні на дальність однією рукою; удосконалювати ходьбу по гімнастичній лаві; виховувати спритність; розвивати відчуття рівноваги і окомір.
Посібники. Кольорові хустинки, мішечки з піском на кожну дитину, 2 гімнастичні лави, стійка, брязкальце.
Методика.
І ч. Ходьба і біг в колоні по одному з хустинкою в руці, стати в коло, обличчям до педагога.
Загальнорозвиваючі вправи (з хустинкою).
В. п.: стоячи, ноги розставити широко, хустинку тримати обома руками за куточки. Нахилитись вперед, помахати хустинкою кілька разів вправо—вліво — «полощемо білизну», потім випрямитись, потягнутись вгору (3—4 рази).
В. п.: сидячи, ноги нарізно, хустинку тримати обома руками за куточки. Присісти, підняти руки з хустинкою вперед, випрямитись, опустити руки (3—4 р).
В. п.: лежачи на спині, хустинка в обох руках на грудях; підняти ноги і руки вперед, опустити (3—5 разів).
Підскоки на двох ногах (20—30 сек.). Хустинку тримати в одній руці. Ходьба один за одним, покласти хустинки.
ІІ ч. Основні рухи.
Ходьба по гімнастичній лаві (2—3 рази). Діти виконують вправу самостійно один за одним; по першій лаві ідуть вільно, сходять з неї, дістають підвішене брязкальце.
Наступна лава стоїть паралельно першій. По ній діти ідуть, піднявши руки в сторони. Кому важко — йдуть вільно.
Метання мішечків на дальність правою і лівою руками.
Завдання одночасно виконує вся підгрупа по 3—4 рази кожною рукою. Основну увагу звертати на замах і енергійний кидок. Вихователь спочатку показує кидок, а потім його виконують діти (або разом з вихователем).
Рухлива гра «Сонечко і дощик».
ІІІ ч. Ходьба з зупинкою за вказівкою вихователя. Вправа на відновлення дихання.
Вихователь Ковач Н.А.