06.05.2020 Середня “Б” (Бджілка) (Вихователі Юва О.В., Шерепа Д.В.)
Тема дня «День малого працівника «Праця годує, а лінь марнує»
1.Зан. Ознайомлення з соціумом
Тема: « Усі професії хороші — обирай на смак «.
Мета: збагачувати словник дітей на основі уявлень про довкіл ля; формувати розуміння вживання узагальнювального поняття «професії»; продовжувати вчити дітей співвідносити слова за змістом, пояснюючи їх; навчати складати розповідь про майбутню професію; удосконалювати вміння утворювати дієслова від іменників — назв професій; розширювати знання і розуміння багатозначних слів.
Матеріал: ілюстрації із зображенням людей різних професій.
Хід заняття
1.Ігрова ситуація. Вихователь читає вірш.
Сідайте, діти, у гурті
Зустрілися ми знову!
Про славні руки золоті
Я поведу розмову.
Ми вдячні «золотим» рукам,
Я теж їх поважаю.
Тож хочу розповісти вам
Усе, що про них знаю.
-Ви здогадалися, що це за руки?
-Це руки трударів, працівників, їх називають «золотими» за те, що вони все вміють, добре і наполегливо працюють.
– Що ще може бути золотим? (Обручка, ланцюжок, браслет)
-Так, це в прямому значенні, а в переносному можна сказати так: золота дитина, золота мати, золота голова, золоте серце.
2.Д\гра «Назви хто ким працює»
- Д\гра «Хтощоробить?».
Наприклад: лікар лікує, вихователь виховує тощо.
- 4. Фізкультхвилинка. «Раз , два, три – професію покажи!»
Раз, два, три — професію лікаря покажи.
Раз, два, три — професію перукаря покажи.
Раз, два, три — професію продавця покажи.
Раз, два, три — професію прибиральниці покажи.
Раз, два, три — професію вихователя покажи.
- 5. Дидактична гра «Щопотрібно для роботи».
Наприклад: – Що потрібно кухареві для роботи?
-Кухареві потрібні каструля, ніж, дошка, черпак.
- 6. Дидактична гра «Де я був».
Наприклад: – Я бачила гребінець. Де я була? (У перукарні)
– Я бачила багато ліків. Де я була? (У лікарні, аптеці) тощо.
- Читаннявірша.
Знають це добре дітки-малята:
У світі професій дуже багато.
Всі вони гарні, всі вони різні,
Всі для малих і дорослих потрібні.
І машиніст, той, що потяг веде,
І будівельник, що стіни кладе.
Лікар, лісник, перукар, продавець
Кожен – то доброї справи знавець.
Кожен працює -так здавна велося
-Щоб усім людям та й гарно жилося.
- Підсумок заняття
– Сьогодні ви дізналися про різні професії. Як ви гадаєте нам потрібні всі ці професії і чому?
- Зан. Аплікація
Тема: «Транспорт». Мета: поглиблювати знання про транспорт; продовжувати ознайомлювати з поняттям «силуетне вирізання»; закріплювати вміння малювати візерунки на обмеженій площині; розвивати мовлення, позитивну налаштованість, упевненість у своїх силах; виховувати акуратність і повагу до людей довкола.
Обладнання: зразки готових виробів; картинки із зображенням транспорту; половинка альбомного аркуша; шаблони транспорту; простий олівець; кольоровий папір; клей ПВА; пензлик і посудина для клею; ножиці; таця для обрізків; клейонка; волога і суха серветки; чорний фломастер; для кожної дитини силуетні зображення корабля, літака, автомобіля; білий аркуш із зображенням неба у верхній частині, води у нижній, землі посередині.
Хід заняття
1.Організаційний момент
2.Д\ гра «Розподіли транспорт»
Дорослий дає дитині силуетні зображення корабля, літака, автомобіля та білий аркуш із зображенням неба у верхній частині, води у нижній, землі посередині. Далі він просить розташувати на аркуші картки із зображенням транспорту за його видами (не підказуючи). Має вийти так: літак угорі, корабель внизу, автомобіль посередині. Після цього дітина пояснює свій вибір.
- Мотивація: « Водній казковій країні жили собі веселі механіки. Вони дуже любили конструювати найрізноманітніший транспорт. Машини у веселих механіків теж були дуже веселі, тим більше що весь транспорт жителі казкової країни прикрашали яскравими візерунками. Звичайно, дуже радісно й приємно їздити в трамваї, розмальованому блакитними дзвіночками, або в автобусі у червоний горошок… Одного разу до казкової країни примандрував злий чаклун Гумкіант. Він страшенно розлютився, побачивши радісних жителів, які роз’їжджали собі в барвистих машинах, автобусах, літали на веселих літаках. Так розізлився Гумкіант, що миттю постирав геть усі візерунки з транспорту казкової країни. Кораблі, літаки та машинки стали безликими, нудними й сірими. І мешканці казкової країни теж відразу занудились і перестали радіти та всміхатися. Допоможімо місцевим жителям повернути усмішки, а їхньому транспортові красу!»
4.Розминка для рук «Автомобілісти»
- Фізкультхвилинка «Пілоти»
Ми усі пілоти мужні,
Літаки у нас потужні. (Руки в сторони з нахилами.)
Над землею летимо
І орла обженемо. (Махи руками.)
Хоч злетіли височенько (Стрибки на місці.)
Приземлилися м’якенько! (Посадка на місця.)
6.Практична робота .
Прикладіть шаблон до кольорового паперу. Обведіть шаблон простим олівцем, упираючись грифелем у його краї. Виріжте силует машини. Носик ножиць не відхиляється від лінії, проведеної олівцем! Приклейте вирізаний силует на половинку альбомного аркуша. Залишки клею промокніть сухою ганчірочкою. Чорним фломастером намалюйте смужки, круги й інші деталі візерунка.
- Підсумокзаняття:
-Розкажіть про свій транспорт.
Вихователь Юва О.В.