Заняття Ознайомлення з природою.
Тема: Комахи- наші менші друзі.
Мета:
Дати дітям уявлення про найменших мешканців живої природи – комах (божа – корівка,бджола) їх зовнішній вигляд,характерні риси,спосіб пересування.
Учити визначати частини рослин (квітка,стебло,листя,коріння).
Формувати вміння слухати й розуміти запитання дорослого
Розвивати пізнавальний інтерес,пам’ять та увагу.
Виховувати дбайливе ставлення до об’єктів живої природи.
Матеріал:ілюстрації комах( бджоли, божої корівки) , квітки ромашки.
Хід заняття
– Діти, сьогодні такий гарний весняний день.Сонечко так тепло пригріває , що все навколо оживає, пробуджується після холодних , похмурих днів.
– Ой подивіться,що тут у нас!Так це скриня.
– Цікаво,що ж у цій скрині! Подивимось!
– Діти,та тут лист. Зараз я його прочитаю:
Дорогі діти!
Запрошуємо,вас, у гості на чарівну галявину.
Ваші найменні друзі.
– Цікаво,хто ж це найменші друзі! А вам цікаво? Ну так,що підемо у гості до найменших друзів? А допоможе нам потрапити на галявину ось доріжка.
Пройти по доріжці ми зможемо,коли назвемо усі слова ,які найкраще розкажуть нам про весну. Весна яка?…(тепла, сонячна, красива, весела, заквітчана….)
–
Ось ми і на галявині!
– Подивіться, яка гарна галявина! Що росте на галявині? (квіти).
– Скільки квітів росте на галявині? (Багато).
– Але я чомусь ні кого не бачу! А ви бачите? (ні).
Мабуть наші найменші друзі заховались, давайте їх пошукаємо.
– Ой хто це тут заховався?
– Хто це? (сонечко,божа – корівка).
– Жучок цей-яскравий,моторний
Спинка червона у краплинку чорну.
Сам симпатичний хоч і маленький
Гарний на вроду та веселенький.
Божа – корівка маленький,кругленький жучок.
У нього червона з чорними цяточками спинка. А скільки цяточок у сонечка? Сонечка має шість гарних лапок,та крила.
– Що є у сонечка?
– А чому сонечко таке яскраве? Адже його добре видно на зеленому листі і будь – який птах помітить жучка. Виявляється сонечко вміє добре захищатися. У хвилину небезпеки сонечко виділяє рідину білого кольору,схожу на молоко,яка погано пахне. Вона – то і відлякує ворогів.
Божа-корівка – це комаха.
Божа-корівка хто вона? (комаха).
Сонечко полюбляє перелітати з місця на місце. Сонечко вміє літати та повзати по траві.
Якщо взяти легенько в руки буде повзати по долоні.
Прилетіло сонечко
На мою долонечку
По всіх пальчиках ходило
А з мізинчика злетіло.
– А давайте пограємося з сонечком.
Гра називається «Посади сонечко на листок»
У вас на столах лежать два листочка та тарілочки в яких лежать божі – корівки. Якого кольору листочки? (зеленого).
– А скажіть,а однакові за розміром листочки чи ні? (ні).
Один листочок великий і один маленький.
Вам треба посадити на маленький листочок одне сонечко,а на великий листочок багато сонечок.
– Скільки сонечок на великому листочку? (багато).
– Скільки сонечок на маленькому листочку? (один).
– Багато сонечок на який листочок ви посадили? (на великий).
– Одне сонечко на який листочок ви посадили? ( на маленький).
– Молодці! Вам сподобалося грати з сонечком.
Давайте,ще пошукаємо може ще когось знайдемо на галявині!
Подивіться,яка гарна квітка!
– Може хто знає,як називається ця квітка? (ромашка).
Давайте уважно роздивимось квітку.
– Розкажіть,що є у квітки? (стебло,листя,квітка).
– Що є у квітки?
В кожної квітки є стебло,листя,квітка. Стебло,листя,квітку ми бачимо.
А ще у кожної квітки є коріння,воно у землі ми його не бачимо.
Завдяки корінню квітка тримається та росте.
Що допомагає чого квітка рости та триматися?(коріння).
Мабуть,засиділись дітки
Треба їм пограти трішки.
За стільців своїх вставайте
Фізхвилинку починайте.
Фізхвилинка
Раз!Два! Час вставати
Будемо відпочивати.
Три,чотири! Ви погляньте,як завзято
Викроковують малята.
П’ять!Шість! Руки вгору піднімають,
Комашку – сонечко вітають.
Сім!Вісім! Ставлять рук всі у боки
І стрибають скоки – скоки.
Дев’ять!Десять! Діти глибоко вдихають
І на стільці свої сідають
– А скажіть,чи можна рвати квіти?(ні).
На лугу у той дорожки,
Что бежит к нам прямо в дом,
Рост цветок на длинной ножке –
Белый с желтеньким глазком.
Я цветок сорвать хотела,
Поднесла к нему ладонь,
А пчела с цветка слетела
И жужжит,жужжит:
«Не тронь!»
Не можна рвати квіти так,як вони прикрашають природу і радують нас своєю красою.
Подивіться на галявині ще одна гарна квітка. Цікаво,хто ж заховався у цій квітці? Ось хто! Хто це? Бджілка!
А ви знаєте,що бджоли – справжня окраса нашої природи. Подивіться,яка гарна у бджілки смугаста,пухнаста шубка. Як ви думаєте,для чого вона їй? (для захисту від хижаків). Своїм яскравим вбранням вона відлякує птахів.
Хто з вас знає де живе бджілка (у вулику). Вулик це її будиночок.
Де живе бджілка? (у вулику).
Бджілка літає з квітки на квітку і збирає нектар. Потім бджілка несе нектар до вулика,щоб зробити з нього мед.
Бджілка,як і божа корівка – має шість лапок та має крила. Бджілка теж комаха.
Хто бджілка?(комаха).
А скажіть чи можна брати в руки бджолу? Чому ні? (Вона може вжалити)
Я хочу щоб ви ніколи не ображали комах та запам’ятали правила поведінки з комахами
1. Комах не можна ловити;
2. Комах не можна брати до рук;
3. Комах не можна класти в кишеню чи коробочку.
Ось наша подорож підійшла до кінця.
Кого ми зустрічали на галявині?
Я сподіваюсь , що ви станете справжніми друзями комах. Тож любіть і оберігайте їх.
2 Заняття. Аплікація
Тема: “Великодній кошик”
Програмне зміст: – Дати дітям уявлення про історію Русі, про християнські свята. Детально розповісти про світле свято Великдень;
-викликати у дітей бажання спільно з батьками виготовляти кошик з великодніми яйцями.;
уміти декорувати отриманий виріб;
-закріпити знання основних кольорів і форм.
Матеріал: ілюстрації до свята «Пасха», картинки з прикрашеними яйцями, кошик,яйця вирізані з картону різного кольору , смужки, кружечки, листочки, квіточки ,бісер для декорування, гуаш (за бажанням).
Хід заняття:
-Діти! Послухайте загадку і дайте відповідь про яку пору року в ній говориться:
Тане сніг, всюди крапель,
У небі жайворонка трель.
На річці затор льодовий,
А зайчик в шубці новій
(відповіді дітей)
-Правильно ця загадка про весну. Діти, навесні всі православні християни відзначають гарне ,світле свято, яке називається Великдень. Це свято вважається найголовнішим святом для всіх віруючих в Бога. Це саме урочисте і найрадісніше з усіх свят.
А знаєте чому? Тому що в цей день сталося саме велике чудо на землі, яке дало людям надію на вічне життя.
– Ісус Христос пояснював всім людям, що для того, щоб не грішити, не можна робити поганих вчинків, не можна нікого ображати, ніколи не можна обманювати, потрібно завжди говорити тільки правду. Так завжди робив і сам Ісус Христос.
– Багатьом людям, і Царю, який правив у той час, це не подобалося. Цар не хотів, щоб всі люди ставали кращими і знали правду, адже тоді він не зможе правити.
І тому Цар наказав вбити Ісуса Христа, якщо той не перестане робити людям добро. Але Ісус Христос не злякався. Він хотів, врятувати людей, щоб люди стали краще, щоб вони перестали грішити і Бог їх простив і пустив до себе в рай.
У той час найстрашніше і ганебне покарання було розп’яття на хресті, тому що так убивали тільки бандитів.
І, щоб налякати людей, які хотіли стати хорошими, і переконати всіх, що Ісус Христос обманщик, його теж, як бандита, розіп’яли на хресті.
(Показ ілюстрацій)
Тому ми з вами повинні робити багато добра, не обманювати, слухатися і поважати старших.
Ваші батьки знають про звичаї цього свята і тому вже починають готуватися до його святкування.
Запропонуйте дітям розглянути ілюстрації, фотографії Великоднього кошика. Діти звертають увагу на яскраві, гарно оздоблені яйця. Давайте розглянемо їх уважніше. Зверніть увагу на візерунки.
-А ви хотіли б зробити красу своїми руками, так, як вам подобається?
-відповіді дітей.
Візьміть шаблони яєць і прикрасьте їх на свій розсуд. Тут є вирізані з паперу смужки, листочки ,квіточки, бісер. Давайте приступимо. -діти приступають до роботи. Батьки допомагають.
Коли Великодні яєчка будуть готові,наклеюємо їх в заздалегідь наклеєний кошик.
-Молодці, діти. У вас вийшли чудові яйця-сувеніри.
-Вам сподобалося заняття? Що запам’ятали про свято Великдень?
-відповіді дітей.
Вихователь Кишка Т.Ю.