13.05.2020 Поради інструктора з фізкультури (Інструктор з фізкультури Бузун Ю.О.)

Рухливі і малорухливі ігри та естафети для дитячого садка

Здавна психологи і педагоги називали дошкільний вік віком гри. І це не випадково. Майже все, чим займаються маленькі діти, надані самим собі, вони називають грою.
Для дитини гра – засіб самореалізації та самовираження. Вона дозволяє йому вийти за межі обмеженого світу «дитячої» і побудувати свій власний світ.
Рухомий називається гра, побудована на рухах. Цільова установка і види діяльності грають визначаються сюжетом (задумом, темою) даної гри. Правила уточнюють права і обов’язки учасників, визначають способи ведення і обліку результатів гри. Для рухливих ігор характерні самостійні, творчі рухові дії з предметами чи без них), що виконуються в рамках правил.

Основні завдання рухливих ігор:

– зміцнювати здоров’я граючих;
– сприяти їх правильному фізичному розвитку;
– сприяти оволодінню життєво необхідними руховими навичками, вміннями і вдосконалення в них;
– виховувати необхідні морально-вольові і фізичні якості;
– прищеплювати організаторські навики та звичку систематично самостійно займатися іграми.

Підбірка небагатьох ігор в які мої вихованці дуже люблять грати у вільний час.

«Паличка-стукалочка».

Діти вибирають ведучого, він стає в коло, в руці ціпок, очі зав’язані. Зі словами:
– Раз, два, три, чотири, п’ять –
Буде паличка стукати.
А як скаже:
– Скок, скок, –
Відгадай, чий голосок?
– крутиться в колі, вказуючи на дітей. На слова: «Скок, скок» зупиняється, і той, на кого вказує паличка, береться за інший її кінець і вимовляти ім’я ведучого. Ведучий повинен дізнатися, хто його покликав. Правильно відгаданий стає ведучим.

«Гуси-лебеді».

Гравці вибирають вовка і пастуха, решта – гуси. На одній стороні майданчика – будинок, де живуть гуси, на іншій – луг. В середині залу – яр, там живе вовк. Гуси пасуться на лузі, через деякий час пастух кличе гусей, качок йому відповідають.
Пастух: Гуси, гуси!
Гуси: Га-га-га!
Пастух: Їсти хочете?
Гуси: Так-так-так!
Пастух: Ну, летіть!
Гуси: Нам не можна –
Сірий вовк під горою,
Не пускає нас додому!
Пастух: Ну, летите, як хочете,
Тільки крила бережіть!
Гуси біжать додому, вовк намагається їх зловити (не виходячи зі свого яру). Спіймані гуси виходять з гри. Вовк гусей не ловить, а «салит» рукою.

« Юрта».

У грі беруть участь не менше двох підгруп дітей, кожна з яких утворює коло по кутах майданчика. В центрі кожного кола стоїть стілець, на
який повішений хустку з національним візерунком. Взявшись за руки, всі йдуть чотирма колами під музику і говорять слова:
Ми веселі хлопці,
Зберемося всі в кружок,
Пограємо і попляшем,
І помчимся на лужок.
Під мелодію без слів діти стають в одне спільне коло і танцюють. По закінченні музики швидко біжать до своїх стільців, беруть хустку і натягують його над головою у вигляді шатра (даху), виходить юрта.

«Мисливці і качки».

Діти діляться на дві команди, одна – мисливці, інша – качки. По краях майданчика проводяться дві паралельні лінії. Команда охотни-ков ділиться навпіл і займає місця навпроти один одного за лініями. В середині стають качки. У мисливців один м’яч. За сигналом охотни-ки «стріляють» у качок, кидаючи в них м’яч, а качки перебігають від однієї лінії до іншої, намагаючись ухилитися від м’яча. Той, у кого потрапляє м’яч, вибуває з гри.
Гра триває до останньої качки, потім команди міняються місцями.

Правила: мисливці не повинні виходити за лінію. М’яч один у одного не віднімати.

«Липкі пеньки».

Три-чотири гравці сідають навпочіпки в обруч, якомога далі один від одного. Вони зображують липкі пеньки. Інші гравці бігають по майданчику, намагаючись не підходити близько до пеньків. Пеньочки повинні постаратися торкнутися пробігають повз дітей. «Осаленные» стають пеньками.
Правила: пеньки не повинні вставати з місць.

«Хусточка».

Гравці стають у коло. Ведучий з хусткою в руці за колом біжить і кладе комусь із гравців хустку в ноги, а сам продовжує біг по колу. Той, кому кинули хустку, повинен швидко його підняти і спробувати наздогнати ведучого, поки той не став на його місце. Якщо він не встигне наздогнати, той сам стає ведучим.

«Кудлатий пес».

Гравці вибирають «пса». Він стоїть в стороні. Інші діти мед ленно йдуть до нього, примовляючи:
Ось сидить кудлатий пес,
В лапки свій уткнувши ніс.
Тихо, мирно він сидить,
Не то дрімає, не то спить.
Підійдемо до нього, розбудимо,
І подивимося –
Що ж буде?
Діти підходять і плескають у долоні. Пес схоплюється, гарчить, гавкає і ловить дітей.

«Будуємо цифри».

На підлозі заздалегідь намалювати цифри, які можуть повторюватися (на-приклад, дві цифри 1 або дві цифри 5). Гравці вільно пересуваються по майданчику. Ведучий рахує до 10 і називає будь-яку цифру. Діти повинні швидко знайти її і побудуватися. Вважати можна швидко, скорочуючи час знаходження та побудови. Виграє той, хто швидко і правильно впорається із завданням.

«Захистимо товариша».

Діти утворюють коло, стоячи обличчям до центру. У центр кола встають два гравця. Один з них – товариш, інший – захисник. Завдання гравців –
передаючи м’яч один одному, заплямувати товариша. Завдання захисника – захищати товариша, відбиваючи всі м’ячі, які кидають учасники. Гравець, який потрапив у товариша, займає місце захисника, попередній захисник стає товаришем, а заплямований гравець займає місце серед учасників.
М’яч треба передавати швидко, щоб захисник не встиг зайняти вигідне місце для захисту.

«Стрибни – присядь!»

Гравці стоять у колоні на відстані одного кроку один від одного. Двоє ведучих з мотузкою (скакалкою) розташовуються праворуч і ліворуч від колони. За сигналом діти проносять натягнуту мотузку перед колоною (на висоті 20-30 см від землі). Гравці по черзі перестрибують через мотузку. Потім, минувши колону, ведучі з мотузкою повертаються назад, несучи мотузку на висоті 50-60 див. Діти швидко присідають, приймаючи положення угруповання. Виграють ті, хто, не зачепивши мотузки, зумів виконати стрибки і присідання. Швидкість гри поступово підвищується.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.