07.04.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)

Тема дня: «Природа навколо нас.  Взаємо зв’язки в природі»

Заняття: Підготовка до навчання грамоти

Тема: «Подорож в країну грамоти»

Мета: Закріпити з чого складається мова, речення, слово, склад. Закріпити вивчені букви. Тренувати в умінні складати з букв склади, ділити слова на склади, виділяти голосні і приголосні звуки, читати склади, знаходити перший і останній звуки в словах, по першим і останнім звукам читати слова. За допомогою словесних ігор розвивати фонематичний слух, мислення, винахідливість, швидкість реакції. Закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів, складати з букв слова і складати речення по схемі. Тренувати в умінні узгоджувати прикметники з іменниками.

Обладнання: М’яч, олівці, аркуші, картки з буквами, картинки, картки зі словами, кольорові картки зі складами

Хід заняття

  1. Діти давайте з вами закриємо очі, я сьогодні чарівниця, у мене є чарівна паличка, за її допомогою я перенесу вас в країну грамоти. Підійдіть до мене, зробіть коло – сонечко, підтягніть ручки один до одного – це сонячні промінчики і посміхніться. Опустіть руки і …
  2. Давайте з вами згадаємо:

– З чого складається наша мова (з речення)

– З чого складаються речення (з слів)

– З чого складаються слова (з складів)

– З чого складаються склади (з букв)

  1. Що я взяла зараз в руки? (М’яч). М’яч – це слово або речення? (Слово). А складіть з слова м’яч речення. (Мама купила мені м’яч). А давайте порахуємо, скільки слів в цьому реченні? (4)
  2. А давайте напишемо наші речення графічно. Сідайте за столи, у вас олівець і листочок |_ _ _ _.

А тепер навпаки. Склади будь-яке речення по схемі |_ _.    |_ _ _.

За правильну відповідь ви отримуєте букви: А, О, І, Е, У М, П, Р, С, Т.

А скажіть, які букви бувають: (голосні і приголосні)

А тепер ви по черзі називаєте свою букву і виходите. Але тільки голосні будуть ставати в один ряд, а приголосні в інший ряд.

  1. Ми складемо з букв склади.

а) Виходить буква П і буква А. Давайте прочитаємо (ПА). А тепер продовж склад: ПАПА, ПАЛИЦЯ, ПАРТА, ПАСТА. Прочитаємо навпаки (АП)

б) Виходить буква М і буква І. Прочитаємо (МІ). Продовжимо склад: МИР, МИШКА, МИСКА.

  1. Спасибі, віддаємо букви і сідаємо на стільці.

а) Завдання – назви слово і виділи перший звук в слові (по картинках)

б) Завдання – назви слово і виділи останній звук в слові (по картинках)

в) Завдання – за першими звуками прочитай слово (за картинками)

г) Завдання – за останніми звукам прочитай слово (за картинками)

д) Ви повинні почути, де знаходиться звук «Л» (На початку слова, в кінці або в середині)

Отже, я називаю слова: цибуля, стілець, кінь, молоко, молоток, стіл, колобок, лопата, сокіл, лось, соловей, місяць, велосипед, лампа.

е) Останнє завдання. Визнач скільки в слові складів. Згадуємо МА-МА (2 склади), ПІ-ЛА, КО-РО-ВА, МИ-ЛО, ЛУК, СОК, МО-ЛО-КО, МО-РЕ.

  1. А зараз ми відпочинимо і знову гру почнемо, встаємо:

Раз – піднятися, потягнутися.

Два – зігнутися, розігнутися.

Три – в долоні три хлопка.

Головою три кивка.

На чотири – ноги ширше.

П’ять руками помахати.

Шість – на стільчик знову сісти.

  1. Зробимо звуковий аналіз слів. Я називаю слово, а ви викладаєте графічно.

повторимо:

покажіть голосний звук ∙

покажіть твердий приголосний звук –

покажіть м’який приголосний звук =

Викладаємо зліва на право, правою рукою: СОКМИШАПІРРІКА.

  1. Літери переплуталися.

У вас картки зі словами. Але букви в них переплуталися. Під літерами стоять цифри. Потрібно написати олівцем букви по порядку, починаючи з 1 і прочитати слово, яке вийшло: ШАР, СОК, РОТ, МИР, ПІР, СИР, ЛАК, ЯНА, АНЯ, ОЛЯ. ( Л2 О1 Я3 – ОЛЯ і т.д.)

  1. Пограємо. Ставайте в коло. Я маленька дитина, погано вимовляю звуки. Ви повинні мене виправити.

– Мама поклала в тарілку манну каску (кашку).

– Пожежний взяв кашку (каску).

– В Новий Рік я одягну машку (маску).

– Будівельник будує басню (башню).

– Кішку звуть Мулка (Мурка).

– Коля їсть суп ножкою (ложкою).

  1. І знову пограємо в м’яч. Я кидаю м’яч і кажу слово прикметник, ви мені повертаєте м’яч і говорите слово іменник.

– Красива (лялька …) – солодка (цукерка …)

– М’яка (подушка …) – гіркий (перець ….)

– Смачний (торт …) – солоний (огірок …)

– Важка (сумка …) – кисла (капуста …)

– Червона (троянда …) – брудна (посуд …)

  1. У коробочці кольорові картки, на них написані склади. Візьміть будь-яку картку. Завдання таке:

– Знайди другу картку за кольором.

– З’єднайте дві картки за кольором і

– Прочитайте слово.

КО ЗА   СА ЛО   ВА ЗА    ПО ЛЕ   МИ ЛО

  1. Релаксація «Чарівний сон»

Вії опускаються.

Очі закриваються.

Ми спокійно відпочиваємо.

Сном чарівним засипаємо.

Дихається легко і рівно.

Наші руки відпочивають.

Наші ноги відпочивають.

Відпочивають, засипають.

Шия не напружена.

І розслаблене все тіло.

Гріє сонечко для нас.

Руки теплі у нас,

Ноги теплі у нас.

Губи теплі і рожеві,

І зовсім не втомлені.

Губи трохи відкриваються.

Все чудово розслабляється.

Нам зрозуміло, що таке

Стан спокою.

Ми спокійно відпочивали.

Сном чарівним засинали.

Добре нам відпочивати,

Але пора вже нам вставати.

Міцно кулачки стискаємо

Їх вище піднімаємо.

Потягнутися! Посміхнутися!

Всім відкрити очі і встати!

 

 

Заняття. Ліплення

Тема: «Букетик мімози»

Мета: Вчити дітей виконувати ліплення  красивої  гілки  мімози;

викликати інтерес до створення виразного образу букетика мімози;

розвинути у дітей почуття кольору і форми, дрібну моторику пальців рук;

виховувати художній смак.

ДЕМОНСТРАЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ:

Картинки із зображенням мімози, зразок, виконаний вихователем.

МАТЕРІАЛИ І ОБЛАДНАННЯ:

Кольоровий папір, пластилін, дощечки, серветки, клейонка стеки, миски під пластилін.

Хід заняття

Діти, сьогодні до нас гості прийшла лялька Катя. І ось що вона мені розповіла: скоро свято у подруги. Вона дуже довго думала, що ж їй подарувати і, нарешті, вирішила, що найкращий подарунок – це листівка з зображенням улюблених  її квітів. Листівка буде радувати її  дуже довго, але Катя, як вони називаються. Вона пам’ятає тільки загадки про  улюблені квіти. Допоможемо Каті відгадати, що ж це за квіти?

Діти: ТАК!

Цветик жовто-золотистий,

Як курча пухнастий,

Відразу в’яне від морозу

Наша неженка … (Мімоза)

Жовті, пухнасті

кульки запашні

Їх вкриє від морозу

У своїх гілочках (Мімоза)

Діти, зверніть увагу на наші картинки, подивіться, яка гарна квітка – мімоза. Подивіться на зовнішній вигляд квітки. Якого він кольору?

Діти: Жовтий.

Скажіть, будь ласка  квітки за разміром- великі чи дрібні?

Діти: Дрібні квітки.

Квіти дрібні, але їх багато, вони щільно сидять на гілочках, тому гілочка виглядає пишно. А якого кольору листя?

Діти: Зеленого кольору

Давайте ще раз помилуємося на букети мімози. Листя у мімози красиві, різьблені, зеленого кольору, а квітки яскраво-жовті, маленькі і пухнасті на гілочці їх багато-багато. І пахне мімоза навесні і свіжістю.

Красиві букети?

Діти: ТАК!

Давайте зробимо з вами такі ж гарні букети на наших листівках?

Діти: ТАК!

Показ і пояснення ліплення вихователем.

Зараз я вам розповім, як ми будемо ліпити нашу мімозу. Беремо шматочок жовтого пластиліну, мнем його  в руках і катаємо невелику кульку між великим і вказівним пальцями.  Молодці, діти, у всіх виходять кульки?

А тепер давайте візьмемо заздалегідь приготовлені нами кульки, ми будемо з них робити красиві квіти мімози. Беремо кольоровий прямокутник  і прикріплюємоюємо багато-багато кульок, щоб вийшла гарна і пухнаста гілочка мімози. Діти виконують роботу, звучить тиха музика (спів птахів).

У всіх вийшли гарні гілочки мімози?

Діти: ТАК!

А тепер давайте і ми трішки  побудемо  квіточками. Хочете?

Діти: ТАК!

Виходьте на килим, пограємо з Катею.

фізкультхвилинки:

Наші весняні квіти

розпускають пелюстки

(діти сидять на корточках і плавно встають-руки вгору)

– Вітер трохи дихає,

Пелюстки колише.

(діти погойдуються з боку в бік)

– Наші весняні квіти

Закривають пелюстки.

(діти закривають ручки, сідають навпочіпки)

– Тихо засипають,

Головою качають.

(сидять на корточках, качають головкою). Повторити 2 рази.

Сідайте за столи і будемо доробляти наші букети. Зараз нам з вами потрібно зробити листочки на нашій листівочки. Подивіться, у вас є пластилін зеленого кольору,  потрібно взяти заготовку і зробити листочок . А тепер наші листочки приліплюємо на листівку.

У всіх вийшло? Молодці, діти! Всі впоралися із завданням, зліпили красиві квіти. Вам сподобалось?

Діти: ТАК!
З чого ми робили листочки для квітів?( з пластиліну)

А якого кольору наші листочки?

Діти: Листочки зеленого кольору.

А з чого ми з вами ліпили квіти?

Діти: Квіти робили з пластиліну.

Якого кольору у нас квіти?

Діти: Квіти жовтого кольору.

А тепер давайте згадаємо, як ми з вами робили букетик . Як він називається?

Діти: Квітка називається – мімоза.

Все вірно. Я думаю, що Катя дуже задоволена вашими роботами, і її подруга буде не засмучена.

Вихователь: Сахно А.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *