Середня А група ” Віночок”

  Вівторок 17. 05.2022

Вихователь:Литвиненко А.М.

     

Тема:  «Дорога»

Підтема:  «Куди ведуть дороги»

Тема дня: «Весна на дорозі”

Мета: Спонукати дітей виражати свої думки і почуття від художніх творів під час бесіди,звертати увагу на засоби художньщї виразності і висловлюватись щодо них,відповідаючи на запитання.Розширити і поглибити уявлення дітей про пору року весна.Розвивати навички малювання графічними матеріалами,формувати вміннявиконувати однгколірні та двокольорні відбитки,схожі на тюльпани за допомогою ложки вмоченої в гуашеві фарби,додавати деталі у техніці штампування дерев;яною паличкою.(трава,стеблинки квітів).

Матеріали та обладнання:картина Я. Романюк “Тюльпани”,альбом,гуаш(червона.жовта,зелена),одноразова ложка пластиковав,посуда для фарби , одноразова паличка для чаю.

Хід заняття

Розглянемо картину “Тюльпани”(сторінка 29 в альбомі) проведемо бесіду

-Що ти бачиш на картині?

-Як називаються ці квіти?

-Якими кольорами зобразив художник квіти?

-Де можуть рости тюльпани?

-Де ти  зустрічав такі квіти?

-Коли розцвітають тюльпани? (восени)

2.Переглянте відео про весняні квіти-первоцвіти

3. Спостереження за квіточкою тюльпан.

4.Фізкультхвилинка з квітами..”Раз Два Три”

 

5.Запросіть дітей намалювати тюльпани і травичку незвичайним способом-залишаючи відбитки ложкою та паличкою(можна маленькою лінійкою).

Образотворча робота в альбомі сторінка 30.

Зразок на сторінці 31

Ви молодці,дякую за увагу.

                                                                                                                                                                                          

Понеділок 16.05.2022

Вихователь Плохотникова Г. М.

Тема:  «Дорога»

Підтема:  «Куди ведуть дороги»

Тема дня: «Дорога в дитячий садок»

Мета:  Вчити дітей розповідати з власного досвіду про дорогу до дитячого садочка.

Уточнити уявлення дітей про види і призначення доріг: одні для пішоходів, інші – для транспорту.

Вправляти в умінні домовлятися про спільні дії, звертатися з пропозиціями, діяти згідно з домовленістю.

Обладнання:  руханка «Колеса автобуса крутяться; лічильні палички; дві вірьовки 2-Зм, маленькі іграшкові машини, паперові стрілки;

Хід заняття

  1. Бесіда «Дороги»

-Згадайте,  яких пташок і комашок  ви бачили на вулиці?

–  Якими доріжками чи дорогами пересуваються комашки і пташки? Обсудіть, чому їх не видно.

–  А чи так у людей? Як пересуваються люди? Якими дорогами і доріжками вони користуються?

  1.  Гра з м’ячем «Я знаю назви транспорту»

( кидайте м’яча, а дитина кидає вам його назад і  називає вид транспорту.)

Транспорт». 22 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації / Нова українська школа в дії / Департамент освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації

  1. Розучіть з дітьми веселу руханку «Колеса автобуса крутяться».

https://www.youtube.com/watch?v=u1uSj84-4zY

 

Нагадайте правила спілкування в транспорті та обсудіть таке:

  • Їздила дитина на автобусі? Потязі? Автомобілі? Тролейбусі чи трамваї?
  • Навіщо потрібен транспорт? Як називають тих, хто їде на транспорті?
  1. Розгляньте разом з дитиною коректурну таблицю «Вулиця».

09.04.2020р. – Методичні рекомендації щодо виготовлення та використання коректурних таблиць у роботі з дошкільниками | Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №1 “Орлятко” Конотопської міської ради Сумської області

ВІД РІДНОГО ПОРОГА - БЕЗПЕЧНА ДОРОГА - ШКОЛЯРИКИ-ШКОЛЯРІ - Підручник - Я досліджую світ 1 клас Частина 1 - І.В. Андрусенко - Грамота 2018

Почніть з називання всіх малюнків. Розпитайте у дитини, який транспорт вона (він) зустрічають на своїй вулиці.

  • Що допомагає їй та іншим пішоходам переходити дорогу?
  • Яка частина дороги – для пішоходів?
  • Які дерева зустрічаються на вашій вулиці?
  • Якщо йде дощ, що можна зустріти на дорозі? А на небі?
  1. Попросіть дитину розповісти про те, як вона дістається до садочка: йдуть пішки чи їдуть на транспорті?
  • Чи можна побачити садочок з домашніх вікон?
  • Дорога до садочка – короткий шлях чи довгий?
  • Чия дорога довша – тих, хто йде пішки чи їде на транспорті?
  • Чи зустрічаються світлофори по дорозі до садочка?
  • Може бути так, щоб одна і та сама дорога в один день була непомітною і цікавою, а іноді нудною і довгою?
  1. Запропонуйте дитині спільну гру «Дорога в місті». Запропонуйте утворити дорогу на підлозі за допомогою двох вірьовок. Покажіть дитині, як за допомогою стрілки можна позначити напрям руху, обсудіть, чому це так важливо на справжній дорозі. Запропонуйте дитині позначити тротуар лічильними паличками (або просто паличками).

https://www.youtube.com/watch?v=r6hU9ctfh4E

 

  1. Виконайте  розвивальне завдання. Картка № 98.

 

 

 

П”ятниця 13 05 2022

Вихователь: Литвиненко А.М.

Тема: «Магазин»

Підтема:  «Робимо покупки»

Тема дня: «Товари для усієї сім’ї»

Мета:Продовжуємо спонукати дітей виявляти в розмові свої знання про значення магазина та правила купівлі. Закріплюємо уявлення дітей про український ярмарок. Стимулювати творчі прояви дітей під час гри в сімейний ярмарок

1.Руханка ” Гусі-потягусі”

 

2. Прослухаємо казочку “Багатий зайчик”

 

Бесіда:

-Про кого говорять “багатий”?

-Чи можна в магазині купити друзів?

-Купити здоров”я?

Висновок:

Не все навголовніше можна купити в магазині……..

3.Завдання в папці

Картка № 96

4. Гра ” Я іду за покупками”

Дитина обирає необхідний товар і пояснює свій вибір.

-Купити товар для немовляти.

-Товар для старенької бабусі.

-Товар для спорту і відпочинку.

-Товар для пікніка.

-Товари для дому.

5.Мовленнева вправа “Ввічливі слова”

Назвіть ввічливі слова необхідні для спілкування в магазині.

6.Пропонуємо пограти -влаштуємо домашній ярмарок.Можете продавати дитячі вироби,малюнки,цукерки,пиріжки,печіво…….Спробуйте побути в ролі продавця-похвалити свій товар і розповісти про нього……

Ви молодці,гарно провести час.

 

 

 

Четвер 12.05.22

Вихователь  Плохотникова Г. М.

Тема: «Магазин»

Підтема:  «Робимо покупки»

Тема дня: «Товари для усієї сім’ї»

Мета: Спонукати дітей виявляти в розмові свої знання про значення магазина та правила купівлі. Сформувати уявлення дітей про український ярмарок. Вправляти дітей у виготовленні сувеніру для гри в ярмарок. Стимулювати творчі прояви дітей під час гри в сімейне відвідування магазину.

Обладнання: плакат до теми (в книзі для батьків); асоціативна карта «Магазин»; картки зі словами до теми; плакат «Ярмарок» з комплекту «Сонечко мандрує Україною»; мультфільм «Свинка Пепа. Шкільний ярмарок»; запис великодньої пісеньки; сюжетна картина «Супермаркет» з комплекту для старшої групи, матеріали для художньої діяльності: заготівка «яйце», вирізані рослинні елементи (листки і квітки); предметні картинки із зображенням продуктових і промислових товарів.

 

Хід заняття

1.Рухавка «У магазині».

Мати читає однойменний вірш Ольги Вербило та супроводжує його рухами. Дитина повторює за вами.

Ми прийшли у магазин, (крокуємо)

Як багато в нім вітрин, (розкрити руки)

Зліва, справа – скрізь полиці, (руками показати сходи знизу вверх)

Біля них є «чарівниці»:

Всі товари розкладають, (рух розкладання руками)

Про порядок вони дбають, (палець вказівний вверх)

З покупцями вітаються, (поклон)

До них щиро всміхаються, (посмішка, жест привітання)

  1. Запросіть дитину обговорити з опорою на плакат(в книзі для батьків), скільки всього нового вона дізналися про магазини:

–  Якими бувають магазини?

– Хто в них працює?

– Як люди можуть знайти різні товари в магазині.

Попросіть дитину обрати на плакаті, які товари вона купувала разом з батьками. Запропонуйте пограти і перевірити знання та вміння дитини (як на попередніх заняттях).

  1. Проведіть дидактичну гру «Що і Де можна придбати?».

Запропонуйте дитині розглянути предметні картинки із зображенням продуктових і промислових товарів, розкласти їх біля зображень продовольчих і промислових відділів, у яких можна придбати ці товари.

Узагальніть, для  чого групують всі товари по різним відділам магазину («Овочі та фрукти», «Хліб», «Молоко» тощо) та промислових («Взуття», «Одяг», «Тканини», «Іграшки», «Спортивні товари», «Книги» тощо).

  1. З опорою на плакат «Ярмарок» з комплекту «Сонечко мандрує Україною» розкажіть про історію ярмарку, на якому здавна українці продавали і купували різні товари, майстри показували свою майстерність, а охочі могли навчитися чогось цікавого.

  1. Запросіть дитину до творчої вправи «Великоднє яйце». Запропонуйте дитині прикрасити самостійно паперову заготівку. Дайте можливість дитині обрати, якими рослинними елементами вона (він) хотіли б скористатися. Допомагайте один дитині в роботі(за необхідністю). Під час виконання дайте дитині послухати Великодню пісеньку і за бажанням підспівати їй.
  1. Перегляньте мультфільм «Свинка Пепа. Шкільний ярмарок» .

Вівторок  10.05.22

Вихователь  Плохотникова Г.М.

Тема : «Магазин»

Підтема:  «Робимо покупки»

Тема дня: «Товари для творчості»

 

Мета: Упорядковувати знання дітей про художні матеріали для різних видів художньої діяльності (ліплення, малювання, аплікації, конструювання), їх властивості і особливості. Показувати прийоми роботи з ними, ознайомлювати зі способами створення зображень та їх оздоблення. Розвивати навички застосування техніки штампування для оздоблення різних виробів. Формувати вміння придумувати оздоблення писанки та пасочки, наносити його на запропоноване зображення великодньої композиції. Викликати бажання розповідати про свою роботу.

Обладнання: репродукція картини Павел Цицка «Великодні подарунки»; матеріали для художньо-творчої діяльності: пастель, воскові олівці, гуаш, ватні палички.

Хід заняття

  1. Хай дитина разом з вами закличе весну: «Прийди, весно, прийди. Прийди, прийди,  красна, Принеси нам збіжжя, Принести нам квіточок».

Покажіть дитині декілька зразків відображення краси весни художниками чи майстрами.

Ознайомлення дошкільників з творами живопису - vmk-dnz28

5 картин Катерини Білокур, якими захоплюється світ

Катерина Білокур

Maria Prymachenko Марія Примаченко | Facebook

Марія Приймаченко

Запитайте дитину: що використали митці, щоб передати нам таку красу? (фарби, пензлі та ін.).

Де можна придбати фарби, пензлі, пластилін та інші матеріали?

Потрібно завітати до магазину товарів для творчості.

  1. Пограйте в гру «У магазині товарів для художньої творчості»

https://www.youtube.com/watch?v=HoA4GEa8Nz0

  1. Розгляньте в альбомі ІІ картину (Павел Цицка «Великодні подарунки»), поговоріть про неї:
  • Кого ви бачите на картині?
  • Що робить це чоловік?
  • Що везе чоловік на картині?
  • Чи всі писанки однакові?
  • Якого кольору писанки?
  • Що намальовано на великій писанці?
  • Куди може везти чоловік ці писанки?
  1. Запропонуйте дитині цікаві експерименти: залишити відбитки на аркуші паперу однією та кількома зв’язаними ватними паличками, вмоченими у гуаш. Нехай скаже, що можна намалювати у такий спосіб. Виконуючи завдання у альбомі на ст..26, дитина малюватиме весняні першоцвіти 4-ма, зв’язаними між собою ватними паличками. Спочатку дитина вмочатиме та ставитиме відтиски паличками, умоченими у теплі кольори (жовтий, оранжевий), а потім – чистими ватними паличками, умоченими у фарби холодних кольорів (білий, фіолетовий).
  2. Для великодньої композиції хай дитина придумає оздоблення пасочки і писанок та виконає його з допомогою ватних паличок і гуаші. Колір фарби дитина теж обиратиме самостійно.
  3. Послухайте пісеньку та підспівуйте.

https://www.youtube.com/watch?v=0WArsrfo07Y

 

Понеділок 25 04 2022

Литвиненко А.М.

Тема: «Магазин»

Підтема: «Продавець – покупець»

Тема дня: «Магазин біля дому»

 

Мета: Активізувати вживання узагальнюючих слів (овочі, фрукти, молочні продукти, хліб, іграші одяг, взуття). Продовжувати розвивати діалогічні та монологічні вміння (запитувати, висловлювати власну думку, триматися смислової лінії в розмові). Допомогти дітям усвідомити основні правила користування магазинами: пояснювати чітко, чого тобі треба; за все, що береш, треба платити гроші; не порушувати розташування товару. Вправляти у групуванні предметів за 1-2 ознаками. Вправляти в умінні домовлятися проспільні дії, звертатися з пропозиціями, діяти згідно з домовленістю.

1 Пальчикова гімнастика
“Моя сім’я ”

2 Бесіда з дітками. (Запитання до бесіди)
-Скільки членів у вашій родини ?
-Скільки дітей у сім’ї?
-Що таке магазин?
-Що продають в магазинах?
-Чому магазини важливі для людей?

3 Відео гра “Різні магазини ”
[ https://youtube.com/watch?v=Mk6GaPF4KIY&feature=share
4 Розглянемо та обговоримо картину”Свіжий хліб”

-“Свіжий хліб”-це який?

-Як можна сказати по іншому?
-Коли має бути спечений хліб ,щоб зранку потрапити до магазину гарячим?
-Чия праця потрібна, щоб хліб потрапив до магазину?
-Чому до хлібного магазину покупці приходять часто?

5 Мовленнєва вправа “Закінчи речення ”
Все дуже просто….дорослий починає-дитина закінчує….
-У магазині” Іграшки” можна купити……..
-В магазині не можна…….

6 Завдання в папці
Картка /88

Вівторок 26 04 2022

Плохотникова Г.М.

Тема: «Магазин»

 

Підтема: «Продавець – покупець»

Тема дня: «На базарі їх не купиш»

Мета: Надавати уявлення про існування важливих для всіх людей природних об’єктів (сонце, повітря, вода, небо), їх значення для життя людини. Заохочувати дітей до експериментування з фарбами, конструктивним і підручним матеріалом, до дослідження довкілля за допомогою кольорових скелець. Розвивати навички роботи з акварельними фарбами. Формувати уміння створювати багатоколірне зображення веселки вологим поролоном та акварельними фарбами. Навчити наносити на шматок вологого поролону 4-ри кольори та малювати одним круговим рухом райдугу; спонукати знайти та назвати нові кольори, що утворилися на малюнку.

1. Бесіда ” Що можна придбати в магазині”
Що можна придбати в магазині? ( одяг, взуття, меблі, їжа, іграшки та ін.)
А чи є таке, чого не можна купити в магазині.( здоров’я, дружбу, мир, плсмішку та ін.)
А чи можехтось один купитисобі сонце, небо?
Скажіть дітям, що виявляється є природні об’єкти, що існують для всіх людей і купити їх не можливо і це надзвичайно добре.
2. Привітайте разом з дітками сонечко закличкою або покличте його( залежно від погоди) ” Вийди, вийди сонечко…” із рухами.

3. Розглядання картини Оксани Збрудської ” Веселка”
https://images.app.goo.gl/TYbq3tn3S7dc4gUe9
Бесіда за картиною
Чим намальовано на картині небо і водичку?

Якими кольорами художниця зобразила небо та річку?
Що ви помітили у небі?
Які кольори складають внселку?
Поясніть дитині,що веселка у небі з’являється тоді, коли яскраво світить сонце і ллється дозик.

4. Малювання струменів фонтану веселка.
( Покажіть дитині, як правильно нанести на шматок вологого паралону 4 кольори( зразок у альбомі 2 частина с. 20) і провестипо аркушу паперу так, щоб утворилисябризки фонтану кольорові. Хай дитина потренується на додатковаму аркуші, а потім намалює в альбомі струмені кольорового фонтану. Попросіть назвати утворені нові кольори.)
Намалюйте тим же способом веселку та річку на пейзажі на с. 21 альбома.
Спочатку малюйтевеселку одним рухом руки, яка тримає шматок паралону з нанесеною на ній фарбою. Потім кількома рухами зверху вниз річку. На берегах річки домалюйте весняні квіти.
5 вивчіть з дитиною веснянку або гаївку.

Середа 27 04 2022

Литвиненко А.М.

Тема дня: «На кожен товар свій покупець»

Мета: Розширити сюжетні лінії гри «Магазин». Навчити дітей грати в нові ігри; впізнавати / називати предмет (товар) за ознаками. Поглибити знання про професію «продавець». Вправляти в діалогах «покупець – продавець».

1 Гра ” Подивись товари і назви магазин ”

 

 

2 Полілог(Бесіда)
“Які товари необхідні для дітей ”
(Покажіть попередні картинки,виберіть -необхідне для дітей)
3 Гра “Вказівки ”
Діти вгадують предмет за описом з трьох слів.
(Наприклад: запашна, м’яка, солодка-відповідь “булка”
4 Гра “Відгадай професію”

5 Бесіда “Що ти знаєш про професію -продавець”

6 Завдання в папці
Картка /89
Ви молодці, можна пограти в гру “Магазин”
Гарного дня.!

Четвер 28 04 2022

Плохотникова Г.М.

Тема: «Магазин»
Підтема: «Продавець – покупець»
Тема дня: «Найдорожчий товар»
Мета: Закріпити уявлення дітей про те, що найбільше багатство людини – здоров’я. Формувати уявлення про те, що потрібно турботливо ставитися до свого тіла та організму, вміти його доглядати.Довести до відома, що шкідливі звички є основною причиною порушення здоров’я, виховувати корисні звички. Прищеплювати інтерес до занять фізкультури та спорту.
Розвивати навички вирізування круглих, прямокутних, трикутних, квадратних форм з паперу, складеного удвічі .

1. Поміркуйте з дитиною: що мають на увазі коли говорять ” Здоров’я на базаі не купиш”?
Чому не можна купити здоров’я?
Як змінюється життя, коли людина захворіла?
Як піклуватись про здоров’я?

2. Пограйте у творчу гру ” Теремок здоров’я”.
( завдання: діти придумують як той чи інший предмет допомагає піклуватися про здоров’я.
Наприклад: ” Тук – тук! Хто у теремку живе? Я шляпка! Пустіть мене, я бережу голову від сонця….

Відпочиньте разом з дітками

Грайте на свіжому повітрі, приймайте сонячні ванни, бережіть своє здоров’я.

П’ятниця 29.04.22

Литвиненко А.М.

Тема: «Магазин»

Підтема: «Продавець – покупець»

Тема дня: «Закупівля»

 

Мета: Ознайомити дітей з різними типами магазинів. Дати уявлення про «магазин в магазині*. Активізувати  досвід дітей, розширити сюжетні лінії гри «Магазин». Здійснити з дітьми дистанційну покупку інтернет/ каталог/ пошта). Розширювати ігровий досвід дітей. Створити умови для самостійної гри дітей.

 

 

               1 Перегляд фрагменту з мультфільму “Співай”

https://www.youtube.com/supported_browsers?next_url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D-qawjEBglIE&feature=youtu.be
 – Що робила в супермаркеті Розіта?
(Покупки)

 2 Ознайомлення дітей з типами покупок (шопінг)
Кафе/ кулінарія
(Кулінарія – магазин (або спеціальний відділ при ресторані, їдальні, кафе, в магазині), який торгує напівфабрикатами і готовими стравами)
Інтернет -магазин ,теле-магазин ……

 https://youtu.be/iBNIsfhRTV4     

  3 Обговоріть з дітками якими типами магазинів користувалися ви.
(Інтернет-магазин, представники пряміх продажів: “Avon” “Oriflame”…..)
4 Час відпочити, руханка для дітей …..і не тільки.

5 Сюжетно -рольова гра”За покупками ”
-Спочатку потрібно визначитись,до якого магазину (машазинів) ви підете.
-Зробіть зону відпочинку при магазині-кафе,кулінарію (великі закупки потребують часу)
-Складіть дитяче меню. (Чому в магазинних кафе дитяче меню?)
-Складіть список покупок (продукти,техніка,книги…тощо)
– Включіть в “магазині “музику.      

 –  Допомагайте підтримувати ідею гри “Йдемо за покупками “.   

    Батьки, пограйтесь з дітьми….це круто.Трішки вашої фантазії….і ваша оселя-це вже супер магазин.

6 Завдання в папці
Картка /90

Понеділок 02 05 2022

Литвиненко А.М.

Доброго дня наші любі. Починаємо новий тиждень.
Тема тижня: Порядок на полицях.
Тема: Супермаркет.
Шановні батьки, граючись на вулиці, зверніть увагу дитини на природні зміни. Спостерігайтеза бруньками на деревах, першими квітами, молодими листочками, квітучими деревами.
1. Бесіда про супермаркет.
Розкажіть, що для зручності, щоб всі покупки зробити в одному місті в містах працюють великі магазини – супермаркети або гіпермаркети.
Розпитайте з їх досвіду:
– що допомагає не заблукати в такому магазині?
– Навіщо покупцям візки та корзини?
Чому не видно продовців в рядах, де покупці вибирають товар?
2. Перегляньте мультфільм “Супермаркет”.

Обговоріть з дітьми:
Що нового дізналися про супермаркет?
Для чого покупці складають список покупок?
Хто працює в супермаркеті?
Чому маленькі діти часто пересуваються по магазину у візках?
3. Створіть ігрову ситуацію, щоб вправляти дитину у навичках бажаної поведінки в магазині. Визначтесь, хто буде продавець, а хто покупець і побудуйте діалог про покупки. Зауважте ,як продавець має говорити з покупцем і як слід покупцям спілкуватися з продавцем.

4. Фонетична вправа ” Усе для покупців.
Запропонуйтедітям купититовари, назви яких починаються на певний звук. НАПРИКЛАД: ви показуєте букву ” С”, – це означає що слід назвати товари, які починаються на на зсек ( с).тазиває потрібні товари- салатниця, склянка,, сільниця, серветки тощо.
5. Розмова “Хитрощі Супермаркету”
Чому , коли ти з мамою чекаєш у черзі до каси, ти бачиш щось смачненьке? Шоколадні батончики, наприклад, чи жуйки…
Чому у супермаркеті завжди багато купєш?
Чи завжди купуєш те що зараз необхідне, по що йшов в магазин?

Поговоріть про важливіть орієнтуватися в покупках на наявні гроші і вибір дорослих, які заробляють ці гроші важкою працею.
6. Виконайте завдання картки номер 91.
Ви молодці. Відпочивайте.

 

 

Вівторок 04 05 2022

Литвиненко А.М.

Тема: «Магазин»

Підтема: «Порядок на полицях»

Тема дня: «Як у магазині знайти те що треба»

Мета : Розширювати уявлення про різні види магазинів, їх призначення. Вчити діяти точно за ігровим завданням, формулювати замовлення. Орієнтуватися у просторі групи, визначати напрями руху і описувати їх, користуючись термінами: «прямо», «ліворуч», «праворуч», «вперед». Розвивати логічні операції аналізу, синтезу, групування  за ознакою приналежності товару до конкретної товарної групи. Розвивати навички малювання. Формувати вміння утворювати багатоколірне лінійне зображення шляхом нанесення на площину кольорів поряд, одна біля одної або навколо спільного центру. Спонукати розповісти історію про свого коника.

 

Хід заняття

  1. Почніть із загадок на тему «Магазин – Покупки». Приклади загадок: «Меблі, хліб, олівці – продають нам.. .(продавці)»; «В якому магазині ми купимо продукти – м’ясо і рибу, овочі і фрукти?( продовольчому); «Де на прилавку товари лежать, всі акуратно розкладені в ряд?» (В магазині); «В якому магазині продаються апельсини?» (В магазині «Фрукти-овочі»).

 

  1. Запросіть дітей відвідати ці магазини. Розгляньте уважно товар на полицях всіх з’ясуйте їх призначення; уточніть хто такий продавець, покупець, правила поведінки в магазині дітям, правила діалогу між покупцем і продавцем.

 

  1. «Як дійти до магазину» – просторова орієнтація. Намалюйте схему руху на папері до магазинів і визначте маршрут руху  називаючи напрями руху, користуючись термінами: «прямо», «ліворуч», «праворуч», «вперед»
  1. Гра «Вправні покупці». Організуєте дітей для гри, допоможіть розподілити ролі покупців і продавців, гравцям гаманці з грошима (різнокольоровими кружечками до 7 штук). Далі продавці займають місця в касах, а покупці прямують до відповідного магазину і купують товар, відраховуючи потрібну кількість грошей, у відповідності до цінника на товарі. Продавець відстежує правильність відрахованих грошей. Товар віддають тільки у разі правильної сплати за нього;

5.«Купуй без слів». Запропонуйте дітям купити товар ( покласти перед дитиною 5 -7 предметів) в магазині (без слів) за допомогою                 жестів, міміки охарактеризувати той товар, який хочеш купити, показати пантомімою. Продавець повинен зрозуміти, який це товар і   подати його.

 

Середа 04.05 2022

ЛитвиненкоА.М.

Тема: «Магазин»

Підтема: «Порядок на полицях»

Тема дня: «Піди купи»

Мета: Познайомити та навчити грати в квести. Вправяти дітей в описі предметів (покупок). Розширювати невербальний репертуар дітей. Розширити сюжетні лінії гри «Магазин». Закріпити розуміння ролей «покупця» і «продавця».

 

Хід заняття

  • 1.  Покажіть дітям відео про  елементи мови жестів, якою спілкуються діти з особливими освітніми потребами . Запитайте чи важко було зрозуміти мову жестів? Чи зустрічалися колись діти з людьми, що спілкуються мовою жестів? Чи хотіли б вони пізнати таку мову?
  • https://youtu.be/xZC0mIt2L1w
  • 2. Поясніть дітям, що схематичне зображення теж є мовою, яку можна розуміти. Роздивіться з дітьми схеми за допомогою яких у магазині орієнтуються покупці та пограйте в гру «Де що купити». Далі разом з дітьми складіть схему за якою можна описати товар (група товару, форма, величина, якість, для чого та ін.). Діти можуть| описувати товари один для одного та грати в ігри «Вгадай», «Знайди що потрібно».
  •  3. Розіграйте мовленнєві ігрові ситуації. Завдання в парах: покупець називає, що йому треба придбати; продавець відповідає, що товар відсутній; покупець просить дороги; продавець підказує. Наприклад:

– Добрий день!

– Добрий день!

– Мені потрібно 2 кілограма бананів.

– Вибачте, але у нас сьогодні бананів немає. / – Ой, а у нас бананів ніколи не було. / – Нажаль банани закін­чились ще вчора, і т. д.

– Підкажіть де можна купити бананів? / – А що ж мені робити? Дуже потрібні банани. / – А чи знаєте Ви де найближчий магазин з бананами? і т. д.

– Знаю! Вам треба піти прямо, потім праворуч і ви побачите магазин. Там є продавчиня Оля, вона вам допоможе.

Як варіант, можна утворити («прокласти»)  доріжки з поворотами та влаштувати магазинчики (продук­ти, техніка, косметика, подарунки, машини, парфуми, зоомагазин та ін.) і поєднати гру магазин, рольові діа­логи та орієнтування в просторі. Надавати вказівки куди рухатись за покупками може адміністратор «Бюро довідок» або оператор call-центру.

4. Гра “Що зайве в магазині?”

https://www.youtube.com/supported_browsers?next_url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DrzqH7moRQjA&feature=share

  5. Набір розвивальних завдань. Картка № 92.

 

Четвер 05.05.2022

Литвиненко А.М.

Тема: «Магазин»

Підтема: «Порядок на полицях»

Тема дня: «Спортивний магазин»

Мета: Розширити уявлення про магазин, як місце де можна купити різні товари, у тому числі і спортивного призначення. Поглиблювати уявлення про магазин, зокрема магазин спортивних товарів. Пояснити, що в спортивних магазинах продаються товари для професійних спортсменів, для широкого вжитку, для активного від починку, і в чому різниця цих товарів. Перевірити наповнення спортивного обладнання вдома, що можна ще придбати.

 

Хід заняття

  1. Роздивіться картинки…
  2. В якому магазині купили цю річ? Придумай назву для магазину цих товарів. Навіщо люди приходять до цього магазину. Що ще може там продаватися? Придумати, що найчастіше купують в цьому магазині. Проведіть вправу «продовжить речення: «Магазин, у якому продають продукти, це… (продуктовий магазин). Магазин, у якому продають спортивні товари це… (спортивний магазин).

 

  1. Проведіть екскурсію до магазину спортивних товарів. Знайдіть речі, які невідомі дітям. Розкажіть про спосіб їх використання. Речі, які потрібно добирати по розміру. Речі, для дівчаток та хлопчиків. З’ясуйте, чи можуть дівчата займатися хлопчачим видом спорту, а хлопці дівочим.

 

  1. Проведіть обстеження спортивного інвентарю. Заохочуйте дітей називати об’єкти та пояснювати призначення. Запропонуйте дітям організувати спортивний магазин: потрібно вибрати серед предметів, картинок ті, на яких зображені товари, які продаються у спортивному магазині.. Поясніть, що в спортивних магазинах продаються товари. професійних спортсменів, для широкого вжитку, для активного відпочинку і в чому різниця цих товарів.

 

  1. Пограйте у гру «Якщо…, то…»: якщо я хочу займатись футболом, мені потрібно купити…; якщо я хочу займатись плаванням, то…; якщо я хочу займатись хокеєм, то…

 

  1. Зробіть колаж вітрини спортивного магазина. Можна використовувати вирізки з журналів, газет,  інтернет-картинки.

 

П’ятниця 06.05 2022

Литвиненко А.М.

Тема: «Магазин»

Підтема: «Порядок на полицях»

Тема дня: «Відкриваємо крамницю»

Мета: Розширити словник дітей словами: акція, знижка, спеціальна пропозиція, пробник, дегустація, промо-акція Ознайомити з професіями мерчендайзер / дизайнер вітрин, дегустатор, ревізор, представник постачальника. Пояснити та навести приклад, що таке експрес-каса та каса самостійного обслуговування. Провести екскурсію до магазину побутової техніки та електроніки. Створити умови для сюжетно-рольової гри «Відкриваємо магазин». Урізноманітнити сюжетні лінії гри «Магазин».

 

Хід заняття

Мріємо разом. Крамниця – це великий чи маленький магазин? Повідомте, що частіше всього у крамніцях продають товари «від виробника» або «еко-товари». Поясніть, як це. Для того, щоб люди обирали такі товари влаштовують дегустації. Розкажіть, як це відбувається.

(Дегустація продовольчих продуктів проводиться в магазинах роздрібної продажу, супермаркетах, при вході в продуктові магазини, на ярмарках. Проведення дегустації в супермаркетах «Велика кишеня», «Сільпо», «АТБ» і ін.

Промоутери компанії добре підготовлені. Вони попередньо вивчають товар, продукт які будуть рекламувати, пропонуючи відвідувачам магазину оцінити його смакові якості)

Покажіть фото.

Суть дегустації – скуштувати, а не наїстися; обрати те, що більше смакує; спробувати новий смак.

Коли мова йде не про їстівні товари – то відбувається презентація або майстер-класи про використання товару; покупцям надають пробники – невеличкі зразки товарів. Розширте словник дітей торгівельною лексикою: акція, знижка, спеціальна пропозиція.

Помрійте разом: на якій дегустації чи на презентації чого діти хотіли б побувати.

Пограйте з дитиною. Познайомте дітей з «прихованими» професіями магазинів – мерчендайзер / дизайнер вітрин, дегустатор, ревізор, представник постачальника. Пояснить їх завдання та роль в роботі магазину. Треба визначитися, якою буде наша крамниця і що в ній буде відбуватися (дегустація, промо-акція, спеціальні пропозиції, знижки, розпродаж). Не забудьте про назву магазину.

(Мерченайзер-спеціаліст з просування товару в торгових точках.Контроль за наявністю товару на полицях,термін придатност його якість.)

 

Понеділок 09 05 2022

Вихователь:Литвиненко А.М.

Тема: “Магазин”

Підтема:”Робимо покупки”

Тема дня:”Товари першої необхідності

Мета:Продовжуємо поглиблювати уявлення дітей про процес купівлі в магазині,збагачувати активний словниковий запас з магазинної тематики.Виховуваємо та формуємо у малят поважне ставлення до хліба.Спонукаємо дітей відтворювати отртманні знання й уміння в грі та на практиці.

Матеріали:Мультфільм “Історія про дівчинку,яка наступила на хліб”,картинки до теми.

Хід заняття

1.Переглянте мультфільм та прведіть бесіду з допомогою запитань.

(Запитання до бесіди)

-Які дії дівчинки тобі не сподобались?

-Чому дівчинка вирішила наступити на хліб?

-Як Болотиця покарала дівчинку?

-Скільки потрібно  дівчинці назбирати зерен?

-Чого навчила тебе ця історія?

2.Гра “Виберіть необхідне”

До різних ситуацій дитина обирає товари-які вважає необхідними.

(Варіанти ситуацій:)

-Потрібно закупитись для поїздки в ліс на цілий день….

-Збираємось на день народження до хлопчика….

-До нас прийдуть гості на чаювання…..

-Вже жарко в зимовому одязі….

 

3.Уявна ситуація “Йдемо до магазину”

Дитина сама  складає (малює) список покупок….але самих необхідних.(не більше 6)

Також дітина може намалювати свою намріяну покупку.

4.Завдання в папці

картка /94

Ви молодці,гарного дня

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.