28.05.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Сахно А.В., Плохотникова Г.М.)

Тема дня: Літо прийшло – всім малятам радість принесло.

Ознайомлення з природним довкіллям

Тема. Зелена краса України

Мета: продовжувати формувати поняття «ліс», «дерева», «кущі»; закріплювати знання про види лісу; збагачувати знання про рослини лісу, про його значення для людей та живих істот; дати знання про те, що ліс — це унікальна екосистема, сукупність рослин і тварин, які не можуть існувати одне від одного; розвивати діалогічне мовлення, світогляд, інтерес до природи; виховувати інтерес до спілкування, любов до лісу, екологічну культуру, шанобливе ставлення до рослин.

Матеріал: сюжетні картини із зображенням лісу; аудіозапис звуків лісу.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Психологічний етюд «Привітання з природою»

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, земле прекрасна!

Доброго ранку, дерева багряні!

Доброго ранку, квіти духмяні!

Доброго ранку, птахи галасливі!

Доброго ранку, люди щасливі!

ІІ. Основна частина

Вихователь запрошує дітей до подорожі у весняний ліс.

В подорож цікаву ми вирушаємо,

Багато цікавого у лісі відшукаємо.

Тож вирушати до лісу вже час,

Зелена краса чекає на нас.

— Ми у лісі. Послухайте звуки лісу.

Вихователь вмикає аудіозапис звуків лісу.

— Що ви чуєте? Що таке ліс? (Ліс — це місце, де ростуть дерева, трави,

кущі, живуть різні тварини, птахи, комахи.) Так, ліс, перш за все, — це де-

рева. Які дерева ви знаєте? Які рослини, окрім дерев, ростуть у лісі? Які тва-

рини живуть у лісі? Назвіть комах, птахів.

— Ліс — це унікальна екосистема. Ліс, як ви сказали, — це багато дерев,

рослин, тварин, комах, птахів. Ліс схожий на великий будинок, що має кілька

поверхів і підвал — це товща ґрунту, населена тими, хто пристосований до

життя у землі. Погляньте на ілюстрацію лісу, спробуйте уявити, кого і що ми

можемо побачити в лісі, що почути.

— У кожного мешканця в цьому лісовому домі є своя робота і своє місце.

У гусені — місце на листку. Вона поїдає листки. На землі теж саме робить

мишка. З’їла одну травинку, другу, знайшла колосок і потягла його в нору.

А в стовбурі дерева, під корою — личинка жука-вусача прогризає собі хід. І здається, що ці малі істоти незабаром з’їдять увесь ліс. Тільки цього ніколи не станеться. Ось пробігла по гілці синичка і з’їла гусінь. Ковзнула ласка у мишачу нору — і немає миші. А за синицями, ласками інші мисливці стежать значно більше. Синиць ловлять яструби, ласку вночі може сова підхопити. Отже, усі лісові мешканці взаємопов’язані. Яструбам не прожити без синиць, синицям — без гусені, гусені — без листя, усім разом — без лісу.

У природі рівновага, всім приділена увага:

Заєць має довгі ноги, від лисиці утіка.

Лось має копита, роги, захиститись від вовка,

Черепаха не втікає, бо надійний панцир має,

В їжака колюча шуба, їжачка і вовк не скуба.

— Добре гуляти лісом. Чисте повітря, краса дерев. Якщо в лісі ростуть лише

дуби, то це діброва, якщо берези — це березняк, лише сосни — сосновий бір,

а ліс, у якому ростуть лише ялини, — це ялинник.

Який ліс називають мішаним? Там ростуть різні дерева. Якщо в лісі ростуть

сосни та ялини — хвойні дерева, то він який? (Хвойний) Якщо у лісі ростуть різноманітні дерева, окрім хвойних, то цей ліс називаємо листяним. Ми знаємо, що в лісі багато дерев, кущів, трав’янистих рослин, грибів. А хто живиться тим, що росте в лісі? Окрім різноманітних рослин, у лісі можна зустріти звірів — вони не живуть поряд з людьми і не потребують, щоб їх годували і доглядали, їх називають дикими. Це ви вже знаєте. Як не дивно, дерева також можуть бути дикими.

Вихователь читає оповідання К. Ушинського «Історія однієї яблуньки».

— Ліси — це зелена окраса України, її необхідно відповідно оберігати. Роз-

гляньмо ситуації, у яких діти, гуляючи лісом, могли йому зашкодити.

Ігрові екологічні задачі

Ситуація 1. Розпалювання вогнища

— Тут уже розпалювали вогнище. Розпалімо і своє, — запропонував Андрій.

— Навіщо тут? Ходімо під дерево, там затишніше! — заперечили дівчатка.

Хлопчики пішли туди, куди вони показали, викопали яму, землю відки-

нули подалі, щоб не заважала.

— Чи порушили діти правила поведінки у лісі? Які саме?

— Вогнища без нагальної потреби не розводять, але, якщо без вогнища не

обійтися, використовують старе згарище, щоб не робити нове випалене на землі місце. Якщо згарище відсутнє, готують для нього місце: намагаються охайно вибрати й зберегти дернину, щоб після відпочинку вкласти її назад. Місце для вогнища не повинно бути поруч із сухими деревами. Вогнище завжди ретельно гасять.

Ситуація 2. «Живі іграшки»

1) Марійка та Андрій йшли лісовою стежкою і раптом побачили на землі

пташеня, яке не вміло літати. Вони пошукали навколо гніздо, з якого воно випало, але не знайшли і вирішили взяти його із собою.

2) Мишко та Василько були в лісі. Зненацька просто перед ними з’явилася

білка. Один із хлопчиків спритно накрив її шапкою.

«Тепер моя будеш!» — із задоволенням сказав він.

— Чи правильно вони вчинили?

— А як би вчинили ви?

— Диких тварин, їхніх дитинчат і пташенят не можна виносити з природ-

ного середовища. Житла людей для них чужі. До того ж, пташенят дуже важко вигодувати в домашніх умовах. Тварини, які зростають у неволі, виявляються не пристосованими до вільного життя.

ІІІ. Підсумок

— Сподіваюся, що ви правильно поводитиметеся в лісі, в парку чи у сквері.

Адже природа потребує вашого захисту!

 

Констпуювання

Тема: А я у гай ходила

Мета: Учити конструювати з конструктора типу SYSTEM на пластині, створюючи картини за (схеми, фото) зразками. Спонукати дітей виконувати роботу якісно, знаходити та виправляти помилки. Вчити виразно читати вірші, емоційно передавати інтонацію. Формувати уміння працювати в колективі, допомагаючи один одному. Розвивати пам’ять, мислення, уяву. Виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: деталі конструктора LEGO-SYSTEM;  пластини; схеми.

Хід заняття

Організаційний момент.

Ми з вами вчили вірші «А я у гай ходила». Хто пам’ятає?

Діти розповідають.

Мотивація

Діти, я вам пропоную спробувати себе у ролі художників і створити ілюстрації до цього вірша, які допоможуть нам краще запам’ятати його. Але працювати ми будемо не фарбами і пензликами, а створимо картинки за допомогою LEGO конструктора типу SYSTEM.

Виконання практичного завдання.

А зараз переверніть аркуш паперу, який лежить перед вами, розгляньте схему і приступайте до роботи. (Діти старанно працюють) Вихователь допомагає, якщо діти цього потребують. Хто перший виконує своє завдання допомагає іншим, або вихователь додатково дає інше завдання. Свої роботи діти викладають на окремому столі.

Фізкультхвилинка

Малюки виконують рухові ігрові дії відповідно до змісту віршованого тексту.

Раз, два — всі присіли, (Присідання.)

Потім вгору підлетіли. (Підводяться підскоком, випростовують руки вгору.)

Три, чотири — нахилились. (Нахил тулуба вперед, ноги прямі.)

Із струмочка гарно вмились.

(Імітація вмивання.)

П’ять, шість — всі веселі (Стають прямо, плескають у долоні.)

Крутимось на каруселі.

(Обертаються навкруг себе.)

Сім, вісім — в потяг сіли. (Кругові рухи кулачків перед собою.)

Ніжками затупотіли.

(Притупування.)

Дев’ять, десять — відпочили, (Руки піднімають — вдих, опускають — видих.)

За столи дружненько сіли. (Діти сідають на свої місця.)

Обігрування

Діти, що у нас з вами вийшло, коли ми склали ваші роботи поряд? (велика картина, фотокартки т.ін).

Давайте складемо картинки за віршем «А я у гай ходила» і створимо невеличкий мультфільм.

Діти складають малюнки, а вихователь фотографує.

Підсумок заняття.

Діти ще раз розповідають вірш. Вихователь хвалить дітей.

 

Плохотникова Г.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *