05.05.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня : «Безпечно працюємо. БЖД пі час праці»
Заняття з конструювання. Тема: «Дивовижна квітка»
Мета:
- формувати здатність малят творчо мислити, розвивати дрібну моторику;
- навчати дітей виготовляти квітку із гудзиків;
- виховувати естетичні почуття, позитивне ставлення до світу рослин.
Обладнання: пейзажна картинка або слайд «Квітник»;, малюнок, що зображує зразок виробу, який конструюватимуть діти; картон, гудзики різного кольору і розміру, пластилін.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Організація групи
Дорослий розпочинає заняття і звертається до групи.
Вихователь. Діти, як ви думаєте, а що є красивим? Мабуть те, що барвисте і ніжне, яскраве і приємно пахне. Таку красу ми бачимо в букетах, на клумбах, квітниках… Її дарують нам квіти – чудові творіння природи.
Розглядання і обговорення малюнка, слухання вірша
Педагог показує дітям зображення квітника і спонукає малят дати відповіді на запитання.
- Розкажіть, що ви бачите на малюнку.
- Подобаються вам ці квіти? Які вони?
- Що є у кожної квітки?
- Як треба ставитись до квітів? Чому?
Мотивація, повідомлення навчально – ігрового завдання
Вихователь. Коли в’януть букети, нам їм, безумовно, шкода. А ось перевага штучних квітів у тому, що вони можуть довго радувати нас. І щоб придбати штучні квіти, не обов’язково йти до магазину. Такі квіточки можна зробити і власноруч, чим ми з вами і займемося, дітки. А в пригоді для цього нам стане, здавалося б, зовсім непотрібний матеріал – гудзики.
Чи хотілося б вам, щоб вони перетворилися в гарну квіточку? Тоді до праці.
Виконання практичного завдання
- Розглядання зображень виробів – квітів.
Діти розглядають намальований зразок виробу – квітки, уточнюють матеріал, з якого він сконструйований, особливості розташування елементів тощо.
Коментар вихователя. Погляньте, яку незвичайну квітку можна виготовити власноруч на шматочку картону. Із чого зробили її? Так, ця квітка виготовлена з гудзиків. Деталі такої квіточки приліплені до картону пластиліном. Гудзикова квіточка, як і належить справжній квіточці, має округлу форму. У квітки є серединка, оточена п’ятьма пелюстками.
- Продумування виробу, добір матеріалу.
Малята беруть картон, пластилін, після чого на прохання педагога планують, яку квітку вони робитимуть, і добирають відповідний залишковий матеріал для конструювання ( п’ять однакових гудзиків меншого розміру, та ще два гудзики іншого виду – великий і маленький).
Коментар вихователя. Ваша квітка може відрізнятися від тієї, яку ми щойно розглядали: величиною, кольором тощо. Подумайте, якою ви хочете зробити свою квіточку: маленькою чи великою, світлою чи темною, з якими пелюстками вона буде? Задум підкаже вам, які деталі для виробу вам обрати.
- Оформлення пелюсток. Коментар вихователя. Отже, пелюстками вашої квіточки мають стати п’ять однакових гудзиків. Перш ніж кріпити їх до картону, розкладіть їх по колу, поклавши тильною стороною вгору.
Тепер на кожну пелюсточку наліплюємо крихітний шматок пластиліну. І почергово перевертаємо гудзики, притискаючи їх до аркуша.
- Оформлення серединки квітки.
Вихователь : щоб зробити серединку квітки, візьміть ґудзик більшого розміру і приліпіть його до центру пелюсток. Оздобити квітоку допоможе ще один маленький ґудзик , який ми приліпимо теж по центру, зверху.
Тепер підніміть ваші вироби і покажіть. Якщо квіточка зроблена якісно, вона не розпадеться і міцно триматиметься на картоні.
Вихователь. Молодці, діти! Ваші пальчики добре потрудилися. А тепер їм час трохи відпочити та погратися.
Пальчикова гра
Квіти гарні, квіти милі
(Діти тримають руки перед собою, склавши ліктик до ліктика, пальці до пальців.)
Пелюстки свої розкрили.
(Пальці розводять у сторони, низ долонь нерухомий.)
Вітерець ледь повіває,
(Квіточка гойдається праворуч – ліворуч.)
Ніч приходить, день минає
(Пальці з’єднують як на початку гри.)
Наші квіти засинають.
(Кладуть стулені долоньки під щоку, схиляють на них голову.)
Підсумки заняття.
Вихователь. Чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття? Розкажіть, що ви сьогодні навчилися робити? Із якого незвичайного матеріалу змайстрували ви квітку? (Відповіді дітей.)
Розташуємо ваші вироби поруч і таким чином зробимо чарівний, нев’янучий квітник для ваших мам і тат. Вони з радістю помилуються цими дивовижними квітами й порадіють за те, що їх доньки і синочки старанні й умілі майстри.
Заняття з логіко – математичного розвитку.
Тема: « Геометричні фігури. Лічба предметів, порівняння множин»
Програмові завдання:
- закріпити знання про геометричні фігури;
- розвивати вміння визначати напрямок і оперувати поняттями «праворуч», «ліворуч»;
- закріпити навички лічби і порівняння множин;
- виховувати самостійність.
Матеріали та обладнання:
демонстраційний: коробка з яскравими кругами, овалами, трикутниками, прямокутниками з намальованою веселою посмішко і темні ( яскравих більше, ніж темних) круги, овали, трикутники прямокутники з намальованою сумною посмішкою: об’ємні геометричні фігури, мотузка;
роздавальний: п’ять великих кругів, три овали білого кольору.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Гра «Не помились».
Вихователь звертає увагу на коробку і пропонує розглянути фігури в ній . Потім пропонує викласти яскраві геометричні фігури праворуч від коробочки, темні геометричні фігури – ліворуч від коробочки.
- Яких фігур більше: яскравих чи темних? Яких менше?
Діти рахують, вихователь допомагає, якщо фігур більше, ніж 5.
- Гра «Кумедні обличчя».
Вихователь об’єднує дітей в підгрупи та роздає їм яскраві і темні геометричні фігури та великі круги і овали білого кольору.
Діти повинні розкласти фігури на кругах таким чином, щоб утворилися радісні обличчя. А потім, використовуючи темні геометричні фігури, викласти на овалах обличчя.
- Які вони: веселі чи сумні?
- Фізкультхвилинка
Наші ручки: раз, два, три!
Наші ніжки: раз, два, три!
На носок, на каблучок,
Руку вліво, руку вправо:
Ми танцюєм козачок.
Раз – присядемо, два – присядемо,
Гарний настрій – добре всім.
Покружляли, повертілись
Й тихо всі за столик сіли.
- Гра «Портрет»
На килимі з мотузки зроблено коло. Діти з об’ємних геометричних фігур викладають портрет. Якщо присутніх дітей багато, вихователь за допомогою лічилки вибирає дітей, які складатимуть портрет, а решта – підказуватимуть, які фігури можна використати.
- Підсумок.
Запропонувати порахувати:
- Скільки радісних портретів?
- Скільки сумних?
- Яких більше?
Дітям також потрібно назвати геометричні фігури, які вони використовували під час гри.
Вихователь Лалетіна Л.М.