05.05.2020 І молодша “А” (Дюймовочка) (Вихователі Ковач Н.А., Малигон М.М.)
Тема дня: «Мої ручки» (мої помічники, призначення, правила догляду).
- Заняття Ознайомлення з довкіллям Тема: Я і моє тіло
Мета: формувати уявлення про себе, як про людину (у мене є тіло , тіло потрібно, щоб жити; з яких частин складається моє тіло); розширювати словниковий запас: люди, людина. голова, тулуб, ноги, руки, ходити, бігати, брати, тримати, шити, в’язати, кидати, нахилятися; Розвивати вміння співвідносити свої рухи зі словами пісеньки; Виховувати навички культурної поведінки; Викликати інтерес до подальшого пізнання себе.
Обладнання: картинки із зображенням тіла людини; із зображенням основних рухів, виконуваних руками, ногами; картонна лялька, природний матеріал, непридатний матеріал, геометричні фігури, колумбово яйце, яблука за кількістю дітей .
Хід заняття.
Діти сидять на стільчиках на килимі. Перед ними мольберт, на якому вихователь згідно ходу бесіди вивішує картинки по темі.
Вихователь: Діти, сьогодні ми з вами вирушимо в дивовижну подорож в країну, яка називається «Людина». На Землі живе багато людей. Всі вони різні. Але вони мають своє тіло і цим схожі один на одного.
Тіло людини складається з голови, тулуба , двох верхніх кінцівок це руки і двох нижніх кінцівок це ноги. Якими можливостями володіє тіло людини ? Воно гнучке, рухливе . Людина здатна керувати ним. У голові людини знаходиться мозок. Голова з’єднується з тулубом за допомогою шиї. Перевіримо , чи потрібна вона нам . Сядьте прямо і запам’ятайте те, що бачите . (Діти запам’ятовують). А тепер повертайте голову то в один бік, то в інший. (Діти виконують). Ви бачите стільки ж або більше? Навіщо нам потрібна шия ?( Відповіді дітей).Вона забезпечує голові рухливість. Верхні кінцівки людини – це руки. Що вміють руки? Сильні руки утримують штангу. Умілі руки кухари готують їжу. Ласкаві руки швидкими рухами гладять кішку. Нижні кінцівки це ноги. Основна їх функція опорна ( за їх допомогою ми стоїмо ) і рухова (ми ходимо ).
А тепер я пропоную вам виконати наступні вправу. Називається воно «Покажи на ляльці і на собі ». Вихователь викликає одну дитину до мольберта, на якому вивішує картонну ляльку. Педагог називає частини тіла ляльки – дитина показує .Інші діти показують названу частину тіла на собі.
Вихователь: А зараз я буду загадувати вам загадки . Ви будете їх відгадувати і відгадку показувати на собі.
Не знімають на порозі
Разом з чобітьми ( ноги).
Оля весело біжить
До річці по доріжці
А для цього потрібні
Нашої Олі (ніжки).
Оля ягідки бере
По дві, по три штучки .
Але для цього потрібні
Нашої Олі (ручки).
Скажіть, діти, що можна робити руками ? (Відповіді дітей).
Для того щоб дерти нам потрібні руки, а для того щоб думати нам потрібна (голова). Скажіть, а для того щоб наша голова могла повертатися в різні сторони що нам потрібно (шия).
Фізкультхвилинка:
А тепер відсуньте свої стільчики , зробіть крок вперед, ми з вами трохи розімнемося .
Для початку ми з тобою Крутимо тільки головою. Розминаємо шию. Стій! Нахилився в правий бік (нахил вправо)
Раз, два. три . Нахилився в лівий бік (нахил вліво ) Раз, два. три . А зараз піднімемо ручки (руки вгору)
І дотягнемося до хмаринки . Сядемо на доріжку ( присіли, обняли коліна ). Розминаємо ніжки.
Молодці, діти. Сідайте на свої місця. Зараз я пропоную вам пограти в гру, яка називається «Збери чоловічка ». Ми з вами підійдемо до столу, і з тих матеріалів, які лежать перед вами , викладемо тіло людини. (Діти виконують завдання ).
Після завершення роботи . вихователь пропонує дітям зайняти свої місця на килимі.
Вихователь: Пропоную вам , дітки , пограти ще в одну гру.
Називається вона : «Де ми були ми не скажемо, а що робили – покажемо ». Водящий показує дію, а грають відгадують . що за дію (застібати гудзики, в’язати, шити і т. д.). На початку гри дію показує педагог, а потім по черзі діти.
Потім вихователь пропонує дітям стати в коло і пограти в рухливу гру «Де ж наші дітки ? »( Гра проводиться з музичним супроводом , можна 2 рази).
Де ж наші ручки (2 рази) (діти ховають руки за спину). Ось вони ! (2 рази). (діти витягають руки вперед, вертять ними і показують ).
Де ж наші ніжки (2 рази) (Діти присідають і закривають ноги руками). Ось вони (2 рази).
Де ж наші дітки (2 рази). (Закривають обличчя руками). Ось вони ! (2 рази). (відкривають обличчя і посміхаються ).
Вихователь: А зараз діти я хочу прочитати вам вірш про наше тіло.
Що таке наше тіло?
Що воно вміє робити?
Посміхатися і сміятися.
Стрибати . бігати , балуватися …
Ніжки можуть швидко бігати
Ручки все вміють робити.
Пальчики хапають чіпко
І стискають міцно- міцно.
Щоб стати здоровим тілу,
Треба нам зарядку робити.
Багато спати і займатися ,
Вітамінами харчуватися.
Так володіємо ми вміло
Нашим струнким, сильним тілом.
Вихователь: – Физкультхвилинка для здоров’я нашого тіла у нас на занятті вже була, значить, мені залишається тільки пригостити вас вітамінами. (Вихователь пригощає дітей яблуками ).
- Заняття Конструювання
Тема: Ліжечка для немовлят
Мета: розвивати у дітей бажання самостійно, без допомоги дорослого, виконувати дії з деталями будівельного матеріалу, іграшками; учити їх втілювати власний задум; вправляти у використанні прийому виставляння цеглинок на вузьке ребро по колу, щільно притуляючи їх одна до одної; формувати елементарні конструктивні вміння, уміння діяти на досягнення мети; спонукати використовувати в іграх сюжетну іграшку, виготовлену власноруч; виховувати наполегливість, доброзичливе ставлення до немовлят, уміння гратися разом, не заважати одне одному.
Матеріал: дрібний будівельний матеріал, виготовлені дітьми картонні ляльки-немовлята та паперові пелюшки. Попередня робота: вихователь читає дітям вірш О. Благініної «Оленка»; якщо є можливість – дозволити малюкам поспостерігати за немовлям у візочку (можна викор. також фотографії чи слайди).
ПЛАН-СХЕМА
Підготовча робота. Вихователь розповідає дітям про немовлят, про те, які вони маленькі, безпорадні; їм потрібно багато їсти і спати, щоб вирости такими великими дітьми, як малюки у групі. Педагог запитує дітей: «А де сплять малюки?».
Мотивація: «Зробімо ліжечка для наших ляльок-немовлят».
Процес творення. Усі спілкуються, вихователь заохочує дітей розповісти про знайомих немовлят. Малята висловлюють свої пропозиції стосовно того, яке ліжечко має бути в немовляти. Педагог підводить дітей до того, що маленькій дитині потрібне ліжечко з перегородками, щоб вона не впала з нього. Вихователь підтримує самостійні дії малят і схвалює будь-які їхні рішення стосовно реалізації поставленого завдання. Педагог спонукає дітей до сюжетних ігор з ляльками-немовлятами, називання їх на ім’я, співання народних колискових пісень:
Баю – баю – баю,
Лялечку гойдаю.
Ти, котику, не нявчи,
Доки ляля спить, – мовчи.
Ня – яв. А-а, ляля,
Я маленька няня.
Спи, спи моє дитя,
Скоро буде в нас кутя.
Підсумок роботи. Вихователь схвалює роботу дітей, наголошуючи, що вони зробили дуже зручні ліжечка для немовлят.
Вихователь Карбула М.О.