05.05.2020 І молодша “А” (Дюймовочка) (Вихователі Ковач Н.А., Малигон М.М.)

Тема дня: «Мої ручки»  (мої помічники, призначення, правила догляду).

 

  1. Заняття Ознайомлення  з довкіллям Тема: Я і моє тіло

Мета: формувати уявлення про себе, як про людину (у мене є тіло , тіло потрібно, щоб жити; з яких частин складається моє тіло); розширювати словниковий запас: люди, людина. голова, тулуб, ноги, руки, ходити, бігати, брати, тримати, шити, в’язати, кидати, нахилятися; Розвивати вміння співвідносити свої рухи зі словами пісеньки; Виховувати навички культурної поведінки; Викликати інтерес до подальшого пізнання себе.

Обладнання: картинки із зображенням тіла людини; із зображенням основних рухів, виконуваних руками, ногами; картонна лялька, природний матеріал, непридатний матеріал, геометричні фігури, колумбово яйце, яблука за кількістю дітей .

Хід заняття.

Діти сидять на стільчиках на килимі. Перед ними мольберт, на якому вихователь згідно ходу бесіди вивішує картинки по темі.

Вихователь: Діти, сьогодні ми з вами вирушимо в дивовижну подорож в країну, яка називається «Людина». На Землі живе багато людей. Всі вони різні. Але вони мають своє тіло і цим схожі один на одного.

Тіло людини складається з голови, тулуба , двох верхніх кінцівок це руки і двох нижніх кінцівок це ноги. Якими можливостями володіє тіло людини ? Воно гнучке, рухливе . Людина здатна керувати ним. У голові людини знаходиться мозок. Голова з’єднується з тулубом за допомогою шиї. Перевіримо , чи потрібна вона нам . Сядьте прямо і запам’ятайте те, що бачите . (Діти запам’ятовують). А тепер повертайте голову то в один бік, то в інший. (Діти виконують). Ви бачите стільки ж або більше? Навіщо нам потрібна шия ?( Відповіді дітей).Вона забезпечує голові рухливість. Верхні кінцівки людини – це руки. Що вміють руки? Сильні руки утримують штангу. Умілі руки кухари готують їжу. Ласкаві руки швидкими рухами гладять кішку. Нижні кінцівки це ноги. Основна їх функція опорна ( за їх допомогою ми стоїмо ) і рухова (ми ходимо ).

А тепер я пропоную вам виконати наступні вправу. Називається воно «Покажи на ляльці і на собі ». Вихователь викликає одну дитину до мольберта, на якому вивішує картонну ляльку. Педагог називає частини тіла ляльки – дитина показує .Інші діти показують названу частину тіла на собі.

Вихователь: А зараз я буду загадувати вам загадки . Ви будете їх відгадувати і відгадку показувати на собі.

 

Не знімають на порозі

Разом з чобітьми ( ноги).

Оля весело біжить

До річці по доріжці

А для цього потрібні

Нашої Олі (ніжки).

Оля ягідки бере

По дві, по три штучки .

Але для цього потрібні

Нашої Олі (ручки).

 

Скажіть, діти, що можна робити руками ? (Відповіді дітей).

Для того щоб дерти нам потрібні руки, а для того щоб думати нам потрібна (голова). Скажіть, а для того щоб наша голова могла повертатися в різні сторони що нам потрібно (шия).

Фізкультхвилинка:

А тепер відсуньте свої стільчики , зробіть крок вперед, ми з вами трохи розімнемося .

Для початку ми з тобою Крутимо тільки головою. Розминаємо шию. Стій! Нахилився в правий бік (нахил вправо)

Раз, два. три . Нахилився в лівий бік (нахил вліво ) Раз, два. три . А зараз піднімемо ручки (руки вгору)

І дотягнемося до хмаринки . Сядемо на доріжку ( присіли, обняли коліна ). Розминаємо ніжки.

Молодці, діти. Сідайте на свої місця. Зараз я пропоную вам пограти в гру, яка називається «Збери чоловічка ». Ми з вами підійдемо до столу, і з тих матеріалів, які лежать перед вами , викладемо тіло людини. (Діти виконують завдання ).

Після завершення роботи . вихователь пропонує дітям зайняти свої місця на килимі.

Вихователь: Пропоную вам , дітки , пограти ще в одну гру.

Називається вона : «Де ми були ми не скажемо, а що робили – покажемо ». Водящий показує дію, а грають відгадують . що за дію (застібати гудзики, в’язати, шити і т. д.). На початку гри дію показує педагог, а потім по черзі діти.

Потім вихователь пропонує дітям стати в коло і пограти в рухливу гру «Де ж наші дітки ? »( Гра проводиться з музичним супроводом , можна 2 рази).

Де ж наші ручки (2 рази)  (діти ховають руки за спину). Ось вони ! (2 рази). (діти витягають руки вперед, вертять ними і показують ).

Де ж наші ніжки (2 рази) (Діти присідають і закривають ноги руками). Ось вони (2 рази).

Де ж наші дітки (2 рази). (Закривають обличчя руками). Ось вони ! (2 рази). (відкривають обличчя і посміхаються ).

Вихователь: А зараз діти я хочу прочитати вам вірш про наше тіло.

 

Що таке наше тіло?

Що воно вміє робити?

Посміхатися і сміятися.

Стрибати . бігати , балуватися …

Ніжки можуть швидко бігати

Ручки все вміють робити.

Пальчики хапають чіпко

І стискають міцно- міцно.

Щоб стати здоровим тілу,

Треба нам зарядку робити.

Багато спати і займатися ,

Вітамінами харчуватися.

Так володіємо ми вміло

Нашим струнким, сильним тілом.

 

Вихователь: – Физкультхвилинка для здоров’я нашого тіла у нас на занятті вже була, значить, мені залишається тільки пригостити вас вітамінами. (Вихователь пригощає дітей яблуками ).

 

  1. Заняття Конструювання

Тема: Ліжечка для немовлят

Мета: розвивати у дітей бажання самостійно, без допомоги дорослого, виконувати дії з деталями будівельного матеріалу, іграшками; учити їх втілювати власний задум; вправляти у використанні прийому виставляння цеглинок на вузьке ребро по колу, щільно притуляючи їх одна до одної; формувати елементарні конструктивні вміння, уміння діяти на досягнення мети; спонукати використовувати в іграх сюжетну іграшку, виготовлену власноруч; виховувати наполегливість, доброзичливе ставлення до немовлят, уміння гратися разом, не заважати одне одному.

Матеріал: дрібний будівельний матеріал, виготовлені дітьми картонні ляльки-немовлята та паперові пелюшки. Попередня робота: вихователь читає дітям вірш О. Благініної «Оленка»; якщо є можливість – дозволити малюкам поспостерігати за немовлям у візочку (можна викор. також фотографії чи слайди).

ПЛАН-СХЕМА
Підготовча робота. Вихователь розповідає дітям про немовлят, про те, які вони маленькі, безпорадні; їм потрібно багато їсти і спати, щоб вирости такими великими дітьми, як малюки у групі. Педагог запитує дітей: «А де сплять малюки?».

Мотивація: «Зробімо ліжечка для наших ляльок-немовлят».

Процес творення. Усі спілкуються, вихователь заохочує дітей розповісти про знайомих немовлят. Малята висловлюють свої пропозиції стосовно того, яке ліжечко має бути в немовляти. Педагог підводить дітей до того, що маленькій дитині потрібне ліжечко з перегородками, щоб вона не впала з нього. Вихователь підтримує самостійні дії малят і схвалює будь-які їхні рішення стосовно реалізації поставленого завдання. Педагог спонукає дітей до сюжетних ігор з ляльками-немовлятами, називання їх на ім’я, співання народних колискових пісень:

Баю – баю – баю,

Лялечку гойдаю.

Ти, котику, не нявчи,

Доки ляля спить, – мовчи.

Ня – яв. А-а, ляля,

Я маленька няня.

Спи, спи моє дитя,

Скоро буде в нас кутя.

Підсумок роботи. Вихователь схвалює роботу дітей, наголошуючи, що вони зробили дуже зручні ліжечка для немовлят.

 

Вихователь Карбула М.О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.