06.04.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Чмир О.В., Лось Н.І.)

1.Логіко-математичний розвиток. 2.Аплікація. 3.Музичне /рекомендації муз.кер./

Конспект заняття з аплікації в старшій групі на тему
«Казкове Царство»

Програмовий зміст: Вчити дітей вирізати силуети тварин використовуючи шаблони. Формувати у дітей вміння колективної роботи. Виховувати самостійність у виборі шаблону і кольору. Розвивати фантазію, естетичний смак, почуття кольору та ритму.

Попередня робота: розглядання книжок, фотографій, ілюстрацій; викладання шаблонів.

Матеріал: шаблони з картону різної форми, кольоровий папір, картина із зображенням квіткового царства.

 

Хід заняття:

Вихователь: Хлопці, сьогодні я вам пропоную відправитися в казкове «Квіткове царство – держава». І хоча воно знаходиться за тридев’ять земель, але я думаю ми з вами зможемо побачити його. Закрийте очі. Я рахую до 5 і ось ми в казковому царстві – державі (Вихователь дістає і вішає картину де намальований казковий квітковий палац.)

Хлопці ми казковому царстві. А де ж мешканці? (відповіді дітей). Кого ми поселимо у наше царство?

Діти: людей, звірів, тварин, птахів.

Вихователь: Я вам пропоную в цю державу поселити тварин. Ось які цікаві шаблони є для цього у нас. Можна вирізати і наклеїти собачку, зайчика, ведмедя, мишку. Ви можете придумати свою тварину. Мені подобається ось собачка. Я пропоную уважно послухати і подивитися що за чим потрібно зробити.

Як ви думаєте який шаблон підійде для тулуба собачки? Для голови? (Діти допомагають у виборі шаблону.) Шаблон вибрали тепер вибираємо кольоровий папір, накладаємо на виворітну сторону кольорового паперу обводимо по контуру шаблон олівцем потім вирізаємо. Вирізаємо всі деталі, викладаємо на листочок, наклеюємо і подрисовываем деталі.

Фізкультхвилинка: «Покажи казкова тварина» (мімікою, рухами)

Діти працюють, вирізають і наклеюють своїх тварин. 

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З МАТЕМАТИКИ « В ГОСТІ ДО ЗАЙЧАТ» ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОЇ ГРУПИ

 

« В гості до зайчат»

МЕТА:

  • закріпити навички прямої і зворотної лічби в межах 6, уміння порівнювати числа в межах 6; повторити склад чисел у межах 6; вправляти в кількісній і порядковій лічбі, орієнтуванні у просторі,часі;
  • вправляти у вмінні правильно називати й виділяти в навколишньому оточенні плоскі й об’ємні геометричні фігури, знаходити спільні та відмінні ознаки, складати із частин цілу геометричну фігуру, виконувати словесну інструкцію,працювати в парі;
  • розвивати увагу, пам’ять, творчу уяву, мовлення;
  • виховувати ініціативу.

Матеріал: 

картки із цифрами 1- 6; фігури зайчиків білого і сірого кольорів; малюнки для ігор «Що зайве?», «Виставка малюнків», малюнок снігової баби, об’ємні геометричні фігури: куля, куб, циліндр; половинки різнокольорових плоских фігур: овалу,круга, квадрата, прямокутника, 10 лічильних паличок, конверти для ігор, білий квадрат, олівці.

Попередня робота:

Література: програма «Впевнений старт», математика 5- 6 років Ігнатьєва С. А., Яковлева О.П.

Хід заняття:

Вихователь: – Діти, сьогодні ми з вами вирушимо в подорож до казкового лісу. Ви любите розважатися? Відповідь дітей

Вихователь: – Дорога у нас буде довга, нам треба буде виконати багато завдань. Ми будемо допомагати зайчикам. Але на казковій галявині нас чекає приємний сюрприз. Вирушаємо? Відповідь дітей

Гра «Веселі зайченята»

На дошці 6 фігурок зайчиків: 3 білих однакового розміру, 3 сірих (2 маленьких і 1 такого ж розміру, як і білі).

Завдання

1.порахувати:

  • скільки всього зайчиків
  • скільки великих зайчиків
  • яких зайчиків більше
  • скільки білих зайчиків
  • скільки сірих зайчиків

2.порівняти

чим відрізняються зайчики

кількість сірих і білих зайчиків

Вихователь: – Діти, зайчики вирішили провести змагання з бігу на лижах і попросили бабусю зайчиху зробити їм номера, як у справжніх спортсменів. Скільки номерів приготувала бабуся? Відповідь дітей

Вихователь: – Чому? Відповідь дітей

Вихователь: – Розкладіть картки із цифрами від 1- 6. Назвіть порядковий номер кожного зайчика. Покажіть цифру, яка стоїть перед цифрою «3», після цифри « 4», перед цифри «2», після цифри « 5» тощо. Який номер у першого зайчика? Третього? Четвертого? Шостого? Другого? П’ятого? Відповідь дітей

Вихователь: – Молодці, зайчики нам дуже вдячні.

Гра «Будь уважним»

Діти, я пропоную вам приготуватися до змагань разом із зайчатами. Я буду показувати цифру, а ви стільки ж раз будете стрибати, плескати у долоні, присідати.

Гра «Що зайве»

На дошці предметні картинки: лижі, санки, ковзани, кораблик із вітрилом

Завдання вибрати зайву картинку і розповісти про те, що зображено на інших.

Вихователь: – Зайчики вибрали місце для змагань і проклали до нього кілька маршрутів. Лічильні палички допоможуть вам повторити один із них. Слухайте уважно і викладайте.

Гра «Слухай і виконуй»

Завдання – викласти з лічильних паличок малюнок за вказівкою вихователя: –

«Одна паличка – вправо; одна – вгору; одна – вправо; одна – вгору; одна – вліво; одна – вгору; дві – вправо; одна – вниз; одна – вправо»

Гра «Знайди свого учасника»

Вихователь: – Зайчики так захопилися прокладанням маршрутів, що не помітили, як за ними спостерігала Снігова баба. Вона сказала, що із задоволенням побігла б на лижах, але боїться заблукати, тому що маршрути дуже складні. Зайчики вирішили для кожного учасника змагань зробити вказівні прапорці. Розгляньте уважно приклад на своєму прапорці і знайдіть номер учасника, якому він підходить.

Гра «Збери Снігову бабу»

Вихователь: – Діти, Снігова баба вирішила проїхати на лижах, але спіткнулася, впала і…розбилася. Давайте допоможемо зібрати її, поки вона не розтанула. Подивіться ще раз на малюнок, який зберігся у зайчиків, і починайте роботу.

(Діти збирають із частин цілий малюнок.)

Щоб Снігова баба не встигла розтанути, збирайте її удвох. Наприкінці гри вихователь кожному дарує від імені Снігової баби сніжинку.

Рухлива гра «Сніжки»

Вихователь: – Діти, Снігова баба запрошує вас пограти з нею в зимову гру «Сніжки». Уявіть собі що середина кімнати – це сніжна галявина. За моєю командою ви будете збирати снігові кулі і кидати їх спочатку лівою рукою, потім правою. Наприкінці гри назбираєте багато кульок і будете кидати їх обома руками.

Гра «Виставка малюнків»

Вихователь: – Зайчики дуже раді, що ви допомогли зібрати Снігову бабу, подружилися з нею і навіть грали разом у сніжки. Вони хотіли показати вам за допомогою малюнків, як вони ліпили Снігову бабу, але забули, яку роботу виконували раніше, яку – пізніше. Допоможіть тваринам розташувати малюнки по порядку.

(Діти розглядають малюнки, по черзі пояснюють, який малюнок має бути першим, другим тощо.)

Гра «Слідопит»

Вихователь: – Зайчики пропонують пограти з ними у гру «Слідопит». Візьміть половинку геометричної фігури у себе на столі, зверніть увагу на її колір, форму, розмір і знайдіть у кімнаті другу половинку. Коли знайдете, з’єднайте їх разом, підніміть вище й назвіть свою геометричну фігуру. А тепер уважно огляньте кімнату і з’ясуйте, чи не має в ній ще якихось геометричних фігур.

(Діти знаходять об’ємні геометричні фігури, називають їх і пояснюють, чим вони відрізняються від плоских.)

Гра «Прикрась серветку»

Вихователь: – Бабуся -зайчиха із задоволенням за вами спостерігала, коли ви гралися. Вона дуже рада, що її онуки – зайчики багато чого у вас навчилися. Бабуся дарує кожному з вас білу серветку та пропонує прикрасити її сніжинками. Зима незабаром закінчиться, сніг розтане, а різнокольорові сніжинки на серветці будуть нагадувати про сьогоднішній чарівний день.

Вихователь: – Молодці діти, я дуже вами задоволена. Ви не тільки гарно виконували завдання, але й допомогли зайчикам. За це я вам подарую смайлики.

 

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З МАТЕМАТИКИ « В ГОСТІ ДО ЗАЙЧАТ» ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОЇ ГРУПИ

 

« В гості до зайчат»

МЕТА:

  • закріпити навички прямої і зворотної лічби в межах 6, уміння порівнювати числа в межах 6; повторити склад чисел у межах 6; вправляти в кількісній і порядковій лічбі, орієнтуванні у просторі,часі;
  • вправляти у вмінні правильно називати й виділяти в навколишньому оточенні плоскі й об’ємні геометричні фігури, знаходити спільні та відмінні ознаки, складати із частин цілу геометричну фігуру, виконувати словесну інструкцію,працювати в парі;
  • розвивати увагу, пам’ять, творчу уяву, мовлення;
  • виховувати ініціативу.

Матеріал: 

картки із цифрами 1- 6; фігури зайчиків білого і сірого кольорів; малюнки для ігор «Що зайве?», «Виставка малюнків», малюнок снігової баби, об’ємні геометричні фігури: куля, куб, циліндр; половинки різнокольорових плоских фігур: овалу,круга, квадрата, прямокутника, 10 лічильних паличок, конверти для ігор, білий квадрат, олівці.

Попередня робота:

Література: програма «Впевнений старт», математика 5- 6 років Ігнатьєва С. А., Яковлева О.П.

Хід заняття:

Вихователь: – Діти, сьогодні ми з вами вирушимо в подорож до казкового лісу. Ви любите розважатися? Відповідь дітей

Вихователь: – Дорога у нас буде довга, нам треба буде виконати багато завдань. Ми будемо допомагати зайчикам. Але на казковій галявині нас чекає приємний сюрприз. Вирушаємо? Відповідь дітей

Гра «Веселі зайченята»

На дошці 6 фігурок зайчиків: 3 білих однакового розміру, 3 сірих (2 маленьких і 1 такого ж розміру, як і білі).

Завдання

1.порахувати:

  • скільки всього зайчиків
  • скільки великих зайчиків
  • яких зайчиків більше
  • скільки білих зайчиків
  • скільки сірих зайчиків

2.порівняти

чим відрізняються зайчики

кількість сірих і білих зайчиків

Вихователь: – Діти, зайчики вирішили провести змагання з бігу на лижах і попросили бабусю зайчиху зробити їм номера, як у справжніх спортсменів. Скільки номерів приготувала бабуся? Відповідь дітей

Вихователь: – Чому? Відповідь дітей

Вихователь: – Розкладіть картки із цифрами від 1- 6. Назвіть порядковий номер кожного зайчика. Покажіть цифру, яка стоїть перед цифрою «3», після цифри « 4», перед цифри «2», після цифри « 5» тощо. Який номер у першого зайчика? Третього? Четвертого? Шостого? Другого? П’ятого? Відповідь дітей

Вихователь: – Молодці, зайчики нам дуже вдячні.

Гра «Будь уважним»

Діти, я пропоную вам приготуватися до змагань разом із зайчатами. Я буду показувати цифру, а ви стільки ж раз будете стрибати, плескати у долоні, присідати.

Гра «Що зайве»

На дошці предметні картинки: лижі, санки, ковзани, кораблик із вітрилом

Завдання вибрати зайву картинку і розповісти про те, що зображено на інших.

Вихователь: – Зайчики вибрали місце для змагань і проклали до нього кілька маршрутів. Лічильні палички допоможуть вам повторити один із них. Слухайте уважно і викладайте.

Гра «Слухай і виконуй»

Завдання – викласти з лічильних паличок малюнок за вказівкою вихователя: –

«Одна паличка – вправо; одна – вгору; одна – вправо; одна – вгору; одна – вліво; одна – вгору; дві – вправо; одна – вниз; одна – вправо»

Гра «Знайди свого учасника»

Вихователь: – Зайчики так захопилися прокладанням маршрутів, що не помітили, як за ними спостерігала Снігова баба. Вона сказала, що із задоволенням побігла б на лижах, але боїться заблукати, тому що маршрути дуже складні. Зайчики вирішили для кожного учасника змагань зробити вказівні прапорці. Розгляньте уважно приклад на своєму прапорці і знайдіть номер учасника, якому він підходить.

Гра «Збери Снігову бабу»

Вихователь: – Діти, Снігова баба вирішила проїхати на лижах, але спіткнулася, впала і…розбилася. Давайте допоможемо зібрати її, поки вона не розтанула. Подивіться ще раз на малюнок, який зберігся у зайчиків, і починайте роботу.

(Діти збирають із частин цілий малюнок.)

Щоб Снігова баба не встигла розтанути, збирайте її удвох. Наприкінці гри вихователь кожному дарує від імені Снігової баби сніжинку.

Рухлива гра «Сніжки»

Вихователь: – Діти, Снігова баба запрошує вас пограти з нею в зимову гру «Сніжки». Уявіть собі що середина кімнати – це сніжна галявина. За моєю командою ви будете збирати снігові кулі і кидати їх спочатку лівою рукою, потім правою. Наприкінці гри назбираєте багато кульок і будете кидати їх обома руками.

Гра «Виставка малюнків»

Вихователь: – Зайчики дуже раді, що ви допомогли зібрати Снігову бабу, подружилися з нею і навіть грали разом у сніжки. Вони хотіли показати вам за допомогою малюнків, як вони ліпили Снігову бабу, але забули, яку роботу виконували раніше, яку – пізніше. Допоможіть тваринам розташувати малюнки по порядку.

(Діти розглядають малюнки, по черзі пояснюють, який малюнок має бути першим, другим тощо.)

Гра «Слідопит»

Вихователь: – Зайчики пропонують пограти з ними у гру «Слідопит». Візьміть половинку геометричної фігури у себе на столі, зверніть увагу на її колір, форму, розмір і знайдіть у кімнаті другу половинку. Коли знайдете, з’єднайте їх разом, підніміть вище й назвіть свою геометричну фігуру. А тепер уважно огляньте кімнату і з’ясуйте, чи не має в ній ще якихось геометричних фігур.

(Діти знаходять об’ємні геометричні фігури, називають їх і пояснюють, чим вони відрізняються від плоских.)

Гра «Прикрась серветку»

Вихователь: – Бабуся -зайчиха із задоволенням за вами спостерігала, коли ви гралися. Вона дуже рада, що її онуки – зайчики багато чого у вас навчилися. Бабуся дарує кожному з вас білу серветку та пропонує прикрасити її сніжинками. Зима незабаром закінчиться, сніг розтане, а різнокольорові сніжинки на серветці будуть нагадувати про сьогоднішній чарівний день.

Вихователь: – Молодці діти, я дуже вами задоволена. Ви не тільки гарно виконували завдання, але й допомогли зайчикам. За це я вам подарую смайлики.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.