04.05.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Ознайомлення з грамотою

Тема: «Буква «ї». Складання речень за схемою.

Мета: Закріпити з чого складається мова, речення, слово, склад. Закріпити вивчені букви. Тренувати в умінні складати з букв склади, ділити слова на склади, виділяти голосні і приголосні звуки, читати склади, знаходити перший і останній звуки в словах, по першим і останнім звукам читати слова. За допомогою словесних ігор розвивати фонематичний слух, мислення, винахідливість, швидкість реакції. Закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів, складати з букв слова і складати речення по схемі. Тренувати в умінні узгоджувати прикметники з іменниками.

Обладнання: М’яч, олівці, аркуші, картки з буквами, картинки, картки зі словами, кольорові картки зі складами

Хід заняття

І. Організаційний момент. Сьогодні ми підемо в  Чарівну Країну Грамоти, з нашим другом «Звуковичком». Але спочатку пригадаємо:

– З чого складається наша мова (з речення)

– З чого складаються речення (з слів)

– З чого складаються слова (з складів)

– З чого складаються склади (з букв)

ІІ. Основна частина.

  1. Вправа «Слово – речення».Що я взяла зараз в руки? (М’яч). М’яч – це слово або речення? (Слово). А складіть з слова м’яч речення. (Мама купила мені м’яч). А давайте порахуємо, скільки слів в цьому реченні? (4)
  2. Вправа «Запиши речення графічно». А давайте напишемо наші речення графічно.  |_ _ _ _.

А тепер навпаки. Склади будь-яке речення по схемі |_ _.    |_ _ _.

Складіть речення за запропонованими схемами та запишіть їх графічно.

3.Вправа «Голосні – приголосні».  Перед нами набір літер:

( використовуємо літери , які діти вже вивчили)

А, О, І, Е, У М, П, Р, С, Т.

Скажіть, які букви бувають: (голосні і приголосні)

А тепер  по черзі називаєте букву і викладайте. Але тільки голосні викладайте в один ряд, а приголосні в інший ряд.

Фізкультхвилинка

Раз – піднятися, потягнутися.

Два – зігнутися, розігнутися.

Три – в долоні три хлопка.

Головою три кивка.

На чотири – ноги ширше.

П’ять руками помахати.

Шість – на стільчик знову сісти.

  1. Вправа «Складемо склади».Ми складемо з букв склади.

а) Візьміть букву П і буква А. Давайте прочитаємо (ПА). А тепер продовж склад: ПАПА, ПАЛИЦЯ, ПАРТА, ПАСТА. Прочитаємо навпаки (АП)

б) Візьміть букву М і буква І. Прочитаємо (МІ). Продовжимо склад: МИР, МИШКА, МИСКА.

  1. Знайомство зі звуком «Ї».

Перед дітьми картинки ЇЖАК, ЇЖА, ПОЇЗД

а) Завдання – назви слово і виділи перший звук в слові (по картинках).

б) Який звук спільний у словах?

в) Ви повинні почути, де знаходиться  хитрий звук «Ї». Хитрий він тому, що позначає два ЙІ (На початку слова або в середині). Викладаємо схему слова ЇЖАК. Пам’ятаємо , що Й завжди м’який             =.-.-

Читання в «Букварику» складів зі звуком «Ї».

 

  1. 6. Вправа «Поділи на склади». Визнач скільки в слові складів. Згадуємо МА-МА (2 склади), ПІ-ЛА, КО-РО-ВА, МИ-ЛО, СІК, МО-ЛО-КО, МО-РЕ.
  2. Зробимо звуковий аналіз слів. Я називаю слово, а ви викладаєте графічно. Повторимо:

покажіть голосний звук ∙

покажіть твердий приголосний звук –

покажіть м’який приголосний звук =

Викладаємо зліва на право, правою рукою: ЇЖАМИША, ПОЇЗД .

ІІІ. Підсумок. З яким звуком і якою літерою познайомились? Як оцінюєте свої знання?

 

 

 

 

Заняття 2            Ліплення

Тема: «Квіти клумби»

Завдання:  вчити дітей створювати композиції квітів з пластиліну у техніці рельєфного ліплення.  Розвивати уміння в отриманні великої кількості однакових квіточок – згортання трубочки і розрізання на частини; уяву, фантазію.  Закріпити знання дітей про квіти, їх назви.

Виховувати доброту, турботу про друзів, акуратність, художній смак, працьовитість.

Хід заняття.

І. Організаційна частина.

Бесіда про весну (прикмети весни в неживої природі- сонце, опади, хмари, ґрунт…; в живій природі – траваквіти, листочки на деревах ….)

ІІ. Основна частина.

  1. Діалог про квіти(Які знаємо? Частини квітки  корінь, стебло, листя, квітка).
  2. Дидактична гра «Де живе квітка». Мета : закріпити види квітів – садові,польові, лісові. Виявити різницю та схожість між ними.

Хід гри: Дорослий показує квітку , а дитина визначає де вона росте.

  1. Інтерв’ю. Розкажи про свою улюблену квітку на клумбі.

– Як називається квітка?

–  Як мені впізнати її? Опиши квітку.

– Чому подобається саме ця квітка?

Мотивація до роботи. Щоб могли впізнати вашу квітки, намалюй її пластиліном.

Ліплення:

– Прямокутник із картону покриваємо тонким шаром пластиліну. До пластиліну ми будемо кріпити деталі вашої улюбленої квітки.

– Визначте кольори , які потрібні для ліплення квітки.

– Ліпимо стеблинки – це довгі тонка «ковбаски», приклеюємо їх на малюнок. – – До стеблинки кріпимо листочки. Для цього « ковбаску» , або кульку потрібно розплескати і надати видовженої форми.

– для ліплення квітки скочуємо пластилін в кульки., розплескуємо їх, користуємося стекою для розрізання листочків, зображення прожилок.

Прикріплюємо їх до стеблинки.

ІІІ. Підведення підсумків заняття. Чи подобається робота? Чи можна впізнати твою улюблену квітку?

Мойсієнко В.О.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.