08.04.2020 ІІ молодша “А” (Фіалка) (Вихователі Сівер Л.Г., Ілляшенко Т.П.)

  1. Розвиток мовлення

Весна до праці кличе

Програмовий зміст: 

  • формувати уявлення малят про трудову діяльність людей навесні (у полі, садках, на городі), виховувати пошану до праці;
  • збагачувати словниковий запас вихованців дієсловами, поглибити знання дітей про назви овочів, зернових культур, фруктових дерев тощо;
  • продовжити знайомити з фольклорними творами, вчити розуміти їх зміст.

Обладнання: сюжетні малюнки «Саджаємо сад», «На городі», «У полі».

Хід заняття

– Недаремно весну називають господинею, адже вона всіх людей кличе до роботи, до праці. Кажуть: «Весняний день цілий рік годує». Це означає, що навесні не можна баритися зі справами, якщо бажаєш, щоб восени вродив добрий врожай. Роздивіться, будь ласка, малюнки, що перед вами, і розкажіть, які ж справи чекають нас у весняну пору?

Дидактична гра «Весняні клопоти»

Малята за допомогою опорних сюжетних малюнків та дорослого розповідають про трудові дії людей навесні.

Що час робити в полі? (У полі час орати землю, сіяти зерно, пшеницю, жито, ячмінь, просо).

Що навесні роблять на городах? (На городах скопують та заскороджують грядки, сіють овочі – моркву, буряки, огірки, саджають картоплю, цибулю, капусту).

Що роблять весною в садках, щоб зробити їх кращими, більшими? (У садах саджають деревця: вишні, яблуні, сливи, груші, абрикоси, – поливають їх, обкопують).

– На городі влітку виростуть овочі. У полі дозріває зерно, із якого зроблять борошно і випечуть хліб. А що вродить у садках? (Фрукти та ягоди). Так. Але щоб діждатися врожаю фруктів, треба спочатку посадити навесні деревце чи кущик, а потім дбайливо доглядати їх, щоб вони виросли і почали плодоносити.

– Чи легка праця городника, садівника, тракториста? Для того щоб земля віддячила нам добрим та щедрим врожаєм, як треба працювати на ній?

Про весняну працю наш народ склав багато мудрих прислів’їв та приказок.

Проспиш весною – заплачеш зимою.

Сій вчасно – вродить ясно.

Хто навесні дбає, той восени має.

Фізкультхвилинка «Бурячки»

Малята виконують рухові дії відповідно до тексту.

Діти грядочку скопали,

Грабельками розрівняли,

Прогорнули рівчачок –

В нього сіють бурячок.

Теплі дощики пройшли –

Буряки малі зійшли.

Помагай рости їм, дощик,

Щоб у нас був добрий борщик!

Підсумок

– Про що говорили?

– Чим весною займаються люди?

 

  1. Аплікація

Квітучий сад

Мета: вправляти у нетрадиційному способі аплікації – скручування серветок для зображення квітів – цвітіння дерева; формувати вміння композиційно правильно розміщувати зображення на аркуші паперу; розвивати творчі здібності, фантазію; виховувати зосередженість, акуратність, бажання доводити розпочату справу до кінця; викликати естетичний смак, цікавість до аплікації та бажання до самостійної творчості.

Матеріал: картина «Квітуча яблуня»; тоновані зеленим кольором аркуші паперу із зображенням дерева; рожеві серветки для квітів; патички (гігієнічні палички) для клею, серветки.

Хід заняття

Психогімнастика «Я – дерево»

Я – дерево, я стою, хитаюся від вітру, мої ноги – це коріння, моє тіло – це стовбур дерева, мої руки – це гілля, що тягнеться вгору, до неба.

– Кожен з вас – деревце, а разом ви – ліс.

Мотивація

  • Де ви бачили квітучі дерева?
  • Що ви бачили восени а цих деревах?
  • Дерево, на якому ростуть яблука, називають яблунею.
  • Погляньте на картину «Квітуча яблуня».
  • Що є у яблуні?
  • Скільки стовбурів у яблуні?
  • Чого багато у яблуні?
  • Які гілки у яблуні? Які квіти у яблуні?
  • Що з’явиться на місці квітів після їх цвітіння?
  • Створимо квітуче дерево – яблуню технікою аплікації. Кожен зобразить одне дерево, а разом ми створимо квітучий сад.
  • У нас все приготовлено для аплікації. Рожеві серветки будуть нашими «квіточками». Слід відривати маленькі шматочки серветки і пальчиками скочувати невеличкі кульки – квіточки різного розміру: маленькі, ті, що не розквітли, великі – ті, що вже розквітли. Коли ви виготовите багато заготовок-квіточок, патичком наберете клей та поставите відбиток клею на будь-якому місці крони дерева і приклеїте свої кульки-квіточки на всьому дереві.

Самостійна робота дітей.

Підсумок

– Що ми сьогодні виготовляли?

– Чи сподобалась вам робота?

 

Вихователь Ілляшенко Т.П.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.