08.04.2020 Логопедична “Б” (Дзвіночок) (Вихователі Плохотникова Г.М., Сахно А.В.)

Тема дня: На екологічній стежинці дошкільного закладу. Екологічні знаки.

 

Логико – математичний розвиток

Тема.  Число і цифра 9. Утворення числа 9.

Мета: ознайомити з утворенням числа 9, цифрою 9; продовжити формувати навички кількісної та порядкової лічби; вправляти в утворенні кожного наступного числа шляхом додавання одиниці; закріпити вміння орієнтуватися в просторі; розвивати довільну увагу; виховувати любов до тварин.

Матеріали: вісім фігурок тварин (мавпа, кішка, собака, віслюк, тигр, кінь, ведмідь, слон), на яких зображені цифри від 1 до 8; шість картонних кілець; паровоз та дев’ять вагонів математичний набір; незакінчений малюнок гусениць,: набір квадратів синього (8 шт.) і зеленого (1 шт.) кольорів; картка із цифрою 9 для розфарбовування, олівці.

Хід заняття

  1. Організаційний момент.
  2. Пряма, зворотна лічба. Утворення чисел. Гра «У цирку».

На дошці прикріплені фігурки тварин: мавпи, кішки, собаки, віслюка, тигра, коня, ведмедя, слона. На кожній фігурці, починаючи від найменшої, цифри від 1 до 8.

  • Скільки всього тварин у цирку?
  • Полічіть тварин від маленької до великої, а також навпаки — від великої до маленької. Хто виступав першим, останнім?
  • Хто виступав за собакою? Яким за порядком був віслюк?
  • Які тварини дикі? свійські? Скільки диких?) Свійських? Отже, порівну.
  1. Гра «Фокусник».

Вихователь пропонує дітям погратися у фокусників. На дошці шість картонних кілець. Діти заплющують очі, вихователь додає одне кільце.

  • Скільки було кілець на дошці? Покажіть це за допомогою синіх квадратів.
  • Скільки кілець додалося?) Покладіть зелений квадрат.
  • Скільки всього кілець?
  • Як отримали число 7?
  • А тепер знову заплющте очі. (Вихователь додає ще одне кільце.)
  • Що змінилося? Скільки ви бачите кілець? Покажіть за допомогою квадратів, як утворилося число 8.
  • Як утворюється кожне наступне число в ряді чисел?
  1. Утворення числа 9. Знайомство із цифрою 9.

Вихователь викладає паровоз і дев’ять вагонів.

  • Скільки тепер вагонів у нашому потязі?
  • Як утворилося число 9?
  • Обведіть олівцем кілька разів тонку цифру, звертаючи увагу на стрілки; товсту цифру заштрихуйте. (Діти виконують роботу на ідивідуальних картках,.)
  1. Фізкультхвилинка.

Діти стають одне за одним, руки на поясі у дитини, яка стоїть попереду. Вихователь пропонує уявити, що всі вони — одна чарівна гусениця, яка може рухатися в різних напрямках, головна умова — не розірватися. Ведучого обирає вихователь за допомогою лічилки.

Рухи для «гусениці» можуть бути різноманітними: ходіння між столами, стільцями із вказівкою напрямку (повернули ліворуч, праворуч); проходження невидимої перешкоди («пролазити» під гілками: для цього всі діти присідають, намагаючись не розірвати ланцюжок, тощо).

Якщо в дітей це вийшло, можна запропонувати зробити дві гусениці: одну із хлопчиків, другу з дівчаток — і продовжити рух.

  1. Закріплення знань про число і цифру 9.

Перед виконанням завдання вихователь звертає увагу дітей на «гусеницю», яку вони сьогодні утворювали: кожна частина «гусениці» невідривно пересувалася одна за одною.

  • Скільки частин було в гусениці з дівчаток? Із хлопчиків?
  • Розгляньте малюнок.
  • Як ви думаєте, скільки тут має бути гусениць?
  • З’єднайте кружечки так, щоб у кожної гусениці стало по 9 частинок. (Завдання виконує декілька дітей біля дошки)
  1. Вправа з лічильними паличками.

— Відрахуйте вісім паличок. Побудуйте з них будиночок.

Вихователь дає можливість дітям самостійно побудувати будиночок, потім пропонує побудувати будинок за зразком .

  •  Скільки поверхів у вашому будиночку?
  • Візьміть іще одну паличку, покладіть її так, щоб у будинку стало два поверхи.

— Скільки всього паличок ви використали?

  1. Підсумок заняття.
  • Про яке число сьогодні йшла мова?
  • Як його можна утворити?
  • Які завдання було складніше виконувати на занятті, які — легше?

 

Художня література.

Тема. Слухання вірша Н. Забіли «Білі котики», оповідання В. Сухомлинського «Дуб під вікном»

Мета: розширювати знання дітей про рослини у весняну пору року; учити розуміти зміст віршованого художнього твору; формувати вміння емоційно відгукуватися на образний зміст і поетичну форму вірша; розвивати вміння промовляти задані фрази чітко, не поспішаючи; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; збагачувати словниковий запас словами-синонімами; розвивати уяву, фантазію, мислення; виховувати пізнавальний інтерес до довкілля, потребу у захисту рослинного світу.

Матеріал: гілочки верби; предметні картини; ілюстрації до творів.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І. Організаційний момент

Вихователь пропонує дітям утворити коло та виконати психогімнастику

«Я — дерево».

ІІ. Основна частина

— Яка пора року настала? За що ми любимо весну? Звісно, зараз рання весна, і тому дерева поки що не розпустили листочків, а тільки готуються це зробити. Бруньки на них набубнявіють, відчуваючи весняне тепло. Але є таке

деревце в нашому краї, що вітає ранню весну своїм дивовижним цвітом. По-

гляньте ось на ці гілочки, що я вам сьогодні принесла.

Діти розглядають гілочки верби.

— Що це за деревце? Чи впізнали ви його? Це — вербові гілочки. Що відбува ється зараз з гілочками вербички? Гарний вербовий цвіт! Як ми називаємо його?  Молодці! Погладьмо квіточки-«котики» гілочки верби. Вихователь спонукає дітей погладити вербові котики та розглянути їх.

  1. Дидактична гра «Дивовижні котики»

Вихователь пропонує дітям розповісти про вербові котики, зважаючи на свої спостереження та навідні запитання вихователя.

— Якого кольору котики верби?  Як ви гадаєте, чому квіточки верби називають котиками? Які вони на дотик?  Із чого з’явилися котики на

вербі? Чи пахнуть котики?  Як змінюється вигляд квітів-котиків верби, коли вони відцвітають? Про них написала вірш українська поетеса Наталя Забіла.

БІЛІ КОТИКИ

На вербі, на пагіллі,

Білі-білі котики

Доторкнуться лагідно

Лоскотливим дотиком.

Доторкнуться котики,

Білі, невеличкі,

До руки, до ротика,

До моєї щічки.

Відламаю гілочку,

Гілочку-вербичку,

Та поставлю в пляшечку,

В пляшечку, в водичку,

Щоб листочки-стрілочки

Стали розвиваться

На вербовій гілочці

У моїй кімнатці.

  1. Бесіда за змістом твору

— Які на дотик вербові котики? Якими словами авторка описує квіточки верби? Навіщо дівчинка зламала гілочку верби? Чи можна ламати гілочки дерев? Можна зламати одну гілочку, щоб прикрасити оселю, але всім людям забракне дерев з гілочками. Їх потрібно охороняти, адже виростити дерево важко, воно росте дуже повільно. Про це написав оповідання Василь Сухомлинський.

ДУБ ПІД ВІКНОМ

Молодий лісник побудував у лісі велику кам’яну хату й посадив дуба під ві-

кном.

Минали роки, виростали у лісника діти, розростався дубок, старів лісник.

І ось через багато літ, коли лісник став дідусем, дуб розрісся так, що закрив вікно.

Стало темно в хаті, а в ній жила красуня — лісникова внучка.

— Зрубайте дуба, дідусю, — просить внучка, — темно в хаті.

— Завтра вранці почнемо, — відповів дідусь.

Настав ранок. Покликав дідусь трьох синів і дев’ятьох онуків. Покликав

внучку-красуню і сказав:

— Будемо хату переносити в інше місце.

І пішов з лопатою копати рівчак для фундаменту. За ним пішли три сини,

дев’ять внуків і красуня-внучка.

  1. Бесіда за змістом оповідання

— Про що написав оповідання Василь Сухомлинський? Що зробив молодий

лісник? Чому внучка захотіла, щоб зрубали дуба? Яке розв’язання проблеми

запропонував дідусь? Хто пішов з дідом будувати нову хату? Як ви вважаєте,

чому дідусь не захотів зрубати дерево, а вирішив будувати дім? Щоб виростити дуб, потрібно чекати 50 або й 100 років, а хату можна побудувати за 1–2 роки.

Поки ріс дуб, молодий лісник став стареньким дідусем, у нього народилися

сини та онуки. Зрубати здорове сильне дерево — це дуже погано. Будь-яке дерево робить красивим те місце, де воно росте.

Верба є народним символом нашої держави України. У народі кажуть:

  • «Без вербиікалини — нема України!»
  • «Де живе верба — живутьрічки!»,
  • «Де вербиця — там водиця».

— Чому так говорять? Чим заслужили на пошану ці рослини? З верби ладнали ясла у хліви для худоби, плели кошики. Верби ростуть біля річок, ставків — вони дуже люблять воду. За українським звичаєм, вербу висаджува ли біля річок та ставків, щоб вона оберігала береги від обвалів та замулювання. А ще вербу в народі вважають цілющою рослиною. Недаремно, коли болить голова, радять прикласти гілочку верби до голови — голова не болітиме.

Весна люба нам ясним сонечком, лагідним теплом, синім небом, першою зеленню. Її настання святкують з давніх-давен. Усі люди радіють, що сонце й тепло перемагають холод та сніг. А ще весна славиться веселими святами. Гілками верби вітають у весняне свято вербної неділі.

Сподіваюся, що тепер, коли ви дізналися більше про вербу — народний символ України, ви не ламатимете вербового цвіту у довкіллі, а просто милуватиметеся його весняною красою та радітимете цьому маленькому диву, що подарувала нам навесні природа.

ІІІ. Підсумок

— Діти, коли ми підемо на прогулянку, то будемо милуватися великими

дорослими квітучими деревами. Можливо, із землі з’явились нові, маленькі

ростки дерев?

Вихователь  Плохотникова Г.М.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *