15.05.2020 Старша “Б” (Віночок) (Вихователі Башмачнікова О.О., Бородіна Н.В.)

Ознайомлення з соціумом.

Тема. Слухнянчики та непослухи.

Мета: формувати в дітей морально – вольові якості: дисциплінованість, самостійність, чесність, працьовитість, практичні навички поведінки серед людей, уміння контролювати свої емоції, привлухатися до порад дорослих і друзів; учити поводитися так , щоб не сваритися; виховувати слухняність, розсудливість, людяність, щирість.

Матеріал: склянки з водою, сіль, цукор, ложечки, люстерка.

Хід заняття

-Бачу, всі у нас сьогодні веселі й доброзичливі, ніхто не плаче, не вередує, ні з ким не сперечається. Молодці! Але , на жаль, так є не завжди.Часом діти починають вередувати. А знаєте чому? Кажуть, що то навідується хвороба на ім’я Вередливість і наводить свої чари на всіх, на кого може. Діти відразу стають нестерпними, їм це і самим дуже не подобається, але вони нічого не можуть вдіяти – це ж чари! А вам доводилося колись зустрічатися з Вередливістю?

-Як ви вважаєте, чи існують ліки від вередливості? Сьогодні ми спробуємо разом з вами знайти їх. Але уявіть себе на місцівередливої дівчинки. Візьміть люстерка і спробуйте показати вираз обличчя. Чи подобається вам зараз ваше обличчя? Чому?

-Справді, приємніше дивитися на веселе обличчя, ніж на заплакане. Чи вмієте ви швидко змінювати настрій? От тільки – но був поганий, а тепер усе добре.

Гра « Зміни настрій»

Вихователь пропонує дітям відтворити мімікою, звуками, позами, жестами різні стани людини: сердитий, схвильований, здивований, радісний, дуже веселий.

-Часто на дітей нападає хвороба, що називається сваркою.

-Чи сваритеся ви між собою? Як ви миритесь?

-Пропоную вам вивчити нову мирилку.

Не сварітеся, помирітеся,

Дайте одне одному

Та обидві рученьки, помирітеся!

-У народі кажуть, що чим розумніші люди – тим менше проблем. Краще жити в мирі та злагоді. А ще треба уникати « жахливих слів».

-Іноді люди можуть казати образливі, лайливі слова одне одному, батькам, рідним. Чи приємно їх слухати – дізнаємося з досліду. Уявімо, що наше спілкування з людьми – це вода, а образливі слова – це сіль. Покладіть у склянку з водою ложку солі, ретельно розмішайте і скуштуйте. Ну як? Смачно? Так само і чути образливі слова неприємно. А чи можна сказане слово повернути назад? Спробуйте ложечкою дістати сіль зі склянки. Ну що? Виходить? У народі кажуть : « Слово – не горобець, вилетить – не спіймаєш». Тепер покладіть у другу склянку цукор і уявіть, що ви кажете людині приємні слова. Чи смачна стала вода? То який можна зробити висновок? У народі кажуть : « Ласкаве слово краще за цукор і мед».

-Небезпечною та підступною є хвороба, що називається « вихваляння».

-Зараз ви відповідатимете на мої запитання, піднімаючи руки і голосно кажучи « Я», коли вважаєте за потрібне.

Хто не любить нудьгувати?

Полюбляє довго спати?

Одяг хто свій береже?

Під стілець його кладе?

-Я ще чула про жахливу хворобу, яка називається « лінь». Від неї дуже важко вилікуватися.

-Чи хворіють лінощами діти в нашій групі? Розкажіть, як ви працюєте, як допомагаєте дорослим, які добрі справи робите.

-Молодці , діти! Ви багато сьогодні зрозуміли, знайшли ліки від незвичайних хвороб. Бажаю вам не хворіти ні лінню, ні сваркою, ні жахливими словами і пам’ятати народну мудрість : « Краще маленьке діло, ніж велике безділля».

-Бажаю вам бути здоровими, розумними, добрими та слухняними.

 

2 Заняття. Ліплення.

Тема. Жук – сонечко.

Мета: учити дітей передавати в ліпленні характерні особливості жука( тіло, голівка, крила овальної форми, коротенькі тонкі лапки, круглі маленькі крапочки на крилах); закріпити правила скачування і розкачування, сплющування, приєднування частин; розвивати дрібну моторику рук; виховувати бережливе ставлення до природного світу, зокрема комах; Формувати екологічний світогляд; підвести до розуміння залежності всього живого від повітря, його стану; спонукати дітей до виведення елементарних логічних висновків.

Матеріал: пластилін, дощечки для ліплення, серветки,чорні маленькі круглі гудзики( для крапок); розрізане зображення жука-сонечка з картону, картинка з зображенням попелиці; зелене листя з паперу або картону.

Хід заняття

-Діти, зі мною сьогодні трапилось дещо незвичайне. Сідайте зручно, а я вам про це розповім.

Дорогою до дитячого садка я почула якийсь шепіт. Це розмовляли дерева. Вони розповідали, що стали дуже погано почуватися та хворіти. Вам цікаво, що ж трапилося з деревами? Настала весна. Усі дерева почали прокидатися та радіти сонячному теплу.

Раптом стало дуже тихо. Запала страшна тиша…Послухаймо її разом. Тільки чути, як своїми маленькими щелепами хтось гризе молоденькі гілочки, бруньки та листочки. Маленьких істот ставало все більше й більше, щелепи їхні працювали все швидше та швидше, плямкання ставало все гучніше, а листячка на деревах ставало все менше та менше. Дерева захворіли, засумували, гілочки опустились, листячко пожовкло. Побачивши такі дерева, я дуже злякалась. Якщо не залишиться живих дерев – що може статися? І тоді я спитала в дерев, чи можна їм допомогти. Дерева ледве прошепотіли, що на них напали дуже шкідливі комахи – попелиці, які їдять усі зелені частини дерева, поки воно не засохне.

Більше дерева мені нічого не розповіли. Тільки з тополі до моїх ніг упали ось такі аркуші, на яких щось зображено. Та я не змогла скласти їх. Ви допоможете?

Розвивальна гра « Склади зображення»

-Що це за жук у нас вийшов? Та це ж сонечко! Він друг дерев та ворог шкідника попелиці. Він допоможе нам перемогти шкідників і розчаклувати дерева.

Динамічна пауза « Допоможемо деревам»

Практична діяльність

Розгяньмо частини тіла жука: чорна маленька овальна голівка, тулуб більший за голову; крила червоні з чорними крапками, маленькі коротенькі ніжки.

-Чи зможе один жук перемогти таку велику кількість шкідників, які напали на дерева?

-Що ж нам робити? Так, зліпити багато жучків.

-Як будемо ліпити?

Скачати кульку та розплющити її з одного боку, зробити чорну овальну голову. Далі з червоного пластиліну скачати кульку та розплющити її з одного боку, стекою розрізати на дві рівні частини – це крила. Потім прикрасити крила чорними гудзиками. Ніжки ми зробимо з тонкої « ковбаски», яку розділимо на шість рівних частин. Прикріплюємо ніжки до тулуба – по три з кожного боку. Ось і готовий наш жук – сонечко.

Слухання та обговорення вірша « Жук – сонечко»

Підсумок заняття

 

Вихователь Бородіна Н. В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *