06.05.2020 ІІ молодша “А” (Фіалка) (Вихователі Сівер Л.Г., Ілляшенко Т.П.)
Розвиток мовлення.
Весна до праці кличе.
Мета: формувати уявлення про трудову діяльність людей на весні; збагачувати словниковий запас дієсловами та прикметниками, поглибити знання дітей про назви овочів, зернових культур , фруктових дерев; виховувати пошану до праці.
«Матеріал: сюжетні малюнки « Саджаємо сад», « На городі», « У полі».
Хід заняття.
1.Читання вірша Р. Завадович « Про весну – господиню». Недаремно весну називають господинею: адже вона всіх людей кличе до роботи , до праці. Кажуть: « Весняний день рік годує». Це означає, що навесні не можна баритися зі справами, якщо бажаєш, щоб восени вродив добрий урожай. Роздивіться малюнки і розкажіть, які ж справи чекають нас у весняну пору? 2 .Дидактична гра « Весняні клопоти». – Що час робити в полі? Що навесні роблять на городах? Що роблять весною в садах? На городі виростуть овочі. У полі дозріє зерно, із якого зроблять борошно і випечуть хліб. А що вродить у садах? Але щоб діждатися врожаю фруктів, треба спочатку посадити навесні дерево чи кущик, А потім дбайливо доглядати їх, щоб воно виросло і почало плодоносити. 3. Дидактична гра « Яке деревце». – Яке дерево треба посадити , щоб вродили яблука? – Яке дерево саджають , щоб діждатися врожаю груш? – Яке дерево саджають, щоб скуштувати слив? – Яке дерево слід посадити, щоб вродили абрикоси? – На якому дереві вродять вишеньки? – Яку лозу саджають, щоб вродив виноград? – Як гадаєте, чи легка праця городника, тракториста? Для того , щоб земля віддячила нам щедрим врожаєм, як треба працювати на ній? 4.Заучування прислів’їв та приказок. Про весняну працю народ склав багато мудрих прислів’їв та приказок. Проспиш весною – заплатиш зимою. Сій вчасно – вродить рясно. Хто навесні дбає, той восени має. 5.Фізкультхвилинка « Бурячки». 6. Підсумок.
Аплікація. Повітряні кульки . Мета: учити розміщувати і наклеювати готові геометричні форми (круги); формувати просторове уявлення; вчити розташовувати зображення по всій основі та наклеювати їх; розвивати сприйняття форми та кольору; виховувати самостійність, терпіння. Матеріал: вирізані з цупкого двостороннього паперу повітряні кульки різних кольорів, клей, серветки, основа для аплікації світлого тону із зображенням кольорових ниточок, іграшка – зайчик.
Хід заняття.
Зайчик до малят поспішає, настрій гарний має. Добрий день, малята, хочу всіх вас привітати, веселого настрою побажати. Свято в лісі на галявині у звірят, подарунок отримати кожен рад. – Що можна подарувати звірятам? Кульки зайчик придбав для всіх, щоб порадувати друзів і почути сміх. Люблять звірята з кульками грати, за ниточку лапками міцно тримати.
Розгляд зразка аплікації. – Скільки кульок? Якої форми? Якого кольору? Якого кольору ниточки? Кожна кулька тримається за свою ниточку.
Зайчик засумував, кульки за ниточки не втримав. – Як можна допомогти зайчикові? Яскраві кульки маємо до ниточок прив’яжемо. Інструктаж виконання роботи . Беремо кольорові кульки та розкладаємо відповідно до кольору ниток. Тепер по черзі намазуємо кульки клеєм від центру до країв, наклеюємо кульку на місце. Залишки клею знімаємо серветкою. Часу не гайте, зайчику допомагайте.
Самостійна робота дітей.
Підсумок. – Хто приходив до малят? Як ми допомогли зайчикові? Якого кольору були кульки?
Ілляшенко Т.П.