04.05.2020 Логопедична “А” (Ромашка) (Вихователі Чмир О.В., Лось Н.І.)
1.Логіко-математичний розвиток 2. Конструювання з паперу 3. Музичне
Мета: удосконалювати вміння створювати з паперу об’ємні вироби.
Завдання: продовжувати вчити дітей складати лист в різних напрямках, згладжувати згини, виконувати надрізи; розвивати творчі здібності дітей, уяву, дрібну моторику пальців рук, окомір; виховувати акуратність, любов і повагу до матері, бажання порадувати подарунком, зробленим своїми руками;
Матеріал: викрійки (квадрат зі стороною 15 см, прямокутники зеленого кольору, квіти-паєтки, папір для прикраси, клей, ножиці, пензлики, клеяночку, ганчірочки, олівці.
Етапи заняття Діяльність вихователя Діяльність дітей
1 частина – Хлопці, яке свято ми скоро будемо відзначати? Правильно, День матері. Для кожного з нас мама найдобріший, найулюбленіший, найрідніша людина. Подумайте, чим ми можемо порадувати наших мам в це свято?
– подарувати подарунки
-Щоб ви хотіли подарувати своїй матусі?
-Давайте зробимо їм в подарунок кошики з квітами. Подивіться, яка у мене вийшла кошик (показ зразка) .Який форми кошик? Якої форми кожна її сторона?
-робити кошик ми будемо з паперового квадрата, я вам зараз нагадаю як правильно його треба згинати і надрізати. На квадраті накреслені пунктирною лінією місця згину, згинаємо один край листа до пунктирною лінії від себе, лінію згину пропрасовуємо пальцем. Лист розгортаємо, згинається інша сторона, поєднується з переривчастою лінією і пропрасовуємо місце згину. Потім лист перевертають і повторюємо дії. Розгорнули лист і по суцільним лініях робимо надрізи. Подивіться на мою викрійку, на ній відзначені кружечками, ті квадрати, на які наклеюються прикраси. Спочатку прикрасимо кошичок аплікацією, а потім її складемо і склеюємо.
Приклеюємо смужку паперу до двох протилежних сторонах. Це вийшла ручка. Кошик готова. Треба покласти в неї квіти. Беремо зелений прямокутник, складаємо його навпіл, поєднуючи куточки, пропрасовуємо згин і ножицями робимо надрізи від згину листа до країв НЕ дорізаючи листок до кінця. Звертаємо трубочкою і вставляємо в кошик. Травка готова. Приклеюємо до неї квіти. Приступайте до своєї роботи. Відповіді дітей на питання вихователя.
Уважно слухають пояснення послідовності виконання роботи.
2 частина Діти приступають до виконання своєї роботи. Я допомагаю дітям з виникаючими труднощами під час виконання роботи. Підказую і раджу як правильно робити тим, у кого не виходить. Хвалю тих, хто правильно виконує завдання. Під час роботи дітей стежу за їх поставою, регулюю час.
Физкультмима: Лабіринти казкового лісу.
Програмовий зміст: закріпити вміння дітей розрізняти і називати дні тижня, геометричні фігури; вправляти в умінні порівнювати цифри, які стоять поруч. Дати дітям уявлення про поняття «гроші», «купюра», «монети», продовжувати знайомити дітей з грошовими одиницями України. Формувати вміння дітей зіставляти ціни: дорого – дешево. Розвивати мислення, уяву, зв’язне мовлення, пам’ять. Виховувати інтерес до занять з математики та основ економічної культури.
Матеріал: демонстраційний: сніжинки з цифрами, іграшки звірят: лисиця, білка, ведмідь, їжак, мишка, вовк, горобець, зайчик, м’яч, машина, скакалка; геометричні фігури, цифри в межах 8, гроші, цінники на товари. Роздавальний: математичні набори, лабіринти, гроші.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
– Сьогодні з вами діти у нас буде заняття з математики. Але не звичайне заняття, а казкове, бо ми з вами вирушаємо в казковий ліс. (Стоять ялинки, дерева, лежать сніжинки). Подивіться, які гарні ялиночки, дерева. Ой, а що це лежить на землі? (сніжинки). Дивіться на сніжинках щось написано (цифри). (Діти підбирають сніжинки і називають цифри). А під цією ялиночкою лежить конверт. Подивимося? Тільки, обережно. Діти, так це лист нам з вами. На конверті так і написано: «вихованцям другої групи». Ну що, відкриваємо?
Вихователь читає лист звірят до дітей:
«Шановні діти, пишуть вам звірятка з казкового лісу. В нашому лісі сталася біда. Поселився в ньому чаклун. Він забрав нашого зайчика і зачинив у великому замку. Ми намагалися його врятувати, але нам це не вдалося. Допоможіть нам будь ласка.»
Вихователь: Ну що діти, допоможемо? Тоді вирушаємо в подорож. На початку подорожі нам потрібно провести відлік. І так: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1- Вирушаймо (діти сідають за столи).
Вихователь: Одного сонячного ранку, зайчик грався на лісовій галявині. Та несподівано налетів чаклун, посадив зайчика в мішок і поніс його до себе в замок. (вихователь звертає увагу на малюнок замку). Чаклун пообіцяв випустити зайчика тільки тоді, коли звірята виконають його завдання. Звірята намагалися врятувати свого товариша, але ніяк не можуть дістатися до замку, бо всі дороги, які до нього ведуть, заплутані. Ходили-ходили звірята цілий тиждень та не змогли врятувати зайчика.
- В перший день тижня прийшов рятувати зайчика ведмідь. Та не зміг дійти до замку, бо заблукав. Діти який це був день тижня? (Понеділок).
- На другий день тижня зайчика вирішив врятувати вовчик. І теж не зміг потрапити до чаклуна. Коли приходив вовчик? (Вівторок).
- Лисичка сказала, що в неї гарний нюх і дорогу до замку знайде неодмінно. На третій день лисичка вирушиладо замку. Вона блукала, блукала і так не дісталася до замку.(Середа).
- Тоді попросили друзі допомоги у їжачка. Він мудра тваринка. На наступний день їжачок вирушив на допомогу. Але чаклун ще більше заплутав доріжки і їжачок засмучений повернувся додому.В який день їжачок вирушив на поміч? (Четвер).
- Вранці п’ятого дня пішла рятувати зайчика білочка. Який то був день тижня. (П’ятниця).
- На слідуючий день побігла до замку мишка. Мишка теж не змогла врятувати зайчика. Який день тижня? (Субота).
- Потім полетів горобчик. Це був сьомий день тижня. Але високі дерева затулилизамок і горобчик не зміг до нього потрапити. (Неділя).
- Молодці малята, вірно назвали дні тижня. Давайте пригадаємо їх знову. Я буду називати, яка тваринка приходила. А ви мені говорити в який день тижня цьому відповідає. Починаймо.
- Ведмедик – понеділок;
- Вовчик – вівторок,
- Лисичка – середа,
- Їжачок – четвер;
- Білочка – п’ятниця,
- Мишка – субота,
- Горобчик – неділя.
Вихователь: Молодці малята, ви дуже уважні. Але нам час виконувати завдання Чаклуна. У вас на столі лежать лабіринти. Давайте подивимося, яке завдання потрібно виконати першим.
Чаклун заховав геометричні фігури, щоб їх знайти, потрібно відгадати загадки. (Діти відгадують і викладають геометричні фігури)
- Я без сторін і без кутів,
Як звуся — відгадай.
І на малюнках дітлахів
У сонечку впізнай. (Круг)
- Маю я три сторони
І три кути.
Чи мене назвати
Зможеш ти? (Трикутник)
- Він давно знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини. (Квадрат)
- На квадрат я дуже схожий,
Маю теж чотири сторони.
Тільки дві з них протилежні —
Однакової довжини,
А сусідні — різні. (Прямокутник)
Вихователь: Діти, а яка геометрична фігура вийде, якщо у квадрата забрати одну сторону і один кут? (трикутник). А якщо круг витягнути? (Овал). А якщо у прямокутника всі сторони зробити однаковими? (квадрат). Молодці гарно виконали завдання.
- За те, що ви вірно виконали завдання, чаклун прислав нам фотографію зайчика. Тільки він якийсь дивний. Як ви думаєте, чому? (Він складений з геометричних фігур. Діти називають геометричні фігури).
- Але чаклун загадав нам два завдання і потрібно його виконати. Давайте візьмемо лабіринти і подивимося, яке друге завдання. Що там, діти? У чаклуна в замку, в кожній кімнаті живуть чарівні цифри. Але їм сумно, бо в них немає сусідів. Давайте їм допоможемо. Ось ці цифри: 2, 4, 6, 8. (діти виконують завдання. До дошки викликати двох дітей). Діти, погляньте, чи правильно зробили завданняВіталик і Софійка?
Вихователь: (Дзвонить телефон. Вихователь читає повідомлення на телефоні). Діти, погляньте, чаклун відпустив нашого зайчика. Зайчик такий радий, він нам дуже дякує, але в нього дуже багато справ і він побіг до лісу,
Фізкультхвилинка
Діти виконують рухи відповідно до тексту.
Станьмо, діти, ми рівненько,
Вклонимося всі низенько.
Далі руки отак в боки,
Веселенько підем в скоки!
Всі отак стриб! Стриб!
А ніжками диб! Диб!
Вгору руки піднімай
І всі разом присідай.
А тепер усі швиденько
Знову станемо рівненько!
Вихователь: (Дзвонить телефон. Вихователь читає повідомлення на телефоні). Чаклун був зовсім не злий, а самотній. Йому було сумно жити одному в такому великому замку. І зайчика він не ображав, а просто з ним грався. Зайчик пропонує зробити в цьому великому замку дитячий садочок для маленьких лісових звірят. Але у чаклуна зовсім не має іграшок. Як же звірятка будуть гратися. Що можна зробити, як допомогти? (Купити іграшки)
- Діти, а де можна купити іграшки? В якому магазині (промисловому). А чи можна купити іграшки в продуктовому магазині? А чому?
- Що таке товар? Правильно, це все, що продається.
- Хто виробляє товар?(виробники)
- Хто його купує? Так, виробник виробляє, а покупець – купує.
- Від чого залежитьціна товару? Чи всі товари мають однакову ціну? Чому? Від чого залежить ціна товару? (1. Від якості. 2. Від вкладеної в нього праці. Чим більше часу і матеріалу вкладено в товар, тим дорожче він буде.)
- Які товари ви знаєте? Молодці! Товаром можуть бути різні речі: хліб, молоко, машини, посуд, меблі тощо. А іграшки можуть бути товаром?
- Що нам потрібно, щоб купити іграшки? (Гроші)
- Як називаються гроші на Україні (Гривні).
- Які бувають гроші? (Паперові та металеві)
- Як називаються паперові гроші? (Купюри)
- Як називаються металеві гроші? (Монети)
- А де дорослі беруть гроші? (працюють)
- А де нам взяти гроші?Я вам казала, що ліс казковий. І в цьому лісі деревачарівні. Подивіться на них, що замість листочків росте на деревах?
- Ну що, підемо до магазину іграшок?
Діти, подивіться, на прилавку є різноманітні іграшки. Навіть ціна на них є. Скільки коштує лялька? (3 грн). А машинка? (2 грн). Що дорожче, лялька чи машинка? На скільки дорожче? На скільки машинка дешевше ляльки? Чому лялька дорожче машинки?
У Богдани є 5 гривень, чи зможе вона купити і ляльку, і машинку?
Віталик хоче купити м’ячик і скакалку. Скільки коштує м’ячик? (2 гривні) А скакалка? (2 гривні) Що дорожче? У Віталика 3 гривні. Чи зможе Віталик купити м’ячик і скакалку? Чому? Скільки гривень не вистачить Віталику?
Що хоче купити Маша для дитячого садочка? Скільки коштує? Що дорожче? Що дешевше? Скільки потрібно гривень, щоб купити машинку і скакалку? (4 грн)
- Скільки потрібно гривень, щоб купити м’ячик і ляльку? (5 гривень).
Діти купують іграшки і складають їх на окремому столику.
- На цьому наша чудова подорож до казкового лісу завершується. Іграшки ми залишимо для звірят. А нам час повертатися додому. Для цього нам потрібно знову порахувати.10, 9, 8…..1,0.
Підсумок заняття.
Лось Н.І.