10.04.2020 Середня “А” (Капітошка) (Вихователі Сахно Г.В., Лалетіна Л.М.)
Тема дня: «День довкілля. Буду я природі другом»(підсумковий)
1 заняття Ліплення
Тема : Парасолі
Мета : продовжувати дітей ліпити кулю, сплющувати її між долонь, надавати отриманому диску стрибної форми; закріплювати вміння самостійно прикрашати виріб барельєфом (наліпка з пластиліну); розвивати дрібну моторику кистей рук; виховувати любов до природи.
Обладнання : пластилін, трубочки з соку, стеки, дошки для ліплення, картина із зображенням дітей із парасольками, аудіозапис класичної музики, аудіоапаратура.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Психогімнастика «Крапельки»
(Діти заплющують очі та імітують рухи за словами вихователя)
- Уявіть , ви всі маленькі дощові крапельки які живуть на величезній чорній дощовій хмарі. Ви пливете по небу та інколи спускаєтесь на землю дощем.(діти стрибають на місці) Та ось, ви знову повернулися до хмаринки і вам весело від того, що ви зібралися знову разом.(діти сміються та беруться за руки) Коли маленькі дощові краплинки спускаються на землю, то люди ховаються від них.(діти танцюють) Але дехто любить дощ і весело танцює під ним. (діти пальчиками торкаються свого носика)
- Молодці! А зараз посміхніться один одному, та побажайте гарного дня.
ІІ. Сюрпризний момент
Вихователь вмикає пісеньки про Капітошку
- Хто згадав чия це пісенька?
- Хто такий Капітошка?
- Так,це маленька крапелька води. Капітошка прийшов сьогодні до нас з незвичною пропозицією. Він хоче нас дещо попросити. (вихователь підносить іграшку до вуха та вдає, що той дещо каже)
- Капітошка говорить, що він знайшов собі багато друзів, але деякі з них бояться дощу. Він просить аби ви зробили предмети які допомагають сховатися від дощику. Ви здогадались що це за предмети такі? (парасольки)
- Молодці, ви розумнички!
ІІІ. Мотивація
Вихователь виставляє на дошку картину із зображенням дітей які ідуть з парасольками. Читає вірш.
Хоч негода на дворі,
Та не страшно дітворі.
Плащ вдягли і чобітки
Та й гуляють залюбки.
Парасольки кольорові,
Як грибочки у діброві,
Над малятами схилились,
Дітки щоб сухі лишились.
Надто шкодували діти,
Що в дерев намокли віти,
І просили дуже тата
Дозволу подарувати
Парасольки їм свої.
А татусь відмовив: «Ні!
Бо у дуба і тополі
Крони, наче парасолі».
Зажурилися малята:
- Де ж нам парасолі брати,
Щоб не змокли дерев віти?
Що порадите зробити?
- Про що ідеться у цьому вірші?
- У які пори року ми можемо користуватись парасольками?
- У кого вдома є парасольки?
- Які бувають парасольки? Тож сьогодні ми побудемо чарівними майстрами парасольок і допоможемо нашому Капітошці.
- IV. Продуктивна діяльність
- З чого можна зробити парасольку?(відповіді дітей)
- Чи можна зробити парасольку з паперу?
- Опустимо шматочок паперу у воду.(діти опускають папір у таз з водою, він розмокає)
- Візьмемо поліетилен. (діти опускають його у воду, він не тримає форми, злипається.)
- А якщо використати пластилін?(діти опускають площинний круг з пластиліну)
- Чи змінив пластилін форму? Чи розмокає у воді?(відповіді дітей)
- Тож який матеріал використовуватиме для виготовлення парасольок?(відповіді дітей)
- Розглянемо парасольку.
Вихователь відкриває парасольку, діти розглядають її.
- Якого кольору бувають парасольки? На що схожа парасолька? (на грибок)
- Щоб зробити парасольку, треба спочатку скачати кулю, розплющити її між долонями. Потім пальчиками вдавлювати пластилін, трішки відтягуючи краї, надаючи форму парасольки. Прикрасить парасольку можна продовгуватими круглими деталями з пластиліну.
- Знизу прикріпимо ручку парасольки (трубочку) із заокругленням з пластиліну в кінці.
Фізкультхвилинка
Хмарка сонечко закрила,
(закривають долонями очі)
Слізки дрібнії зронила.
Ми ті слізки позбираєм,
(нахили)
У травиці пошукаєм.
Пострибаєм, як зайчата,
(стрибки)
Політаєм, як пташата,
(змахи руками)
Потанцюєм ще трішки,
(напівприсідання)
Розімнемо руки, ніжки.
(Вільні рухи ніжками та ручками.)
Всі веселі, от чудово!
За роботу сіли знову!
- Покажемо в повітрі, як ми будемо ліпити парасольку.
Діти імітують скачування кульки, розплющування пластиліну, вдавлювання, відтягування країв.
- Дії ми пригадали, тож до роботи.
- V. Самостійна робота дітей, індивідуальна допомога вихователя
Вихователь пропонує прикрасити парасольки, виліпити з пластиліну різноманітні візерунки (квіти, крапки, смужечки, завитки тощо)
- VI. Підсумок
- Що ми робили сьогодні на занятті?
- З чого ми робили парасольки?
- Кому ми допомагали? Кому ми подаруємо ці парасольки?
Вихователь : Сахно Г.В.