29.04.2020 Старша “А” (Живчик) (Вихователі Мойсієнко В.О., Ступак О.В.)

Заняття 1. Логіко-математичний розвиток.                     

Тема: « У нас в гостях Смішарики»(тематичне).                                                                                                                        Мета: удосконалювати вміння рахувати в межах 10 прямою і оберненою лічбою та від заданого числа, співвідносити число і цифру; закріплювати склад чисел від 2-7. Вчити помічати геометричні фігури в овочах і фруктах, ділити ціле на частини, розв’язувати логічні задачі . Розвивати логічне , асоціативне мислення, увагу, пам’ять .

Матеріал:  презентація «Завдання від Смішариків», роздавальний матеріал до д/гри «Приготуй салат по рецепту», завдання на аркушах «Домалюй певну кількість яблук».

Хід: – Діти, ви любите сюрпризи? – Про що ви подумали, коли почули це слово? (асоціативне мислення).

– Сьогодні до нас завітали герої м/ф «Смішарики». – Як ви гадаєте, чому?

– Вони підготували для вас цікаві завдання. Але я не знаю, чи справитесь ви з ними?(діти переконують, що справляться).

– А для початку ми проведемо математичну розминку.     Гра «Рахуй далі», «Порахуй навпаки», «Яке число я пропустила?»  – Молодці!

Перше завдання від Кроша.    

– Він ніяк не може розібратися з цифрами.     –  Де можуть жити цифри? (в книжках, в магазині, в банкоматі, в школі…)                 – Чи можуть цифри жити в овочах і фруктах?

– На яку цифру схожа морквина? (1)

– А груша? (6)

– Яка цифра може жити в мандарині? (3)

– А в яблуці? (5)

– Яка цифра заховалася в червоному яблуці? (груші, сливі тощо)

– Скільки яблук?     – Скільки овочів?

– Порахуйте і назвіть число на 1 більше/ на 1 менше…

– Скільки зелених плодів?

Наступне завдання від Їжака.    – Він дуже любить готувати , і друзі йому порадили рецепт смачного салату. Зараз ми спробуємо допомогти Їжачку приготувати його. (Діти згідно з рецептом викладають в тарілочку певну кількість овочів або фруктів).

А от Копатич вважає, що з його завданням ви точно не справитесь. Спробуємо?

Завдання від Копатича.  Він почав збирати яблука до корзин, але не встиг. Слід домалювати певну кількість яблук, щоб відповідало вказаному числу.             (У першому кошику – 7 яблук, у другому – 5, в третьому – 3. )

Фізкультхвилинка

Завдання від Бараша.     (діти сідають на подушки)     Бараш із друзями сперечався :«Чи живуть в овочах і фруктах геометричні фігури?»

–   Як ви гадаєте, які?

– Яка фігура живе в апельсині? (якщо його розрізати) – (круг, трикутники)

– У перчині? (трикутник, прямокутник, квадрат, круг-насінина).

– У гарбуза? (овал, круг)

– У груші? (круг, трикутник)

– У мене є апельсин. Якщо його розділити навпіл, скількох дітей я можу пригостити? (2)

–  А якщо прийде ще двоє дітей? (половинки розрізати навпіл).

– То скількох дітей я тоді пригощу? (4)

– Скільки дітей я можу пригостити , якщо розділю навпіл 2 яблука? (4)

Завдання від Нюши.    Зовсім нещодавно вона святкувала свій день народження (слайд: стіл, на ньому 6 приборів)    – Я ви гадаєте, скільки гостей запросила у гості Нюша? (5)  – Чому?  (бо Нюша була шостою).                     – Для своїх гостей вона приготувала торт  (слайд: торт зі свічками)                                   – Як ви гадаєте, скільки років їй виповнилось? (5)                                                              – Чому так вирішили?                                                                                                       – Чи всі свічки однакові?                                                                                                            – Чим відрізняються? (кольором, висотою, товщиною)                                                                  – Яка свічка горітиме найдовше?    – Яка згорить найшвидше?                                        – А ще Нюша, щоб розважити своїх гостей приготувала ось такі цікаві задачі.

Логічні задачі                                                                                                                   * Слоненя, Зайченя і Ведмежа побудували собі нові будиночки і вирішили їх собі пофарбувати.  – Кому знадобиться більше фарби? Кому менше? Чому?    * Хто голосніше кукурікає: корова чи кіт?                                                                        * Відшукайте хлопчика, у якого не зелена кепка і не сині черевики. Знайдіть хлопчика, у якого не червона футболка і не зелена кепка. Знайдіть хлопчика, у якого не блакитні шорти і не біла кепка (показ слайду)

Підсумок– Молодці! Ви добре справилися з усіма завданнями від наших гостей. А за це вони залишили свої сюрпризи, які нам доведеться шукати у групі протягом цілого дня.

Заняття 2. Ознайомлення з природою.                                                        

Тема: «Праця людей на весні».                                                                                                                          Мета: розширити знання дітей про роботу дорослих навесні;  розвивати пізнавальний інтерес до праці дорослих на селі; закріплювати назви інструментів, що потрібні для роботи; викликати бажання допомагати; виховувати повагу до праці дорослих. Розвивати пам’ять , зв’язне мовлення, логічне мислення, дрібну моторику рук.

Матеріал: улюблена іграшка дитини, простий та кольорові олівці, альбомний аркуш.

Хід: 1. Організаційний момент. Читання вірша «Сонце стукає в віконце»

Сонце стукає в віконце.

Ти не спи, як сходить сонце,

Прокидайся – й на зарядку,

А з зарядки та й на кладку,

Через кладку на лужок,

А з лужечка та в садок.

Там лежать граблі, лопата,

То ямки берись копати:

Треба вчасно навесні

Посадити яблуні,

Груші, персики, горіхи

Добрим людям для утіхи.

І для цвіту, і для плоду –

На здоров’ячко  народу. (Михайло Стельмах)

2. Розгляд ілюстрацій, обговорення.                                                                                      

– Які справи у людей навесні? (обкопування , побілка дерев, висаджування квітів у садках, праця людей на городах).

– Які інструменти використовують для роботи?

3. Д/г «Що потрібно для роботи?»                                                                                    Із зображеного на картинці обладнання необхідно вибрати і назвати те, що потрібне для роботи у садках і на городі.

4. М/в «Закінчи речення».     – Діти, послухайте незавершені речення і доберіть слова, щоб утворилась рима.                                                                                  – Щоб город перекопати, беремо до рук …(лопати).                                                          – Потім у велику грядку висіваємо … (зернятка).                                                           – Буде сонце і тепло, щоб зернятко … (проросло).      – А чому рослина сходить? Бо корінчики п’ють …(воду).

5. Фізкультхвилинка «Працьовиті малюки» (імітація названих дій з інструментами):

– На город ми йшли?

– Йшли!

– Ось так, ось так на город ми йшли!

– Грабельки несли?

– Несли!

– Як?

– Ось так! Ось так грабельки несли!

– Потім землю ми копали.

– Як копали?

– Ось так!  Ось так землю ми копали!

– Грабельками загрібали?

– Ось так!  Ось так, грабельками загрібали!

6. Практична робота.   Дитині пропонується намалювати за схемою лопату , інструмент, який необхідний для роботи в саду і на городі. Спочатку малюємо простим олівцем, потім розфарбовуємо кольоровим.

7. Підсумок заняття.                                                                                                             

З’ясувати , що нового сьогодні дізналася дитина?

– Яка праця буває у людей навесні?

– Який інструмент вони використовують для роботи?

– Яка вправа сподобалась найбільше?

 

Вихователь Ступак О.В.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.