30.03.2020 Середня “В” група (Зірочка) (Вихователі Варкентін С.М., Стадник О.Є.)
Тема дня: сонце та планети сонячної системи.
Розвиток мовлення.
Тема. Космос і наша планета
Мета: розширити уявлення дітей про Сонячну систему, космос; вправляти у вживанні слів — назви ознак; учити правильно будувати речення зі сполучником «а»; вправляти в узгоджувані числівників з іменниками; продовжувати вчити відгадувати загадки; розширити та активізувати словник словами-антонімами; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріал: зайченятко, схема Сонячної системи, м’яч.
ХІД ЗАНЯТТЯ
- Організаційний момент
- «. Вихователь звертав, увагу на зайчика.
Раз, два, три, чотири, п’ять
Почнемо космос вивчать.
.. В небі сонце і планети,
Ясні зорі і комети.
Ми вітання всім шлемо-
дружно в космос летимо!
2.Загадка Про сонце
Тепло дивиться на нас Особливо в літній час.
Це без нього ніч чорніє,
A пpи ньому день біліє. (Сонце.)
— Так, це сонце. Як ви здогадалися, що це сонце? Пограймо із зайченям у гру!
- Дидактична гра «Що я знаю про сонце?
Вихователь пропонує розповісти про сонце.
— Що таке сонце?
— Якої воно форми?
— Кому дарує свої промені?
— Коли ми бачимо сонячне світло?
— Де знаходиться сонце?
— Зайченя приготувало ще декілька загадок.
- Загадування загадок, бесіда –
Сонце й зір – це хатка дім, ,
Місяць там живе на нім,
У людей завжди потреба
Дотягнутися до… (небо).
— Коли ніч ясна — тоді ми небо бачимо »… (зорях).
— Як ви здогадалися, що це були небо та зорі?
— На хто схожі зорі?
— Згадайте, яким було небо, коли вас учора забирали батьки до дому з садочка
— Чи таким воно було як зараз? Чому?
— Відгадайте ще одну загадку.
Нічного неба оберіг.
Схожий бік його на ріг
Козак моторний, красний.
Хто ж цей красень ясний? (Місяць.)
— Як ви .здогадалися, хто це місяць?
— На що схожий місяць? ! ,
Місяць не завжди має певну форму. Він буває круглим як тарілка» а також схожим на ріжки. Це тому, що нам не завжди його видно повністю. Спочатку місяць зовсім тонесенький як тоненький серпик . Минає час — і місяць круглішає, зростає і врешті-решт стає Круглим
— Відгадайте ще одну загадку.
Кругла, а не м’яч,
Тверда, а не сталь,
Чорна, але не сажа,
Крутиться але не дзиґа.
Хно ж вона? (Планета Земля.) .
Як ви здогадалися, що це Земля?
— Земля — це наш будинок у Всесвіті. А ми мешканці цього
дому. Хто ми? (Земляни.) .
- Читання вірша-А. Савчука
НАША ПЛАНЕТА — ЗЕМЛЯ
Наша планета—Земля.
Щедра вона і багата,
Гори, ліси і поля.
Наша домівка, малята.
Сонечко рано встає,
День промінцями засвітить.
Все, що навколо твоє,
Слід берегти! любимі.
: Пильно навколо дивись,
Оберігай кожну гілку.
»Оберігай у пташок учись,
а працьовитості в бджілки. !
Мовленнєва вправа «Я — Земля»
Уявіть себе планетою Земля,дайте відповідь на запитання.
Хто ти?
Яка ти?
Що тобі подобається?
Що ти любиш?
З ким дружиш?
Чого хочеш?
Фізкульхвилинка «Ракета»
Ми в ракету дружно сіли (Присідають.)
І у космос полетіли. (Махають руками.)
Повз малі планети.зорі (Стрибки з обертанням.)
.. Летимо як метеори. (Біг на місці.)’ •
Обігнали .ми комету > (Стрибки на місці.)
Повернулись на планету. (Сідають на місця.)
Розглядання схеми Сонячної системи ‘
Скільки планет у нашій Сонячній системі?
Чи всі вон Однакові за розміром? у Знайдіть нашу планету.
Дидактична гра Який,Яка, Яке?
Земля яка? (Кругла, зелена, синеня, квітуча, маленька, незвична, різнобарвна тощо.)
Сонце яке? (Гаряче, ласкаве, кругле, велике, ніжне, блискуче тощо.) ,
Місяць який? (Круглий, худий, гарний* яскравий, нічний, рогатий тощо.)
Зорі які? (Яскраві? нічні, загадкові, сяючі, космічні тощо.)
Дидактична гра «Навпаки»
:Вихователь називає слово, кидає м’яч дитині. Вона називає слово антонім та повертає м’яч вихователеві.
Великий — маленький, швидкий повільний, далекий — близький, легкий — важкий, сміливий — боязливий, високий — низький
ТОЩО. –
Підсумок
— Сьогодні ми із зайченям багато дізналися про космос. Наш світ безмежний, зберігає ще багато, загадок. Що вам сподобалося на занятті?
Ліплення
Тема. Зірки й комети
Мета: ознайомити дітей із технікою рельєфного ліплення; зацікавити створенням рельєфної картини із зіркам«, сузір’ями й кометами; ініціювати самостійний пошук засобів і прийомів зображення (скручування й звивання подовжених джгутиків для хвоста ти, накладання одного кольорового шару на інший);’ ознайомити зі способом змішування кольорів пластиліну, пластиліновою розтяжкою; розвивати відчуття форми й композиції; виховувати навички співпраці (уміння створювати роботу в парах).
Обладнання: м’який пластилін різних кольорів; (композиційна
основа для ліплення в парах (картонні квадратики або прямокутники, дощечки для ліплення, коробка з низькими бортиками; серветки ; стеки; ілюстрація,нічне небо; силует сузір’їв, вирізані з картону
ХІД ЗАНЯТТЯ;
І. Організаційний момент
І вихователь запрошує дітей помилуватися нічним небом, розглянути ілюстрацію « Нічне небо ». *
Запитує дітей, що їм удалося побачити на-нічному небі, прокує, об’єднавшись у пари, створити свої пластилінові картини зірки й комети».
Показ і пояснення роботи. Робота дітей у парах
Підсумок: Оформлення виставки «Зорі й комети».
ВИХОВАТЕЛЬ Варкентін С.М.